Silloin kun meidän äffää oltiin ostamassa ei saksasta hakemalla säästänyt. Kun laskee ostohinnan päälle talvirenkaat/toiset vanteet, lohkari +sisähaara ja tietty tuontikulut. 520dA M-Sporttia siis oltiin ostamassa niin suomesta ostettu alle 200tkm ajettu M-Sport tuli halvemmaksi.
							
						
					F11 perheeseen vuonna 2021
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
KiitosOriginally posted by duuk View PostSilloin kun meidän äffää oltiin ostamassa ei saksasta hakemalla säästänyt. Kun laskee ostohinnan päälle talvirenkaat/toiset vanteet, lohkari +sisähaara ja tietty tuontikulut. 520dA M-Sporttia siis oltiin ostamassa niin suomesta ostettu alle 200tkm ajettu M-Sport tuli halvemmaksi.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
No ei nyt aivan. Kun tuot auton Suomeen niin sun pitää tehdä autoveroilmoitus 5pv kuluttua siitä kun otat auton käyttöön. Autoveropäätös tulee sitten viiveestä riippuen varmaan noin kk päästä tosta, ja sitten on 15pv maksuaikaa.Originally posted by supermaniac1975 View Postniihinhän on rekisteröinnin jälkeen 3kk maksuaikaa. ( saako autolla ajaa tuon 3kk aikana suomessa vapaasti?
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kävin katsomassa autoveropäätöksiä ja reilu 2100€ oli jollain vm 2011 tuoneella ollut verot toukokuussa
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Homma toimii nykyään ripeästi 8v takaiseen verrattuna kun viimeksi hain. Lisäksi silloin jouduin tekemään valituksen väärästä veroprosentista.Originally posted by daro View Post.. Kun tuot auton Suomeen niin sun pitää tehdä autoveroilmoitus 5pv kuluttua siitä kun otat auton käyttöön. Autoveropäätös tulee sitten viiveestä riippuen varmaan noin kk päästä tosta, ja sitten on 15pv maksuaikaa....
Alkuvuodesta 2020 hain auton.
La iltana laivassa tein netissä käyttöönottoilmoituksen (ei ehkä olisi ollut pakollinen mutta saipas turvallisin mielin ajella 600km)
Ke tein autoveroilmoituksen (olisi varmaan voinut tehdä jo laivassakin).
To oli tehty päätös ja Pe vasten yöllä tuli sähköposti.
Tässä kohtaa hieman ”mokasin”. Maksoin verkkopankissa verot jo To (huomasin päätöksen verottajan sivulla), mutta katsastuskonttorilla näkyi vasta seuraavan viikon Ti että on lupa rekisteröidä auto. Ti tuli myös sähköposti rekisteröintiluvasta.
Jos olisin tehnyt maksun verottajan nettisivun kautta, olisin saanut kilvet jo Pe.
Eli nopeimmillaan alle viikossa auto on rekisterissä. Jopa 3-4 päivässä jos olisin tehnyt kaikki paperit jo laivassa.
Eli nykyään ”verokassa” kannattaa olla kunnossa ja valmiina kun menee hakemaan autoa, vaikka laskussa onkin hieman maksuaikaa.Last edited by ekaBMW; 09-07-2020, 22:58.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
No jaa, samana päivänä ne autot saa kilpiin kun ne saa maahan jos niin haluaa, autoveroilmoitus sisään kun auto on ostetu Saksasta ja maahantulopäivänä katastus ja verojen maksu autoveropalvelun kautta ja kilvet kainalossa kotiin...Originally posted by ekaBMW View Post
Eli nopeimmillaan alle viikossa auto on rekisterissä. Jopa 3-4 päivässä jos olisin tehnyt kaikki paperit jo laivassa.
Edelletyksenä tietysti on että autolle löytyy mahdista verotusarvo.
Tämä siis yksityisenä verottaessa,
yritys jos verottaa (vaikkapa asiakkaan lukuun) niin ennätys on 6 minsaa veropäätöksen kestossa joten auton saa kilpiin nopeimimlillaan alle tunnissa auton maahan saapumisen jos oikein ennätystä yrittää tehdä (veroilmoitus sisään vuosaaressa ja sinne suoraan katsastukseen, maksettu vero näkyy konttorilla yleensä 30 minsaa maksamisen jälkeen eli kun katastus on suoritettu
)...
Tosin juuri nyt tuntuu päätökset kestävän muutamia arkipäiviä, liekkö lomien takia.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Oli tuossa nopeassa verotuspäätöksessä semmoinen ”hyöty” ettei tarvinut tarrakilpiä hommata niin kuin edellisellä kerralla. Saksan siirtokilvet+vakuutus taitaa olla (max?) 14 päivää.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Saa ne punapäiset kilvet Saksasta vaikka vuodeksi, tosin ei ne ihan ilmaiset ole kun tieverot tällöin maksetaan Saksaan.Originally posted by ekaBMW View PostOli tuossa nopeassa verotuspäätöksessä semmoinen ”hyöty” ettei tarvinut tarrakilpiä hommata niin kuin edellisellä kerralla. Saksan siirtokilvet+vakuutus taitaa olla (max?) 14 päivää.
Enemmän olisit säästänyt ajoneuvoveroissa jos olisit maksimoinut tarroilla ajon, ajoneuvoverothan lähtee juoksemaan vasta rekisteröinnistä. Tarrathan maksaa sen 14 vai oliko 13€ nykyään.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
En oikein näe mitään järkeä rahdata hinnat alkaen f1x saksasta. Niitä on suomi pullollaan ja täälä niistä kannattaa myös tarjota. Olen ollut ymmärryksessä että esim Saksassa auton pyyntihinta on käytännössä hyvin lähellä myyntihintaa eli tinkimis kulttuuri on kovin erilainen.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ei todellakaan kannata lähteä hakemaan ainakaan taloudellisessa mielessä kympin F1x mistään merta edempää. Saksassakin ne on jo aika pitkään olleet nuo alkupään autot häkkijobbari kamaa, jossain pienemmässä niederlassungissa saattaa joku hassu -10-11 mallinen olla, mutta mistään valinnan varasta ei voi puhua jos merkkiliikkeestä pitäisi ostaa.
Saksalaisten tinkivarasta vielä, niin sain tällä viikolla tingattua 33t€ autosta 476€, jota pidin positiivisena yllätyksenä kun auto oli jo muutenkin varustelu/hinta-suhteeltaan sen hetkisistä selkeästi paras. Lisäksi tekevät huollon ja katsastuksen takuuvaihtoauto-ohjelman puitteissa.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Itse ostin tänäkeväänä 176tkm ajetun 520d f11. Suomi auto, aito m sport, nahat, valmiiksi 20" kesä vanteet ja orkkis 18" nastat. Orkkis weba, pro navi, hifipaketti yms. Pikainen otanta silloin saksan tarjontaan oli se että epämääräisemmällä historialla olisi saanut samanlaisen mutta ilman 20" vanteita ja webaa sekä talvirenkaita. Sitten kun haussa on motorsporttia tai jotain muuta erikoisempaa vaikkapa kaikilla herkuilla oleva 535d tai m550d niin silloin on suositeltavaa tsekata tarkoin myös saksan tarjonta. Motorsportista puheenollen, pitäisi aktivoitua ja lisätä kalustoon joku motorsportti talliin.Originally posted by N54 View PostEi todellakaan kannata lähteä hakemaan ainakaan taloudellisessa mielessä kympin F1x mistään merta edempää. Saksassakin ne on jo aika pitkään olleet nuo alkupään autot häkkijobbari kamaa, jossain pienemmässä niederlassungissa saattaa joku hassu -10-11 mallinen olla, mutta mistään valinnan varasta ei voi puhua jos merkkiliikkeestä pitäisi ostaa.
Saksalaisten tinkivarasta vielä, niin sain tällä viikolla tingattua 33t€ autosta 476€, jota pidin positiivisena yllätyksenä kun auto oli jo muutenkin varustelu/hinta-suhteeltaan sen hetkisistä selkeästi paras. Lisäksi tekevät huollon ja katsastuksen takuuvaihtoauto-ohjelman puitteissa.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Originally posted by N54 View PostEi todellakaan kannata lähteä hakemaan ainakaan taloudellisessa mielessä kympin F1x mistään merta edempää.
Toki ylitarjonta tuo hinnat alas kotimaassa näissä tusinamalleissa, mutta eikös kuitenkin nämä ala vähitellen olla ongelmajätettä tuolla merta edempänä, ja ehkäpä uustuontiautoon verraten vähemmän suolassa uitettuja ja paremmin varusteltuja? Tietysti tuontikulu ja puuttuvat pohjolan varusteet alkanevat tässä kohtaa kääntää kelkkaa siihen suuntaan, että kannattaa ehkä ennemmin hankkia kotimaasta se aikoinaan käytettynä uitettu yksilö.
Comment
 
Comment