memebuy23buy

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janilind
    replied
    Eilen nappasin kokeeksi egr piuhan irti ja vaihtaa huomattavasti nätimmin.. eli egr/turbo osastolle tää meikän keissi taitaa kulminoitua.. oiskohan helpoin korjaus sit vaan softauttaa egr pois.

    Mielenkiintonen havainto on et engine load on 31% nyt vs 46% kun egr käytössä tyhjäkäynnillä.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Jos resetoinnin jälkeen vaihdot pelaa oudosti on todennäköisimmin venttiilipöydässä vikaa.

    Korjatulla mekatroniikalla alkoi vaihtamaan heti kuin uusi vaikka sopeutumisarvot nollattiin, nyt remontin jälkeen ajeltu reilu tuhat kilsaa ja kaikki vaihdot pelaa huomaamatta kylmänä/kuumana eikä nyi yhtään.
    Niin mäkin kuvittelin, eipä muuttunut miksikään uudella mekalla ja rahaa palo >2000e. On muuten myynnissä toi mun vanha mekatroniikka foorumilla jos jotakuta kiinnostaa..

    Leave a comment:


  • Henkka76
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Jos resetoinnin jälkeen vaihdot pelaa oudosti on todennäköisimmin venttiilipöydässä vikaa.

    Korjatulla mekatroniikalla alkoi vaihtamaan heti kuin uusi vaikka sopeutumisarvot nollattiin, nyt remontin jälkeen ajeltu reilu tuhat kilsaa ja kaikki vaihdot pelaa huomaamatta kylmänä/kuumana eikä nyi yhtään.
    Korjautitko mekatroniikan Siekkisellä vai missä? Oliko pitkä jono korjaukseen ja menikö remontissa kauan? Kyselyikää pukkaa...

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Jos resetoinnin jälkeen vaihdot pelaa oudosti on todennäköisimmin venttiilipöydässä vikaa.

    Korjatulla mekatroniikalla alkoi vaihtamaan heti kuin uusi vaikka sopeutumisarvot nollattiin, nyt remontin jälkeen ajeltu reilu tuhat kilsaa ja kaikki vaihdot pelaa huomaamatta kylmänä/kuumana eikä nyi yhtään.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Kuka teille on tehnyt softavirityksen? Voisiko sieltä löytyä jotain?
    Mulla auto vakio.

    Leave a comment:


  • Henkka76
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Kuka teille on tehnyt softavirityksen? Voisiko sieltä löytyä jotain?
    En oikein osaa softaa epäillä, vaikka kai sekin mahdollista on. Olisiko vaihteiston venttiileissä jotain epäpuhtauksia kun nollauksen jälkeen alkuperäinen häiriö siityi toiselle vaihteelle. Pitää kysellä softaajalta kun käyn nollaamassa laatikon. Jos vika tuntuisi vielä jäävän päälle niin voisihan tuota koittaa palauttaa tehdassäätöihin. Sitten sen ainakin tietäisi.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Kuka teille on tehnyt softavirityksen? Voisiko sieltä löytyä jotain?

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    6hplle löytyy ainakin googlella mutta tälle 8hp lootalle ei ole tietoa.
    En ole ite kans löytänyt, oma loota adaptaationollauksen jälkeen hetken arpoo vaihtoja ja muuttuu sit taas samanlaiseksi töksähdellen vaihtavaksi. Melkeen sanosin et jos 3tkm on ajettuna niin kyllä se sit on semmonen kun on.

    Itse epäilen et omalla kohdalla vika ei edes ole vaihteistossa vaan jossakin motin puolella. Kokeillut oon jo kaikenlaista - ahdin säätöineen on vielä tutkimatta ainakin.. mitään vikakoodeja ei tule tohon liittyen.. kuitenkin, ilman maffia tuntus vaihtavan selkeesti paremmin, mutta maffin uusiminen ei auttanut.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    6hplle löytyy ainakin googlella mutta tälle 8hp lootalle ei ole tietoa.

    Leave a comment:


  • Henkka76
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Nollauksen jälkeen vaatii ajoa että sopeutuu. ZF:ltä on olemassa sopeutusajo ohje joka pitäisi nollauksen jälkeen tehdä, en kyllä tiedä mitään pajaa mikä sen tekee ohjeen mukaan öljyjen tms vaihteiston rempan jälkeen.

    Aikoinaan sen ajoin vanhalla 6hp26 laatikolla öljyjen jälkeen ja toiminta muuttui todella paljon vrt se että hurruutellaan vain ja odotellaan että millon oppii tavoille.
    Kummankin nollauksen jälkeen ajettu 3000km. Löytyykö tuo sopeutusajo-ohje ZF:n sivuilta? Pitääpä katsoa.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Nollauksen jälkeen vaatii ajoa että sopeutuu. ZF:ltä on olemassa sopeutusajo ohje joka pitäisi nollauksen jälkeen tehdä, en kyllä tiedä mitään pajaa mikä sen tekee ohjeen mukaan öljyjen tms vaihteiston rempan jälkeen.

    Aikoinaan sen ajoin vanhalla 6hp26 laatikolla öljyjen jälkeen ja toiminta muuttui todella paljon vrt se että hurruutellaan vain ja odotellaan että millon oppii tavoille.

    Leave a comment:


  • Henkka76
    replied
    Mitenkä porukoitten laatikot jaksaa? Omassa on ollu pientä epämääräisyyttä keväisen softauksen jälkeen. Voi olla toki sattumaa tuo ajankohta. Softauksen jälkeen vaihto kolmoselta neloselle kiihdytyttäessä tuntui, että hetken kestää ennen kuin vaihtaa, muutoin normaali. Kesällä huollon yhteydessä tarkistettiin laatikon öljyntaso, joka oli ok. Samalla laatikko nollattiin ja sen jälkeen oireet hieman paheni. Nyt vaihto kuutoselta seiskalle reippaassa kiihdytyksessä tuntuu selvästi kuin vaihtaisi hetkeksi vapaalle ennen kuin vaihde kytkeytyy ja rauhallisessakin kiihdytyksessä sen huomaa. Hidastaessa voimakkaammin vaikka risteykseen tultaessa vaihto neloselta kolmoselle joskus töksähtää, ei kuitenkaan mitenkään paukahda, muutoin normaali. Auto 520D vm-12. Laatikkoöljyt ja pohja vaihdettu 121tkm kohdalla, jonka jälkeen toimi kuin unelma softaukseen asti. Pitää vielä käydä nollaamassa laatikko uudelleen jos vaikka tällä kertaa auttaisi kun viime nollauksen jälkeenkin muuttui huonompaan suuntaan.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Mulla on nyt kolmesti känyny aina kun emäntä ottaa auton alleen, ni sen jälkee D:n laittaessa jysähtää ja pienillä vaihteilla pikku gäppi vaihtaessa. Päivän pari ite ajelen ni häviää. Mitä ihmettä, vai sattumaa?

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    "Viallisia" maffeja on ollut viimekuukausina paljonkin, kaikille yhteinen tekijä joku pärnäsen tekemä huolto ja päin persettä asennettu ilmansuodatin. Kaikki cleanerilla kuntoon tulleet.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Uusissa antureissa sisuskalut on jo niin hyvin suojattu että cleanerista ei ole mitään apua kun sitä ei saa oikeaan paikkaan. Vähän semmoista laastarin laittoa koko aine muutenkin.
    Kyllä cleaneri menee "oikeaan " paikka jos sinne ilmakin pääsee.

    Leave a comment:

Working...
X