Originally posted by XV70D
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Imusarjan/-kanavien rassausta N57
Collapse
X
-
Last edited by zakspeed; 09-09-2019, 18:53.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTapoja tulkita tehtaan ohjeistuksia on näköjään yhtä monta, kuin on tekijöitäkin.
Varmaan en ole tarpeeksi hyvä asiakas. :think
Jätin ottamatta tarjotut osanvaihtotyöt ohjausvaihde 3400€, imusarja 1500€, egr 1000€, eli yhteensä 5900€ edestä. Imusarjan irroitus ja väärä diagnoosi piti maksaa...EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
-
Originally posted by XV70D View PostImusarjan läppien sulamisen takia imusarjan vaihto menisi niin että liike kuvaa imusarjan ja tekee tehtaalle reklamaation, joka sitten voi mennä minun tai BMW:n piikkiin. Eip huvittaisi enää maksaa yhtään lisää jos päätös on negatiivinen. Eli myönnän tappion, keskeytän prosessin ja vaihdan ite imusarjan. Vähimmällä pääsee.
Jos huoltoliike haluaa pyytää ratkaisun tehtaalta, niin ei kai siinä asiakkaan näkökulmasta ole kuin voitettavaa, mikäli tehdas haluaa uusia imusarjan omaan piikkiin? Ja mikäli tehtaan mielestä asiakas maksaa vaihdon, niin tarjouksesta voi kai aina kieltäytyä?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMissä se mainittu tappio on tässä tapauksessa, että prosessi haluttiin asiakkaan puolelta keskeyttää ennen tehtaan lausuntoa?
Jos huoltoliike haluaa pyytää ratkaisun tehtaalta, niin ei kai siinä asiakkaan näkökulmasta ole kuin voitettavaa, mikäli tehdas haluaa uusia imusarjan omaan piikkiin? Ja mikäli tehtaan mielestä asiakas maksaa vaihdon, niin tarjouksesta voi kai aina kieltäytyä?EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostLitrastako tuo alkaa herjaamaan vai paljonko sitä pitää puuttua?
Itse imusatsin liotuksessa ilmeisesti konetiskiaine annosteltuna muuten tulpattuun imusarjaan toimii todella hyvin moskan irroituksessa.Last edited by fraatti; 15-09-2019, 01:02.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostItse imusatsin liotuksessa ilmeisesti astianpesuaine annosteltuna muuten tulpattuun imusarjaan toimii todella hyvin moskan irroituksessa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTätä Painepesuri pesua ei ole tullut vielä kokeiltua.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Yhden kerran on rykäissyt kone pienillä kierroksilla puhdistetulla imusarjalla ja ohjelmat päivitettynä. Koko auton softat päivitettiin liikkeen suosituksesta kun vanhat oli vuodelta 2014. Onko tietoa mihin vaikuttaa, jotakin työnjohtaja mutisi egr:stä, että sen toimintaa muuttaa.EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
-
Kyllä se näyttää niin olevan että koneen kyljen M57:ssa sotki vuotavat läppien akselit. Niin se näyttää olevan tässä änviisseiskassakin vaikka läpivientejä ei ole kuin yksi.
300tkm ajetun mosan etukanavia on huuhdellut todennäköisesti huohotusöljy koska ovat noin puhtaat ja kanavien takaosasta paistaa jopa alumiini. Näyttää että nämä etukanavat ovat aina puhtaammat.
Takana jankkia olikin enemmän. Taitaa aina käyttäytyä samalla tavalla.
Last edited by fraatti; 17-10-2019, 19:49.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostKanavat lienevät sotkeutumisen puolesta ihan yhtä suuri osa ongelmaa kuin muutkin osat kokonaisuudesta. Saattaa olla että tuossa vanhemmassa nuo läpät ovat sitten oma lukunsa kokonaan... :think
Itsekin oletin että tuolta löytyy vielä enemmän tavaraa kuin mitä sitä lopulta olikaan.
Hävittämisestä oli täällä puhetta: https://www.btcf.fi/forum/showthread...35#post4128435
1. sylinterin imuventtiilin kun käyttää auki ja siitä konetta 360 astetta eteenpäin niin ollaan varmasti turvallisilla vesillä. Sitten sytytysjärjestyksessä 1 5 3 6 2 4 rassaa kanavia niin että kääntää konetta 120 astetta aina eteenpäin. Ja tietysti kampeaa konetta aina myötäpäivään.
(1 3 4 2 / 180 astetta N47)
Ei mullakaan ollut puhallus vehkeitä mutta rakennettiin/hommattiin kaverin kanssa kimppaan.
Comment
-
-
Kappas vaan tälläinen vanha nousi esiin. Luin kaikki läpi ja heräsi muutama kysymys. Minulla oli vuosi sitten F31 N57 koneella egr- coolerin takaisinkutsussa. Ilmoitettiin, että cooleri on viallista sarjaa ja vaihdetaan. Samalla tarkastivat imusarjan, kommentti oli, että on karstainen. Imusarjaa liuotettiin vuorokausi ja todettiin, että ei apua. Sen jälkeen vaihtoivat uuden imusarjan.
Kaikki muuten hyvin, paitsi että väitän tuon operaation jälkeen kulutuksen lisääntyneen ja tehon vähentyneen. Tietääkseni ei autoa ollut lastutettu, jolloin mahdollinen ohjelmistojen päivitys olisi palauttanut kaiken lähtötilaan. Tässä mainittiin muutamaan otteeseen vanhan ja uuden mallinen imusarja sekä joku anturi mikä pitää vaihtaa jos satsin malli vaihtuu. Mikähän anturi voisi olla kyseessä ja milloin suurin piirtein on tuo imusarjan malli vaihtunut?F20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
Comment
-
Comment