Originally posted by Ramram
View Post
Bmw f11 vaihdelaatikko
Collapse
X
-
Kyllä öljyt ainakin kannattaa vaihtaa vimeistään 200tkm kohdalla.
Omalla ajoin 480tkm, jolloin viimeiset 50tkm tuntui pientä nypytystä/ tärinää kiihdytettäessä 1500 rmp alkaen.
Vqihdettiin turbiini ja järkyttävän paksu siirappi uuteen. Nyt pelaa taas hienosti toiset 500tkm.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by juhape View PostOlskohan parempi jos näihin ei vaihtelis niitä öljyjä ollenkaan.
Just toin Saksasta 197tkm ajetun -14 530d ja ei varmaan ole vaihettu öljyjä ikinä. Merkkihuollettu kyllä ja ostettu merkkiliikkeestä. Toimii kuin ajatus
Itelläkään ei varmaan ole vielä öljyjä laatikosta vaihdettu, ajettu 152tkm ja hienosti toimii mutta ajattelin ne vaihdattaa kuitenkin joskus 10tkm päästä
Leave a comment:
-
-
Olskohan parempi jos näihin ei vaihtelis niitä öljyjä ollenkaan.
Just toin Saksasta 197tkm ajetun -14 530d ja ei varmaan ole vaihettu öljyjä ikinä. Merkkihuollettu kyllä ja ostettu merkkiliikkeestä. Toimii kuin ajatus
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janilind View PostAikas lailla samalta kuullostaa kun toi omani.. vaihdoin siihen öljypohjan ja aikas ison osan öljyistä(nyt zf omaa öljyä kun edellisellä kerralla meni jotakin muuta Joulukuussa).. Hieman ehkä parani, mutta kelitkin on lämpösempiä. Olen nyt pyytänyt Recrolta tarjousta mekatroniikasta, jonka mahdollisesti vaihdan sit ite jos ei ihan tähtitieteellisiä maksa.. Öljyn määrän tarkistus on tarkkaa hommaa olevinaan - tiiä sit onko oikeesti niin kriittinen se oikea määrä.
Mekatroniikan mahdolliseen vaihtoon olen päätynyt foorumikirjoitusten perusteella, mitään varmuutta korjauksen auttamisesta ei ole. Raportoin jos/kun kokemusta tuosta tulee.. Autoni toimii kuitenkin suht ok eli jos tuo on kovin kallista niin saattaa jäädä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Valtzuuuu View PostNyt on taas ruvennu tekemään auto samaa nykimistä, mutta vain 1>2 vaihtaen on pahin vaihto ei oo väliä onko kylmä vai lämmin moottori.. eli kun vaihtaa vaihteen niin kierrokset pomppaa 2tuhanteen ja sit nykäsee voimmakkaasti. Välistä voi tehdä 1>2>3 vaihde tehdä samaa nykimistä, mutta auto menossa torstaina huoltoon johna alustavasti tarkastetaan öljyn määrä ja sitten katsotaan enempi.. olisko jollakin ollut vastaavaa vikaa, että kuinka kalliiseen remonttiin kannattaa varautua jos ei ole öljyistä kiinni? :think
Mekatroniikan mahdolliseen vaihtoon olen päätynyt foorumikirjoitusten perusteella, mitään varmuutta korjauksen auttamisesta ei ole. Raportoin jos/kun kokemusta tuosta tulee.. Autoni toimii kuitenkin suht ok eli jos tuo on kovin kallista niin saattaa jäädä..
Leave a comment:
-
-
Nyt on taas ruvennu tekemään auto samaa nykimistä, mutta vain 1>2 vaihtaen on pahin vaihto ei oo väliä onko kylmä vai lämmin moottori.. eli kun vaihtaa vaihteen niin kierrokset pomppaa 2tuhanteen ja sit nykäsee voimmakkaasti. Välistä voi tehdä 1>2>3 vaihde tehdä samaa nykimistä, mutta auto menossa torstaina huoltoon johna alustavasti tarkastetaan öljyn määrä ja sitten katsotaan enempi.. olisko jollakin ollut vastaavaa vikaa, että kuinka kalliiseen remonttiin kannattaa varautua jos ei ole öljyistä kiinni? :think
Leave a comment:
-
-
Joo pikkupakkasilla ja kylmällä/puolikylmällä lootalla tota välillä ilmeni. Nyt en oo taas viikkoon huomannu. Mannolin öljyt tosiaan sisässä.
Leave a comment:
-
-
Joo itselläki luultavasti pientä välystä löytyy voimmansiirrosta joten pitääpä ne tarkastaa:think nyt kun on siirtynyt plussan puolelle nii vaihtaa paljon paremmin, että pitääpä seurailla
Leave a comment:
-
-
Saman olosta vikaa itelläkin. Kylmänä hieman kulmikkaita vaihtoja pienillä vaihteilla.Joulukuussa tehty BG pesu/öljynvaihto. Tarkotuksena tsekata öljyn määrä seuraavaksi kunhan ölpät saapuu saksasta - jos määrä about oikea niin vaihdan vielä öljyt uusiksi zf omiin ja pohjan+filtterin.
Leave a comment:
-
-
Huomannut samaa öljyjen vaihdon jälkeen. Tosin syksyllä auton ostettua en kauaa enkä pakkasilla kerennyt ajamaan kun heti vaihdatin ölpät. Kuitenkin juuri 2->3 vaihtaessa heittää ikäänkuin hetkeksi vapaalle jonka jälkeen vaihde napsahtaa terävästi nykäyksellä sisään. Ei kuitenkaan joka kerta mutta kuiteski merkille pannu.
Mulla on kyllä voimansiirrossakin jotain välystä jos kevyesti pumppaa vedon ja moottorijarrutuksen välillä niin tuntuu klappia. Kardaanin rättinivelet on alkup. eli vois sieltä kenties tulla ja sama ehkä heijastuu tuohon vaihtamiseen :think
Leave a comment:
-
-
Bmw f11 vaihdelaatikko
Eli auto on käynyt vaihteiston öljyjen vaihdossa muutama viikko sitten ja nyt olen huomannut kun vaihtaa vaihteen niin nyppää samalla enimmäkseen 2>3 vaihtaessa:think oppiminen nollattu jonka jälkeen toimi hetken hienosti. Lueskelin, että vaihteistoon saisi uuden softan asennettua? Auttaisiko asiaan yhtään?Tags: None
-
Leave a comment: