Katselin jotain videota missä N47 kone nostettiin E60:stä pois niin laatikko oli ainostaan löysätty koneesta, ei siis ole otettu laatikkoa varsinaisesti pois. Ilmeisesti koneen takaisin laittaminen onnistuu suhteellisen kivuttomasti niinkin päin että kone ohjataan takaisin laatikkoon kiinni ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 520d N47 Jakopään ketju poikki
Collapse
X
-
Originally posted by fraatti View PostNo löysinkin sen näköjään aikas helposti.
Analysis of the applicability of a common rail pump for an aircraft engine
Figure 8 shows the torque on the shafts of the tested pumps. This is a sample for a pumping pressure of 30 MPa and 2500 rpm. This figures enabled us to specify the values of the amplitude as well as the minimum and maximum torque on the pump shaft. The calculations were made for the pumping pressures of 30 and 140 MPa.
The lowest torque amplitude value was registered for the CP1_H3 pump. The torque amplitude analysis ( Fig. 7)
shows that the lowest value is obtained for the CP1 pump at both low and high pressures and at low and high speeds (minimum approx. 3 Nm, maximum approx. 28 Nm).
A comparable maximum value was also recorded for CP4.2. The highest torque amplitude values can be observed for CP4.1 and HP3. For a pumping pressure of 30 MPa, it is about 39 Nm, and for a pumping pressure of 140MPa about 59 Nm
Tämä oli varsin mielenkiintoista ja oikeastaan aika järkeväkin syy miksi niitä ketjuja kuitenkin 2 litraisista suhteessa enemmän menee kuin 3 litraisista. Moni väittää etetä se otanta on 2 litraisissa vain isompi mutta esim. minun myymissä 3 litraiset esittää sellaista 90++% myyntimääristä eikä yhdestäkään N57:sta ole ketju katkennut tai tarvnnut uusia (okei, ei kaikista välttämättä kuule jälkikäteen jos myynnistä on jo aikaa), mutta usemapi N47 on johon ketju on pitänyt vaihtaa tai on jo vaihdettu. "Pahimmillaan" pihassa oli 5 kpl N47 joista 3 oli jo kone tai ketju vaihdettu, yksi äänsi ja yksi oli alkuperäisellä ketjulla eikä siinä ollut oireita. Toisaalta nytkin on 300 tkm ajettu N47 eikä siinä ole oiretta tai tietoa ketjun vaihtamisesta ainakaan BMW:n historiassa. :thinkM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
N47 taitaa jossain kohtaa muuttua pumpun ajoitus tuotannossa.
Ketjuremonteissakin taisi olla muutos kasauksen suhteen pumpun erikohtaan ajoittamisella mitä purkaessa oli.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostTämä oli varsin mielenkiintoista ja oikeastaan aika järkeväkin syy miksi niitä ketjuja kuitenkin 2 litraisista suhteessa enemmän menee kuin 3 litraisista. Moni väittää etetä se otanta on 2 litraisissa vain isompi mutta esim. minun myymissä 3 litraiset esittää sellaista 90++% myyntimääristä eikä yhdestäkään N57:sta ole ketju katkennut tai tarvnnut uusia (okei, ei kaikista välttämättä kuule jälkikäteen jos myynnistä on jo aikaa), mutta usemapi N47 on johon ketju on pitänyt vaihtaa tai on jo vaihdettu. "Pahimmillaan" pihassa oli 5 kpl N47 joista 3 oli jo kone tai ketju vaihdettu, yksi äänsi ja yksi oli alkuperäisellä ketjulla eikä siinä ollut oireita. Toisaalta nytkin on 300 tkm ajettu N47 eikä siinä ole oiretta tai tietoa ketjun vaihtamisesta ainakaan BMW:n historiassa. :think
Mä oon aina pitäny että 4 pyttysen nykivämpi käynti varsinkin tyhjäkäynnillä on yksi syy, tämä pumppuhomma varmasti myös yksi.
Nämä eri rasituspiikit osuvat ilmeisesti ketjussa aina samaan kohtaan, koska ketju kuluu epätasaisesti. Tämän olen omin silmin todennut.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostKatselin jotain videota missä N47 kone nostettiin E60:stä pois niin laatikko oli ainostaan löysätty koneesta, ei siis ole otettu laatikkoa varsinaisesti pois. Ilmeisesti koneen takaisin laittaminen onnistuu suhteellisen kivuttomasti niinkin päin että kone ohjataan takaisin laatikkoon kiinni ?----------------------------------
BMW 520dA E60 vm 2009
Comment
-
-
Originally posted by kkorvela View PostOnnistuu juurikin tuolla tavalla. Itse tein viime syksynä E60:een remontin juuri noin, automaattilaatikko jäi siis kiinni autoon siksi aikaa kun kone nostettiin pois. Takaisin laittamisessa ei ollut mitään ongelmaa myöskään.
Tai no säästäähän siinä kardaani(e)n irroituksen ja laatikon/jakolaatikon tuen.
Itse ko. tilanteessa ottaisin laatikon irti jos ei ihan vasta ole öljyjä vaihdettu automaattiin,
saapa irtaalleen valuteltua vanhat kunnolla pois...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostLaatikon irroittaminen ei ole kyllä mikään homma jos kone otetaan joka tapauksessa irti :think
Tai no säästäähän siinä kardaani(e)n irroituksen ja laatikon/jakolaatikon tuen.
Itse ko. tilanteessa ottaisin laatikon irti jos ei ihan vasta ole öljyjä vaihdettu automaattiin,
saapa irtaalleen valuteltua vanhat kunnolla pois...-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostEi varmasti muuten, mutta kun tekee tossa kotitallissa niin se tarpeeksi ylös nostaminen on aika haastavaa kun ei ole nosturia. Huomasin sen just kun tein Fordin powershiftiin jousien vaihtoa kytkimeen. Lisäksi kun laatikko on suoraan siellä melkein keskellä autoa niin ei ainakaan helpota hommaa. Tosin toi laatikko näyttää ainakin kuvissa hiukan matalammalle kuin Fordin aski ( en tosin ole mitannut ) niin voi olla siinä mielessä vähän helpompi. Autolla on ajettu nyt 367tkm ja ei siihen ole vaihettu öljyjä laatikkoon kertaakaan. Ihan hyvin se on kyllä pelittänyt. Vähän alkaa vaan toi ketju jännittämään.. :think535d F07
120d M-Sport F20
Comment
-
-
Originally posted by RRR77 View PostJos oot tekemässä pelkkää jakopäätä niin kyllä se laatikon irroittaminen on paljon helpompi kuin koneen. Sieltä tunnelin kautta pääsee tekemään jakopään ihan helposti.Ainakin näin 184cm ja 90 kiloisena..
-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostMutta kun ei ole nosturia niin hiukan epäilen, että loppujen lopuksi on helpompi nostaa se koko kone pois. Vaihdoin S-maxin taaemman kampiakselin tiivisteen niin yllättävän ahdasta siellä konetilassa on touhuta vaikka laatikko on pois.Ainakin näin 184cm ja 90 kiloisena..
Sähköt on helpoin jättää auton puolelle kiinni pl. startille/laturille menevä kaapeli.
Ja kylmäpuoli olis hyvä saada tyhjäksi.535d F07
120d M-Sport F20
Comment
-
-
Ketju korjaamo
Originally posted by joko View PostItse veisin kyllä sellaiselle joka nuota on työkseen tehnyt. Jos 1500-2000eur väliin saa liikkeessä kuitilla tehtynä niin minusta se ei ole paha. Ja noin niinkuin taustatiedoksi että meilläkin on itellä halli ja nosturi sielä. Sprinterin moottorin laakeroittin sielä itse. Olen sitämieltä että kannattaa minun keskittyä leipätyöhön ja antaa ammattilaisten hoitaa homma jos sille tulee tarvetta.
Ehdottakaapa hyvää korjaamoa ketjun vaihtoon "Hämeestä" 520d 2011 autoon. Ajettu nyt 275tkm ongelmitta ja ääniä. Ajatukseni kuitenkin varmentaa huolettomat tulevat kilometrit ketjun vaihdolla ennen yllätystuhoa.
Comment
-
-
Rikun Autofix HattulassaF33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III
L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Comment
-
Comment