Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjan/-kanavien rassausta N57

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #91
    Originally posted by XV70D View Post
    Päivitystä. Ei vikakoodeja egr:stä, tai muutakaan sinne viittaavaa. Imusarjan läppien sulamisen takia imusarjan vaihto menisi niin että liike kuvaa imusarjan ja tekee tehtaalle reklamaation, joka sitten voi mennä minun tai BMW:n piikkiin. Eip huvittaisi enää maksaa yhtään lisää jos päätös on negatiivinen. Eli myönnän tappion, keskeytän prosessin ja vaihdan ite imusarjan. Vähimmällä pääsee.
    Tapoja tulkita tehtaan ohjeistuksia on näköjään yhtä monta, kuin on tekijöitäkin.
    Last edited by zakspeed; 09-09-2019, 18:53.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      #92
      Eikös zakspeedillä ollut putsattuja imusarjoja vasta kaupan tuolla myyntiosiolla.

      Comment

      • XV70D
        Bimmer Rookie
        • Jan 2013
        • 197
        • Oulu

        #93
        Originally posted by zakspeed View Post
        Tapoja tulkita tehtaan ohjeistuksia on näköjään yhtä monta, kuin on tekijöitäkin.

        Varmaan en ole tarpeeksi hyvä asiakas. :think



        Jätin ottamatta tarjotut osanvaihtotyöt ohjausvaihde 3400€, imusarja 1500€, egr 1000€, eli yhteensä 5900€ edestä. Imusarjan irroitus ja väärä diagnoosi piti maksaa...
        EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2732
          • Tampere

          #94
          Originally posted by XV70D View Post
          Imusarjan läppien sulamisen takia imusarjan vaihto menisi niin että liike kuvaa imusarjan ja tekee tehtaalle reklamaation, joka sitten voi mennä minun tai BMW:n piikkiin. Eip huvittaisi enää maksaa yhtään lisää jos päätös on negatiivinen. Eli myönnän tappion, keskeytän prosessin ja vaihdan ite imusarjan. Vähimmällä pääsee.
          Missä se mainittu tappio on tässä tapauksessa, että prosessi haluttiin asiakkaan puolelta keskeyttää ennen tehtaan lausuntoa?

          Jos huoltoliike haluaa pyytää ratkaisun tehtaalta, niin ei kai siinä asiakkaan näkökulmasta ole kuin voitettavaa, mikäli tehdas haluaa uusia imusarjan omaan piikkiin? Ja mikäli tehtaan mielestä asiakas maksaa vaihdon, niin tarjouksesta voi kai aina kieltäytyä?
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • XV70D
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 197
            • Oulu

            #95
            Originally posted by JaniLap View Post
            Missä se mainittu tappio on tässä tapauksessa, että prosessi haluttiin asiakkaan puolelta keskeyttää ennen tehtaan lausuntoa?

            Jos huoltoliike haluaa pyytää ratkaisun tehtaalta, niin ei kai siinä asiakkaan näkökulmasta ole kuin voitettavaa, mikäli tehdas haluaa uusia imusarjan omaan piikkiin? Ja mikäli tehtaan mielestä asiakas maksaa vaihdon, niin tarjouksesta voi kai aina kieltäytyä?
            No tämä liike suhtautuu kaikkeen tosi nihkeästi jos asiakas itse ei maksa. Eli jos jos tehdas päättää olla maksamatta imusarjaa niin artisti maksaa sen irrottamisen ja kiinnittämisen, eli muutama satanen menisi. Näin se kerrottiin.
            EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4629
              • Tampere

              #96
              Originally posted by fraatti View Post
              Litrastako tuo alkaa herjaamaan vai paljonko sitä pitää puuttua?
              Sattui silmiin tuossa että j.nesteen ala ja ylärajan väli on noin 5-7dl. Jäähdytysnesteen merkkivalon jälkeen jäädytinnestettä ilmeisesti pitää puuttua yli 1,5l.


              Itse imusatsin liotuksessa ilmeisesti konetiskiaine annosteltuna muuten tulpattuun imusarjaan toimii todella hyvin moskan irroituksessa.
              Last edited by fraatti; 15-09-2019, 01:02.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #97
                Originally posted by fraatti View Post
                Itse imusatsin liotuksessa ilmeisesti astianpesuaine annosteltuna muuten tulpattuun imusarjaan toimii todella hyvin moskan irroituksessa.
                Tai edullinen kidesooda.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  #98
                  Tätä Painepesuri pesua ei ole tullut vielä kokeiltua.
                  Last edited by zakspeed; 28-04-2021, 11:06.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4629
                    • Tampere

                    #99
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Tai edullinen kidesooda.
                    Piti kirjoittamani konetiskiaine eikä astianpesuaine. Käännös teki tepposet..
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4629
                      • Tampere

                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Tätä Painepesuri pesua ei ole tullut vielä kokeiltua.
                      Olen kokeillut m57 imusatsin kanssa. Puhdistuu mutta sontaa on sitten aivan jokapaikka täynnä. Suljetussa kaapissa olis varmaan ok.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • XV70D
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2013
                        • 197
                        • Oulu

                        Yhden kerran on rykäissyt kone pienillä kierroksilla puhdistetulla imusarjalla ja ohjelmat päivitettynä. Koko auton softat päivitettiin liikkeen suosituksesta kun vanhat oli vuodelta 2014. Onko tietoa mihin vaikuttaa, jotakin työnjohtaja mutisi egr:stä, että sen toimintaa muuttaa.
                        EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4629
                          • Tampere

                          Kyllä se näyttää niin olevan että koneen kyljen M57:ssa sotki vuotavat läppien akselit. Niin se näyttää olevan tässä änviisseiskassakin vaikka läpivientejä ei ole kuin yksi.



                          300tkm ajetun mosan etukanavia on huuhdellut todennäköisesti huohotusöljy koska ovat noin puhtaat ja kanavien takaosasta paistaa jopa alumiini. Näyttää että nämä etukanavat ovat aina puhtaammat.


                          Takana jankkia olikin enemmän. Taitaa aina käyttäytyä samalla tavalla.
                          Last edited by fraatti; 17-10-2019, 19:49.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • Reiska56
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 185
                            • Kerava

                            Originally posted by fraatti View Post
                            Kanavat lienevät sotkeutumisen puolesta ihan yhtä suuri osa ongelmaa kuin muutkin osat kokonaisuudesta. Saattaa olla että tuossa vanhemmassa nuo läpät ovat sitten oma lukunsa kokonaan... :think

                            Itsekin oletin että tuolta löytyy vielä enemmän tavaraa kuin mitä sitä lopulta olikaan.

                            Hävittämisestä oli täällä puhetta: https://www.btcf.fi/forum/showthread...35#post4128435

                            1. sylinterin imuventtiilin kun käyttää auki ja siitä konetta 360 astetta eteenpäin niin ollaan varmasti turvallisilla vesillä. Sitten sytytysjärjestyksessä 1 5 3 6 2 4 rassaa kanavia niin että kääntää konetta 120 astetta aina eteenpäin. Ja tietysti kampeaa konetta aina myötäpäivään.

                            (1 3 4 2 / 180 astetta N47)

                            Ei mullakaan ollut puhallus vehkeitä mutta rakennettiin/hommattiin kaverin kanssa kimppaan.
                            Miten tietää venttiilin asennon, näkeekö jostain?

                            Comment

                            • baku
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 347
                              • Kausala

                              Kappas vaan tälläinen vanha nousi esiin. Luin kaikki läpi ja heräsi muutama kysymys. Minulla oli vuosi sitten F31 N57 koneella egr- coolerin takaisinkutsussa. Ilmoitettiin, että cooleri on viallista sarjaa ja vaihdetaan. Samalla tarkastivat imusarjan, kommentti oli, että on karstainen. Imusarjaa liuotettiin vuorokausi ja todettiin, että ei apua. Sen jälkeen vaihtoivat uuden imusarjan.

                              Kaikki muuten hyvin, paitsi että väitän tuon operaation jälkeen kulutuksen lisääntyneen ja tehon vähentyneen. Tietääkseni ei autoa ollut lastutettu, jolloin mahdollinen ohjelmistojen päivitys olisi palauttanut kaiken lähtötilaan. Tässä mainittiin muutamaan otteeseen vanhan ja uuden mallinen imusarja sekä joku anturi mikä pitää vaihtaa jos satsin malli vaihtuu. Mikähän anturi voisi olla kyseessä ja milloin suurin piirtein on tuo imusarjan malli vaihtunut?
                              F20 116d
                              E63 645
                              E28 528
                              F30 320d x-drive
                              F31 335d x-drive

                              ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                              KTM 1290 Super Adventure
                              K1200S
                              ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                              Comment

                              • XV70D
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 197
                                • Oulu

                                f31 ei varmaan ole vanhan mallista imusarjaa koskaan ollut. Minun auto on vm11 uudenmallisella. Vanhan mallinen muistuttaa saksofonia, uusi on suora.
                                EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎