memebuy23buy

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    Oireet palasi yhden pidemmän reissun jälkeen eikä kyseinen resetti enää toimi vaikka monta kertaa koitin. Erikoinen juttu.
    No nyt vika katosi yhtä mystisesti kuin tulikin, eli D menee päälle nätisti kolahtamatta. Oisko adaptioarvot hakeeneet paikkansa tai laatikon lika kulkeutunut suodattimeen.

    Leave a comment:


  • hydrophyte
    replied
    Itse vaihdatan 200.000km paikkeilla, koska erittäin kokenut bmw-mekaanikko suosittelee kokemuksesta ennen 250.000km öljynvaihtoa. Eihän sitä ole pakko tehdä..

    Leave a comment:


  • Mattix
    replied
    Originally posted by juhape View Post
    Miks noita öljyjä pitäis mennä vaihtamaan jos valmistaja ei sitä ole ohjeistanu?
    Vaikkapa siksi, että:
    1) Laatikon valmistaja suosittelee vaihtoväliksi 100 000 km / 8 vuotta vaativissa olosuhteissa (ja muistelen, että jenkeissä 100 000 mailia joka tapauksessa). Bemariko tietää paremmin, että vaihtoa ei tarvitse :think
    2) Se litku, jota pihalle on tullut öljyt vaihdetuista tukee kohtaa yksi

    Jokainen toki taaplaa tyylillään. Todennäköisesti boxi kestää ilman vaihtoa, mutta epäilisin ainakin riskin laatikkorikolle kasvavan.

    Leave a comment:


  • juhape
    replied
    Miks noita öljyjä pitäis mennä vaihtamaan jos valmistaja ei sitä ole ohjeistanu?
    Toin juuri Saksasta 198tkm ajetun 530d -14 eikä siihen ole laatikonöljyjä vaihdettu koskaan (ainakin luulen niin?) . Taydellinen sähköinen huoltohistoria on kyllä.
    Mutta siis laatikko (ja koko auto) pelaa kuin ajatus. Kaikki vaihdot ylös tai alas ihan huomaamatta. Ei mitään nykimisiä tms. missään tilanteessa.
    Tosin kyllä muutenkin auto vaikuttaa ihan uudelta. Täällä katsurikin sanoi ettei mitenkään uskoisi kilometrejä kun auto vaikuttaa ja tuntuu ihan uudelta. Hajukin vielä tallella?
    Että se niistä tuontiautoista joita joku karttaa....

    Leave a comment:


  • Valtzuuuu
    replied
    Originally posted by karis79 View Post
    En tiedä minkälaiset oireet sulla oli mulla oireet lähti vasta toisella pesulla joka tehty tuollaisella koneella. Se koneella saman öljyn pyörittely ei auttanu.

    Minusta se koko kone joka mukamas pesuaineen kans pesee laatikon puhtaaksi on ihan kusetusta. Ainut mitö se tekee on pehmentää moskan laatikon sisältä niim että varmasti lähtee liikkeelle ja aiheuttaa ongelmia. Jos itse vielä joskus vaivaudun vaihtaa öljyt niin teetätän sen jossakin osaavassa paikassa huuhtelemalla enkä koneella. Voi tosin olla että säästän nekim rahat recro.eulle seuraavalla kerralla
    Eli tammikuussa vaihdatettu laatikkoöljyt liikkeessä tämän jälkeen toimi hienosti, kun nyt jonkiaikaa tehnyt sitä, että 1>2 vaihtaessa heittää kierrokset 2tuhanteen ja nytkähtäen lyö vaihteen päälle.. joskus harvoin vaihtaa muitakin vaihteita nykien. Oppiminen nollattu monesti eikä ole vaikuttanut?
    Last edited by Valtzuuuu; 27-04-2018, 23:21.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Mulla ihan huuhdeltiin syksyllä Benkaralla 15L meni ja hyviä kokemuksia edellisen e91 330d osalta kahdesti teetätin saman homman. Laatikon softakin päivitettiin syksyllä marmorilla. Tämä R->D jysähdys alko kun taikaiskusta viikko sit. En oikein usko, että Mannoilin halpisöljyt syynä kun yli 10tkm toimi ok, vai lähtikö paskat liikkeelle? Ja sit toi kaasuresetin toimivuus 4pvn ajan :think
    Pitää kardaanin limput nyt eka vaihtaa ja sit huudella uudestaan ZF öljyillä jos ei limput auta...

    Leave a comment:


  • karis79
    replied
    Originally posted by Valtzuuuu View Post
    Itsellä ei ole kans ongelmat korjaantunut.. eli käytin autoa huollossa ja tarkastivat laatikkoöljyn tason, ettei ole liian vähän öljyä, Ei ollut. Samassa ne rupesivat epäilemään, että viimmeises vaihteistoöljyn vaihdossa ei ole käytetty öljyn kierrätyskonetta ollenkaa vaan, että öljyä olisi vaihtunut vain puolet?:think
    Varasin sitten uuden öljyn vaihdon jossa varmasti kierrätetään hyvin laatikko oikeilla koneilla.. jos tämäkään ei auta niin käyn päivittämässä vaihteiston softan.
    En tiedä minkälaiset oireet sulla oli mulla oireet lähti vasta toisella pesulla joka tehty tuollaisella koneella. Se koneella saman öljyn pyörittely ei auttanu.

    Minusta se koko kone joka mukamas pesuaineen kans pesee laatikon puhtaaksi on ihan kusetusta. Ainut mitö se tekee on pehmentää moskan laatikon sisältä niim että varmasti lähtee liikkeelle ja aiheuttaa ongelmia. Jos itse vielä joskus vaivaudun vaihtaa öljyt niin teetätän sen jossakin osaavassa paikassa huuhtelemalla enkä koneella. Voi tosin olla että säästän nekim rahat recro.eulle seuraavalla kerralla

    Leave a comment:


  • Valtzuuuu
    replied
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    Oireet palasi yhden pidemmän reissun jälkeen eikä kyseinen resetti enää toimi vaikka monta kertaa koitin. Erikoinen juttu.

    Itsellä ei ole kans ongelmat korjaantunut.. eli käytin autoa huollossa ja tarkastivat laatikkoöljyn tason, ettei ole liian vähän öljyä, Ei ollut. Samassa ne rupesivat epäilemään, että viimmeises vaihteistoöljyn vaihdossa ei ole käytetty öljyn kierrätyskonetta ollenkaa vaan, että öljyä olisi vaihtunut vain puolet?:think
    Varasin sitten uuden öljyn vaihdon jossa varmasti kierrätetään hyvin laatikko oikeilla koneilla.. jos tämäkään ei auta niin käyn päivittämässä vaihteiston softan.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    Testasin ja autto. En ois ikinä uskonu. Toimenpidettä ennen pakittelin pihassa ja aina R->D jysähti. Ton jälkee hävis ku taikaiskusta. Lenkin heitin ni tuntus siistimmin vaihtavan, ei enää sellasta "hetken tyhjää ja uus pesään nykähtämällä" oiskoha 2->3 mitä tuntu operaatiota ennen.
    Oireet palasi yhden pidemmän reissun jälkeen eikä kyseinen resetti enää toimi vaikka monta kertaa koitin. Erikoinen juttu.

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Originally posted by Makro86 View Post
    Meinaan silti vaihdatuttaa vaihdelaatikon ölpät jossain vähän yli 160tkm paikkeilla. Eikös se nyt mene niin bemarilla ja varmaan muillakin merkeillä että ne vaihdelaatikon ölpät on ikuiset valmistajien mielestä/logiikalla, mikä tarkoittaa n 250 000km ja se taas tarkoittaa sitä että auto ---> paaluun.

    Mutta jokanen tehköön autolleen minkä parhaakseen katsoo
    Mun f11 3,0 525 on ajettu nyt n. 300 000. Tietääkseni ei lootaöljyjä ole vaihdettu. Eikä kulkineen softaakaan päivitetty. Marmorilla oli kallis ja yksi muu huolto ei sitä saanut jostain syystä tehtyä. Keskeytti päivityksen kun yritettiin.

    -K

    Leave a comment:


  • Makro86
    replied
    Originally posted by Simo77 View Post
    Mä olen kanssa kysellyt Laakkoselta pariin otteeseen laatikon öljynvaihtoa mutta siellä sanovat että ei kannata, jos aivan uudesta lähtien olisi tehnyt jolloin siihen tulee 60 tkm vaihtoväli niin ok, mutta jos mitään ongelmaa varsinkaan ei ole niin eivät suosittele. Samaa olen kuullut muualtakin vaikka olisin "halunnut" vaihdattaa.. NÄillä siis mennään 194 tkm mittarissa.
    Jakolaatikon öljyt laakkosella kerran 160 haminoilla maksoi reilu satasen.
    Meinaan silti vaihdatuttaa vaihdelaatikon ölpät jossain vähän yli 160tkm paikkeilla. Eikös se nyt mene niin bemarilla ja varmaan muillakin merkeillä että ne vaihdelaatikon ölpät on ikuiset valmistajien mielestä/logiikalla, mikä tarkoittaa n 250 000km ja se taas tarkoittaa sitä että auto ---> paaluun.

    Mutta jokanen tehköön autolleen minkä parhaakseen katsoo

    Leave a comment:


  • Simo77
    replied
    Mä olen kanssa kysellyt Laakkoselta pariin otteeseen laatikon öljynvaihtoa mutta siellä sanovat että ei kannata, jos aivan uudesta lähtien olisi tehnyt jolloin siihen tulee 60 tkm vaihtoväli niin ok, mutta jos mitään ongelmaa varsinkaan ei ole niin eivät suosittele. Samaa olen kuullut muualtakin vaikka olisin "halunnut" vaihdattaa.. NÄillä siis mennään 194 tkm mittarissa.
    Jakolaatikon öljyt laakkosella kerran 160 haminoilla maksoi reilu satasen.

    Originally posted by Ramram View Post
    Kyllä öljyt ainakin kannattaa vaihtaa vimeistään 200tkm kohdalla.
    Omalla ajoin 480tkm, jolloin viimeiset 50tkm tuntui pientä nypytystä/ tärinää kiihdytettäessä 1500 rmp alkaen.
    Vqihdettiin turbiini ja järkyttävän paksu siirappi uuteen. Nyt pelaa taas hienosti toiset 500tkm.

    Leave a comment:


  • jannes
    replied
    Menee vähän aiheen ohi, mutta noinhan se on. Hyvin samankaltaisia ratkaisuja joten myös samat ongelmat.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by hydrophyte View Post
    Muistaakseni jakopää alkaa kilkattamaan ja sitä ei saa korjattua ilman moottorin irroitusta. Usean päivän projekti joka tapauksessa..
    Täytyy kyllä todeta sen mitä tästä on lukenut niin jostain syystä bemarin bensakoneet ei enää nykypäivänä ole järin luotettavia. Tehdäänkö jatkuvasti uudistuvien koneiden beta testi käyttäjillä? Lisäksi suorasuihkuihin mennessä kaikki remontit ovat tolkuttoman kalliita. (Mitä noista nyt menee, suuttimia, korkeapainepumppuja, jakopäitä, valvetronickia yms.) Ei oo kohta vag yksin maineensa kanssa.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by Tuoppo View Post
    Ainakin vanhemmissa Audeissa, jossa on ZF-5hp18 vaihteisto kaasupolkimella pystyy nollaamaan adaptioarvot jonka jälkeen esimerkiksi laatikko pitää aluksi turbiinia selvästi tiukemmin kiinni. Muutaman päivän ajon jälkeen ehjä laatikko oppii takaisin sellaiseksi, kun se on tavallisestikin.
    Samaa lukenut, mutta joillakin auttanu kuukauden päivät. Tuo R-D jysähtely alko muutama päivä sitten yhtäkkiä kuten nyt lähti pois. Seurataan ja raportoidaan...

    Leave a comment:

Working...
X