memebuy23buy

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Oon miettinyt että rupean kirjaamaan ylös millaisilla hinnoilla sellaiset autot joissa tietyt varusteet löytyy on myynnissä, samalla saan tarkennettua ja hahmotettua itselle miten vähän noita kunnon penkeillä olevia yksilöitä liikkuu.
    Sisusta on helppo ja halpa retrota. Täydellisiä sisustoja saa 500-1000€ hinnalla ja usein asentaminen on bolton meininkiä jos perusautossa puolisähköt penkeissä.
    20d retroaminen 30xd on kertaluokkaa isompi operaatio, mutta onnistuu se jos työkalut pysyy käsissä

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Kyllä se hyvin varusteltujen osuus on pieni oli se kone sitten 4 tai 6 pyttyinen. Meillä karkeasti noin 75% autoista meni katsomatta hylkyyn kun kuvasta näki että tärkein eli m-sport puuttui. Tosin lukeudun varmaannsiihen pieneen ryhmään jolle se mitään merkkaa. Ehdottomasti kannattaa kuitenkin ostaa suoraan sellainen missä ne itselle tärkeimmät jutut on. Ei ole mitään halpaa lystiä asennella jälkeenpäin webaa, m-sport kilkkeita jne vanhaan katiskaan. Ja kun on kaatanut sen varusteluun vaikkapa 4000euroa rahaa niin auton hinta on korkeintaan pysynyt samana ellei laskenut.
    Minulla itselläni on ihan suomi auto toi f11 ja siinä kyllä kilkettä on ihan riittävästi, sähkökoukun jouduin laittaa ite mut muuten kaikki oleellinen oli.
    Oon miettinyt että rupean kirjaamaan ylös millaisilla hinnoilla sellaiset autot joissa tietyt varusteet löytyy on myynnissä, samalla saan tarkennettua ja hahmotettua itselle miten vähän noita kunnon penkeillä olevia yksilöitä liikkuu.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Joo, ei ollut minulla m-sportit päällimmäisenä mielessä....

    Ennemminkin
    5-sarja (korimallillakaan ei niin väliä mutta GT:stä sitten luovuin kun ajattelin että sitten joskus jälkimarkkinat ehkä suppeammat)
    alle 100tkm
    vm 2015-2016
    BPS
    Xdrive
    5DF ACC (yleensä tulee 5AT Driving Assistant Plus mukana)
    610 HUD (tämän myötä tulee myös joko 6WA tai 6WB)
    609 Prof navi
    456 Comfort penkit (sis mm istuinlämmittimet)
    552 LED ajovalot
    536 Webasto
    3AG peruutuskamera (tosin tuli 5DL surround view)
    (3AC koukku, tosin koukun olisi voinut asentaa jälkikäteenkin)
    + joitain ”nice to have” juttuja jos sattuisi olemaan. Muutamia sitten osuikin.
    Valituksi tulleessa autossa ”Plussaa” oli myös 17” vanteet. CO2 arvot (verot) ovat pienemmät. Lähes kaikki oli 18” vanteilla.

    Kaikkia varusteita ei voinut laittaa hakuihin koska hakukoneen listalta ei löytynyt. Esim comfort penkit.
    Samoin ACC:ta ei voinut laittaa hakuun koska useimmat ovatkin ottaneet sen 5AT:n mukana ja sitä ei taas löydy hakukoneen listalta (ja jälleenmyyjät eivät muistaneet ruksia pelkästään ACCta)
    Eli jonkin verran jäi vielä käsitöitäkin selvittää onko autossa kaikki pakollinen.
    Tuo siis mobile.de:ssä hakiessa.
    Last edited by ekaBMW; 16-07-2020, 11:36.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Onkos noita hyvin varusteltuja (esim comfort penkit) 520 paljoa liikkeellä? Sehän on ainakin saksan maalla sellainen malli joka ostetaan kun rahat ei riitä 6 pyttyseen. Tällöin myös varusteet ovat yleensä niukat kun rahat ei riitä.
    Nuo comfort penkitkin on kallis varuste kun pitää myös ottaa nahkat.

    Tiedän että poikkeuksiakin on. Mutta hyvin varustellut ovat yleensä 6 pyttysiä.
    Itse kun etsin tuota nykyistä, laitoin hakuun vain esim varusteita ja vuosimallin mutta en tarkkaa automallia (vain 5-sarja). Ei tainnut löytyä kuin yksi 520 sinä aikana kun autoja katselin. Tosin ei osunut 6 pyttysiäkään suuria määriä. Taisi olla BPS joka karsi vaihtoehtoja (eli käytännössä vain merkkiliikkeiden tarjonta).
    Kyllä se hyvin varusteltujen osuus on pieni oli se kone sitten 4 tai 6 pyttyinen. Meillä karkeasti noin 75% autoista meni katsomatta hylkyyn kun kuvasta näki että tärkein eli m-sport puuttui. Tosin lukeudun varmaannsiihen pieneen ryhmään jolle se mitään merkkaa. Ehdottomasti kannattaa kuitenkin ostaa suoraan sellainen missä ne itselle tärkeimmät jutut on. Ei ole mitään halpaa lystiä asennella jälkeenpäin webaa, m-sport kilkkeita jne vanhaan katiskaan. Ja kun on kaatanut sen varusteluun vaikkapa 4000euroa rahaa niin auton hinta on korkeintaan pysynyt samana ellei laskenut.
    Minulla itselläni on ihan suomi auto toi f11 ja siinä kyllä kilkettä on ihan riittävästi, sähkökoukun jouduin laittaa ite mut muuten kaikki oleellinen oli.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Tahtoo kaikki olla niitä business varusteltuja Ex autoetu vehkeitä, tunnistaa mm. siitä että talvivanteet on vianorin halvimmat.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    On tää kyllä koomista (kallista), tiedän kokemuksesta että E39 530dA M-Sport on helvetin hyvä auto, kävin katsomassa varmaan kuukausi sitten että sellaisen saisi jo lähes ilmaiseksi. Sitten katsoin E61 hintoja ja huomasin ettei nekään enää ole kalliita. Sitten tutustuin aiheeseen tarkemmin ja sain tietää että kannattaisi ostaa facelift malli jolloin huomasin että E61 530dA facelift alkaa olla F-Sarjalaisen kanssa samoissa hinnoissa, nyt oon nostamassa F-Sarjalaisessa ajatusta että hinnat alkaen mallit ei riitäkkään.......
    No jos autolta haluaa jotain muutakin kuin pelkän kulkineen millä päästä paikasta A paikkaan Ö niin ei silloin kyllä "hinnat alkaen-malli" riitä...niin se vaan on.

    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Ei ole paljoa liikkeellä, Laakkosen valikoima on ollut pelkkiä pyöreäpenkkejä.
    Saksasta löytyy jonkin verran, mutta kuten edellä todettiin huomattavasti harvinaisempaa on pikkukoneisissa hyvät varusteet kuin isommissa.
    Last edited by TheRipper; 15-07-2020, 13:58.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Kyllähän tuo 520dA ........ ja kunnon aluilla voittaa monessa tilanteessa tuon minun polkupyörän ........
    Kunnon alu on monelle aika monivivahteinen käsite, joillekin se voi tarkoittaa maksimi suurta ja ehkä jopa kaksi kertaa peltivanteen painoista käikälettä. Jos valintasi osuu n. 20 kilon yhteipainon omaavaan rengas-/vanneyhdistelmään olet tod. näk. voittaja, liki 30 kilon seteillä pilataan ne loputkin ajo-ominaisuudet

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    On tää kyllä koomista (kallista), tiedän kokemuksesta että E39 530dA M-Sport on helvetin hyvä auto, kävin katsomassa varmaan kuukausi sitten että sellaisen saisi jo lähes ilmaiseksi. Sitten katsoin E61 hintoja ja huomasin ettei nekään enää ole kalliita. Sitten tutustuin aiheeseen tarkemmin ja sain tietää että kannattaisi ostaa facelift malli jolloin huomasin että E61 530dA facelift alkaa olla F-Sarjalaisen kanssa samoissa hinnoissa, nyt oon nostamassa F-Sarjalaisessa ajatusta että hinnat alkaen mallit ei riitäkkään.......

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Onkos noita hyvin varusteltuja (esim comfort penkit) 520 paljoa liikkeellä? Sehän on ainakin saksan maalla sellainen malli joka ostetaan kun rahat ei riitä 6 pyttyseen. Tällöin myös varusteet ovat yleensä niukat kun rahat ei riitä.
    Nuo comfort penkitkin on kallis varuste kun pitää myös ottaa nahkat.

    Tiedän että poikkeuksiakin on. Mutta hyvin varustellut ovat yleensä 6 pyttysiä.
    Itse kun etsin tuota nykyistä, laitoin hakuun vain esim varusteita ja vuosimallin mutta en tarkkaa automallia (vain 5-sarja). Ei tainnut löytyä kuin yksi 520 sinä aikana kun autoja katselin. Tosin ei osunut 6 pyttysiäkään suuria määriä. Taisi olla BPS joka karsi vaihtoehtoja (eli käytännössä vain merkkiliikkeiden tarjonta).
    Ei ole paljoa liikkeellä, Laakkosen valikoima on ollut pelkkiä pyöreäpenkkejä.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Onkos noita hyvin varusteltuja (esim comfort penkit) 520 paljoa liikkeellä? Sehän on ainakin saksan maalla sellainen malli joka ostetaan kun rahat ei riitä 6 pyttyseen. Tällöin myös varusteet ovat yleensä niukat kun rahat ei riitä.
    Nuo comfort penkitkin on kallis varuste kun pitää myös ottaa nahkat.

    Tiedän että poikkeuksiakin on. Mutta hyvin varustellut ovat yleensä 6 pyttysiä.
    Itse kun etsin tuota nykyistä, laitoin hakuun vain esim varusteita ja vuosimallin mutta en tarkkaa automallia (vain 5-sarja). Ei tainnut löytyä kuin yksi 520 sinä aikana kun autoja katselin. Tosin ei osunut 6 pyttysiäkään suuria määriä. Taisi olla BPS joka karsi vaihtoehtoja (eli käytännössä vain merkkiliikkeiden tarjonta).
    Last edited by ekaBMW; 15-07-2020, 13:10.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by TON-III View Post
    Jos oikein lavealla ajatuksella ajattelet asiaa niin olet hankkimassa n. samanlaisen auton, omani on vaan 2-ovinen versio siitä konstruktiosta. Olisi aika ’säälittävää’ ajaa tuota 20 d. versiona
    Kyllähän tuo 520dA esim. comfort penkeillä, webastolla ja kunnon aluilla voittaa monessa tilanteessa tuon minun polkupyörän, vaikka siinä onkin etuiskarit ja pirikello.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Näin on mutta edelleen joka on yhtään lukenut aloittajan toiveita niin hänellä oli olemassa budjetti mikä oli aikalailla 10ke,kenties hieman yli. Ja siihen muutamat halutut varusteet niin ainakaan se ei ole vuosi 2021 kun nuo kaikki mahtuu samaan pakettiin. Itse olen vähän sitämieltä että ihan kympillä ei välttämättä kannata ostaa mitään äffää. Sillä saa paljon veivatun karvalakin. Varusteet tekee auton ja noissa 10ke hintaisissa äffissä niitä ei kyllä ole. Ja jos nyt kuitenkin hommaa sen kympin hintaisen äffän niin valkkaa sit sellaisen missä on todistettavasti kone jo laitettu oli se sit sylinterimäärältään 4 tai6 mukinen. Prosentuaalisesti ei ole varman mitään eroa kumpi on räjähdysherkempi. Nelosia paukkuu enemmän mutta niitä myös on huomattavasti enemmän. Kuitenkin säännöllisesti menee laakereita ja nokkaketjuja myös kutosista. Itse en jaksa enää vaivata päätäni. Mikäli jakopää alkaa ääntämään niin vien pajalle ja laitan 3kpl 500euron seteleitä huoltokirjan väliin. Kutosessa sitten pitäisi olla toiset 3kpl lisää jos laakerit laitetaan samalla käynnillä. Tuskin tuokaan maata kaataa. Moni joka ostaa auton rahoituksella maksaa pelkästä rahoituksen kuluista enemmän joten itse on vähän niinkuin jo tienannut tuon jakopään
    Juu tuo 550d on sitten joskus.

    Oon katsellut samaa että jos nostaa 10 000 budjettia muutamalla tonnilla niin saa jo varmasti paremman, aion myös sitten lähempänä myyntihetkeä laittaa itselle talteen milloin ja millä hinnalla nettiautoon ajokkeja tulee. Pääsee sitten ostohetkellä huomauttamaan jos autoa on ollut jo kauemmin myymättä ja puottaa hintaa tuollaisella faktalla.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    On muuten saatanan hieno auto siulla!!!
    Jos oikein lavealla ajatuksella ajattelet asiaa niin olet hankkimassa n. samanlaisen auton, omani on vaan 2-ovinen versio siitä konstruktiosta. Olisi aika ’säälittävää’ ajaa tuota 20 d. versiona

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Unohtaisin kyllä 550 mallin, 530d löytyy jo bemarimaista munaa eli se kutosen murina, sitä kait tässä haetaan.
    Näin on mutta edelleen joka on yhtään lukenut aloittajan toiveita niin hänellä oli olemassa budjetti mikä oli aikalailla 10ke,kenties hieman yli. Ja siihen muutamat halutut varusteet niin ainakaan se ei ole vuosi 2021 kun nuo kaikki mahtuu samaan pakettiin. Itse olen vähän sitämieltä että ihan kympillä ei välttämättä kannata ostaa mitään äffää. Sillä saa paljon veivatun karvalakin. Varusteet tekee auton ja noissa 10ke hintaisissa äffissä niitä ei kyllä ole. Ja jos nyt kuitenkin hommaa sen kympin hintaisen äffän niin valkkaa sit sellaisen missä on todistettavasti kone jo laitettu oli se sit sylinterimäärältään 4 tai6 mukinen. Prosentuaalisesti ei ole varman mitään eroa kumpi on räjähdysherkempi. Nelosia paukkuu enemmän mutta niitä myös on huomattavasti enemmän. Kuitenkin säännöllisesti menee laakereita ja nokkaketjuja myös kutosista. Itse en jaksa enää vaivata päätäni. Mikäli jakopää alkaa ääntämään niin vien pajalle ja laitan 3kpl 500euron seteleitä huoltokirjan väliin. Kutosessa sitten pitäisi olla toiset 3kpl lisää jos laakerit laitetaan samalla käynnillä. Tuskin tuokaan maata kaataa. Moni joka ostaa auton rahoituksella maksaa pelkästä rahoituksen kuluista enemmän joten itse on vähän niinkuin jo tienannut tuon jakopään

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by TON-III View Post
    Taisin olla vähän samassa veneessä 2 vuotta sitten ...... työmatkani on 2 km. ja teen sen 99% polkupyörällä joten en itsekään välttämättä tarvitsisi autoa. Alan olla miltei 10 vuoden auton vaihtovälillä siinä iässä että en enää montaa autoa osta, enkä ainakaan niitä joissa peppu laahaa maata. Toinen josta olen aina näin hyvästä pohjaväännöstä pitävänä haaveillut on bemmin suora kutonen ..... ja nyt se on alla. Ja kyllä tuo kutonen nostaa sitä ajamisen iloa etenkin jos laite on nelari. Takatuuppariin se nelonen on kenties ’riittävä’.

    En enää tiedä mihin aloin vastata ..... noh, sillä niin väliä, autoilu on itselle enempi fiilislaji, olen ollut miltei koko elämäni siten etuoikeutettu että en ole tarvinnut autoa työmatkaan ( yksi 30 kk. oli 33 km. työmatka ja siitäkin n.15-20% suoritin polkupyörällä ).
    On muuten saatanan hieno auto siulla!!!

    Leave a comment:

Working...
X