Eli auto on käynyt vaihteiston öljyjen vaihdossa muutama viikko sitten ja nyt olen huomannut kun vaihtaa vaihteen niin nyppää samalla enimmäkseen 2>3 vaihtaessa:think oppiminen nollattu jonka jälkeen toimi hetken hienosti. Lueskelin, että vaihteistoon saisi uuden softan asennettua? Auttaisiko asiaan yhtään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw f11 vaihdelaatikko
Collapse
X
-
Huomannut samaa öljyjen vaihdon jälkeen. Tosin syksyllä auton ostettua en kauaa enkä pakkasilla kerennyt ajamaan kun heti vaihdatin ölpät. Kuitenkin juuri 2->3 vaihtaessa heittää ikäänkuin hetkeksi vapaalle jonka jälkeen vaihde napsahtaa terävästi nykäyksellä sisään. Ei kuitenkaan joka kerta mutta kuiteski merkille pannu.
Mulla on kyllä voimansiirrossakin jotain välystä jos kevyesti pumppaa vedon ja moottorijarrutuksen välillä niin tuntuu klappia. Kardaanin rättinivelet on alkup. eli vois sieltä kenties tulla ja sama ehkä heijastuu tuohon vaihtamiseen :thinkHifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
-
-
Saman olosta vikaa itelläkin. Kylmänä hieman kulmikkaita vaihtoja pienillä vaihteilla.Joulukuussa tehty BG pesu/öljynvaihto. Tarkotuksena tsekata öljyn määrä seuraavaksi kunhan ölpät saapuu saksasta - jos määrä about oikea niin vaihdan vielä öljyt uusiksi zf omiin ja pohjan+filtterin.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Joo pikkupakkasilla ja kylmällä/puolikylmällä lootalla tota välillä ilmeni. Nyt en oo taas viikkoon huomannu. Mannolin öljyt tosiaan sisässä.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Nyt on taas ruvennu tekemään auto samaa nykimistä, mutta vain 1>2 vaihtaen on pahin vaihto ei oo väliä onko kylmä vai lämmin moottori.. eli kun vaihtaa vaihteen niin kierrokset pomppaa 2tuhanteen ja sit nykäsee voimmakkaasti. Välistä voi tehdä 1>2>3 vaihde tehdä samaa nykimistä, mutta auto menossa torstaina huoltoon johna alustavasti tarkastetaan öljyn määrä ja sitten katsotaan enempi.. olisko jollakin ollut vastaavaa vikaa, että kuinka kalliiseen remonttiin kannattaa varautua jos ei ole öljyistä kiinni? :think
Comment
-
-
Originally posted by Valtzuuuu View PostNyt on taas ruvennu tekemään auto samaa nykimistä, mutta vain 1>2 vaihtaen on pahin vaihto ei oo väliä onko kylmä vai lämmin moottori.. eli kun vaihtaa vaihteen niin kierrokset pomppaa 2tuhanteen ja sit nykäsee voimmakkaasti. Välistä voi tehdä 1>2>3 vaihde tehdä samaa nykimistä, mutta auto menossa torstaina huoltoon johna alustavasti tarkastetaan öljyn määrä ja sitten katsotaan enempi.. olisko jollakin ollut vastaavaa vikaa, että kuinka kalliiseen remonttiin kannattaa varautua jos ei ole öljyistä kiinni? :think
Mekatroniikan mahdolliseen vaihtoon olen päätynyt foorumikirjoitusten perusteella, mitään varmuutta korjauksen auttamisesta ei ole. Raportoin jos/kun kokemusta tuosta tulee.. Autoni toimii kuitenkin suht ok eli jos tuo on kovin kallista niin saattaa jäädä..2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Originally posted by janilind View PostAikas lailla samalta kuullostaa kun toi omani.. vaihdoin siihen öljypohjan ja aikas ison osan öljyistä(nyt zf omaa öljyä kun edellisellä kerralla meni jotakin muuta Joulukuussa).. Hieman ehkä parani, mutta kelitkin on lämpösempiä. Olen nyt pyytänyt Recrolta tarjousta mekatroniikasta, jonka mahdollisesti vaihdan sit ite jos ei ihan tähtitieteellisiä maksa.. Öljyn määrän tarkistus on tarkkaa hommaa olevinaan - tiiä sit onko oikeesti niin kriittinen se oikea määrä.
Mekatroniikan mahdolliseen vaihtoon olen päätynyt foorumikirjoitusten perusteella, mitään varmuutta korjauksen auttamisesta ei ole. Raportoin jos/kun kokemusta tuosta tulee.. Autoni toimii kuitenkin suht ok eli jos tuo on kovin kallista niin saattaa jäädä..
Comment
-
-
Olskohan parempi jos näihin ei vaihtelis niitä öljyjä ollenkaan.
Just toin Saksasta 197tkm ajetun -14 530d ja ei varmaan ole vaihettu öljyjä ikinä. Merkkihuollettu kyllä ja ostettu merkkiliikkeestä. Toimii kuin ajatus-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by juhape View PostOlskohan parempi jos näihin ei vaihtelis niitä öljyjä ollenkaan.
Just toin Saksasta 197tkm ajetun -14 530d ja ei varmaan ole vaihettu öljyjä ikinä. Merkkihuollettu kyllä ja ostettu merkkiliikkeestä. Toimii kuin ajatus
Itelläkään ei varmaan ole vielä öljyjä laatikosta vaihdettu, ajettu 152tkm ja hienosti toimii mutta ajattelin ne vaihdattaa kuitenkin joskus 10tkm päästä**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Comment
-
-
Kyllä öljyt ainakin kannattaa vaihtaa vimeistään 200tkm kohdalla.
Omalla ajoin 480tkm, jolloin viimeiset 50tkm tuntui pientä nypytystä/ tärinää kiihdytettäessä 1500 rmp alkaen.
Vqihdettiin turbiini ja järkyttävän paksu siirappi uuteen. Nyt pelaa taas hienosti toiset 500tkm.---Bmw...ja olet jo perillä---
E30 320i Cabriolet -89
E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
---Jo 3800000 km takana---
Comment
-
-
Originally posted by Ramram View PostKyllä öljyt ainakin kannattaa vaihtaa vimeistään 200tkm kohdalla.
Omalla ajoin 480tkm, jolloin viimeiset 50tkm tuntui pientä nypytystä/ tärinää kiihdytettäessä 1500 rmp alkaen.
Vqihdettiin turbiini ja järkyttävän paksu siirappi uuteen. Nyt pelaa taas hienosti toiset 500tkm.
Comment
-
-
Itse olen kysellyt kaverilta, joka työskentelee BMW-huollossa mitä kannattaa tehdä omalle 2012 F11 535xDrive:lle. Kun ostin sen muutama vuosi sitten, niin oli ajettu 80.000km, nyt 140.000km.
Ainoa mitä virallisen huolto-ohjelman lisäksi tähän mennessä on tehty on jakoboksin öljynvaihto. Hän suositteli vaihdettavaksi viimeistään 150.000km ja mulla vaihdettiin 130.000km. Toinen mikä kannattaa tehdä viimeistään 250.000km kohdalla on automaattilaatikon öljynvaihto + huuhtelu.
En todellakaan ota kantaa onko nämä juuri oikeita kilometrimääriä, jolloin kannattaa nuo tehdä. Mutta kun kaveri on työskennellyt BMW:n huollossa yli 15v, niin uskoisin hänellä olevan jonkin verran kokemusta asioista.
ps. tällä hetkellä kuulemma uudet BMW bensamoottorit työllistää huoltoja oikein toden teolla..
Comment
-
Comment