Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10924
    • Joensuu

    Vaatii käytännössä aina softauksen, jos egr tulppaa. Ainakin bemareissa, ellei nyt puhuta jostain yli 15v autoista.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Sisäänajettu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2018
      • 507
      • Helsinki

      Originally posted by HTK12 View Post
      Vaatii käytännössä aina softauksen, jos egr tulppaa. Ainakin bemareissa, ellei nyt puhuta jostain yli 15v autoista.
      Sen tiedän, meinasin, että pitääkö koko moottoriohjelma tehdä uusiksi jos egr:än haluaa softata pois ?

      BMW i3 60Ah REx -14
      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1239
        • Kajjjaani

        Originally posted by zakspeed View Post
        Suosittelen käymään huollon tiskillä ja töpselissä. Tehtaalla saattaisi olla intressejä laittaa autosi kuntoon heidän laskuunsa.
        Kannattaisi tosiaan käydä ensin siellä marmorilla. Jos autosi EGR:ään on takaisinkutsukampanja voimassa voit saada uuden EGR:n tehtaan piikkiin.

        Jos EGR tulpataan muuten kuin ohjelmallisesti olemaan kiinni niin siihen voi vaikka itse veistellä sopivan metallinpalan EGR -venttilin ja imusarjan väliin. Valmiita peltilätkiäkin ainakin N47:aan ebaystä löytyy. Joka tapauksessa joudut käymään softaajalla joka poistaa EGR:n käytöstä ohjelmasta.

        Palstalla on aika paljon keskustelua kyseisestä pötkylästä niin haulla ja keskusteluja lukemalla saat aika paljon tietoa asiasta.

        edit. Hidas ja mitä tarkoitat koko moottoriohjelman uusiksi laittamisella? Siitä ohjelmasta muokataan se EGR pois ja ladataan takaisin autoon, ei sitä ohjelmaa muuten ole pakko muokata mutta melkein samalla vaivalla siihen laittaa lisää hönkyäkin.
        Last edited by alpine3; 10-09-2019, 14:23.
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • Sisäänajettu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2018
          • 507
          • Helsinki

          Originally posted by BMWjunkie View Post
          Kannattaisi tosiaan käydä ensin siellä marmorilla. Jos autosi EGR:ään on takaisinkutsukampanja voimassa voit saada uuden EGR:n tehtaan piikkiin.

          Jos EGR tulpataan muuten kuin ohjelmallisesti olemaan kiinni niin siihen voi vaikka itse veistellä sopivan metallinpalan EGR -venttilin ja imusarjan väliin. Valmiita peltilätkiäkin ainakin N47:aan ebaystä löytyy. Joka tapauksessa joudut käymään softaajalla joka poistaa EGR:n käytöstä ohjelmasta.

          Palstalla on aika paljon keskustelua kyseisestä pötkylästä niin haulla ja keskusteluja lukemalla saat aika paljon tietoa asiasta.

          edit. Hidas ja mitä tarkoitat koko moottoriohjelman uusiksi laittamisella? Siitä ohjelmasta muokataan se EGR pois ja ladataan takaisin autoon, ei sitä ohjelmaa muuten ole pakko muokata mutta melkein samalla vaivalla siihen laittaa lisää hönkyäkin.
          Laitoin jo marmorille viestiä tuota egr:ää koskien. Katsotaan mitä vastataan.

          BMW i3 60Ah REx -14
          Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

          Comment

          • Markkanenn
            BTCF Member
            • Jan 2016
            • 262
            • Vantaa

            Originally posted by Sisäänajettu View Post
            Laitoin jo marmorille viestiä tuota egr:ää koskien. Katsotaan mitä vastataan.
            Sen olisi voinut tarkistaa bmw.fi rekkarilla onko kamppanjoita auki.
            F11 520d -12

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1994
              • Tampere/kainuu

              Originally posted by Markkanenn View Post
              Sen olisi voinut tarkistaa bmw.fi rekkarilla onko kamppanjoita auki.
              Siellä ei näy kaikki mitä näkyä voi tähän asiaan liittyen, eikä ehdi päivittämään sitä tahtia mitä asiaa koskevat tekniset kampanjat tai takaisinkutsun vaihtuvat.

              Voit sisäänajettu laittaa yv.llä alustan niin tutkitaan.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10924
                • Joensuu

                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                Sen tiedän, meinasin, että pitääkö koko moottoriohjelma tehdä uusiksi jos egr:än haluaa softata pois ?
                Nyt en ihan ymmärtänyt mitä tässä ajettiin takaa? Softasta pitää poistaa se EGR käytöstä. Eli softa lukaistaan, muokataan ja kirjotetaan takaisin. Ihan kun olisit virisoftaa ottamassa. Jos sulla on siellä nyt joku virisofta, niin sitten riippuu softan tekijästä alkaako siihen päälle tekemään vai pitääkö vetään vakioksi ja sitten softa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Sisäänajettu
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2018
                  • 507
                  • Helsinki

                  Originally posted by zakspeed View Post
                  Siellä ei näy kaikki mitä näkyä voi tähän asiaan liittyen, eikä ehdi päivittämään sitä tahtia mitä asiaa koskevat tekniset kampanjat tai takaisinkutsun vaihtuvat.

                  Voit sisäänajettu laittaa yv.llä alustan niin tutkitaan.
                  Laittelen yv!

                  BMW i3 60Ah REx -14
                  Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                  Comment

                  • Sisäänajettu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2018
                    • 507
                    • Helsinki

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Nyt en ihan ymmärtänyt mitä tässä ajettiin takaa? Softasta pitää poistaa se EGR käytöstä. Eli softa lukaistaan, muokataan ja kirjotetaan takaisin. Ihan kun olisit virisoftaa ottamassa. Jos sulla on siellä nyt joku virisofta, niin sitten riippuu softan tekijästä alkaako siihen päälle tekemään vai pitääkö vetään vakioksi ja sitten softa.
                    Joo, kiitoksia selvennyksestä. Nyt aukesi kokonaan tuo, en ole diagnostiikkaan/softailuun tarkemmin perehtynyt. Eikö nämä koodit kuitenkin viittaa egr säätimen ”läppä” vikaan ? Tarvitaanko siis ainoastaan yksi metallinen levy tiivisteillä tuon tulppaamiseen, jos koko egr jäähdyttimen ja säätimen ottaa pois ? N47 koneessa oli monta eri blokattavaa kohtaa levyillä ja jäähdytysnesteputken blokkaus...

                    BMW i3 60Ah REx -14
                    Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4582
                      • Tampere

                      Originally posted by Sisäänajettu View Post
                      Joo, kiitoksia selvennyksestä. Nyt aukesi kokonaan tuo, en ole diagnostiikkaan/softailuun tarkemmin perehtynyt. Eikö nämä koodit kuitenkin viittaa egr säätimen ”läppä” vikaan ? Tarvitaanko siis ainoastaan yksi metallinen levy tiivisteillä tuon tulppaamiseen, jos koko egr jäähdyttimen ja säätimen ottaa pois ? N47 koneessa oli monta eri blokattavaa kohtaa levyillä ja jäähdytysnesteputken blokkaus...
                      Tuossa on tuo jäähdytin. Jos haluat sen kokonaan pois on tehtävä muutakin kuin laitettava levy. Levy toiminee tuolla nuolen kohdalla myös jos muuten värkin jättää paikalleen.

                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4582
                        • Tampere

                        Originally posted by Sisäänajettu View Post
                        Ilmeisesti säädin on egr:ässä viallinen, tuollaisia koodeja antaa.

                        Voi olla, että nuo muut koodit on vanhoja, katsotaan tuleeko takaisin. Eikö noiden pitäisi jotain vikatilaa laittaa, jos lambda, tai kampiakselin asentotunnistin kusee ?
                        Katsoin ihan mielenkiinnosta koodien selitykset:

                        2c3200 Swirl-flap actuator: Mechanically faulty (lever broken)
                        Eikös tämä nyt kerro että läppien toiminnassakin on jotain mätää? Eikai tuolla ole jo soihtu käynyt? :think



                        28cd00 LIN, message; radiator shutter: Missing


                        2c4b00 Oxygen sensor after catalytic converter, virtual ground: Voltage too low



                        255b00 EGR valve, position control: Valve closed too loosely


                        284e00 Oxygen sensor after catalytic converter, Nernst voltage, signal: Open circuit


                        255c00 EGR valve, position control: Valve open too wide


                        273d00 Engine speed monitoring: Difference between crankshaft and camshaft positions too high
                        Tämä on sinällään mielenkiintoinen koska se meinaa että kammen ja nokan asento poikkeaa liikaa toisistaan. Eikai näissäkin ole ketjuvikoja?



                        240400 Exhaust-gas recirculation control: Air volume too low
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Sisäänajettu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2018
                          • 507
                          • Helsinki

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Katsoin ihan mielenkiinnosta koodien selitykset:

                          2c3200 Swirl-flap actuator: Mechanically faulty (lever broken)
                          Eikös tämä nyt kerro että läppien toiminnassakin on jotain mätää? Eikai tuolla ole jo soihtu käynyt? :think



                          28cd00 LIN, message; radiator shutter: Missing


                          2c4b00 Oxygen sensor after catalytic converter, virtual ground: Voltage too low



                          255b00 EGR valve, position control: Valve closed too loosely


                          284e00 Oxygen sensor after catalytic converter, Nernst voltage, signal: Open circuit


                          255c00 EGR valve, position control: Valve open too wide


                          273d00 Engine speed monitoring: Difference between crankshaft and camshaft positions too high
                          Tämä on sinällään mielenkiintoinen koska se meinaa että kammen ja nokan asento poikkeaa liikaa toisistaan. Eikai näissäkin ole ketjuvikoja?



                          240400 Exhaust-gas recirculation control: Air volume too low
                          http://bmwfault.codes/XMLDiagView?do...EANwAzADAANAA=
                          Kiitoksia näistä, nyt meni yöunet. Onko ketjuongelmaa näissäkin... Mietin, että voikohan nuo kaikki koodit paitsi egr johtua akun alhaisesta jännitteestä ? Akku vetelee viimeisiään ja ilmlittelikin alhaisesta jännitteestä. Katsotaan, jos lataamalla paranee...

                          Eli yhdellä levyllä saa kuitenkin blokattua koko egr yksikön, mutta tuo jää paikalleen vai ?

                          BMW i3 60Ah REx -14
                          Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1994
                            • Tampere/kainuu

                            Paljonkos oli metrejä B47.n kellossa tällä hetkellä? Taitaa olla ketju kuin ketju tämän auton kilsoilla jo työnsä tehnyt.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4582
                              • Tampere

                              Originally posted by Sisäänajettu View Post
                              Kiitoksia näistä, nyt meni yöunet. Onko ketjuongelmaa näissäkin... Mietin, että voikohan nuo kaikki koodit paitsi egr johtua akun alhaisesta jännitteestä ? Akku vetelee viimeisiään ja ilmlittelikin alhaisesta jännitteestä. Katsotaan, jos lataamalla paranee...

                              Eli yhdellä levyllä saa kuitenkin blokattua koko egr yksikön, mutta tuo jää paikalleen vai ?
                              Tuollaista levyä ainakin myydään. Sopivuudesta en osaa sanoa mitään.


                              Jos tuo läppien koodi palaa vielä niin saattaapi olla että kannattaa kurkata imusatsin sisään että onko siellä kaikki ok.
                              Sinällään tuo zakspeedin ehdotus käyttää auto merkkarin kautta jos joku kampanja on voimassa niin se voisi olla ihan fiksu juttu... :think Vaika sitten myöhemmin haluaisikin hommautua eroon koko EGR:stä.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • Sisäänajettu
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2018
                                • 507
                                • Helsinki

                                Originally posted by zakspeed View Post
                                Paljonkos oli metrejä B47.n kellossa tällä hetkellä? Taitaa olla ketju kuin ketju tämän auton kilsoilla jo työnsä tehnyt.
                                186tkm koneella nyt mittarissa, ei äännä laisinkaan ketju missään tilanteessa...

                                BMW i3 60Ah REx -14
                                Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎