Originally posted by Kimmo-R
View Post
Bmw f11 vaihdelaatikko
Collapse
X
-
-
-
Itse vaihdatan 200.000km paikkeilla, koska erittäin kokenut bmw-mekaanikko suosittelee kokemuksesta ennen 250.000km öljynvaihtoa. Eihän sitä ole pakko tehdä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by juhape View PostMiks noita öljyjä pitäis mennä vaihtamaan jos valmistaja ei sitä ole ohjeistanu?
1) Laatikon valmistaja suosittelee vaihtoväliksi 100 000 km / 8 vuotta vaativissa olosuhteissa (ja muistelen, että jenkeissä 100 000 mailia joka tapauksessa). Bemariko tietää paremmin, että vaihtoa ei tarvitse :think
2) Se litku, jota pihalle on tullut öljyt vaihdetuista tukee kohtaa yksi
Jokainen toki taaplaa tyylillään. Todennäköisesti boxi kestää ilman vaihtoa, mutta epäilisin ainakin riskin laatikkorikolle kasvavan.
Leave a comment:
-
-
Miks noita öljyjä pitäis mennä vaihtamaan jos valmistaja ei sitä ole ohjeistanu?
Toin juuri Saksasta 198tkm ajetun 530d -14 eikä siihen ole laatikonöljyjä vaihdettu koskaan (ainakin luulen niin?) . Taydellinen sähköinen huoltohistoria on kyllä.
Mutta siis laatikko (ja koko auto) pelaa kuin ajatus. Kaikki vaihdot ylös tai alas ihan huomaamatta. Ei mitään nykimisiä tms. missään tilanteessa.
Tosin kyllä muutenkin auto vaikuttaa ihan uudelta. Täällä katsurikin sanoi ettei mitenkään uskoisi kilometrejä kun auto vaikuttaa ja tuntuu ihan uudelta. Hajukin vielä tallella?
Että se niistä tuontiautoista joita joku karttaa....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by karis79 View PostEn tiedä minkälaiset oireet sulla oli mulla oireet lähti vasta toisella pesulla joka tehty tuollaisella koneella. Se koneella saman öljyn pyörittely ei auttanu.
Minusta se koko kone joka mukamas pesuaineen kans pesee laatikon puhtaaksi on ihan kusetusta. Ainut mitö se tekee on pehmentää moskan laatikon sisältä niim että varmasti lähtee liikkeelle ja aiheuttaa ongelmia. Jos itse vielä joskus vaivaudun vaihtaa öljyt niin teetätän sen jossakin osaavassa paikassa huuhtelemalla enkä koneella. Voi tosin olla että säästän nekim rahat recro.eulle seuraavalla kerrallaLast edited by Valtzuuuu; 27-04-2018, 23:21.
Leave a comment:
-
-
Mulla ihan huuhdeltiin syksyllä Benkaralla 15L meni ja hyviä kokemuksia edellisen e91 330d osalta kahdesti teetätin saman homman. Laatikon softakin päivitettiin syksyllä marmorilla. Tämä R->D jysähdys alko kun taikaiskusta viikko sit. En oikein usko, että Mannoilin halpisöljyt syynä kun yli 10tkm toimi ok, vai lähtikö paskat liikkeelle? Ja sit toi kaasuresetin toimivuus 4pvn ajan :think
Pitää kardaanin limput nyt eka vaihtaa ja sit huudella uudestaan ZF öljyillä jos ei limput auta...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Valtzuuuu View PostItsellä ei ole kans ongelmat korjaantunut.. eli käytin autoa huollossa ja tarkastivat laatikkoöljyn tason, ettei ole liian vähän öljyä, Ei ollut. Samassa ne rupesivat epäilemään, että viimmeises vaihteistoöljyn vaihdossa ei ole käytetty öljyn kierrätyskonetta ollenkaa vaan, että öljyä olisi vaihtunut vain puolet?:think
Varasin sitten uuden öljyn vaihdon jossa varmasti kierrätetään hyvin laatikko oikeilla koneilla.. jos tämäkään ei auta niin käyn päivittämässä vaihteiston softan.
Minusta se koko kone joka mukamas pesuaineen kans pesee laatikon puhtaaksi on ihan kusetusta. Ainut mitö se tekee on pehmentää moskan laatikon sisältä niim että varmasti lähtee liikkeelle ja aiheuttaa ongelmia. Jos itse vielä joskus vaivaudun vaihtaa öljyt niin teetätän sen jossakin osaavassa paikassa huuhtelemalla enkä koneella. Voi tosin olla että säästän nekim rahat recro.eulle seuraavalla kerralla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kimmo-R View PostOireet palasi yhden pidemmän reissun jälkeen eikä kyseinen resetti enää toimi vaikka monta kertaa koitin. Erikoinen juttu.
Itsellä ei ole kans ongelmat korjaantunut.. eli käytin autoa huollossa ja tarkastivat laatikkoöljyn tason, ettei ole liian vähän öljyä, Ei ollut. Samassa ne rupesivat epäilemään, että viimmeises vaihteistoöljyn vaihdossa ei ole käytetty öljyn kierrätyskonetta ollenkaa vaan, että öljyä olisi vaihtunut vain puolet?:think
Varasin sitten uuden öljyn vaihdon jossa varmasti kierrätetään hyvin laatikko oikeilla koneilla.. jos tämäkään ei auta niin käyn päivittämässä vaihteiston softan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kimmo-R View PostTestasin ja autto. En ois ikinä uskonu. Toimenpidettä ennen pakittelin pihassa ja aina R->D jysähti. Ton jälkee hävis ku taikaiskusta. Lenkin heitin ni tuntus siistimmin vaihtavan, ei enää sellasta "hetken tyhjää ja uus pesään nykähtämällä" oiskoha 2->3 mitä tuntu operaatiota ennen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Makro86 View PostMeinaan silti vaihdatuttaa vaihdelaatikon ölpät jossain vähän yli 160tkm paikkeilla. Eikös se nyt mene niin bemarilla ja varmaan muillakin merkeillä että ne vaihdelaatikon ölpät on ikuiset valmistajien mielestä/logiikalla, mikä tarkoittaa n 250 000km ja se taas tarkoittaa sitä että auto ---> paaluun.
Mutta jokanen tehköön autolleen minkä parhaakseen katsoo
-K
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Simo77 View PostMä olen kanssa kysellyt Laakkoselta pariin otteeseen laatikon öljynvaihtoa mutta siellä sanovat että ei kannata, jos aivan uudesta lähtien olisi tehnyt jolloin siihen tulee 60 tkm vaihtoväli niin ok, mutta jos mitään ongelmaa varsinkaan ei ole niin eivät suosittele. Samaa olen kuullut muualtakin vaikka olisin "halunnut" vaihdattaa.. NÄillä siis mennään 194 tkm mittarissa.
Jakolaatikon öljyt laakkosella kerran 160 haminoilla maksoi reilu satasen.
Mutta jokanen tehköön autolleen minkä parhaakseen katsoo
Leave a comment:
-
-
Mä olen kanssa kysellyt Laakkoselta pariin otteeseen laatikon öljynvaihtoa mutta siellä sanovat että ei kannata, jos aivan uudesta lähtien olisi tehnyt jolloin siihen tulee 60 tkm vaihtoväli niin ok, mutta jos mitään ongelmaa varsinkaan ei ole niin eivät suosittele. Samaa olen kuullut muualtakin vaikka olisin "halunnut" vaihdattaa.. NÄillä siis mennään 194 tkm mittarissa.
Jakolaatikon öljyt laakkosella kerran 160 haminoilla maksoi reilu satasen.
Originally posted by Ramram View PostKyllä öljyt ainakin kannattaa vaihtaa vimeistään 200tkm kohdalla.
Omalla ajoin 480tkm, jolloin viimeiset 50tkm tuntui pientä nypytystä/ tärinää kiihdytettäessä 1500 rmp alkaen.
Vqihdettiin turbiini ja järkyttävän paksu siirappi uuteen. Nyt pelaa taas hienosti toiset 500tkm.
Leave a comment:
-
-
Menee vähän aiheen ohi, mutta noinhan se on. Hyvin samankaltaisia ratkaisuja joten myös samat ongelmat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hydrophyte View PostMuistaakseni jakopää alkaa kilkattamaan ja sitä ei saa korjattua ilman moottorin irroitusta. Usean päivän projekti joka tapauksessa..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostAinakin vanhemmissa Audeissa, jossa on ZF-5hp18 vaihteisto kaasupolkimella pystyy nollaamaan adaptioarvot jonka jälkeen esimerkiksi laatikko pitää aluksi turbiinia selvästi tiukemmin kiinni. Muutaman päivän ajon jälkeen ehjä laatikko oppii takaisin sellaiseksi, kun se on tavallisestikin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: