Joskus kyselin tarjouksia alustavasti kolmesta paikasta jos ketjurempan tekisi ennakoivasti. Alle pari tonnia oli tarjoukset pari vuotta sitten. En pitänyt pahana. Riippuu aina mihin vertaa. Joku voi laittaa muutaman vuoden välein melkein tonnin uuteen puhelimeen eikä tunnu missään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 520d N47 Jakopään ketju poikki
Collapse
X
-
Homman sujuvuuteen vaikuttaa eniten auton malli, F10/F11 takavetoisena helpoin. Viime viikonloppuna tehtiin serkun autoon, ja rauhallisilta ikämiehiltä huolellisesti nysväten meni n. 18 tuntia. Yksi meni 12 tuntiin. Aikoinaan kun tein silloisen oman ekan e91 320d opiskelumielessä, meni viisi iltaa ja kaksi päivää, seuraavaan tutun samanlaiseen pari päivää. Vaikka homma pääpiirteissään on teknisesti helppo jos kaikki lähtee ehjänä ja helposti irti, auttaa kokemus paljonkin ajan suhteen. Purkujärjestyksellä kun on väliä. Kaikki olen tehnyt kone paikallaan, paitsi yksi missä loppujen lopuksi vaihdettiin koko pata. Jos olisin kymmenen vuotta nuorempi näitä voisi tehdä huvikseen, mutta kun vuosia alkaa olla niin urheiluhenki laskee. Oma n57 odottaa vielä yhden öljynvaihtovälin ja sitten katson viitsiikö alkaa. Jos alkaa kilistä niin sitten eri juttu, omavaraisuus tekemisen suhteen rauhoittaa kummasti.
Comment
-
-
Originally posted by Henkka76 View PostJoskus kyselin tarjouksia alustavasti kolmesta paikasta jos ketjurempan tekisi ennakoivasti. Alle pari tonnia oli tarjoukset pari vuotta sitten. En pitänyt pahana. Riippuu aina mihin vertaa. Joku voi laittaa muutaman vuoden välein melkein tonnin uuteen puhelimeen eikä tunnu missään.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
En tiedä miten kukin ajattelee,mutta minusta nämä kertoo vain ja ainoastaan siitä miten paskoja nykyään moottorit ovat. On naurettavaa, että kuluttajan pitäisi ajatella sen olevan normaalia jotta makselet paskoissa tapauksissa muutaman öljynvaihdon välein useita tuhansia jakopää remppoista.Ennen oli ihan vitun sama minkä verran m50 huuti rajoittimeen,kunhan vaihtelit öljyt silloin tällöin. Nyt ei uskalla dieseliä tyhjäkäynnillä pitää.
Hyväksyn jotenkin vielä tällaiset rempat s-sarjan moottoreihin,mutta perusmoottorien kanssa nänä ongelmat vuodesta toiseen niin bemarilla,mersulla kuin vw.llä yms. Kertoo vain siitä, että ne on paskoja. Ainoa syy miksi näin paskaa voidaan tuoda markkinoille on siinä, että se kellä on vara ostaa uusi auto niin ei sen ongelmista kärsiä,kun vaihtaa 2 vuoden välein samanlaiseen paskaan. Helpottipa oloa avautua kunnolla.
E39 M5
Comment
-
-
Originally posted by Paabo View PostEn tiedä miten kukin ajattelee,mutta minusta nämä kertoo vain ja ainoastaan siitä miten paskoja nykyään moottorit ovat. ...ex: 530xda F11 2012 Msport
ex: 530xda E61 2008 Msport
Comment
-
-
Hulluksihan tässä tulee kun alkaa miettimään tuon koneen ääniä.
Olin jo varma, että käynnistäessä autossani on alkanut laturin/apulaitteiden moniurahihna pitää yhden vingahtavan äänen. Mutta nyt tulikin mieleen, että jos se on jakopään ketju?Käyntiääni autossani on kyllä ihan siisti, ainoastaan käynnistäessä kuuluu kerran ääni joka tuo mieleen hieman luistavan hihnan ja sitten (tietysti) ensimmäisen puolen sekuntia käyntiääni on karheampi kuin sen jälkeen. Tottahan käyntiäänessä on pieni muutos ensimmäisen 0,5-1sek kuin sen jälkeen koska sitä ennen öljyn paine on nollissa eikä yläpäässä ole öljyä.
Last edited by alspe; 02-03-2020, 22:43.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by Mattix View PostOletko pohtinut, millaisia vaatimuksia nykymoottoreille asetetaan vs. vanhat bensakrematoriot? Jos ei tarvitsisi kulutuksista ja päästöistä välittää, niin maailma olisi moottoreiltaan erilainen paikka. Tämä ei tarkoita, että olisin eri mieltä kanssasie39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by awd-69 View PostNämä asiat vain kertoo siitä, kuinka kapitalismi toimii. Voittoa pitää tehdä aina, siis aina.
Siksi kuluttaja on nykyään se tuotteiden testaaja. Joka saa " luvan" osallistua tuotekehitykseen.....E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Mattix View PostOletko pohtinut, millaisia vaatimuksia nykymoottoreille asetetaan vs. vanhat bensakrematoriot? Jos ei tarvitsisi kulutuksista ja päästöistä välittää, niin maailma olisi moottoreiltaan erilainen paikka. Tämä ei tarkoita, että olisin eri mieltä kanssasiNo minua vituttaa tässä maailmassa niin moni asia, että nämä on pienimpiä ongelmia
E39 M5
Comment
-
-
Miten teidän mielestä näissä käyttäytyy aamun ensimmäinen käynnistys ja sen ääni? Terveellä koneella ja ei niin terveellä. Onko ensimmäinen sekunti normaalia jos kone rallattaa koska kaikki öljy on alhaalla? Vai onko kyse nimenomaan siitä, että löystynyt ketju rallattaa koska se ei vielä kylve öljyssä?
Testasin äsken aamun käynnistystä ja kyllähän se selvästi rallattaa, mutta vain ensimmäisen sekunnin jonka jälkeen ääni muuttuu kuin veitsellä leikaten hiljaiseksi. Lämmitys webastolla 10 minuuttia eli täysin kylmät öljyt ei kyseessä mutta eipä se lämmitys öljyjä ylöspäin nosta.Last edited by alspe; 03-03-2020, 09:52.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by Lördagskorv View Post
Tuossa tänään käyn kurkkimassa yhtä -10 vuoden F11 N47lla. 250tkm ja orkkisketju.
On kyllä ensimmäisenä listalla jos kauppoihin päästään...
Kauppoja ei tullut, mutta se oli monen muun tekijän summaE92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
-
Last edited by alspe; 03-03-2020, 19:26.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Comment