Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 530d Xdrive katastrofi
Collapse
X
-
Hieman ehkä menee OT:ksi, mutta pienellä tutustumisella ainakin f11 malleissa etummainen kardaani passaa kaikista diisseleistä keskenään konetyypistä riippumatta.
Pistääkin mietityttään onko käynyt suunittelu virhe kun, mm. 550xd:een kardaani menee suoraan 520xd:hen.
Miksikö?
No mm. Vääntöä aika helkkaristi enemmän 550d:ssä niin oisko käyny pieni mitoitus/materiaali virhe kardaanin osien kans? :think
Comment
-
-
E7x auton etukardaanivaurion sattuessa suosittelen asioimaan suoraan merkkiliikkeen kanssa.
Siellä kun on taustalla se mahdollinen kampanja...-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Pikaisesti kurkattu tuo bildelsbasenin linkki niin vm2016 kardaanin toinen pää ainakin aivan ruosteessa tms... https://www.bildelsbasen.se/?link=it...st_id=40046162
Uusia tarvike kartsuja löytynee 200e - 300e hintaluokassa.Last edited by ptikkala; 04-04-2019, 07:02.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostVoipi olla että et tarkoittanut tälläistä mutta kuitenkin kuvaus väristä osuisi kohdalleen... mutta tässä ei ollut kyllä kyse värin vaihtamisesta lämmönvaikutuksesta vaan jostain muusta...F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostPikaisesti kurkattu tuo bildelsbasenin linkki niin vm2016 kardaanin toinen pää ainakin aivan ruosteessa tms... https://www.bildelsbasen.se/?link=it...st_id=40046162
Uusia tarvike kartsuja löytynee 200e - 300e hintaluokassa.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostPikaisesti kurkattu tuo bildelsbasenin linkki niin vm2016 kardaanin toinen pää ainakin aivan ruosteessa tms... https://www.bildelsbasen.se/?link=it...st_id=40046162
Uusia tarvike kartsuja löytynee 200e - 300e hintaluokassa.
Tsekkasin myös noita tarvike kardaaneja. Huomasin että täysin samoja kuvia löytyy sekä kiinalaisilta että eurooppalaisilta myyjiltä. Luottaako mahdollisesti kiinalaiseen valmistajaan enemmän kuin alkuperäiseen? :thinkF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostTuo väri tulee ruostuvista neuloista laakerikupin sisältä, niinkuin tuossa yhdessä kuvassa. Ei tuo nivel pääse lämpenemään kun ei juurikaan ole liikettä laakereissa.
Alkuperäisen kuvan teksti kuuluu näin
"This is what looks like inside that joint. The grease had washed off and the pins being much harder metal had been eating into the spider. No wonder why it wasn't rotating. The rust on the roller pins are not of the pins, it is from the other surface.
I had been noticing some vibration going uphill while accelerating for more than a year. I wonder this was the source of it."
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View Posthttps://www.facebook.com/permalink.p...24259438145658
Vastaava vika ollut näköjään Espoon korjaamolla viime viikolla. Takimmainen nivel murentunut ja vaihdelaatikosta läpi.
Kummasta tuo oli X vai F?
edit. taisi olla X:stä?
Tuosta kuvasta osuu silmään seuraavat seikat. Mikäli en tihrusta täältä väärin niin kardaanin ristikon päässä on nähtävissä pystysuuntaisia kulumajälkiä? (itseasiassa onko tuossa toisessakin kuvassa nähtävissä samanlaisia jälkiä?) Toinen seikka on se että tuosta hiertymiskorroosiosta peräisin olevaa ruostetta on paljon ympäri nivelen ympäristöä.
Ja itseasiassa kun katsoo foorumilta e9X nelikoissa tapahtuneista hajoamisista kuvia niin niissä on samalla tavalla nähtävissä että ristikko on ruosteen peitossa sekä ristikossa on voimakkaat kulumajäljet. e90:ssa tuo ei vaan taida aina hajottaa mitään.
Last edited by fraatti; 04-04-2019, 09:14.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTai juuri tuollainen nivel, jossa murroskulma on niin olematon, että neulalaakereissa ei tapahdu kunnon rotaatiota. Ihan sama kuin vakionopeusnivelissäkin, joissa liian pieni kulma on itse nivelen toiminnallisuuden kannalta haitaksi.
Jokatapauksessa seuraajassa eli g-sarjassa tuo toinen ristikko on jätetty kokonaan pois eli onko todettu että aikaisempi toimintatapa on ollut huono?
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by SuperSixOne View PostEn valitettavasti itse ajanut itse kun kävi. Kuljettaja sanoi sammuttaneensa heti kun kävi. Liikennevaloista lähtiessä n. 10kmh vauhdissa kolahtanut.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Pitääpä käskeä ensi huollossa katsoa nuo ristikon nivelet yms.
Hassua on kun traktorilla pyöritetään jotain jossa nivelakakseli niin rasvanipat on,nyt itsellä yksi akseli sellainen että savu nousee ristikosta jos yli 540 kierrosta / minuutista pyöritetään pitempään.
Myöskään rasvaa tuonne ei mene enään kunnolla,,
Vähän Ot, mutta rupesi miettiinnettä kai tuo x vi vielä meidät kotiin RukaltaF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostPitääpä käskeä ensi huollossa katsoa nuo ristikon nivelet yms.
Hassua on kun traktorilla pyöritetään jotain jossa nivelakakseli niin rasvanipat on,nyt itsellä yksi akseli sellainen että savu nousee ristikosta jos yli 540 kierrosta / minuutista pyöritetään pitempään.
Myöskään rasvaa tuonne ei mene enään kunnolla,,
Vähän Ot, mutta rupesi miettiinnettä kai tuo x vi vielä meidät kotiin Rukalta
- Antti -
Comment
-
Comment