Originally posted by brainsurgery
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 perheeseen vuonna 2021
Collapse
X
-
Osta se 530xd suoraan. On hyvä kompromissi, varma ja sopivan tehokas jossa voimalle potentiaalia.
520d huono ja tehoton moottori harmittaa jälkeenpäin ja voi olla vaikea päästä järkihinnalla eroon myöhemmin. Jos nyt maksat 530xd muutaman tonnin enemmän joudut myöhemmin 520d vaihtaessa laittamaan isomman kasan pelimerkkejä vaihtoon 535 550. 530xd lastuttuna tarjoaa varmasti riittävän suorituskyvyn kohtuullisilla ylläpitokuluilla ja arvonalenemalla.
Kerran neliveto aina neliveto, kerran kutoskone aina kutoskone.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOsta se 530xd suoraan. On hyvä kompromissi, varma ja sopivan tehokas jossa voimalle potentiaalia.
520d huono ja tehoton moottori harmittaa jälkeenpäin ja voi olla vaikea päästä järkihinnalla eroon myöhemmin. Jos nyt maksat 530xd muutaman tonnin enemmän joudut myöhemmin 520d vaihtaessa laittamaan isomman kasan pelimerkkejä vaihtoon 535 550. 530xd lastuttuna tarjoaa varmasti riittävän suorituskyvyn kohtuullisilla ylläpitokuluilla ja arvonalenemalla.
Kerran neliveto aina neliveto, kerran kutoskone aina kutoskone.
Olen kovasti erimieltä moottorista, toki oma ei ole vakio mutta on kyllä aika kiva paketti ja kulutus on naurettavan pieni. Liikuttaa autoa kyllä kivasti vaikka meilläkään ei ole kun tuo bmw oma tehopaketti eli mahtoikohan olla noin 200hp (tehot myös otteessa). Ja neliveto on ihan erilainen ajaa kuin takaveto f11, minusta neliveto ei sovi bemarin luonteeseen ollenkaan poislukien x mallit. Toki makuasioitahan nämä. Näkökulmakin on sitä rataa eri mihin käyttöön kukin autoa ostaa. Mut 20d tekniikka liikuttaa kyllä 5 sarjan koppaa aivan riittävästi jokaisella tiellä Suomessa. Ei tarvitse kauaa olla poljin pohjassa kun kortti lähteeF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostToki missään nimessä 30d moottorilla ei pieleen mene mutta ne maksaa monta tonnia enemmän eikä välttämättä ole yhtään kestävempiä kuin 20d. Käsitin että tässä tapauksessa budjetti ei ole rajaton, kuten ei ollut meilläkään.
Jos ja kun rahoituksen osuus on nolla euroa niin se on aika kova juttu pistää joka kuukausi 600 - 900 euroa sivuun ja säästää 10 000€ että saa ostettua 520dA:n
Ja sillä hetkellä kun rahat on tuohon neli pyttyiseen kasassa ja mieleinen yksilö löytyy on todella hankala ajatella että säästänpä vielä puoli vuotta että saan kutoskoneen. Eikä kukaan kiellä säästämästä kutoskoneiseen samalla kun jo ajelee polkupyörän sijaan BMW:llä
Comment
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View PostJoku hokas et budjetti sanelee mitä saan!!!! Voishan sitä rajattomalla budjetilla miettiä vaikka et ostaa oman saaren missä ajelee joka päivä eri värisellä autolla.
Jos ja kun rahoituksen osuus on nolla euroa niin se on aika kova juttu pistää joka kuukausi 600 - 900 euroa sivuun ja säästää 10 000€ että saa ostettua 520dA:n
Ja sillä hetkellä kun rahat on tuohon neli pyttyiseen kasassa ja mieleinen yksilö löytyy on todella hankala ajatella että säästänpä vielä puoli vuotta että saan kutoskoneen. Eikä kukaan kiellä säästämästä kutoskoneiseen samalla kun jo ajelee polkupyörän sijaan BMW:llä
Comment
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View PostJoku hokas et budjetti sanelee mitä saan!!!! Voishan sitä rajattomalla budjetilla miettiä vaikka et ostaa oman saaren missä ajelee joka päivä eri värisellä autolla.
Jos ja kun rahoituksen osuus on nolla euroa niin se on aika kova juttu pistää joka kuukausi 600 - 900 euroa sivuun ja säästää 10 000€ että saa ostettua 520dA:n
Ja sillä hetkellä kun rahat on tuohon neli pyttyiseen kasassa ja mieleinen yksilö löytyy on todella hankala ajatella että säästänpä vielä puoli vuotta että saan kutoskoneen. Eikä kukaan kiellä säästämästä kutoskoneiseen samalla kun jo ajelee polkupyörän sijaan BMW:lläF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View PostJoku hokas et budjetti sanelee mitä saan!!!! Voishan sitä rajattomalla budjetilla miettiä vaikka et ostaa oman saaren missä ajelee joka päivä eri värisellä autolla.
Jos ja kun rahoituksen osuus on nolla euroa niin se on aika kova juttu pistää joka kuukausi 600 - 900 euroa sivuun ja säästää 10 000€ että saa ostettua 520dA:n
Ja sillä hetkellä kun rahat on tuohon neli pyttyiseen kasassa ja mieleinen yksilö löytyy...
Säästät niin, että vähintään pari tonnia jää korjauksiin, koska niitä tulee näissä elinkaarensa myöhemmässä vaiheessa olevissa yksilöissä ennemmin kuin myöhemmin.
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View PostSäästät niin, että vähintään pari tonnia jää korjauksiin, koska niitä tulee näissä elinkaarensa myöhemmässä vaiheessa olevissa yksilöissä ennemmin kuin myöhemmin.
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostOlen kovasti erimieltä moottorista, toki oma ei ole vakio mutta on kyllä aika kiva paketti ja kulutus on naurettavan pieni. Liikuttaa autoa kyllä kivasti vaikka meilläkään ei ole kun tuo bmw oma tehopaketti eli mahtoikohan olla noin 200hp (tehot myös otteessa). Ja neliveto on ihan erilainen ajaa kuin takaveto f11, minusta neliveto ei sovi bemarin luonteeseen ollenkaan poislukien x mallit.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostRahoitustapaan en ota kantaa sen enempää mutta ostohuumassa ei kannata maksaa kymppiä sitten mistään yli 300tkm veivatusta. Joka kuukausi näiden hinnat tippuu joten jos nyt vaikkapa ens kevääseen säästelee niin ei näiden hinta ainakaan nousta ehdi.
Comment
-
-
Enskevääseen on vielä pitkä aika ...... nämä käytetyt ovat kaikki yksilöitä, sanoisin että jos tämä nyt oikeasti on se malli jota halajat niin pidät silmäsi auki koko ajan ja kun SE oikea yksilö ilmestyy silmiisi niin lukitset tilanteesi.
Itse etsin edellistä autoani aktiivisen passiivisesti 18 kuukauden ajan ja kun se sopiva tuli eteen löin pelin poikki. Ja tuossa kohtaa taisi tulla oikea onnistuminen sillä näin 10 vuoden jälkeen tuo auto on edelleen perheessä .....F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by TON-III View PostEnskevääseen on vielä pitkä aika ...... nämä käytetyt ovat kaikki yksilöitä, sanoisin että jos tämä nyt oikeasti on se malli jota halajat niin pidät silmäsi auki koko ajan ja kun SE oikea yksilö ilmestyy silmiisi niin lukitset tilanteesi.
Itse etsin edellistä autoani aktiivisen passiivisesti 18 kuukauden ajan ja kun se sopiva tuli eteen löin pelin poikki. Ja tuossa kohtaa taisi tulla oikea onnistuminen sillä näin 10 vuoden jälkeen tuo auto on edelleen perheessä .....
Comment
-
-
Keneltä tai mistä vois kysellä kokemuksia sellaisesta että lähtisi tuollaisella 10000€ budjetilla ostamaan autoa Saksasta BMW liikkeestä. Ei noissa 520dA nuo verot niin hirveen kauheat olisi, niihinhän on rekisteröinnin jälkeen 3kk maksuaikaa. ( saako autolla ajaa tuon 3kk aikana suomessa vapaasti? )
Tosiaan jos katsois täydellä huoltohistorialla BMW liikkeestä auton ja kävisi sitten itse hakemassa niin jäis auton ja verojen lisäksi maksettavaa rekisteröinnistä ja sitten jollekkin firmalle maksaisi paperitöistä saksalaisen BMW:n kanssa korvauksen.
Sorry jos oli sekava postaus, niin on kirjoittajakin
Comment
-
Comment