Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjan/-kanavien rassausta N57

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    #31
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tai...

    Fault Impact
    Blazing inferno (manufacturer takes no responsibility)

    Niin, sinänsä jännä että kyseistä koodia ei löydy mistään netin syövereistä kenenkään mainitsemana. Johtuukohan se siitä että OBD-pistoke ei enää sovi paikalleen ?

    Vai että koodi ei edes ilmaannu koskaan... toi kolme kertaa ilmentyminen ennen koodin tulemista tuntuu erikoiselle..




    Onko kukaan nähnyt mitä koodeja on tullut sellaisista autoista mistä on imusarja sulanut? Kyllä noita nyt ainakin pajoilla luulisi olevan...
    Last edited by fraatti; 04-07-2019, 19:02.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      #32
      Tuollaisella setillä lähdetään liikenteeseen jahka puuttuvat emmeet saapuvat ja sopiva väli löytyy jostain aikataulusta...

      Imukanavat puhallan samalla pähkinällä ettei homma jää puolitiehen.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • HV530XD
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 399
        • Lappeenranta

        #34
        Netissä surffaillessa tuli vastaan putsattuja ja peruskunnostettuja (läpät) imusarjoja uusine tiivisteineen Saksasta 300-400€. Noissahan saattaa olla jo alkanutta palon jälkeä ja sulamista, jopa reikää, joten jos putsausprojekteissa tulee jo vahingoittunutta imusarjaa vastaan, niin ei tuollainen putsattu ehjä näytä kovin kallis olevan.

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #35
          Originally posted by HV530XD View Post
          Netissä surffaillessa tuli vastaan putsattuja ja peruskunnostettuja (läpät) imusarjoja uusine tiivisteineen Saksasta 300-400€. Noissahan saattaa olla jo alkanutta palon jälkeä ja sulamista, jopa reikää, joten jos putsausprojekteissa tulee jo vahingoittunutta imusarjaa vastaan, niin ei tuollainen putsattu ehjä näytä kovin kallis olevan.
          Saattas pari puhdasta löytyä.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • XV70D
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 197
            • Oulu

            #36
            Minun 3.0d äkillinen sammuminen vauhdista merkkarin mukaan johtui jumittavista läpistä/umpeen karstoittuneesta imusarjasta. Tarjosi uutta imusarjaa edulliseen 1200e hintaan. Vanhaa ei kannata puhdistaa kuulemma...

            Voipi olla että eivät vaan tienneet sammumisen syytä.
            Last edited by XV70D; 19-07-2019, 22:19.
            EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4629
              • Tampere

              #37
              Originally posted by XV70D View Post
              Minun 3.0d äkillinen sammuminen vauhdista merkkarin mukaan johtui jumittavista läpistä/umpeen karstoittuneesta imusarjasta. Tarjosi uutta imusarjaa edulliseen 1200e hintaan. Vanhaa ei kannata puhdistaa kuulemma...
              Läpät vain toisessa kanavassa ja toisesta kulkee ilma "normaalisti". Sammumiseen vaadittaisiin molempien kanavien tukos. Liekö kyse ollut kuitenkin jostain muusta?
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • XV70D
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 197
                • Oulu

                #38
                Vanhan mallinen imusarja korvataan uudemallisella ja jokin anturi pitää samalla uusia ku on erilainen sanottiin tiskillä. Jos ei putsaamalla tule kuntoon niin voi tarjota minulle korvaavaa imusarjaa, kiitos.
                EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4629
                  • Tampere

                  #39
                  Noniin. Nyt olisi imusatsi nypätty irti. Näyttää että myös tässä uudemmassa pannussa takapään imukanavat/imusarjan läpät karstoittuvat enemmän. Etupäästä imusatsi on selkeästi "märämpi" öljystä ja se lienee huuhdellut ainakin osan moskasta pois.

                  Myös tässä näköjään imusarjan läppäakseli kuolaa ja valuttaa öljyä jokapaikkaan. Tuossa rantu valuu jo kannen puolessa välissä. Ne jotka ovat poistaneet tälläisestä läpät niin millainen tiiviste tuolla akselilla on? Ei kenelläkään läpät poistaneella satu olemaan tuollaista tiivistettä/akselia irtaallaan? Mietin vain että onko tuota tiivistettä mahdollista vaihtaa... Akselin saanee takaisin paikoilleen jos sen nyhtää irti?



                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4629
                    • Tampere

                    #40
                    Koko komeus näytti tässä tälläiselle.


                    1-2 syl


                    3-4 syl


                    5-6 syl


                    EGR-sekoitusputki




                    Imusarjan takapäässä kanavissa oli ehkä 1-2mm kerros karstaa.


                    1 syl imukanavissa ei juurikaan ole mitään.


                    2:ssa alkaa olemaan jo pieni huntu.


                    Loppupäässä tuota karstaa onkin jo sitten 1-2mm vahvuudelta riippuen hiukan kanavan kohdasta.


                    Tulipellin puoleiseen päähän kanavaa moskaa on tarttunut enemmän.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4629
                      • Tampere

                      #41
                      Sivusta. Lääppäsin kanavien kyljistä että näkisi paljonko mämmiä kanavan kyljessä on.


                      Itse imusatsi meni kylpyyn. Saakos tuon kokkelin neutraloitua sitruunahapolla?
                      Last edited by fraatti; 24-07-2019, 17:37.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2732
                        • Tampere

                        #42
                        Originally posted by fraatti View Post
                        Saakos tuon kokkelin neutraloitua sitruunahapolla?
                        Tämä riippuu siitä, millä olet liemen maustanut, mutta jos on vahvalla emäksellä annettu makua, niin sitruunahappoa heikkona orgaanisena happona saa mättää melkoisen määrän.
                        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • Kahimooni
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2017
                          • 122
                          • Espoo

                          #43
                          Originally posted by fraatti View Post
                          Noniin. Nyt olisi imusatsi nypätty irti. Näyttää että myös tässä uudemmassa pannussa takapään imukanavat/imusarjan läpät karstoittuvat enemmän. Etupäästä imusatsi on selkeästi "märämpi" öljystä ja se lienee huuhdellut ainakin osan moskasta pois.

                          Myös tässä näköjään imusarjan läppäakseli kuolaa ja valuttaa öljyä jokapaikkaan. Tuossa rantu valuu jo kannen puolessa välissä. Ne jotka ovat poistaneet tälläisestä läpät niin millainen tiiviste tuolla akselilla on? Ei kenelläkään läpät poistaneella satu olemaan tuollaista tiivistettä/akselia irtaallaan? Mietin vain että onko tuota tiivistettä mahdollista vaihtaa... Akselin saanee takaisin paikoilleen jos sen nyhtää irti?
                          Helposti lähti akseli päästä vetämällä irti. Samoin nuo kanavien tiivistekehykset sen jälkeen samoin kuin läpät.

                          -K

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4629
                            • Tampere

                            #44
                            Originally posted by Kahimooni View Post
                            Helposti lähti akseli päästä vetämällä irti. Samoin nuo kanavien tiivistekehykset sen jälkeen samoin kuin läpät.

                            -K
                            Saako nuo yhtä helposti myös takaisin ?
                            Et muista millainen tiivistys tuolla päässä on?

                            Puhdasta tulee...
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4629
                              • Tampere

                              #45
                              Läppäakselin tiivistys on toteutettu näin. Eli paksuin vihreä osa tiivistää tuon akselin. Akseli lähtee helposti vetämällä ulospäin mutta läppien kehykset ja läpät tuntuivat olevan sen verran lujasti kiinni etten alkanut hajottamaan niitä turhaan.


                              Suomeksi sanottuna tuolle ei liene tehtävissä yhtään mitään. Sen kun odottaa että huohotusilman mukana kulkevasta öljystä tulevat vanat alkavat valua pohjamuovin päälle. Taidan laittaa paksua vaseliinia tuohon, epäilen ettei siitä ole apua kylläkään..

                              Jos eräässä autossa oli kyse samasta vuodosta niin tuo noro saattaa lähteä valumaan koneenkorvaa pitkin alaspäin ja siitä edelleen perään. Eikö nämä oo muilla falskanneet vai ei ole vai ottanut silmiin?
                              Last edited by fraatti; 25-07-2019, 11:10.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎