Onnistuuko miten navin koodaus? Pikkunäyttö löytyy.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by fraatti View PostEpäilen että rikkii saattaa mennä mitä vain jos metalli on metallia vasten.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että eikö jakopää pitänyt mitään ylimääräistä ääntä etukäteen? Esim kylmänä noin 2000 kierroksilla?
Näistä "oireista" koska on oikeasti korkea aika tehdä jotain ennen suurempaa tuhoa olisi hyvä saada tänne jotain videoita jolloin vastaavaan ääneen törmättyään ihmiset osaisivat käydä hoidattamassa asian kuntoon ennekuin on jo myöhäistä ja liike lakkaa. Sitten jälkien siivoaminen on huomattavasti kalliimpaa.
Valitettavasti ei kuulunut laahaavia, eikä kolisevia ääniä, vaan kone kävi kuin samettia. Jossakin tekstissä luki, että kuskinpuolen renkaan kohdalla kuunnellessa saattaisi pitää pientä ääntä, mutta ei ole itse tullut käytyä kuuntelemassa ääniä. Nyt kartoittanut vaihtoehtoja korjaukselle, jotka vaihtelevat kannen ja jakopään remontista uuteen merkkiliikkeen vaihtamaan koneeseen. Hintahaitari 3.500 ja 14.000 välillä. Näillä näkymin valitsemassa paikallisen asiantuntijan hellät kätöset ja uuden tehdaskunnostetun koneen vaihtamisen, jonka kokonaishinta asettunee 6.000 pintaan. 100.000 km vaihtokone pyörii 4.000 eur pinnassa, mutta uusi houkuttelisi enemmän. Onko vastaavan kokeneilla hyviä vinkkejä ratkaisun osalta sekä hintoja, millä olette saaneet omanne toteutettua?
Comment
-
-
Originally posted by Jasuuu View PostOnnistuuko miten navin koodaus? Pikkunäyttö löytyy.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi mitenkään jos sinne ei ensin hommata navin rautaa kaikkine oheishilppeineen...
E: Ois autoa ostaessa pitänyt muistaa että nää tulee tehtaalta varmaan ilman penkkejä jossei oo laittanu ruksia oikeeseen ruutuun.
Comment
-
-
Originally posted by Brasco View PostOnkos nuo 525d malliset aina näitä N47 susia, vaikka olisi uudempi lci malli?
Eikös 520d muutu muutu lci mallissa parempaan B47 moottoriin?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by Brasco View PostEikös 520d muutu muutu lci mallissa parempaan B47 moottoriin?B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMistä tuo mittaus tulee?Last edited by atcc; 26-07-2019, 13:58.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostVanhemmissa on oma anturi pääöljykanavassa ja uudemmissa on yhdistetty öljynpaine/lämpötila anturi. Sitä en tiedä milloin tuo on vaihtunut. Helpoiiten taitaa nähdä kun katsoo lohkon kylkeen kuskinpuolelle, jossa on öljynpaineanturi. Jos sen liittimessä on olme johtoa, on myös lämpötilamittaus samassa. Vanhempien erillisen anturin tarkkaa sijaintia en osaa sanoa, mutta veikkaan että jossain lohkon kyljessä se on sekin.
Siksi kysyin asiaa koska tapasin väitteen jossa väitettiin että tuo lämpötila on joku laskennallinen arvo todellisen öljynlämmön sijaan ja saattaa näyttää huomattavasti korkeampaa lämpötilaa kuin mitä todellisuus on. Tavallaan mittari kertoo vain että koska autolle on turvallista antaa happea lämpötilojen puolesta. Tämän väitteen todenperäisyyden haluaisin tietää.
Esimerkkinä hän kertoi carlyn kertoneen öljynlämmöksi 60 astetta, auton mittariston 100 astetta ja välittömästi kiposta mitattaessa öljyjä vaihdettaessa lämpötila oli 56 astetta. Samoin samassa keskustelussa tulee ilmi se että miten öljy voisi lämmetä muutaman kilometrin ajon jälkeen 100 asteeseen tai olla edellisen ajon jäljiltä vielä kuumaa vaikka ajosta voi olla jo monta tuntia aikaa.
Kuvauksen perusteella "käyntilämpötila" voisi kuvata mittaria paremmin kuin öljynlämpötila.
"As for the oil temperature.
The display in the AI is a mixed display based on no singular value.
It summarizes various temperatures (including those measured in the sump) to a functional value and should give the driver an idea of the "operating temperature" (as in the driver's guide) or "system temperature"."
Tasoanturissa on lämpötilamittausjoissain malleissa.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Sen olen itse huomannut että kun DPF:n polton pyynti on päällä ja poltto alkaa, silloin tuo mittari nousee huomattavasti nopeammin tuonne 100 asteeseen. Toki polton aikana pakolämmöt nousee merkittävästi mutta ei kai sen pitäisi kovin nopeasti näkyä öljyn lämmössä.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
530D Xdrive (06/2011) tarvitsisi uudet takajarrulevyt. Realoem tarjoaa kolmea vaihtoehtoa, normaali 345x24mm, sitten "vahvistetut jarrut" 345x24mm ja viimeisenä 330x20mm. Ei nyt tässä työreissulla saa takarengasta irti mittausta varten niin onko kellään tietoa mitkähän tuonne varmuudella kuuluu?
345mm "vahvistetut jarrut": For vehicles with Reinforced brakes S102A=Yes
Pienemmillä 330 levyillä olisi tälläinen optio merkitty: Equipment, brake syst. country-specific S212A=Yes
S102A tai S212A ei löydy varustelistalta joten tuo perus 345 lienee oikea? Varaosaliikkeessäkään eivät olleet varmoja.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
Comment