Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • joko
    replied
    Toki missään nimessä 30d moottorilla ei pieleen mene mutta ne maksaa monta tonnia enemmän eikä välttämättä ole yhtään kestävempiä kuin 20d. Käsitin että tässä tapauksessa budjetti ei ole rajaton, kuten ei ollut meilläkään.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Osta se 530xd suoraan. On hyvä kompromissi, varma ja sopivan tehokas jossa voimalle potentiaalia.

    520d huono ja tehoton moottori harmittaa jälkeenpäin ja voi olla vaikea päästä järkihinnalla eroon myöhemmin. Jos nyt maksat 530xd muutaman tonnin enemmän joudut myöhemmin 520d vaihtaessa laittamaan isomman kasan pelimerkkejä vaihtoon 535 550. 530xd lastuttuna tarjoaa varmasti riittävän suorituskyvyn kohtuullisilla ylläpitokuluilla ja arvonalenemalla.

    Kerran neliveto aina neliveto, kerran kutoskone aina kutoskone.

    Olen kovasti erimieltä moottorista, toki oma ei ole vakio mutta on kyllä aika kiva paketti ja kulutus on naurettavan pieni. Liikuttaa autoa kyllä kivasti vaikka meilläkään ei ole kun tuo bmw oma tehopaketti eli mahtoikohan olla noin 200hp (tehot myös otteessa). Ja neliveto on ihan erilainen ajaa kuin takaveto f11, minusta neliveto ei sovi bemarin luonteeseen ollenkaan poislukien x mallit. Toki makuasioitahan nämä. Näkökulmakin on sitä rataa eri mihin käyttöön kukin autoa ostaa. Mut 20d tekniikka liikuttaa kyllä 5 sarjan koppaa aivan riittävästi jokaisella tiellä Suomessa. Ei tarvitse kauaa olla poljin pohjassa kun kortti lähtee

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Osta se 530xd suoraan. On hyvä kompromissi, varma ja sopivan tehokas jossa voimalle potentiaalia.

    520d huono ja tehoton moottori harmittaa jälkeenpäin ja voi olla vaikea päästä järkihinnalla eroon myöhemmin. Jos nyt maksat 530xd muutaman tonnin enemmän joudut myöhemmin 520d vaihtaessa laittamaan isomman kasan pelimerkkejä vaihtoon 535 550. 530xd lastuttuna tarjoaa varmasti riittävän suorituskyvyn kohtuullisilla ylläpitokuluilla ja arvonalenemalla.

    Kerran neliveto aina neliveto, kerran kutoskone aina kutoskone.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    No ite ehkä valitsisi huviajeluun/nautintoon jonkun muun kuin F11 mutta kukin tyylillään
    No joo, tuleehan tuossa mukana myös käytännöllisyyttä tilaa ja pieni kulutus. Tulevaisuudessa sanalle huvi enemmän painoarvoa kun sitten joskus päivitän auton 535d tai jopa 550d malliin.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    No ite ehkä valitsisi huviajeluun/nautintoon jonkun muun kuin F11 mutta kukin tyylillään

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Ja jos ns huviajeluun/nautintoon niin itse panostaisin aitoon m sportiin. Kyllä jo 15ke budjetilla saa aika kivan m sportin 2 litran koneella ja alle 300tkm ajetun. Ostaa vaikka sellaisen mihin on jo kone laitettu.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Muuten hyvät varusteet, mutta lättänäpenkit. Suosittelen sport tai comfort penkit katsomaan.
    Juu sport tai comfort penkit pitää olla, tuosta puuttuu myös webasto. Mutta tuon tyylistä oon ajatellut.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    https://bayerncar.com/myyntiajoneuvot/ajoneuvo/?id=5505

    Tuon tyyliseen yksilöön rahaa säästelen.
    Jos on tarkoitus ostaa maailman ympäri ajettu N47 koneinen F11, niin unohda ne sport / eco ajotilat ja muut turhuudet. Ne ovat sinun viimeinen huoli. Ja kuten edellä mainittu, katso ettet osta autoa noilla lättänäpenkeillä.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by TON-III View Post
    Jotenkin tuntuu että etenkin ne jotka haluavat dissata dieseliä 'unohtavat' sen että sen vastaavan kokoisen bensa-auton vero on äkkiä luokkaa puolet siitä diesel-verosta.
    Totta. Ja ehkä oleellisempana asian se, että varsinkin kaikki F-koriset ovat bensamalleina ostettaessa tuhansia euroja kalliimpia ostaa (yleensä).

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Mitä järkeä tuollaista bensarosvoa on laittaa ja ero veroissa on luokkaa muutama satanen? Ei se bensakoneellisenkaan vero mikään pieni ole.
    Jotenkin tuntuu että etenkin ne jotka haluavat dissata dieseliä 'unohtavat' sen että sen vastaavan kokoisen bensa-auton vero on äkkiä luokkaa puolet siitä diesel-verosta.

    Itsellänikin nyt varsin 'hassu' tilanne, en omaa autolle oikeata varsinaista tarvetta ( työmatka 2 km. jonka teen 99,9% polkupyörällä) mutta kun halua oli vähän isompaan ja vääntävään peliin ja kumminkin liikkumiset yli 10 000 km. vuodessa niin ostin dieselin.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    https://bayerncar.com/myyntiajoneuvot/ajoneuvo/?id=5505

    Tuon tyyliseen yksilöön rahaa säästelen.
    Muuten hyvät varusteet, mutta lättänäpenkit. Suosittelen sport tai comfort penkit katsomaan.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ajetaanko pitkää matkaa ja paljonko vuosisuorite ?
    Olisko bensakoneinen 530i (3.0) vaihtoehto ?
    Käyttövoimavero dieselissä melko iso.
    Mitä järkeä tuollaista bensarosvoa on laittaa ja ero veroissa on luokkaa muutama satanen? Ei se bensakoneellisenkaan vero mikään pieni ole. Ei tarvitse kymppiä edes vuoteen ajaa ett diesel tulee halvemmaksi ja vanhemmiten kun dieselinä huomattavasti yleisempi niin myös käytettyä varaosaa on nurkat pullollaan.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied


    Tuon tyyliseen yksilöön rahaa säästelen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Liekkö edes EU mittauksessa(vai mikä se nykyään on) start stop käytössä.
    Eiköhän tuo ole, kun juuri sitä vartenhan nämä start/stop ym. on kehitettykin. Pienentävät päästöjä, aivan kuten jarruenergian talteenotto.

    Originally posted by tabasco View Post
    Tuossa aiemmassa postauksessani en tarkoittanutkaan, että katsuri valvoisi, sammuuko auto, vaan että tarkkaillaanko puukotuksia muuten. Esimerkiksi, luetaanko jossain vaiheessa autosta esim. ECU:n softan signature/hash ja katsotaan, että ei ole käyty koskemassa. No joo, spekulaation asteelle meni että heilahti, sekä myös reilusti off topiciksi.
    Ei muuta ecun tarkistussummia mitenkään koodaukset, varsinkin kun tuota start/stop koodausta ei tehdä edes ecuun. Koodauksien tarkistaminen käytännössä täysin mahdoton katsastuksessa. Jos nyt jotain päästöhuijauksia haluttaisiin saada kiinni, niin päivittäisivät testauslaitteet nykyaikaan. paljon helpompi kuin alkaa softaversioita tutkimaan. Nykyinen savutusarvon mittaus on täysi vitsi kun puhutaan alle 20v autosta. Laittaisivat samanlaiset laitteet mitä käytetään esim. EU testissä. Kaikki DPF/SCR poistot jäisi heti kiinni, samoin suuriosa softauksista. Esim. DPF poistoon verratuna tuolla start/stop ei ole mitään merkitystä.

    Tosin eipä noita edes haluta saada katsastuksessa kiinni, kun uusissa autoissa ei edes mitata päästöjä. Uusi diiseli menee katsastuksesta läpi tuli putkesta läpi mitä tahansa, jos ei ole koodeja ja ecun itsetestit (readiness monitor) on mennyt läpi. Jos ne manipuloinnit haluttaisiin kiinni pitäisi alkaa mittaamaan mitä sieltä putkesta tulee. Softasta nuo napataan kohta joka toisella pajalla pois.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No onhan siihen vaikka kuinka monta syytä miksi se start/stop ei toimi. Ei toimi, jos moottori ei ole lämmin, auton sisätilat vielä kylmät/kuumat ja vaativat lämmitystä/jäähdytystä, akku liian tyhjä jne.

    Ei tosiaan ole huolta vielä pitkään aikaan kun dieselien päästömittaus on tällä hetkellä lähinnä vitsi. Uusissa ei edes mitata päästöjä katsotaan vaan ettei ole koodeja ja ecu on osatestit suorittanut.

    Tuossa aiemmassa postauksessani en tarkoittanutkaan, että katsuri valvoisi, sammuuko auto, vaan että tarkkaillaanko puukotuksia muuten. Esimerkiksi, luetaanko jossain vaiheessa autosta esim. ECU:n softan signature/hash ja katsotaan, että ei ole käyty koskemassa. No joo, spekulaation asteelle meni että heilahti, sekä myös reilusti off topiciksi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎