memebuy23buy

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Korpikuski
    replied
    Originally posted by Dahis View Post
    Mites sulle tämän kanssa lopulta kävi?

    Samoja oireita alkanut ilmaantumaan, 226 tkm ajettu ja öljyt vaihdettu kertaalleen 162 tkm.

    TLDR; öljynvaihto + laatikon pesu auttoi kolahteluun, mutta...

    Maanantaina silloin vaihdettiin öljyt, tiistaina tuntui että vika paheni. Auton ostosta oli vähän aikaa niin myyjäliikkeen kanssa sovittiin että vien merkkiliikkeeseen näytille.

    Keskiviikkona en saanut enää kolahtamaan muuten kuin pakilta D:lle vaihtaessa, torstaina en mitenkään, perjantaina merkkiliike kävi koko roskan läpi (vikakoodit yms.), ajoi 60 kilsaa koeajoa kylmällä ja lämpillä laatikolla, ei mitään vikaa.

    Eli tässä tapauksessa öljyn vaihto auttoi kolahteluun, ei ole enää kuulunut.

    Nyt kun on sulat tiet ja voinut vähän reilummin kiihdyttää niin olen huomannut että ei vaihda isommalle, veto loppuu kuin jarrua painaisi. Samoin alkanut vaihtamaan töksähdellen toisinaan, ainakin kylmänä. Maallikkona nettiä selatessa on käynyt mielessä että olisiko liian vähän öljyä laatikossa, sitä alkaa murehtimaan seuraavaksi. Normaaliajossa ja normaalikiihdytyksessä ei veto lopu.


    EDIT: nyt kun asian osaava jamppa tarkisti öljyn määrän laatikossa niin alkoi vaihtamaan normaalisti.Melkein litra meni lisää, ei näköjään firmoihin ole luottamista jos ei varmaksi tiedä. Osaava tekijä löytyi tältä foorumilta, iso kiitos. (nimeä en mainitse kun en ole lupaa kysynyt häneltä)
    Last edited by Korpikuski; 01-06-2022, 19:33. Reason: Lisätietoa

    Leave a comment:


  • Dahis
    replied
    Originally posted by Kraftwerk View Post
    Ei se nytkähtäminen tule laatikosta, vaikkakaan öljynvaihdosta ei varmasti haittaa ole. Väittäisin, että n. 200 tkm ajetussa väljää on jo laatikon tukikumeissa, moottorin tukikumeissa, perän tuennoissa, kardaanin limpuissa ja mahdollisesti vetoakseleissa, jonka sitten havaitsee pienenä nytkähdyksenä, kun veto menee päälle. Omassa tekee tuota ja laatikon öljynvaihdosta jo 10 tkm, vaiva on sen verran pieni, että en vielä tässä vaiheessa lähde useammalla tonnilla osia vaihtamaan pienen kosmeettisen ongelman takia, kun ajossa toimii hyvin.
    On väljää toki tukikumeissa näillä kilometreillä, mutta en usko että on tässä tapauksessa niistä kyse. Kohtuu tuore ongelma itselle ja ilmaantui yllättäen ja ainoastaan kun vaihtaa N -> D.

    Perä/Kardaani/Laatikko linjalta pitänee alkaa tutkimaan tarkemmin mikä voisi aiheuttaa tai sitten ajaa vika paremmin esille :think

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Ei se nytkähtäminen tule laatikosta, vaikkakaan öljynvaihdosta ei varmasti haittaa ole. Väittäisin, että n. 200 tkm ajetussa väljää on jo laatikon tukikumeissa, moottorin tukikumeissa, perän tuennoissa, kardaanin limpuissa ja mahdollisesti vetoakseleissa, jonka sitten havaitsee pienenä nytkähdyksenä, kun veto menee päälle. Omassa tekee tuota ja laatikon öljynvaihdosta jo 10 tkm, vaiva on sen verran pieni, että en vielä tässä vaiheessa lähde useammalla tonnilla osia vaihtamaan pienen kosmeettisen ongelman takia, kun ajossa toimii hyvin.

    Leave a comment:


  • Dahis
    replied
    Originally posted by Korpikuski View Post
    Minulla saman tyyppinen oire, F11 2011 530d. Pakille menee nätisti, D kun kytkee niin koko auto hyppää, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Ajaessa vaihtaa mielestäni nätisti.


    Myyjäliike oli sitä mieltä että vaatii öljynvaihdon. No, tänään on pesty laatikko, vaihdettu öljyt ja öljypohja suotimineen eikä kummennut. Tämä kokeilu maksoi 500+ €.


    Vaihdon jälkeen kilsoja ei ole tullut kuin parikymmentä, onko kokemuksia onko tuon vielä mahdollista tasoittua vai jatkuuko vian arpominen?
    Mites sulle tämän kanssa lopulta kävi?

    Samoja oireita alkanut ilmaantumaan, 226 tkm ajettu ja öljyt vaihdettu kertaalleen 162 tkm.

    Leave a comment:


  • Korpikuski
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Tuossa varmaankin tarkoitetaan laatikon adaptoitumista/adaptaatioita.



    Tämä oli ajatuksena.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei taida adaptoituminen tuohon ongelmaan auttaa.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Harvemmin viat itsestään korjaantuu.
    Tuossa varmaankin tarkoitetaan laatikon adaptoitumista/adaptaatioita.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Harvemmin viat itsestään korjaantuu.

    Leave a comment:


  • Korpikuski
    replied
    Originally posted by procaster View Post
    Kuuluuko F11 vm2016 koko auton heilahtaa kun kytkee P -> N tai D:lle ja sama toisin päin ja kierroslukumittarin neula hieman heilahtaa?

    Minulla saman tyyppinen oire, F11 2011 530d. Pakille menee nätisti, D kun kytkee niin koko auto hyppää, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Ajaessa vaihtaa mielestäni nätisti.


    Myyjäliike oli sitä mieltä että vaatii öljynvaihdon. No, tänään on pesty laatikko, vaihdettu öljyt ja öljypohja suotimineen eikä kummennut. Tämä kokeilu maksoi 500+ €.


    Vaihdon jälkeen kilsoja ei ole tullut kuin parikymmentä, onko kokemuksia onko tuon vielä mahdollista tasoittua vai jatkuuko vian arpominen?

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Originally posted by Erkkipura View Post
    Oma f31 330d lci alkoi tekemään sellaista että kun esim liikennevaloihin pysähdyn niin ei vaihda ykköselle asti, vaan jättää 2 vaihteen silmään vaikka auto pysähdyksissä ja lähtee myöskin tällä 2 vaihteella liikkeelle. Mistä kiikastaa?
    Johtuu liukkaudesta.

    Leave a comment:


  • Erkkipura
    replied
    Oma f31 330d lci alkoi tekemään sellaista että kun esim liikennevaloihin pysähdyn niin ei vaihda ykköselle asti, vaan jättää 2 vaihteen silmään vaikka auto pysähdyksissä ja lähtee myöskin tällä 2 vaihteella liikkeelle. Mistä kiikastaa?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by junkkri View Post
    automaattilaatikosta Istalla. Miten tehdään?? E65.
    istasta löytyy proceduuri siihen kyllä.

    Sieltä valitset service functionin alta vaihdelaatikon.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Öljyn tarkistus

    automaattilaatikosta Istalla. Miten tehdään?? E65.

    Leave a comment:


  • pncnjam
    replied
    Onko öljyn määrän tarkistus tehty istalla?

    Mulla laatikko nyki erityisesti kylmänä ja ongelma poistui, kun laitoin laatikkoon lisää öljyä! Jos öljyn määrän tarkistaa niin, ettei kone ole käynnissä, niin laatikossa on liian vähän öljyä. Jos öljyä ei ole käytetty vielä lämpimäksi, niin silloin öljyä on todella vähän. Istan ohjeiden mukaan tarkistettuna upposi laatikkoon reilu litra lisää öljyä ja nykimisongelmat jäivät siihen. Mä en usko, että joku mekonomen käyttää mitään istaa, vaan täyttää täyttöaukon reunaan ja se on siinä. Hyvä jos muistaa laittaa täyttötulpan takaisin.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Chrispe View Post
    Täällä ihmettelen aivan samaa.
    Ominaisuus tuo on eikä aiheuta toimenpiteitä. Mitä F sarjalaisia ollut enemmän ja vähemmän kuuluu tuo ääni. Tosin nyt tässä bensa koneisessä ei kuulu mutta dieseleissä ollut kaikissa.

    Leave a comment:

Working...
X