Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 520d N47 Jakopään ketju poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkka76
    Bimmer Rookie
    • Feb 2017
    • 34
    • Häme

    #46
    Joskus kyselin tarjouksia alustavasti kolmesta paikasta jos ketjurempan tekisi ennakoivasti. Alle pari tonnia oli tarjoukset pari vuotta sitten. En pitänyt pahana. Riippuu aina mihin vertaa. Joku voi laittaa muutaman vuoden välein melkein tonnin uuteen puhelimeen eikä tunnu missään.

    Comment

    • Stroop
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 287
      • Jyväskylä

      #47
      Homman sujuvuuteen vaikuttaa eniten auton malli, F10/F11 takavetoisena helpoin. Viime viikonloppuna tehtiin serkun autoon, ja rauhallisilta ikämiehiltä huolellisesti nysväten meni n. 18 tuntia. Yksi meni 12 tuntiin. Aikoinaan kun tein silloisen oman ekan e91 320d opiskelumielessä, meni viisi iltaa ja kaksi päivää, seuraavaan tutun samanlaiseen pari päivää. Vaikka homma pääpiirteissään on teknisesti helppo jos kaikki lähtee ehjänä ja helposti irti, auttaa kokemus paljonkin ajan suhteen. Purkujärjestyksellä kun on väliä. Kaikki olen tehnyt kone paikallaan, paitsi yksi missä loppujen lopuksi vaihdettiin koko pata. Jos olisin kymmenen vuotta nuorempi näitä voisi tehdä huvikseen, mutta kun vuosia alkaa olla niin urheiluhenki laskee. Oma n57 odottaa vielä yhden öljynvaihtovälin ja sitten katson viitsiikö alkaa. Jos alkaa kilistä niin sitten eri juttu, omavaraisuus tekemisen suhteen rauhoittaa kummasti.

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #48
        Originally posted by Henkka76 View Post
        Joskus kyselin tarjouksia alustavasti kolmesta paikasta jos ketjurempan tekisi ennakoivasti. Alle pari tonnia oli tarjoukset pari vuotta sitten. En pitänyt pahana. Riippuu aina mihin vertaa. Joku voi laittaa muutaman vuoden välein melkein tonnin uuteen puhelimeen eikä tunnu missään.
        Homman mielekkyyttä voi miettiä sitenkin, että laittaako 2k€ ketjuun jossain 300tkm ajetussa F10/E90:ssa vai saman rahan lisää väliin kun vaan vaihtaa uudempaan ja mahdollisesti riskittömämpään.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Paabo
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 4324
          • Lapinlahti City

          #49
          En tiedä miten kukin ajattelee,mutta minusta nämä kertoo vain ja ainoastaan siitä miten paskoja nykyään moottorit ovat. On naurettavaa, että kuluttajan pitäisi ajatella sen olevan normaalia jotta makselet paskoissa tapauksissa muutaman öljynvaihdon välein useita tuhansia jakopää remppoista. Ennen oli ihan vitun sama minkä verran m50 huuti rajoittimeen,kunhan vaihtelit öljyt silloin tällöin. Nyt ei uskalla dieseliä tyhjäkäynnillä pitää. Hyväksyn jotenkin vielä tällaiset rempat s-sarjan moottoreihin,mutta perusmoottorien kanssa nänä ongelmat vuodesta toiseen niin bemarilla,mersulla kuin vw.llä yms. Kertoo vain siitä, että ne on paskoja. Ainoa syy miksi näin paskaa voidaan tuoda markkinoille on siinä, että se kellä on vara ostaa uusi auto niin ei sen ongelmista kärsiä,kun vaihtaa 2 vuoden välein samanlaiseen paskaan. Helpottipa oloa avautua kunnolla.
          E39 M5

          Comment

          • Henkka76
            Bimmer Rookie
            • Feb 2017
            • 34
            • Häme

            #50
            Originally posted by alspe View Post
            Homman mielekkyyttä voi miettiä sitenkin, että laittaako 2k€ ketjuun jossain 300tkm ajetussa F10/E90:ssa vai saman rahan lisää väliin kun vaan vaihtaa uudempaan ja mahdollisesti riskittömämpään.
            Tottahan se on. Elämä on valintoja täynnä.

            Comment

            • Mattix
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 83
              • Tampereen seutu

              #51
              Originally posted by Paabo View Post
              En tiedä miten kukin ajattelee,mutta minusta nämä kertoo vain ja ainoastaan siitä miten paskoja nykyään moottorit ovat. ...
              Oletko pohtinut, millaisia vaatimuksia nykymoottoreille asetetaan vs. vanhat bensakrematoriot? Jos ei tarvitsisi kulutuksista ja päästöistä välittää, niin maailma olisi moottoreiltaan erilainen paikka. Tämä ei tarkoita, että olisin eri mieltä kanssasi
              ex: 530xda F11 2012 Msport
              ex: 530xda E61 2008 Msport

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #52
                Hulluksihan tässä tulee kun alkaa miettimään tuon koneen ääniä.

                Olin jo varma, että käynnistäessä autossani on alkanut laturin/apulaitteiden moniurahihna pitää yhden vingahtavan äänen. Mutta nyt tulikin mieleen, että jos se on jakopään ketju? Käyntiääni autossani on kyllä ihan siisti, ainoastaan käynnistäessä kuuluu kerran ääni joka tuo mieleen hieman luistavan hihnan ja sitten (tietysti) ensimmäisen puolen sekuntia käyntiääni on karheampi kuin sen jälkeen. Tottahan käyntiäänessä on pieni muutos ensimmäisen 0,5-1sek kuin sen jälkeen koska sitä ennen öljyn paine on nollissa eikä yläpäässä ole öljyä.
                Last edited by alspe; 02-03-2020, 22:43.
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #53
                  Originally posted by Mattix View Post
                  Oletko pohtinut, millaisia vaatimuksia nykymoottoreille asetetaan vs. vanhat bensakrematoriot? Jos ei tarvitsisi kulutuksista ja päästöistä välittää, niin maailma olisi moottoreiltaan erilainen paikka. Tämä ei tarkoita, että olisin eri mieltä kanssasi
                  Itse näkisin enemmänkin ongelmaksi sen, että valmistajat pyrkii kaikessa säästämään liikaa. Esim. osassa F-sarjalaisista menee jakolaatikon boorit paskaksi. Tuo nyt on jo ihan naurettavaa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • awd-69
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2015
                    • 229
                    • Sawo

                    #54
                    Nämä asiat vain kertoo siitä, kuinka kapitalismi toimii. Voittoa pitää tehdä aina, siis aina.
                    Siksi kuluttaja on nykyään se tuotteiden testaaja. Joka saa " luvan" osallistua tuotekehitykseen.....
                    F10 530d xdrive LCI

                    EX: E90 320d xdrive LCI

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by awd-69 View Post
                      Nämä asiat vain kertoo siitä, kuinka kapitalismi toimii. Voittoa pitää tehdä aina, siis aina.
                      Siksi kuluttaja on nykyään se tuotteiden testaaja. Joka saa " luvan" osallistua tuotekehitykseen.....
                      Kuluttaja on koko kuviossa vain se välttämätön paha, joka lopulta rahoittaa koko roskan.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Paabo
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 4324
                        • Lapinlahti City

                        #56
                        Originally posted by Mattix View Post
                        Oletko pohtinut, millaisia vaatimuksia nykymoottoreille asetetaan vs. vanhat bensakrematoriot? Jos ei tarvitsisi kulutuksista ja päästöistä välittää, niin maailma olisi moottoreiltaan erilainen paikka. Tämä ei tarkoita, että olisin eri mieltä kanssasi
                        Toki olen,mutta en silti usko, että se pikkurillin paksunen polkupyörän ketju siellä jakopäässä on se mikä päästöihin vaikuttaa eniten. No minua vituttaa tässä maailmassa niin moni asia, että nämä on pienimpiä ongelmia
                        E39 M5

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          #57
                          Miten teidän mielestä näissä käyttäytyy aamun ensimmäinen käynnistys ja sen ääni? Terveellä koneella ja ei niin terveellä. Onko ensimmäinen sekunti normaalia jos kone rallattaa koska kaikki öljy on alhaalla? Vai onko kyse nimenomaan siitä, että löystynyt ketju rallattaa koska se ei vielä kylve öljyssä?

                          Testasin äsken aamun käynnistystä ja kyllähän se selvästi rallattaa, mutta vain ensimmäisen sekunnin jonka jälkeen ääni muuttuu kuin veitsellä leikaten hiljaiseksi. Lämmitys webastolla 10 minuuttia eli täysin kylmät öljyt ei kyseessä mutta eipä se lämmitys öljyjä ylöspäin nosta.
                          Last edited by alspe; 03-03-2020, 09:52.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • Lördagskorv
                            Aluevastaava
                            • Nov 2016
                            • 2097
                            • Lohja city

                            #58
                            Originally posted by Lördagskorv View Post

                            Tuossa tänään käyn kurkkimassa yhtä -10 vuoden F11 N47lla. 250tkm ja orkkisketju.

                            On kyllä ensimmäisenä listalla jos kauppoihin päästään...
                            Tämän kävin tosiaan kurkkimassa ja kyllähän se siellä rallatti hyvin lämpösellä koneella ja tyhjäkäynnillä

                            Kauppoja ei tullut, mutta se oli monen muun tekijän summa
                            E92 M3 -10 Jerezschwarz
                            E28 528i -84 Diamantschwarz
                            G20 320e -22 Sunset Orange
                            Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                            E92 M3 -08 Silverstone 2
                            E38 740i -00 Imolarot 2
                            E46 320d -02 Orientblau

                            Comment

                            • alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3402
                              • Tre

                              #59
                              Kuvailin muutaman videon käynnistyksestä ja käynnistä.

                              Startit ja käyntiä:




                              Käyntiä


                              Viimeisessä videossa kuulu käynnin selvä tikittävä ääni, että se ei ole rallattava tai laahaava/hakkaava. Normi vai ei?

                              Lisäksi jokaisessa startissa kuuluu vingahdus, viittaako se luultavimmin moniurahihnaan?
                              Last edited by alspe; 03-03-2020, 19:26.
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                              Comment

                              • Hcet
                                BTCF Member
                                • Oct 2018
                                • 124
                                • Tampere

                                #60
                                Ei kyllä kuulosta kun normi raksutukselta. Mutta enpä ole yhtäkään ketjuvikasta livenä kuunnellut. Kuulemma on sellainen ääni että ei jää epäselvää.

                                Tuota itse olen käyttänyt verrokkina,
                                Ääninäyte

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎