Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 0200227
    BTCF Member
    • Feb 2004
    • 285
    • Lappeenranta

Originally posted by joko View Post
    Meidän korkeuksilla ei ole lunta ollut viiteen vuoteen 10 senttiä maassa. Ajamassasi autossa on kyllä ollut vikaa kun meillä ainakin tulee vaivatta perässä molemmilla 20d koneilla 1600kg asuntovaunu. 6 kone on hieno mutta yhtään järkisyytä en löydä miksi se pitäisi arkikulkineessa olla. Ja edelleen, neliveto vie sen vähänkin bemari fiiliksen mikä näissä tuoreemmissa enää on. Takavedoilla olen ajanut kohta miljoona km eikä ole koskaan tarvinnut työntää tai vetää
    Meilläpäin on ollut luntakin, mutta ei ole tarvinnut työnnellä eikä vedellä takatuupparia täälläkään.... Hyvin on päässyt kulkemaan noin 15 vuotta. Järkisyyt ei varmaan rajoitu sylinterimäärään...😎😎
    G30 530e

Ex tötteröt:
    F11 523iA
    E61 525iA
    E46 325ciA
    E39 523i
    E36 320i
    E38 740iA
    E34 535i
    E34 518i

Comment

• BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

95% huviajoa 20d :think

Comment

• TON-III
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2018
        • 480
        • Turku

Originally posted by supermaniac1975 View Post

Niinkuin jo aikaisemmin totesin, autoa en tarvitse mutta BMW:n tarvitsen
        Taisin olla vähän samassa veneessä 2 vuotta sitten ...... työmatkani on 2 km. ja teen sen 99% polkupyörällä joten en itsekään välttämättä tarvitsisi autoa. Alan olla miltei 10 vuoden auton vaihtovälillä siinä iässä että en enää montaa autoa osta, enkä ainakaan niitä joissa peppu laahaa maata. Toinen josta olen aina näin hyvästä pohjaväännöstä pitävänä haaveillut on bemmin suora kutonen ..... ja nyt se on alla. Ja kyllä tuo kutonen nostaa sitä ajamisen iloa etenkin jos laite on nelari. Takatuuppariin se nelonen on kenties ’riittävä’.

En enää tiedä mihin aloin vastata ..... noh, sillä niin väliä, autoilu on itselle enempi fiilislaji, olen ollut miltei koko elämäni siten etuoikeutettu että en ole tarvinnut autoa työmatkaan ( yksi 30 kk. oli 33 km. työmatka ja siitäkin n.15-20% suoritin polkupyörällä ).
        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

Comment

• ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3529
          • Raisio

Unohtaisin kyllä 550 mallin, 530d löytyy jo bemarimaista munaa eli se kutosen murina, sitä kait tässä haetaan.
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

Comment

• supermaniac1975
            Bimmer Rookie
            • Jun 2020
            • 123
            • Suomi

Originally posted by TON-III View Post
            Taisin olla vähän samassa veneessä 2 vuotta sitten ...... työmatkani on 2 km. ja teen sen 99% polkupyörällä joten en itsekään välttämättä tarvitsisi autoa. Alan olla miltei 10 vuoden auton vaihtovälillä siinä iässä että en enää montaa autoa osta, enkä ainakaan niitä joissa peppu laahaa maata. Toinen josta olen aina näin hyvästä pohjaväännöstä pitävänä haaveillut on bemmin suora kutonen ..... ja nyt se on alla. Ja kyllä tuo kutonen nostaa sitä ajamisen iloa etenkin jos laite on nelari. Takatuuppariin se nelonen on kenties ’riittävä’.

En enää tiedä mihin aloin vastata ..... noh, sillä niin väliä, autoilu on itselle enempi fiilislaji, olen ollut miltei koko elämäni siten etuoikeutettu että en ole tarvinnut autoa työmatkaan ( yksi 30 kk. oli 33 km. työmatka ja siitäkin n.15-20% suoritin polkupyörällä ).
            On muuten saatanan hieno auto siulla!!!

Comment

• joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1964
              • Seinäjoki

Originally posted by ritariässä View Post
              Unohtaisin kyllä 550 mallin, 530d löytyy jo bemarimaista munaa eli se kutosen murina, sitä kait tässä haetaan.
              Näin on mutta edelleen joka on yhtään lukenut aloittajan toiveita niin hänellä oli olemassa budjetti mikä oli aikalailla 10ke,kenties hieman yli. Ja siihen muutamat halutut varusteet niin ainakaan se ei ole vuosi 2021 kun nuo kaikki mahtuu samaan pakettiin. Itse olen vähän sitämieltä että ihan kympillä ei välttämättä kannata ostaa mitään äffää. Sillä saa paljon veivatun karvalakin. Varusteet tekee auton ja noissa 10ke hintaisissa äffissä niitä ei kyllä ole. Ja jos nyt kuitenkin hommaa sen kympin hintaisen äffän niin valkkaa sit sellaisen missä on todistettavasti kone jo laitettu oli se sit sylinterimäärältään 4 tai6 mukinen. Prosentuaalisesti ei ole varman mitään eroa kumpi on räjähdysherkempi. Nelosia paukkuu enemmän mutta niitä myös on huomattavasti enemmän. Kuitenkin säännöllisesti menee laakereita ja nokkaketjuja myös kutosista. Itse en jaksa enää vaivata päätäni. Mikäli jakopää alkaa ääntämään niin vien pajalle ja laitan 3kpl 500euron seteleitä huoltokirjan väliin. Kutosessa sitten pitäisi olla toiset 3kpl lisää jos laakerit laitetaan samalla käynnillä. Tuskin tuokaan maata kaataa. Moni joka ostaa auton rahoituksella maksaa pelkästä rahoituksen kuluista enemmän joten itse on vähän niinkuin jo tienannut tuon jakopään
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

Comment

• TON-III
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2018
                • 480
                • Turku

On muuten saatanan hieno auto siulla!!!
                Jos oikein lavealla ajatuksella ajattelet asiaa niin olet hankkimassa n. samanlaisen auton, omani on vaan 2-ovinen versio siitä konstruktiosta. Olisi aika ’säälittävää’ ajaa tuota 20 d. versiona

Comment

• supermaniac1975
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2020
                  • 123
                  • Suomi

Originally posted by joko View Post
                  Näin on mutta edelleen joka on yhtään lukenut aloittajan toiveita niin hänellä oli olemassa budjetti mikä oli aikalailla 10ke,kenties hieman yli. Ja siihen muutamat halutut varusteet niin ainakaan se ei ole vuosi 2021 kun nuo kaikki mahtuu samaan pakettiin. Itse olen vähän sitämieltä että ihan kympillä ei välttämättä kannata ostaa mitään äffää. Sillä saa paljon veivatun karvalakin. Varusteet tekee auton ja noissa 10ke hintaisissa äffissä niitä ei kyllä ole. Ja jos nyt kuitenkin hommaa sen kympin hintaisen äffän niin valkkaa sit sellaisen missä on todistettavasti kone jo laitettu oli se sit sylinterimäärältään 4 tai6 mukinen. Prosentuaalisesti ei ole varman mitään eroa kumpi on räjähdysherkempi. Nelosia paukkuu enemmän mutta niitä myös on huomattavasti enemmän. Kuitenkin säännöllisesti menee laakereita ja nokkaketjuja myös kutosista. Itse en jaksa enää vaivata päätäni. Mikäli jakopää alkaa ääntämään niin vien pajalle ja laitan 3kpl 500euron seteleitä huoltokirjan väliin. Kutosessa sitten pitäisi olla toiset 3kpl lisää jos laakerit laitetaan samalla käynnillä. Tuskin tuokaan maata kaataa. Moni joka ostaa auton rahoituksella maksaa pelkästä rahoituksen kuluista enemmän joten itse on vähän niinkuin jo tienannut tuon jakopään
                  Juu tuo 550d on sitten joskus.

Oon katsellut samaa että jos nostaa 10 000 budjettia muutamalla tonnilla niin saa jo varmasti paremman, aion myös sitten lähempänä myyntihetkeä laittaa itselle talteen milloin ja millä hinnalla nettiautoon ajokkeja tulee. Pääsee sitten ostohetkellä huomauttamaan jos autoa on ollut jo kauemmin myymättä ja puottaa hintaa tuollaisella faktalla.

Comment

• supermaniac1975
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2020
                    • 123
                    • Suomi

Originally posted by TON-III View Post
                    Jos oikein lavealla ajatuksella ajattelet asiaa niin olet hankkimassa n. samanlaisen auton, omani on vaan 2-ovinen versio siitä konstruktiosta. Olisi aika ’säälittävää’ ajaa tuota 20 d. versiona
                    Kyllähän tuo 520dA esim. comfort penkeillä, webastolla ja kunnon aluilla voittaa monessa tilanteessa tuon minun polkupyörän, vaikka siinä onkin etuiskarit ja pirikello.

Comment

• ekaBMW
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 427
                      • Oulu

Onkos noita hyvin varusteltuja (esim comfort penkit) 520 paljoa liikkeellä? Sehän on ainakin saksan maalla sellainen malli joka ostetaan kun rahat ei riitä 6 pyttyseen. Tällöin myös varusteet ovat yleensä niukat kun rahat ei riitä.
                      Nuo comfort penkitkin on kallis varuste kun pitää myös ottaa nahkat.

Tiedän että poikkeuksiakin on. Mutta hyvin varustellut ovat yleensä 6 pyttysiä.
                      Itse kun etsin tuota nykyistä, laitoin hakuun vain esim varusteita ja vuosimallin mutta en tarkkaa automallia (vain 5-sarja). Ei tainnut löytyä kuin yksi 520 sinä aikana kun autoja katselin. Tosin ei osunut 6 pyttysiäkään suuria määriä. Taisi olla BPS joka karsi vaihtoehtoja (eli käytännössä vain merkkiliikkeiden tarjonta).
                      Last edited by ekaBMW; 15-07-2020, 14:10.
                      F11 530d xDrive 09/16
                      Ex E60 530d xDrive A 10/08
                      Ex E60 520dA 09/08 liisari
                      Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                      Ex Opel Kadett 1.6 -89

Comment

• supermaniac1975
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2020
                        • 123
                        • Suomi

Originally posted by ekaBMW View Post
                        Onkos noita hyvin varusteltuja (esim comfort penkit) 520 paljoa liikkeellä? Sehän on ainakin saksan maalla sellainen malli joka ostetaan kun rahat ei riitä 6 pyttyseen. Tällöin myös varusteet ovat yleensä niukat kun rahat ei riitä.
                        Nuo comfort penkitkin on kallis varuste kun pitää myös ottaa nahkat.

Tiedän että poikkeuksiakin on. Mutta hyvin varustellut ovat yleensä 6 pyttysiä.
                        Itse kun etsin tuota nykyistä, laitoin hakuun vain esim varusteita ja vuosimallin mutta en tarkkaa automallia (vain 5-sarja). Ei tainnut löytyä kuin yksi 520 sinä aikana kun autoja katselin. Tosin ei osunut 6 pyttysiäkään suuria määriä. Taisi olla BPS joka karsi vaihtoehtoja (eli käytännössä vain merkkiliikkeiden tarjonta).
                        Ei ole paljoa liikkeellä, Laakkosen valikoima on ollut pelkkiä pyöreäpenkkejä.

Comment

• supermaniac1975
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2020
                          • 123
                          • Suomi

On tää kyllä koomista (kallista), tiedän kokemuksesta että E39 530dA M-Sport on helvetin hyvä auto, kävin katsomassa varmaan kuukausi sitten että sellaisen saisi jo lähes ilmaiseksi. Sitten katsoin E61 hintoja ja huomasin ettei nekään enää ole kalliita. Sitten tutustuin aiheeseen tarkemmin ja sain tietää että kannattaisi ostaa facelift malli jolloin huomasin että E61 530dA facelift alkaa olla F-Sarjalaisen kanssa samoissa hinnoissa, nyt oon nostamassa F-Sarjalaisessa ajatusta että hinnat alkaen mallit ei riitäkkään.......

Comment

• TON-III
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2018
                            • 480
                            • Turku

Kyllähän tuo 520dA ........ ja kunnon aluilla voittaa monessa tilanteessa tuon minun polkupyörän ........
                            Kunnon alu on monelle aika monivivahteinen käsite, joillekin se voi tarkoittaa maksimi suurta ja ehkä jopa kaksi kertaa peltivanteen painoista käikälettä. Jos valintasi osuu n. 20 kilon yhteipainon omaavaan rengas-/vanneyhdistelmään olet tod. näk. voittaja, liki 30 kilon seteillä pilataan ne loputkin ajo-ominaisuudet

Comment

• TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 4986
                              • Paimio

On tää kyllä koomista (kallista), tiedän kokemuksesta että E39 530dA M-Sport on helvetin hyvä auto, kävin katsomassa varmaan kuukausi sitten että sellaisen saisi jo lähes ilmaiseksi. Sitten katsoin E61 hintoja ja huomasin ettei nekään enää ole kalliita. Sitten tutustuin aiheeseen tarkemmin ja sain tietää että kannattaisi ostaa facelift malli jolloin huomasin että E61 530dA facelift alkaa olla F-Sarjalaisen kanssa samoissa hinnoissa, nyt oon nostamassa F-Sarjalaisessa ajatusta että hinnat alkaen mallit ei riitäkkään.......
                              No jos autolta haluaa jotain muutakin kuin pelkän kulkineen millä päästä paikasta A paikkaan Ö niin ei silloin kyllä "hinnat alkaen-malli" riitä...niin se vaan on.

Ei ole paljoa liikkeellä, Laakkosen valikoima on ollut pelkkiä pyöreäpenkkejä.
                              Saksasta löytyy jonkin verran, mutta kuten edellä todettiin huomattavasti harvinaisempaa on pikkukoneisissa hyvät varusteet kuin isommissa.
                              Last edited by TheRipper; 15-07-2020, 14:58.
                              F10 523iA 2010

Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

Comment

• VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2162
                                • Vantaa

Tahtoo kaikki olla niitä business varusteltuja Ex autoetu vehkeitä, tunnistaa mm. siitä että talvivanteet on vianorin halvimmat.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎