Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valtzuuuu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 125
    • Kauhajoki

    Bmw f11 vaihdelaatikko

    Eli auto on käynyt vaihteiston öljyjen vaihdossa muutama viikko sitten ja nyt olen huomannut kun vaihtaa vaihteen niin nyppää samalla enimmäkseen 2>3 vaihtaessa:think oppiminen nollattu jonka jälkeen toimi hetken hienosti. Lueskelin, että vaihteistoon saisi uuden softan asennettua? Auttaisiko asiaan yhtään?
  • Kimmo-R
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 400
    • Tampere

    #2
    Huomannut samaa öljyjen vaihdon jälkeen. Tosin syksyllä auton ostettua en kauaa enkä pakkasilla kerennyt ajamaan kun heti vaihdatin ölpät. Kuitenkin juuri 2->3 vaihtaessa heittää ikäänkuin hetkeksi vapaalle jonka jälkeen vaihde napsahtaa terävästi nykäyksellä sisään. Ei kuitenkaan joka kerta mutta kuiteski merkille pannu.

    Mulla on kyllä voimansiirrossakin jotain välystä jos kevyesti pumppaa vedon ja moottorijarrutuksen välillä niin tuntuu klappia. Kardaanin rättinivelet on alkup. eli vois sieltä kenties tulla ja sama ehkä heijastuu tuohon vaihtamiseen :think
    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
    --Audiokit.fi--
    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
    BMW i4 M50 Supercharged -23
    BMW i3 60Ah -14

    Comment

    • janilind
      Bimmer Rookie
      • Nov 2017
      • 167
      • Pirkanmaa

      #3
      Saman olosta vikaa itelläkin. Kylmänä hieman kulmikkaita vaihtoja pienillä vaihteilla.Joulukuussa tehty BG pesu/öljynvaihto. Tarkotuksena tsekata öljyn määrä seuraavaksi kunhan ölpät saapuu saksasta - jos määrä about oikea niin vaihdan vielä öljyt uusiksi zf omiin ja pohjan+filtterin.
      2011 530d x-drive
      2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

      Comment

      • Valtzuuuu
        Bimmer Rookie
        • Aug 2015
        • 125
        • Kauhajoki

        #4
        Joo itselläki luultavasti pientä välystä löytyy voimmansiirrosta joten pitääpä ne tarkastaa:think nyt kun on siirtynyt plussan puolelle nii vaihtaa paljon paremmin, että pitääpä seurailla

        Comment

        • Kimmo-R
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 400
          • Tampere

          #5
          Joo pikkupakkasilla ja kylmällä/puolikylmällä lootalla tota välillä ilmeni. Nyt en oo taas viikkoon huomannu. Mannolin öljyt tosiaan sisässä.
          Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
          --Audiokit.fi--
          BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
          BMW i4 M50 Supercharged -23
          BMW i3 60Ah -14

          Comment

          • Valtzuuuu
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 125
            • Kauhajoki

            #6
            Nyt on taas ruvennu tekemään auto samaa nykimistä, mutta vain 1>2 vaihtaen on pahin vaihto ei oo väliä onko kylmä vai lämmin moottori.. eli kun vaihtaa vaihteen niin kierrokset pomppaa 2tuhanteen ja sit nykäsee voimmakkaasti. Välistä voi tehdä 1>2>3 vaihde tehdä samaa nykimistä, mutta auto menossa torstaina huoltoon johna alustavasti tarkastetaan öljyn määrä ja sitten katsotaan enempi.. olisko jollakin ollut vastaavaa vikaa, että kuinka kalliiseen remonttiin kannattaa varautua jos ei ole öljyistä kiinni? :think

            Comment

            • janilind
              Bimmer Rookie
              • Nov 2017
              • 167
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Valtzuuuu View Post
              Nyt on taas ruvennu tekemään auto samaa nykimistä, mutta vain 1>2 vaihtaen on pahin vaihto ei oo väliä onko kylmä vai lämmin moottori.. eli kun vaihtaa vaihteen niin kierrokset pomppaa 2tuhanteen ja sit nykäsee voimmakkaasti. Välistä voi tehdä 1>2>3 vaihde tehdä samaa nykimistä, mutta auto menossa torstaina huoltoon johna alustavasti tarkastetaan öljyn määrä ja sitten katsotaan enempi.. olisko jollakin ollut vastaavaa vikaa, että kuinka kalliiseen remonttiin kannattaa varautua jos ei ole öljyistä kiinni? :think
              Aikas lailla samalta kuullostaa kun toi omani.. vaihdoin siihen öljypohjan ja aikas ison osan öljyistä(nyt zf omaa öljyä kun edellisellä kerralla meni jotakin muuta Joulukuussa).. Hieman ehkä parani, mutta kelitkin on lämpösempiä. Olen nyt pyytänyt Recrolta tarjousta mekatroniikasta, jonka mahdollisesti vaihdan sit ite jos ei ihan tähtitieteellisiä maksa.. Öljyn määrän tarkistus on tarkkaa hommaa olevinaan - tiiä sit onko oikeesti niin kriittinen se oikea määrä.
              Mekatroniikan mahdolliseen vaihtoon olen päätynyt foorumikirjoitusten perusteella, mitään varmuutta korjauksen auttamisesta ei ole. Raportoin jos/kun kokemusta tuosta tulee.. Autoni toimii kuitenkin suht ok eli jos tuo on kovin kallista niin saattaa jäädä..
              2011 530d x-drive
              2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

              Comment

              • Valtzuuuu
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 125
                • Kauhajoki

                #8
                Originally posted by janilind View Post
                Aikas lailla samalta kuullostaa kun toi omani.. vaihdoin siihen öljypohjan ja aikas ison osan öljyistä(nyt zf omaa öljyä kun edellisellä kerralla meni jotakin muuta Joulukuussa).. Hieman ehkä parani, mutta kelitkin on lämpösempiä. Olen nyt pyytänyt Recrolta tarjousta mekatroniikasta, jonka mahdollisesti vaihdan sit ite jos ei ihan tähtitieteellisiä maksa.. Öljyn määrän tarkistus on tarkkaa hommaa olevinaan - tiiä sit onko oikeesti niin kriittinen se oikea määrä.
                Mekatroniikan mahdolliseen vaihtoon olen päätynyt foorumikirjoitusten perusteella, mitään varmuutta korjauksen auttamisesta ei ole. Raportoin jos/kun kokemusta tuosta tulee.. Autoni toimii kuitenkin suht ok eli jos tuo on kovin kallista niin saattaa jäädä..
                Ilmoittele jos sillä saa auton toimimaan normaalisti :think katsotaan nyt mitä omasta sanotaan huollossa.

                Comment

                • juhape
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 321
                  • Pieksämäki

                  #9
                  Olskohan parempi jos näihin ei vaihtelis niitä öljyjä ollenkaan.
                  Just toin Saksasta 197tkm ajetun -14 530d ja ei varmaan ole vaihettu öljyjä ikinä. Merkkihuollettu kyllä ja ostettu merkkiliikkeestä. Toimii kuin ajatus
                  -BMW 530d Touring -14 LCI
                  -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                  -Zetor 6245-89
                  -David Brown 996 -76
                  -MF 35 -58
                  -Tunturi Super Sport -85
                  -Tunturi Super Sport -77

                  Comment

                  • Makro86
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2013
                    • 146
                    • Eurajoki

                    #10
                    Originally posted by juhape View Post
                    Olskohan parempi jos näihin ei vaihtelis niitä öljyjä ollenkaan.
                    Just toin Saksasta 197tkm ajetun -14 530d ja ei varmaan ole vaihettu öljyjä ikinä. Merkkihuollettu kyllä ja ostettu merkkiliikkeestä. Toimii kuin ajatus
                    Voi olla mutta luulenpa että ne muutamat kenellä on ongelmia, ilmottavat täällä ja suurimmalla osalla toimii laatikkojen huollot mutta eivät vaan ilmottele missään mitään

                    Itelläkään ei varmaan ole vielä öljyjä laatikosta vaihdettu, ajettu 152tkm ja hienosti toimii mutta ajattelin ne vaihdattaa kuitenkin joskus 10tkm päästä
                    **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                    Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                    Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                    Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                    Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                    Comment

                    • Ramram
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 64
                      • Espoo

                      #11
                      Kyllä öljyt ainakin kannattaa vaihtaa vimeistään 200tkm kohdalla.
                      Omalla ajoin 480tkm, jolloin viimeiset 50tkm tuntui pientä nypytystä/ tärinää kiihdytettäessä 1500 rmp alkaen.
                      Vqihdettiin turbiini ja järkyttävän paksu siirappi uuteen. Nyt pelaa taas hienosti toiset 500tkm.
                      ---Bmw...ja olet jo perillä---
                      E30 320i Cabriolet -89
                      E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                      exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                      Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                      ---Jo 3800000 km takana---

                      Comment

                      • suosukeltaja
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 111
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Ramram View Post
                        Kyllä öljyt ainakin kannattaa vaihtaa vimeistään 200tkm kohdalla.
                        Omalla ajoin 480tkm, jolloin viimeiset 50tkm tuntui pientä nypytystä/ tärinää kiihdytettäessä 1500 rmp alkaen.
                        Vqihdettiin turbiini ja järkyttävän paksu siirappi uuteen. Nyt pelaa taas hienosti toiset 500tkm.
                        Mitä turbiinin vaihto kustansi?

                        Comment

                        • hydrophyte
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2011
                          • 44
                          • Klaukkala

                          #13
                          Itse olen kysellyt kaverilta, joka työskentelee BMW-huollossa mitä kannattaa tehdä omalle 2012 F11 535xDrive:lle. Kun ostin sen muutama vuosi sitten, niin oli ajettu 80.000km, nyt 140.000km.

                          Ainoa mitä virallisen huolto-ohjelman lisäksi tähän mennessä on tehty on jakoboksin öljynvaihto. Hän suositteli vaihdettavaksi viimeistään 150.000km ja mulla vaihdettiin 130.000km. Toinen mikä kannattaa tehdä viimeistään 250.000km kohdalla on automaattilaatikon öljynvaihto + huuhtelu.

                          En todellakaan ota kantaa onko nämä juuri oikeita kilometrimääriä, jolloin kannattaa nuo tehdä. Mutta kun kaveri on työskennellyt BMW:n huollossa yli 15v, niin uskoisin hänellä olevan jonkin verran kokemusta asioista.

                          ps. tällä hetkellä kuulemma uudet BMW bensamoottorit työllistää huoltoja oikein toden teolla..

                          Comment

                          • jhelen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2015
                            • 248
                            • Ulvila

                            #14
                            Mikäs niissä bensakoneissa on?

                            Comment

                            • buksin-1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 4592
                              • Keski-Pohjanmaa

                              #15
                              60tkm on vaihteiston öljynvaihtoväli
                              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                              SISUSTAT modaukset

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎