Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 520d N47 Jakopään ketju poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StreetA
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 296
    • ?

    #31
    On tullut venyviäkin käytettyä uudestaan, ei mitään ongelmaa siinäkään.
    Astelevyllä en ole kirinyt vaan momenttiavaimella vaikka 95nm ja jokainen naksahtaa vähä omassa kohdassaan
    Yhteen sitikan koneeseen kun ostelin uusia kannenpultteja (venyviä) niin myyjä sanoi että koneella näkyy hylkymitta jonka jälkeen pultti on venyny liikaa ja pitää uusia, ei siinäkään tapauksessa ollu pultit lähelläkään sitä hylkymittaa ja vanhoilla kasasin.

    Comment

    • StreetA
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 296
      • ?

      #32
      Ja olikos m42 koneessa venyvät pultit?
      Siinäkin koneessa tuli sama kannentiiviste ja pultit käytettyä ainakin 3kertaa.

      Nyt on tallissa purettuna hiace josta en tiedä onko kovat pultit vai ei, menossa 4kertaa paikalleen, kannentiiviste tuli nyt tilattua uusi, entinen 3kertaa sama paikalleen.

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #33
        Eihän siinä mitään, jokainen säästää sen 20e missä haluaa.
        Aikanaan kun alkoi ensimmäisiä venyviä pultteja tulla autoihin niin vanhasta tottumuksesta niitä käytettiin uudelleen, sit ihmeteltiin kun auto oli käynnissä ja kuuluu poksaus venakopan sisältä kun kannenpultti meni poikki.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4628
          • Tampere

          #34
          Originally posted by StreetA View Post
          Ja olikos m42 koneessa venyvät pultit?
          Siinäkin koneessa tuli sama kannentiiviste ja pultit käytettyä ainakin 3kertaa.

          Nyt on tallissa purettuna hiace josta en tiedä onko kovat pultit vai ei, menossa 4kertaa paikalleen, kannentiiviste tuli nyt tilattua uusi, entinen 3kertaa sama paikalleen.
          Mikä niissä remonteissa aina menee pieleen että kansi tarvii jatkuvasti nostaa pois paikaltaan? Mulla on tähän saakka riittänyt irroitus ja takaisinlaitto :think

          Astelevyllä en ole kirinyt vaan momenttiavaimella vaikka 95nm ja jokainen naksahtaa vähä omassa kohdassaan
          Ehkä tämä toimintatapa pätee silloin jos meinaa aukoa konetta moneen kertaan jos joku menee pieleen. Usein remontin tekee liike jolla on myös vastuu työstään. Sinällään jos autolla on arvoa >20k€ en säästäisi muutaman kympin pulttisarjasta. Ehkä 1000€ autoon asia on eri juttu.
          Last edited by fraatti; 09-05-2019, 11:56.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • StreetA
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 296
            • ?

            #35
            Originally posted by fraatti View Post
            Mikä niissä remonteissa aina menee pieleen että kansi tarvii jatkuvasti nostaa pois paikaltaan? Mulla on tähän saakka riittänyt irroitus ja takaisinlaitto :think

            Ehkä tämä toimintatapa pätee silloin jos meinaa aukoa konetta moneen kertaan jos joku menee pieleen. Usein remontin tekee liike jolla on myös vastuu työstään. Sinällään jos autolla on arvoa >20k€ en säästäisi muutaman kympin pulttisarjasta. Ehkä 1000€ autoon asia on eri juttu.
            Enkös minä tuossa äsken kirjoittanut että vielä pariinkymmeneen vuoteen ei ole mennyt mikään pieleen.
            Esim. tämä m42 koneinen e30 oli aikoinaan samalla harraste ja työauto. Siitä tuli kantta käytettyä useampaan kertaan pois kun siisti kanavia, kohdisteli imu ja pakosarjoja ym. puuhastelua ja sitten aina välillä nippuun että pääsi käymään helsingissä töissä (450km suuntaansa).
            Mutta aina samoilla pulteilla ja tiivisteellä kasaan ja hyvin pelas vuosia.

            Ja jos palataan n47 moottoriin, niin siinäkin toissatalvena ketjun katkeamisen jälkeen vaihdoin vain rikkoutuneet osat ja kone vanhalla tiivisteellä ja pulteilla kasaan, mitään ei mennyt pieleen. Mihinkään ei koneistamoja tarvittu tässäkään.
            Sillä tuli ajettua reilu vuosi ja n.18tkm ennen pois myyntiä, ei ongelmia.
            Kyllä sen yleensä jo silmällä näkee milloin ollaan siinä kunnossa että pitää koneistamolla käydä, aina sinne ei todellakaan tarvitse mennä.

            Ja tuohon remonttien pieleen menemiseen, niin tätä foorumia kun lukee niin vähä joka jätkä on autonsa kanssa limppimoodissa jonkun korjaamon remontin jäljiltä.

            Mutta jokainen tyylillään.

            Comment

            • StreetA
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 296
              • ?

              #36
              Originally posted by makkis View Post
              Eihän siinä mitään, jokainen säästää sen 20e missä haluaa.
              No halvallapa siellä teilläpäin tehdään kannen höyläys ja kaikkien venttiilien koneistukset + kannentiiviste ja pultit joka tuntui olevan pakollista aina näissä remonteissa

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #37
                Originally posted by StreetA View Post
                No halvallapa siellä teilläpäin tehdään kannen höyläys ja kaikkien venttiilien koneistukset + kannentiiviste ja pultit joka tuntui olevan pakollista aina näissä remonteissa
                Ei kait ne pakollisia ole, mutta jos asialle edes jonkinlaisen takuun meinaa antaa, niin ei oikein voi oikoa.

                Olen kyllä samaa mieltä sikäli, että omaan muutaman tonnin käyttökatiskaan en välttämättä metallitiivistettä&pultteja uusisi, jos tarkoituksena vain päästä edullisesti.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • radiaani
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2016
                  • 130
                  • Etelä-Suomi

                  #38
                  Originally posted by StreetA View Post
                  Ja jos palataan n47 moottoriin, niin siinäkin toissatalvena ketjun katkeamisen jälkeen vaihdoin vain rikkoutuneet osat ja kone vanhalla tiivisteellä ja pulteilla kasaan, mitään ei mennyt pieleen. Mihinkään ei koneistamoja tarvittu tässäkään.
                  Nyt alkaa kuulostaa asialliselta. Vaikka tuossa 'hienostelisi' hiomalla kannen ja uusimalla kannentiivisteen, niin ollaan kustannuksissa aika etäällä siitä, että ensi töiksi lähdettäisiin vaihtomoottoria etsimään?

                  Tuossa on vielä sekin, että pelkän kannen käsittely onnistuu aika kevyelläkin infralla, mutta jos kokonaista moottoria pitää ruveta vaihtamaan, tarvitaan jo kunnon tilat ja laitteet. Kansityötkin on halvempia, kun pajalle vie koko auton sijasta puretun kannen.

                  Jos venttiilejä on katkennut, niin sitten on toki tarkemman harkinnan paikka. Periaatteessa taitaa olla jopa niin, että venttiilinlautasen takominen nopaksi ei aiheuta kampikoneistolle juurikaan suurempia rasituksia kuin tavanomainen täyskaasukiihdytys. Sylinterin maksimipaineet kun on aika lähellä täyttä kaasupulloa ->normaalitkin voimat on isoja
                  ...eikä kaikilta valmistajilta oikein onnistu dieselin kampiakselin tekeminen
                  Ajossa: F10 520d SE (2012)

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    #39
                    Originally posted by StreetA View Post
                    No halvallapa siellä teilläpäin tehdään kannen höyläys ja kaikkien venttiilien koneistukset + kannentiiviste ja pultit joka tuntui olevan pakollista aina näissä remonteissa
                    Mä puhuin nyt pulteista, minkä hintakin kertoi.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • Forsmanni
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 146
                      • Turku, Finland

                      #40
                      No nyt on ehjä vaihtomoottori lyöty sisään ja auto toimii taas. Jakoketju oli vanhasta tullut venttiilinkopasta läpi Nyt on kiva päästä purkamaan tuota ja katsoa mihin kuntoon sisuskalut tuossa tilanteessa menee.

                      Vaihto moottori n80tkm ajettu: 1800e
                      Moottorin vaihtotyö (apulaitteet vanhasta): 1150e
                      Nesteet + tiivisteitä 350e
                      -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                      -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                      -Plancraft BMW Boat
                      (b130/m10b20-->m60b40)
                      EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                      EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                      EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                      EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                      EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2324
                        • Uusimaa

                        #41
                        Minkähän verran näitä N47-koneita paukkuu vielä näissä viimeisissä 2013-2014-versioissa ennenkuin tuli B47? Ovatko nämä aivan yhtä arvaamattomia susia viimeiseen painokseen saakka? Vai muuttuiko damaget harvinaisemmiksi sen jälkeen kun tehtaalla tehtiin viimeiset parannukset näihin? Omalla 2014-mallisella ajettu 210.000km ja käy mielestäni ihan asiallisesti.
                        BMW G30 530e X-Drive

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • nappe74
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 2846
                          • South Carelia

                          #42
                          Originally posted by JKK View Post
                          Minkähän verran näitä N47-koneita paukkuu vielä näissä viimeisissä 2013-2014-versioissa ennenkuin tuli B47? Ovatko nämä aivan yhtä arvaamattomia susia viimeiseen painokseen saakka? Vai muuttuiko damaget harvinaisemmiksi sen jälkeen kun tehtaalla tehtiin viimeiset parannukset näihin? Omalla 2014-mallisella ajettu 210.000km ja käy mielestäni ihan asiallisesti.
                          245tkm mittarissa omassa äffässä eikä mitään ylimääräistä ääntä kuulu koneesta... Joka päivä kyllä kuuntelen tarkkaan kun kylmäkäynnistän moottorin !!

                          Öljyt vaihdettu 15tkm välein, tyhjäkäynnit minimoitu ja kylmällä koneella ajeltu rauhallisesti niin eiköhän tuo kestä vielä...
                          G30 530e xDrive A M-Sport -20

                          ex-Bimmerit:
                          F10 525dA xDrive M-Sport -13
                          E21 316 -80
                          E91 330xdA M-Sport -06
                          E53 X5 3.0iA Sport -04
                          E91 335xiA M-Sport -08
                          E60 530iA M-Sport -06
                          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                          E91 320d -06
                          E39 530iAT M-Sport -01
                          E36 328iA -96
                          E39 528iA -96
                          E36 325i -92

                          Comment

                          • Lördagskorv
                            Aluevastaava
                            • Nov 2016
                            • 2097
                            • Lohja city

                            #43
                            Tuossa nettiautoa selanneena ja N47 koneista katselleena eipä tuolla ole ketjuja remppailtu edes niistä +300tkm vehkeistä.

                            En sitten tiedä onko tosiaan tekemättä vai eikö ole vaan kirjoitettu myynti-ilmoitukseen.

                            -----

                            Tuossa tänään käyn kurkkimassa yhtä -10 vuoden F11 N47lla. 250tkm ja orkkisketju.

                            On kyllä ensimmäisenä listalla jos kauppoihin päästään...
                            Loppupeleissä ei ole kovin kummonen homma.

                            Toki vaatii nosturin ja lukitustyökalut
                            E92 M3 -10 Jerezschwarz
                            E28 528i -84 Diamantschwarz
                            G20 320e -22 Sunset Orange
                            Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                            E92 M3 -08 Silverstone 2
                            E38 740i -00 Imolarot 2
                            E46 320d -02 Orientblau

                            Comment

                            • Stroop
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 287
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Ei kummonen mutta isotöinen.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #45
                                Niin no kaikki on suhteellista, onhan tuossa nyt melkoinen työmaa. Korjaamollakin ottavat sen 2-3k€, joten ei tuo nyt ihan pikku jumppa ole. Tosin jos tilat on kunnossa, niin kyllähän sitä nyt tekee rempan kun rempan, jos kiinnostusta ja aikaa on.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎