Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1234
    • Kainuu

    Originally posted by makebm5 View Post
    Saapa nähdä onko ensimmäinen kalliimpi remontti ovella. Pienenä nytkähtelynä alkanut on nyt muuttunut melkoiseksi rytkähtelyksi. Eli jos matelet parkkiksella 10-20 km/h ja kaasu on joko ylhäältä tai ihan vähän painettuna tuntuu voimakasta rytkähtelyä satunnaisesti. Vähän vaihdelyötäisiin lekalla 1=>2 vaihteelle. Muissa ajotilanteissa ei mitään ongelmaa ja vaaihteet vaihtuu nätisti. Siis en varmuudella osaa sanoa onko vika vaihteistossa mutta siltä alkaa tunnustaa. Auto siis 740 xDrive sama kuin 535 tekniikaltaa.
    Edit ajeltu vajaa 200 km ja oireilee vaan jos tosiaan ryömintä bauhtia ajelee 10-20 km nopeutta. Jos ensi kerralla hidasta nollaan ei ongelmaa.
    Tähän päivitystä että rytkähdys tulee vaikka ajaa "pakko" 1:lla tai sitten että vaihde ei edes vaihdu eli ei taida lootassa vika olla.
    Ja nyt siis moottorin ja lootan tukikumit uudet.
    Last edited by makebm5; 20-07-2019, 18:22.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • XV70D
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 190
      • Oulu

      Originally posted by makebm5 View Post
      Tähän päivitystä että rytkähdys tulee vaikka ajaa "pakko" 1:lla tai sitten että vaihde ei edes vaihdu eli ei taida lootassa vika olla.
      Ja nyt siis moottorin ja lootan tukikumit uudet.
      Jakolaatikon öljyt vaihtaisin ekana.
      EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1234
        • Kainuu

        Originally posted by XV70D View Post
        Jakolaatikon öljyt vaihtaisin ekana.
        Ne on vaihdettu 40 00km sitten. Voisko sitten jakolaatikko oireilla noin ? Toki jos jostain syystä rysäyttäisi kerralla vedon eteen.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2677
          • Tampere

          Originally posted by makebm5 View Post
          Voisko sitten jakolaatikko oireilla noin?
          Arvelen ettei johdu jakolaatikosta, mutta jakolaatikon roolin voit poissulkea irroittamalla auton alta jakolaatikon sähkökytkennät ja ajamalla vertaileva testiajo takavetoisena. Muuttuuko oireilu mitenkään?
          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1234
            • Kainuu

            Originally posted by JaniLap View Post
            Arvelen ettei johdu jakolaatikosta, mutta jakolaatikon roolin voit poissulkea irroittamalla auton alta jakolaatikon sähkökytkennät ja ajamalla vertaileva testiajo takavetoisena. Muuttuuko oireilu mitenkään?
            Pystyykö tuota tekemään muuten kuin auton alta töpseliä irrottamalla?
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2677
              • Tampere

              Originally posted by makebm5 View Post
              Pystyykö tuota tekemään muuten kuin auton alta töpseliä irrottamalla?
              Sulakkeita irroittamalla, mutta suosittelen kuitenkin edellä ehdottamaani, kun samojen sulakkeiden takana on myös turvavarusteita.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • Markojs
                Bimmer Rookie
                • Apr 2014
                • 160
                • Kirkkonummi

                Terve,

                2010 F11 saako takakonttia aukeamaan avaimesta, nyt aukeaa vain lasi?
                Mikäli saa niin onko aktivointi minkä prosessin takana vai ncsexpert hommia?

                Kaveri pyysi kyselemään,
                Kiitos!

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7518
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by Markojs View Post
                  Terve,

                  2010 F11 saako takakonttia aukeamaan avaimesta, nyt aukeaa vain lasi?
                  Mikäli saa niin onko aktivointi minkä prosessin takana vai ncsexpert hommia?

                  Kaveri pyysi kyselemään,
                  Kiitos!
                  Avaimessa pitäisi olla neljä nappia joista yhdestä aukea lasi ja yhdestä luukku...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4595
                    • Tampere

                    Satuin tuossa mielekiinnosta vilkaisemaan mittariston salavalikosta 535d käyntilämpöjä. Melkoisen lämpöisenä tuo tuntuu käyvän moottoritienopeuksilla. Onko kukaan vilkaissut samaa asiaa N57 koneisista autoista?

                    Toki noissa jäähdyttäjän kaihtimia koskevassa tekstissä on maininta että nuo ovat kiinni aina kun mahdollista varskin kovemmissa vauhdeissa koska tuo vaikuttaa ilmavastukseen sekä kulutukseen...

                    Lähinnä silmään pisti se että viisari oli pari neulan vertaa yli 100 asteessa kun joskus edellisissä autoissa se on tyypillisesti möllöttänyt aina samassa paikassa...
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7518
                      • Jyväshyvä

                      Ihan normaaleilta nuo vaikuttaa. N57 käy selvästi kuumempana kuin M57...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9139
                        • Oulu

                        Näyttäisi näissä uudemmissa olevan myös sama paisarin korkki diesel- ja bensakoneissa. (Vanhemmissa bensakoneissa 2 bar ja dieseleissä 1,4 bar.) Eli käyntilämpötila ja järjestelmäpaine dieseleissäkin korkeampi. Ehkä vielä sen verran nuorikkoja, että jäähdytysjärjestelmän komponenttien kestävyys jää nähtäväksi.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • PNM2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2015
                          • 1070
                          • Espoo

                          Originally posted by Markojs View Post
                          Terve,

                          2010 F11 saako takakonttia aukeamaan avaimesta, nyt aukeaa vain lasi?
                          Mikäli saa niin onko aktivointi minkä prosessin takana vai ncsexpert hommia?

                          Kaveri pyysi kyselemään,
                          Kiitos!
                          Eli avaimen "peräluukkukuvanapista" aukeaa lasi ja mulla sähköluukku aukeaa ja sulkeutuu "alinta" nappia pitkään pohjassa pitämällä.
                          i4 M50
                          ex: G30 530e xDrive M-Sport
                          ex: F11 525d xDrive
                          ex: F11 520d
                          ex: E91 318i

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17509
                            • Turku

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Avaimessa pitäisi olla neljä nappia joista yhdestä aukea lasi ja yhdestä luukku...
                            Katsos, minulta on jäänyt tuo lasinappi kokonaan käyttämättä ja huomioimatta ! Kiitti vinkistä, aina oppii vuosienkin jälkeen uutta....

                            Originally posted by PNM2 View Post
                            Eli avaimen "peräluukkukuvanapista" aukeaa lasi ja mulla sähköluukku aukeaa ja sulkeutuu "alinta" nappia pitkään pohjassa pitämällä.
                            Juuri näin!
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • TON-III
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2018
                              • 480
                              • Turku

                              Originally posted by fraatti View Post
                              Melkoisen lämpöisenä tuo tuntuu käyvän moottoritienopeuksilla. Onko kukaan vilkaissut samaa asiaa N57 koneisista autoista?
                              Muutoinkin puhe kylmistä dieseleistä ei enää ainakaan tämän kohdalla tunnun pitävän paikkansa, talvellakin on aika kiva feature kun kohtuu pakkasella auton moottori pysyy lämpimänä jopa kolmekin tuntia
                              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2677
                                • Tampere

                                Originally posted by TON-III View Post
                                Muutoinkin puhe kylmistä dieseleistä ei enää ainakaan tämän kohdalla tunnun pitävän paikkansa, talvellakin on aika kiva feature kun kohtuu pakkasella auton moottori pysyy lämpimänä jopa kolmekin tuntia
                                Tarkennatko vähän, mitä tarkoitat kylmillä dieseleillä ja mihin vertaat? N57 vs. M57?

                                Termostaattivikaa (joka korjattavissa)?

                                Ajonjälkeistä jäähtymisaikaa (johon vaikuttavat moottorin massa ja nestemäärät sekä eristeet)?
                                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎