Originally posted by janilind
View Post
Bmw f11 vaihdelaatikko
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by HV530XD View PostHiukankin kovemmilla pakkasilla ei meinaa koneen lämmöt pysyä normaalina. Uudella termarilla käyttäytyy ihan samalla tavalla kuin vanhalla. Joten ihan kuin jossain muualla olisi jotain häikkää? En oikein muuta keksi kuin tämän termarihärdellin, eli jos tuo termari vuotaa, niin se yrittää kylmällä kelillä turhaan syöttää koneesta lämpöä tuonne vaihteistolle päin? Täytyy katsoa miten nuo vaihteistoöljyn lämmöt käyttäytyy...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janilind View PostTohon menee pari neste letkua, jotka puristin umpeen ennen irrotusta. Muutama desi varmaan hukku nesteitä noin. Vaihteistoöljyjä ei tuossa juurikaan valu, ehkä desi.
Olikos sulla niin et kone ei lämpiä kunnolla? Mulla tuo ei vaikuttanut kun vaihteistoöljyjen lämpenemiseen, kone kyllä lämpes vaikka oli termari rikki. Mielestäni siinä vain yksi sylinterimäinen termari, jonka arvaisin olevan kiinni about välin 80-100C ja muuten auki. Toisen sivun putkilo on vain putki, jossa vaihteistoölppä virtaa lämmönvaihtimen yläreunasta takas alas putkille.
Onkohan sulla se uus termari jotenkin viallinen?
Hiukankin kovemmilla pakkasilla ei meinaa koneen lämmöt pysyä normaalina. Uudella termarilla käyttäytyy ihan samalla tavalla kuin vanhalla. Joten ihan kuin jossain muualla olisi jotain häikkää? En oikein muuta keksi kuin tämän termarihärdellin, eli jos tuo termari vuotaa, niin se yrittää kylmällä kelillä turhaan syöttää koneesta lämpöä tuonne vaihteistolle päin? Täytyy katsoa miten nuo vaihteistoöljyn lämmöt käyttäytyy...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HV530XD View PostMites tuossa vaihdossa piti puljata nesteiden kanssa? Jäähdytinnesteet kokonaan tai osittain pois? Tuliko vaihteistoöljyä paljon pois ja pitikö lisätä?
En ole ihan tyytyväinen oman N57:n lämpöihin. Nyt kun taas ollut hiukan kovempaa pakkasta, niin lämmöt moottorissa eivät meinaa pysyä normaalina vaikka koneen termostaatti vaihdettu. Josko seuraavaksi kokeilisi tuon murikan vaihtoa? Tuo osa kyllä näyttää siltä että siinä olisi oma termari kummallekin lämmönvaihtimelle :think
Olikos sulla niin et kone ei lämpiä kunnolla? Mulla tuo ei vaikuttanut kun vaihteistoöljyjen lämpenemiseen, kone kyllä lämpes vaikka oli termari rikki. Mielestäni siinä vain yksi sylinterimäinen termari, jonka arvaisin olevan kiinni about välin 80-100C ja muuten auki. Toisen sivun putkilo on vain putki, jossa vaihteistoölppä virtaa lämmönvaihtimen yläreunasta takas alas putkille.
Onkohan sulla se uus termari jotenkin viallinen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janilind View PostNoniin, eka testiajo takana uudella termarilla.. Aikas paljon paremmin lämpiää öljyt nytten. Aiemmin oli about 50C 20min ajon jälkeen pikkupakkasella ja tänään liki 80C. Loota alkaa vaihtamaan nätisti n.50C lämmöissä eli vieläkin on kylmänä kulmikasta, mutta sitä ei kestä kovin kauaa. Kattoo nyt mihin toi kehittyy kun loota adaptoituu uusiin lämpötiloihin.
Murikassa nähdäkseni vain yksi termostaatti ja se on nestekierrossa, vaihteistoölpät kiertää vapaasti lämmönvaihtimelle.
Osa uusien tiivisteiden kera Leebmann.de kaupasta n.200e toim kuluineen.
Vaihto helpohko kunhan ymmärtää liittää lootalta tulevat putket ekaks termarikoteloon ja sit vasta termarikotelo kiinni ö-suod jalkaan. Noi putket on hieman lyhyet ja ei tykkää mennä paikalleen jos ensin kasaa termarin kiinni koneen päässä..
Mites tuossa vaihdossa piti puljata nesteiden kanssa? Jäähdytinnesteet kokonaan tai osittain pois? Tuliko vaihteistoöljyä paljon pois ja pitikö lisätä?
En ole ihan tyytyväinen oman N57:n lämpöihin. Nyt kun taas ollut hiukan kovempaa pakkasta, niin lämmöt moottorissa eivät meinaa pysyä normaalina vaikka koneen termostaatti vaihdettu. Josko seuraavaksi kokeilisi tuon murikan vaihtoa? Tuo osa kyllä näyttää siltä että siinä olisi oma termari kummallekin lämmönvaihtimelle :think
Leave a comment:
-
-
Noniin, eka testiajo takana uudella termarilla.. Aikas paljon paremmin lämpiää öljyt nytten. Aiemmin oli about 50C 20min ajon jälkeen pikkupakkasella ja tänään liki 80C. Loota alkaa vaihtamaan nätisti n.50C lämmöissä eli vieläkin on kylmänä kulmikasta, mutta sitä ei kestä kovin kauaa. Kattoo nyt mihin toi kehittyy kun loota adaptoituu uusiin lämpötiloihin.
Murikassa nähdäkseni vain yksi termostaatti ja se on nestekierrossa, vaihteistoölpät kiertää vapaasti lämmönvaihtimelle.
Osa uusien tiivisteiden kera Leebmann.de kaupasta n.200e toim kuluineen.
Vaihto helpohko kunhan ymmärtää liittää lootalta tulevat putket ekaks termarikoteloon ja sit vasta termarikotelo kiinni ö-suod jalkaan. Noi putket on hieman lyhyet ja ei tykkää mennä paikalleen jos ensin kasaa termarin kiinni koneen päässä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HV530XD View PostSille vaihteistolle taitaa olla kaksi termaria jos oikein tulkitsin jäähdytyskierron kuvaa. Eli tarvittaessa lämmitetään tai jäähdytetään. Oliko janilindillä termaria tilattaessa tietoa että onko siellä kaksi vai yksi termari eri kierroissa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janilind View PostVastaan tuli Chrysler doku zf8:ia koskien, jossa mainitaan tuo lämmönvaihdin nimenomaan heaterina. Tavoitelämpö lootaöljyille on 80C eli eiköhän se tossa termarissa ole tän mun casen ratkasu. Tilasin termarin tiivisteineen - raportoin sit tuloksia jahka se on vaihdettu.
Leave a comment:
-
-
Koitin hakea ja lukea vanhoja viestejä, mutta kukaan ei ollut kirjoitellut asiasta. Eli oire on seuraava, kun auton ajaa parkkiruutuun/katokseen ja ahtaaseen väliin sihtailessa joutuu painamaan jarrua, niin auto rupee nykimään kun jarrupoljin on painettuna.
Meno tasoittuu heti, kun auto pysähtyy, eikä ajossakaan tunnu mitään kummallista. Autolla(vaihteistolla) ajettu 100tkm, mistähän lähtisi vikaa paikallistamaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janilind View PostKärsinyt kanssa nykivästä lootasta omani kanssa ja varsinkin kun loota on kylmä. Eilen sitten hokasin Carlystä, että siinähän saa kätevästi näkyviin jäähdytysnesteen, m-öljyjen ja vaihteistoöljyjen lämpötilat samaan näkymään. No niitä sitten tänään vahtasin ja pistin merkille, että lootan öljyt lämpiävät huomattavasti hitaammin kuin moottorin nesteet. Autossahan on termostaattiohjattu tuo lootan lämpötilanhallinta, koneen öljynsuotimen jalkaan on integroitu lämmönvaihdin termareineen.
Onko siis normaalia, että näillä keleillä lootaöljyt lämpiää noin 55 asteeseen ja se ottaa huomattavan kauan(30min ajon vähintään 18C tallista alkaen, kone käyntilämmöissään n.10min ajoilla) vai onkohan tuon lämmönvaihtimen termari sökö? Voisikos joku Carlyllä varustettu tesmata omastaan?
Niin ja mulla siis mekatroniikka jo vaihdettu ja adaptaatiot tehty ja silti nykii vaihdot kylmänä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Palomies View PostAivopieru..
Miksei samalla rakentaisi vaihteistolle lämmitysvastusta...
Vaihteistoöljyn viskositeetti on samaa luokkaa tai jopa alhaisempi kuin 0w-luokan moottoriöljyn, joten sen voitelukyky on periatteessa riittävä kylmänä käynnistyksissäkin.
Leave a comment:
-
-
Aivopieru..
Miettinyt että miksi autossa lämmitetään vain moottoria joko polttoaine toimisella lämmittimellä tai sähkövastuksella.
Miksei samalla rakentaisi vaihteistolle lämmitysvastusta...
Näin vaihteiston toiminta olisi pehmeempää kun öljyt sielläkin notkeemmat.
Vaihteiston öljypohjaan tai kylkeen vastus, olisiko siitä apua..?
Näin sen vaihteistokin saisi lämpenee kun auto tolpassa kiinni.
Onhan silläkin ehkä vaikutus polttoaine kulutukseen kuinka jouheesti se vaihteisto siellä pyörii.
Leave a comment:
-
-
Kärsinyt kanssa nykivästä lootasta omani kanssa ja varsinkin kun loota on kylmä. Eilen sitten hokasin Carlystä, että siinähän saa kätevästi näkyviin jäähdytysnesteen, m-öljyjen ja vaihteistoöljyjen lämpötilat samaan näkymään. No niitä sitten tänään vahtasin ja pistin merkille, että lootan öljyt lämpiävät huomattavasti hitaammin kuin moottorin nesteet. Autossahan on termostaattiohjattu tuo lootan lämpötilanhallinta, koneen öljynsuotimen jalkaan on integroitu lämmönvaihdin termareineen.
Onko siis normaalia, että näillä keleillä lootaöljyt lämpiää noin 55 asteeseen ja se ottaa huomattavan kauan(30min ajon vähintään 18C tallista alkaen, kone käyntilämmöissään n.10min ajoilla) vai onkohan tuon lämmönvaihtimen termari sökö? Voisikos joku Carlyllä varustettu tesmata omastaan?
Niin ja mulla siis mekatroniikka jo vaihdettu ja adaptaatiot tehty ja silti nykii vaihdot kylmänä..Last edited by janilind; 17-12-2018, 19:24.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -=DmR=- View PostAuto ei ole ollut mulla ajossa kun vasta reilun kuukauden päivät, kilsoja oli ostaessa 136tkm ja nyt taitaa olla 142tkm. En ole tehnyt vielä mitään muita huoltoja kun vaihtanut moottorin öljyt..
Senkin huomasin tuossa että kun ajaa pitkää matkaa ja auto on oikein kunnolla lämmin(tai mistä sitten johtuukaan), niin tuota vaihdon karheutta ei ole käytännössä ollenkaan. Ja Eco-modella ei taida tökkiä niin paljon, jotta oliskohan tämä joku softapuolen juttu..?
E: Harmi kun tuossa Carly for BMW:ssä ei ole vielä tullut tuota ajotyylin adaptaatioiden nollausta, voisi kokeilla tuoko se edes hetkellistä apua tuohon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -=DmR=- View PostAuto ei ole ollut mulla ajossa kun vasta reilun kuukauden päivät, kilsoja oli ostaessa 136tkm ja nyt taitaa olla 142tkm. En ole tehnyt vielä mitään muita huoltoja kun vaihtanut moottorin öljyt..
Senkin huomasin tuossa että kun ajaa pitkää matkaa ja auto on oikein kunnolla lämmin(tai mistä sitten johtuukaan), niin tuota vaihdon karheutta ei ole käytännössä ollenkaan. Ja Eco-modella ei taida tökkiä niin paljon, jotta oliskohan tämä joku softapuolen juttu..?
E: Harmi kun tuossa Carly for BMW:ssä ei ole vielä tullut tuota ajotyylin adaptaatioiden nollausta, voisi kokeilla tuoko se edes hetkellistä apua tuohon.
Leave a comment:
-
Leave a comment: