Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 520d N47 Jakopään ketju poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • macman_lahti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2017
    • 290
    • Lahti

    #76
    Originally posted by TOK View Post
    Moi. Itsellä n47 357000 km orkkis ketjulla . Ohjelmalla tottakai...
    Mä olen myös aika lähellä. Nyt on 346tkm mittarissa ja orkkiksella mennään. Oma auto on ollut lähes koko elämänsä ajan matka-ajossa eikä ilmeisesti kovinkaan paljoa tyhjäkäyntiä. Tämä tuntuu kyllä auttavan aika paljon ketjun kestämisessä. Itsellä kuitenkin se ensimmäinen N47. Nyt olen itse viimeiset lähes 100tkm vaihtanut öljyt 15tkm välein. Olen kyllä miettinyt, että pitäisikö vaihtaa jo vähän vähemmän ajettuun..ei kai toi loputtomasti voi kestää. Vaikka eihän se ketjun vaihtaminen olisi kuin 2k eur, mutta sitten voi tietysti seuraava isompi lasku tulla vähän ajan päästä laatikosta..
    -08 E60 LCI
    -13 F10 3.0 xDrive

    Comment

    • Jorkkeli12
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 264
      • Seinäjoki

      #77
      Originally posted by macman_lahti View Post
      Mä olen myös aika lähellä. Nyt on 346tkm mittarissa ja orkkiksella mennään. Oma auto on ollut lähes koko elämänsä ajan matka-ajossa eikä ilmeisesti kovinkaan paljoa tyhjäkäyntiä. Tämä tuntuu kyllä auttavan aika paljon ketjun kestämisessä. Itsellä kuitenkin se ensimmäinen N47. Nyt olen itse viimeiset lähes 100tkm vaihtanut öljyt 15tkm välein. Olen kyllä miettinyt, että pitäisikö vaihtaa jo vähän vähemmän ajettuun..ei kai toi loputtomasti voi kestää. Vaikka eihän se ketjun vaihtaminen olisi kuin 2k eur, mutta sitten voi tietysti seuraava isompi lasku tulla vähän ajan päästä laatikosta..
      Eikai tuosta kannata kahta tonnia maksaa, jos yhtään on tiloja ja avaimet pysyy kädessä niin paikallisesta varaosaliikkeestä sai alta 300e ketjut ja tiivisteet. Viikonlopun ku touhuaa niin on kettinki vaihdettu. N47 en tiedä, mutta N57 ei ainakaan tarvi ottaa edes konetta pois keulilta mikäli nosturi vain löytyy.
      Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
      M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic

      Comment

      • macman_lahti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2017
        • 290
        • Lahti

        #78
        Originally posted by Jorkkeli12 View Post
        Eikai tuosta kannata kahta tonnia maksaa, jos yhtään on tiloja ja avaimet pysyy kädessä niin paikallisesta varaosaliikkeestä sai alta 300e ketjut ja tiivisteet. Viikonlopun ku touhuaa niin on kettinki vaihdettu. N47 en tiedä, mutta N57 ei ainakaan tarvi ottaa edes konetta pois keulilta mikäli nosturi vain löytyy.
        Aika hyvin pysyy meisselit kädessä, kai toi pari tonnia kumminkin selitellään sillä, että ammattimiehiltäkin menee se pari päivää. Kyllä toi täytyisi lomalla kokeilla tehdä jos siihen homman lähtisi
        -08 E60 LCI
        -13 F10 3.0 xDrive

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #79
          Originally posted by macman_lahti View Post
          Aika hyvin pysyy meisselit kädessä, kai toi pari tonnia kumminkin selitellään sillä, että ammattimiehiltäkin menee se pari päivää. Kyllä toi täytyisi lomalla kokeilla tehdä jos siihen homman lähtisi
          Kun työkalut pysyy käsissä, niin ei tuo mikään mahdoton homma ole tehdä, lähinnä työläs. Toki jonkinlaiset tilat pitää olla, parkkipaikalla voi olla vähän nihkeä tehdä. Aikaa saa kyllä varata reilusti ensimäiselle kerralle.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Stroop
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 287
            • Jyväskylä

            #80
            Ja se vielä että kasatessa menee kaikki oikein eikä isoja öljyvuotoja jää. Ne on tasan yhtä työläitä korjata. Kaiken onnistumistahan ei oikeastaan voi tsekata ennen kuin koko vehje on nipussa ja käy. Mutta tehtävissä toki, ei siinä mitään.

            Comment

            • macman_lahti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2017
              • 290
              • Lahti

              #81
              Tilat on kyllä periaattessa ihan ok, n. 39m2 lämmin autotalli. Ylös ei vaan saa nostettua kun ei ole nosturia. Tukevat melko korkeat rampit löytyy, mutta ei niillä kovin ylös keulaa saa.
              Mutta pystyykö ton tosiaan tekemään kone paikallaan ?

              Tänään tuli kyllä käytyä kokeilemassa F11:sta ja olihan se 4 vuotta uudempi auto toki ihan kiva..
              Katsotaan nyt mitä tässä tekee..
              -08 E60 LCI
              -13 F10 3.0 xDrive

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #82
                Originally posted by macman_lahti View Post
                Mutta pystyykö ton tosiaan tekemään kone paikallaan ?
                Pystyy, kun nappaa laatikon pois haitoilta. Löytyy youtubesta videoita projektista näin toteutettuna.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Stroop
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 287
                  • Jyväskylä

                  #83
                  Originally posted by macman_lahti View Post
                  Tilat on kyllä periaattessa ihan ok, n. 39m2 lämmin autotalli. Ylös ei vaan saa nostettua kun ei ole nosturia. Tukevat melko korkeat rampit löytyy, mutta ei niillä kovin ylös keulaa saa.
                  Mutta pystyykö ton tosiaan tekemään kone paikallaan ?

                  Tänään tuli kyllä käytyä kokeilemassa F11:sta ja olihan se 4 vuotta uudempi auto toki ihan kiva..
                  Katsotaan nyt mitä tässä tekee..
                  Kiellän tekemästä lattialla.

                  Comment

                  • macman_lahti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2017
                    • 290
                    • Lahti

                    #84
                    Originally posted by Stroop View Post
                    Kiellän tekemästä lattialla.
                    Kokemusta..? :think

                    Katselin ton videon Youtubesta missä se vaihtaa sen ketjun paikallaan ja voi se aika haastava olla tehdä ramppien päällä..
                    -08 E60 LCI
                    -13 F10 3.0 xDrive

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #85
                      Ilman nosturia nappaisin koneen ulos ja tekisin auton ulkopuolella ketjurempan.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • prh'
                        Bimmer Rookie
                        • May 2018
                        • 122
                        • Seinäjoki

                        #86
                        Pari kiloa on paljon rahaa, muttei niin paljon, että tekisin tuon itse, oli nosturi tai ei.

                        Comment

                        • Stroop
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 287
                          • Jyväskylä

                          #87
                          Originally posted by macman_lahti View Post
                          Kokemusta..? :think

                          Katselin ton videon Youtubesta missä se vaihtaa sen ketjun paikallaan ja voi se aika haastava olla tehdä ramppien päällä..
                          Muutamasta kokemusta mutta vain nosturilla, lattialla en alkaisi tekemään. Purkamista on niin paljon ja erikokoisia työkaluja tarvitaan runsaasti että sitä rumbaa ei ainakaan meikäläisen kroppa kestäisi. Mutta toki se tehtävissä on noinkin, kone paikallaan tai pois. Mutta varsinkin jos kyseessä on eka kerta niin en kyllä suosittele kumpaakaan. Eli siis kiellän!

                          Comment

                          • Markkanenn
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2016
                            • 262
                            • Vantaa

                            #88
                            Pystyykö jakopään kuntoa tarkistamaan mitenkään ilman että joutuu purkamaan niin paljon että on järkevää heittää uudet rojut koneeseen samalla? T. F11 N47 240tkm
                            F11 520d -12

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2724
                              • Tampere

                              #89
                              Originally posted by Markkanenn View Post
                              Pystyykö jakopään kuntoa tarkistamaan mitenkään ilman että joutuu purkamaan niin paljon että on järkevää heittää uudet rojut koneeseen samalla?
                              Ei valitettavasti pysty - ainakaan siten että saavuttaa riittävän kokonaisvaltaisen kuvan osien kunnosta.
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • StreetA
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 296
                                • ?

                                #90
                                Originally posted by macman_lahti View Post
                                Kokemusta..? :think
                                Kyllä sen tekee siinä ramppien päälläkin ihan kohtalaisesti, ei sieltä alapuolelta nyt kovin montaa pulttia tarvitse irroittaa.
                                Tunkin avustuksella yhden koneen irroittanut kun ei nosturille silloin päässyt niin muutama tunti meni kauemmin siinä könytessä.

                                Varsinkin jos kyseessä tuo sigun auto niin viissataa sarjalaisessa on hyvin tilaa irroitella pultteja kun ei kone ole tulipellissä kiinni.

                                Ja jätä sähköt kiinni koneeseen, on huomattavasti helpompi niin kuin ruveta liittimiä irroittelemaan joka paikasta.

                                Joka tapauksessa nosturilla helpointa, mutta jos sulla talli missä tehdä niin ei muuta ku auto rampeille ja konetta pois.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎