Originally posted by MajorDrake
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostValon tarkoitus on valaista pientare. Jos vaikka pimeässä olet jyrkässä kadunkulmassa kääntymässä auton valot ei välttämättä valaise reunakiveä...E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostEikös tuota varten ole adaptiiviset ajovalot, jotka kääntyy sinne kadunkulmaan/mutkaan?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostTällainen syy oli koneen vaihdolle, tarkemmin en tiedä, kun nykyinen tietosuojalaki estää. ”Kone vaihdettiin Espoon Laakkosella vakuutuksen piikkiin kun se oli hörpännyt vettä syvästä lätäköstä.”F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostKaarrevalot. Tai jotkut sellaiset...
Huomasin tuossa nyt vasta sattumalta, kun kurvasin jonkun ikkunan edestä, että tässä syttyy pitkien linssiin hehku sille puolelle mille kääntää. Eli tässä joku kaarrevalo -ominaisuus? Eikös se ole joku VAGien juttu
Miten nuo saa pois? Saako Carlylla?
Ja kyllä itsekkin nuo otin pois, koska on todella ruman näköiset. Olisivat edes laittaneet sinne polttimon, joka on xenonin kanssa samanvärinen, eikä kusen keltainen.
Toki yksi vaihtoehto olisi vaihtaa sinne jotkin polttimot, jotka ovat valkoisemmat.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTuossahan siis voi käydä niin että jos koneeseen päätyy liikaa vettä sisään niin sylinteriin tulee jonkinsortin nestelukko ja kiertokanki vääntyy tuosta syystä. Vesihän puristuu kasaan tunnetusti varsin huonosti....
Onko suositella jotain kohtuuhintaista öljyä laatikkoon? Perään ajattelin castrol syntrax long life ja moottoriin castrol 0W-30 Edge...Last edited by Sisäänajettu; 11-09-2019, 22:19.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostJoo, luultavasti näin käynyt. Sain edellisen omistajan kiinni ja paljastui, että apulaitteita myöskin vaihdettu tuossa samassa, laturi, kompura ja startti... Hyvä tietää, että nuokin vaihdettu. Ajattelin vaihtaa samalla kun nosturilla öljyt vaihtaa koneeseen ja perään niin laatikon öljyt itse. Eikö tuo mene ihan siten, että pohja irti, jossa suodatin kiinni. Uusi pohja suodattimen kanssa kiinni ja öljyjen lisäys, laatikon lämmitys ja loput sisään ? Näkeekö istalla laatikon öljyn lämpötilan, joka pitäisi luokkaa 40-50 astetta olla ? Paljonko öljyä laatikkoon ? Perään ilmeisesti 1l ja koneeseen 5l ?
Onko suositella jotain kohtuuhintaista öljyä laatikkoon? Perään ajattelin castrol syntrax long life ja moottoriin castrol 0W-30 Edge...-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Sattui tuossa tuo kuva taas silmiin iskarin asennuksesta äffään. Tuossa tolppaa käännetään vastapäivään ennen pulttien kiristystä. Toki noin olen itsekin tehnyt mutta mikä tuon homman pääasiallinen tehtävä on ? Ei ole tullut pohdittua sitä sen tarkemmin. Väärään asentoon kiristettynä saattaa aiheuttaa tuolta seudulta jotain ääntä...
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostNo okei, sanoin päin persettä. Anteeksi. E60:ssa oli pitkät sisemmissä.
Mikä virka tollasella kurvivalolla on? Et joku muu näkee mihin päin oot rattia kääntämässä? Tuskin tuota edes puolet tajuaa. On kuitenkin hälmön näköistä.
Eli jos jollain on vastaus miten saa pois niin kiitos.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostSattui tuossa tuo kuva taas silmiin iskarin asennuksesta äffään. Tuossa tolppaa käännetään vastapäivään ennen pulttien kiristystä. Toki noin olen itsekin tehnyt mutta mikä tuon homman pääasiallinen tehtävä on ? Ei ole tullut pohdittua sitä sen tarkemmin. Väärään asentoon kiristettynä saattaa aiheuttaa tuolta seudulta jotain ääntä...
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Vielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?
Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ? En tiedä onko enään oikea alue kysellä näitä asioita tässä, pahoittelut!Last edited by Sisäänajettu; 12-09-2019, 17:01.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostVielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?
Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ?F11 520d -12
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostMoottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?
Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ?
Perään riittää litran purkki, mutta jos haluaa huuhtoa, niin kuluu enemmän.
Laatikkoon saa laittaa vaikka 100 litraa, jos valuttaa välillä sisällä olevan tavaran pois. Kertatäyttö on noin 4-5 litraa ja jos täytät kahdesti (lyhyt käyttökierrätys vaihteita läpi käyden siinä välissä), niin kokonaismäärä laatikossa on vaihtunut aivan riittävästi ja turbiinin sisällä oleva öljy (reilu litra) sekoittuu ajossa uuteen öljyyn. Laatikon kokonaisöljymäärä on 9 litraa. Öljypohja suodattimella vaihdettava mielellään siinä vaiheessa, jossa tyhjennysproppua ei enää tarvitse avata, ettei se pääse vahingossakaan vuotamaan.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Markkanenn View PostPerässä ei sitten ole tyhjennysproppua. Täyttö ja tyhjennys tapahtuu samasta reiästä.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostItse laitan 5w-30 (LL-04) B47-moottoriin ad 5 ltr.
Perään riittää litran purkki, mutta jos haluaa huuhtoa, niin kuluu enemmän.
Laatikkoon saa laittaa vaikka 100 litraa, jos valuttaa välillä sisällä olevan tavaran pois. Kertatäyttö on noin 4-5 litraa ja jos täytät kahdesti (lyhyt käyttökierrätys vaihteita läpi käyden siinä välissä), niin kokonaismäärä laatikossa on vaihtunut aivan riittävästi ja turbiinin sisällä oleva öljy (reilu litra) sekoittuu ajossa uuteen öljyyn. Laatikon kokonaisöljymäärä on 9 litraa. Öljypohja suodattimella vaihdettava mielellään siinä vaiheessa, jossa tyhjennysproppua ei enää tarvitse avata, ettei se pääse vahingossakaan vuotamaan.
Eli 4 litraa perjaatteessa riittää, jos ottaa vanhat ulos, uusi pohja kiinni ja uudet sisään ? Mietin, että jos haluaa tuon kaksi kertaa tehdä niin pitäisi vanha pohja kiinni tehdä tuo ensin täyteen ja valutus -> uusi pohja kiinni ja täyttö. 55€ lisää riippuen jos tuohon pitempään operaatioon tarttuu
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
Comment