Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Suuret suuttimen korjausarvot
Öljyjen vaihdon yhteydessä lukaisin vikakoodit ja sinne oli ilmestynyt seuraavanlainen koodi
2A6900 Smooth-running regulator, cylinder 5: Correction quantity outside permitted range
Tämän jälkeen tein testin ja se näytti tyhjäkäynnillä seuraavaa:
Cylinder 1: -1.4
Cylinder 5: 3.1
Cylinder 3: -1.0
Cylinder 6: -1.6
Cylinder 2: -1.9
Cylinder 4: 2.3
Heti kun kierroksia vähän nosti esim 1500 paikkeille, tasoittui kaikki korjausarvot lähse nollaan.
Musitelin että olin tehnyt aiemmin keväällä myös tuon testin ja se näytti silloin seuraavaa:
Cylinder 1: -0.2
Cylinder 5: 1.8
Cylinder 3: -0.1
Cylinder 6: -0.8
Cylinder 2: -0.8
Cylinder 4: 0.0
Näiden mittausten välissä autolla on ajettu noin 5tkm.
Alkaako olla suuttimet vaihtokunnossa vai voiko tuolle tehdä jotain muuta ennaltaehkäisevää toimenpidettä? Auttaako noihin suuttimiin mitkään puhdistusaineet enää nykypäivänä?
Moottorina on N57 ja ajettu 176tkmF15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostEikös se 5. Suutin ollu se mikä rikkoo kiertokangen laakereita...?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostEikös se 5. Suutin ollu se mikä rikkoo kiertokangen laakereita...?
Eräässä koneessa mistä laakerit oli solmussa suuttimen korjausarvo oli 12. Tässä tuo oli kait jo naulannut venttiilin solmuun tai puristuksissa oli jotain muuta häikkää jonka takia kone yritti kompensoida huonoa palotapahtumaa lisäämällä soppaa.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by atcc View Post2A6900 Smooth-running regulator, cylinder 5: Correction quantity outside permitted range
Tämän jälkeen tein testin ja se näytti tyhjäkäynnillä seuraavaa:
Cylinder 1: -1.4
Cylinder 5: 3.1
Cylinder 3: -1.0
Cylinder 6: -1.6
Cylinder 2: -1.9
Cylinder 4: 2.3
Heti kun kierroksia vähän nosti esim 1500 paikkeille, tasoittui kaikki korjausarvot lähse nollaan.
Musitelin että olin tehnyt aiemmin keväällä myös tuon testin ja se näytti silloin seuraavaa:
Cylinder 1: -0.2
Cylinder 5: 1.8
Cylinder 3: -0.1
Cylinder 6: -0.8
Cylinder 2: -0.8
Cylinder 4: 0.0
Näiden mittausten välissä autolla on ajettu noin 5tkm.
Alkaako olla suuttimet vaihtokunnossa vai voiko tuolle tehdä jotain muuta ennaltaehkäisevää toimenpidettä? Auttaako noihin suuttimiin mitkään puhdistusaineet enää nykypäivänä?
Moottorina on N57 ja ajettu 176tkm
- The fuel injection rate is greater than or equal to the limit value: 3 mg/stroke
- The coolant temperature is greater than the limit value: ‐-0.04 °C
- The ambient pressure is greater than or equal to the limit value: 750 mbar
Control unit voltage: 9.5 V to 16 V.
Terminal Condition
Driving Conditions
Fault Time Condition
The fault is entered if it is present for longer than the following period (debounce time): 15000 ms
Service Plan
1. Run procedure for operational smoothness regulator.
2. Check injectors and replace if necessary.
3. Check compression.
Korjausarvon kohoaminen yli 3mg yli 15s ajaksi saa vikakoodin ilmestymään.
Kävin joskus katsomassa erästä autoa ostohousut jalassa missä oli lappu saksasta että parissa suuttimessa oli sama juttu. Nämä olivat olleet 3. ja 5. sylinterin suuttimet. Eräs foorumilainen kävi myöhemmin tutkimassa autoa ja tuolloin arvot olivat kunnossa vaikka autossa ei ollut mitään lappua korjauksesta. Tässä jäi hiukan epäselväksi että oliko tuo kokenut ihmeparantumisen vai oliko suuttimia kuitenkin vaihdettu.
Sun tapauksessa on kyllä viitteitä siitä että korjauarvo olisi vain kasvanut ajansaatossa. Vaihtaisin itse suuttimen suoraan.Last edited by fraatti; 31-08-2019, 21:37.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Auto on muuten pelannut todella hyvin. Ei ole ollut mitään käyntihäiriöitä eikä käyntiäänessä ole mitään moitittavaa.
Seuraava kysymys sitten on että mistä noita suuttimia kannattais hommata?
Onko mitään kannatusta kokeilla käytetyllä suuttimella, miten vaikuttaa noihin arvoihin.Last edited by atcc; 31-08-2019, 22:06.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Kannattiko näissä suutinhommissa tehdä ensin se ohivuototesti kaikille suuttimille ennen kuin vaihtaa jotakin tiettyä suutinta sen korjausarvon perusteella? Meinaan kompensoiko nuo suuttimet toisiaan ja vika saattoi olla jossakin toisessa suuttimessa vaikka kyseisen suuttimen korjausarvo ei näyttänytkään suurelta? Vai muistanko ihan väärinBMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostAuto on muuten pelannut todella hyvin. Ei ole ollut mitään käyntihäiriöitä eikä käyntiäänessä ole mitään moitittavaa.
Seuraava kysymys sitten on että mistä noita suuttimia kannattais hommata?
Onko mitään kannatusta kokeilla käytetyllä suuttimella, miten vaikuttaa noihin arvoihin.
Pikaisesti selattuna uusi 200€ ja korjattu 120€(+pantti 50 €)
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by BMWjunkie View PostKannattiko näissä suutinhommissa tehdä ensin se ohivuototesti kaikille suuttimille ennen kuin vaihtaa jotakin tiettyä suutinta sen korjausarvon perusteella? Meinaan kompensoiko nuo suuttimet toisiaan ja vika saattoi olla jossakin toisessa suuttimessa vaikka kyseisen suuttimen korjausarvo ei näyttänytkään suurelta? Vai muistanko ihan väärinB48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Voiko nämä nyky suuttimet nokeentua tai likaantua että se auheuttaa tällaista? Nyt viimeaikoina on ollut lyhyttä ajoa aika paljon ja koneen lämmöt ei kerkeä nousta kovin ylös.
Ja voisiko tällaiseen auttaa jonkin esim forte käsittelyn tekeminen, vai onko täysin tuhaa hommaa? Eihän se toki paljoa maksa kokeilla :thinkF15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostVoiko nämä nyky suuttimet nokeentua tai likaantua että se auheuttaa tällaista? Nyt viimeaikoina on ollut lyhyttä ajoa aika paljon ja koneen lämmöt ei kerkeä nousta kovin ylös.
Ja voisiko tällaiseen auttaa jonkin esim forte käsittelyn tekeminen, vai onko täysin tuhaa hommaa? Eihän se toki paljoa maksa kokeilla :think
Jos haluat kokeilla puhdistusmömmöjä, niin oma kokemus esim. STP Ultra 5 in 1 on ollut sellainen, ettei se ainakaan huonommaksi mene. Toki tosimies ottaa ensin suuttimet irti ja puhdistaa kärjet varovasti ja ajelee noilla käärmeöljyillä vasta sitten.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostJos haluat kokeilla puhdistusmömmöjä, niin oma kokemus esim. STP Ultra 5 in 1 on ollut sellainen, ettei se ainakaan huonommaksi mene. Toki tosimies ottaa ensin suuttimet irti ja puhdistaa kärjet varovasti ja ajelee noilla käärmeöljyillä vasta sitten.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKyllä suuttimen kärjet voivat nokeentua ja huonontaa suuttimien toimintaa. Varsinkin silloin, kun ajo on lyhyttä ja varovaista. Pysyvät parempikuntoisina kun saavat välillä pitkää maantieajoa ja kenkääkin.
Jos haluat kokeilla puhdistusmömmöjä, niin oma kokemus esim. STP Ultra 5 in 1 on ollut sellainen, ettei se ainakaan huonommaksi mene. Toki tosimies ottaa ensin suuttimet irti ja puhdistaa kärjet varovasti ja ajelee noilla käärmeöljyillä vasta sitten.
Bemarilla on jotain "omiakin" suuttimen putsaus mömmöjä dieseleihin. Kenenkähän valmistamaa tököttiä tuo mahtaa olla?
Find many great new & used options and get the best deals for BMW Diesel Additive Treatment 100ml (83192296922) at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!
Bensaautoihin on jossain mainittu että olisi techronin tököttiä.Last edited by fraatti; 01-09-2019, 16:42.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostHiukan epäilen että mahtaako suuttimen kärjestä lähteä perinteisillä puhdistuskonsteilla mitään sellaista irti mikä oikeasti haittaisi ruiskutustapahtumaa. Kuitenkin suuttimesta itsestään tuleva painekin on kovimillaan tuossa 1800bar nurkilla.
Bemarilla on jotain "omiakin" suuttimen putsaus mömmöjä dieseleihin. Kenenkähän valmistamaa tököttiä tuo mahtaa olla?
Find many great new & used options and get the best deals for BMW Diesel Additive Treatment 100ml (83192296922) at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!
Bensaautoihin on jossain mainittu että olisi techronin tököttiä.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
Comment