Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 perheeseen vuonna 2021
Collapse
X
-
Toki missään nimessä 30d moottorilla ei pieleen mene mutta ne maksaa monta tonnia enemmän eikä välttämättä ole yhtään kestävempiä kuin 20d. Käsitin että tässä tapauksessa budjetti ei ole rajaton, kuten ei ollut meilläkään.
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOsta se 530xd suoraan. On hyvä kompromissi, varma ja sopivan tehokas jossa voimalle potentiaalia.
520d huono ja tehoton moottori harmittaa jälkeenpäin ja voi olla vaikea päästä järkihinnalla eroon myöhemmin. Jos nyt maksat 530xd muutaman tonnin enemmän joudut myöhemmin 520d vaihtaessa laittamaan isomman kasan pelimerkkejä vaihtoon 535 550. 530xd lastuttuna tarjoaa varmasti riittävän suorituskyvyn kohtuullisilla ylläpitokuluilla ja arvonalenemalla.
Kerran neliveto aina neliveto, kerran kutoskone aina kutoskone.
Olen kovasti erimieltä moottorista, toki oma ei ole vakio mutta on kyllä aika kiva paketti ja kulutus on naurettavan pieni. Liikuttaa autoa kyllä kivasti vaikka meilläkään ei ole kun tuo bmw oma tehopaketti eli mahtoikohan olla noin 200hp (tehot myös otteessa). Ja neliveto on ihan erilainen ajaa kuin takaveto f11, minusta neliveto ei sovi bemarin luonteeseen ollenkaan poislukien x mallit. Toki makuasioitahan nämä. Näkökulmakin on sitä rataa eri mihin käyttöön kukin autoa ostaa. Mut 20d tekniikka liikuttaa kyllä 5 sarjan koppaa aivan riittävästi jokaisella tiellä Suomessa. Ei tarvitse kauaa olla poljin pohjassa kun kortti lähtee
Leave a comment:
-
-
Osta se 530xd suoraan. On hyvä kompromissi, varma ja sopivan tehokas jossa voimalle potentiaalia.
520d huono ja tehoton moottori harmittaa jälkeenpäin ja voi olla vaikea päästä järkihinnalla eroon myöhemmin. Jos nyt maksat 530xd muutaman tonnin enemmän joudut myöhemmin 520d vaihtaessa laittamaan isomman kasan pelimerkkejä vaihtoon 535 550. 530xd lastuttuna tarjoaa varmasti riittävän suorituskyvyn kohtuullisilla ylläpitokuluilla ja arvonalenemalla.
Kerran neliveto aina neliveto, kerran kutoskone aina kutoskone.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostNo ite ehkä valitsisi huviajeluun/nautintoon jonkun muun kuin F11 mutta kukin tyylillään
Leave a comment:
-
-
No ite ehkä valitsisi huviajeluun/nautintoon jonkun muun kuin F11 mutta kukin tyylillään
Leave a comment:
-
-
Ja jos ns huviajeluun/nautintoon niin itse panostaisin aitoon m sportiin. Kyllä jo 15ke budjetilla saa aika kivan m sportin 2 litran koneella ja alle 300tkm ajetun. Ostaa vaikka sellaisen mihin on jo kone laitettu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostMuuten hyvät varusteet, mutta lättänäpenkit. Suosittelen sport tai comfort penkit katsomaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View Post
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TON-III View PostJotenkin tuntuu että etenkin ne jotka haluavat dissata dieseliä 'unohtavat' sen että sen vastaavan kokoisen bensa-auton vero on äkkiä luokkaa puolet siitä diesel-verosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostMitä järkeä tuollaista bensarosvoa on laittaa ja ero veroissa on luokkaa muutama satanen? Ei se bensakoneellisenkaan vero mikään pieni ole.
Itsellänikin nyt varsin 'hassu' tilanne, en omaa autolle oikeatavarsinaista tarvetta ( työmatka 2 km. jonka teen 99,9% polkupyörällä) mutta kun halua oli vähän isompaan ja vääntävään peliin ja kumminkin liikkumiset yli 10 000 km. vuodessa niin ostin dieselin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View Post
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostAjetaanko pitkää matkaa ja paljonko vuosisuorite ?
Olisko bensakoneinen 530i (3.0) vaihtoehto ?
Käyttövoimavero dieselissä melko iso.
Leave a comment:
-
-
Tuon tyyliseen yksilöön rahaa säästelen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostLiekkö edes EU mittauksessa(vai mikä se nykyään on) start stop käytössä.
Originally posted by tabasco View PostTuossa aiemmassa postauksessani en tarkoittanutkaan, että katsuri valvoisi, sammuuko auto, vaan että tarkkaillaanko puukotuksia muuten. Esimerkiksi, luetaanko jossain vaiheessa autosta esim. ECU:n softan signature/hash ja katsotaan, että ei ole käyty koskemassa. No joo, spekulaation asteelle meni että heilahti, sekä myös reilusti off topiciksi.
Tosin eipä noita edes haluta saada katsastuksessa kiinni, kun uusissa autoissa ei edes mitata päästöjä. Uusi diiseli menee katsastuksesta läpi tuli putkesta läpi mitä tahansa, jos ei ole koodeja ja ecun itsetestit (readiness monitor) on mennyt läpi. Jos ne manipuloinnit haluttaisiin kiinni pitäisi alkaa mittaamaan mitä sieltä putkesta tulee. Softasta nuo napataan kohta joka toisella pajalla pois.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo onhan siihen vaikka kuinka monta syytä miksi se start/stop ei toimi. Ei toimi, jos moottori ei ole lämmin, auton sisätilat vielä kylmät/kuumat ja vaativat lämmitystä/jäähdytystä, akku liian tyhjä jne.
Ei tosiaan ole huolta vielä pitkään aikaan kun dieselien päästömittaus on tällä hetkellä lähinnä vitsi. Uusissa ei edes mitata päästöjä katsotaan vaan ettei ole koodeja ja ecu on osatestit suorittanut.
Tuossa aiemmassa postauksessani en tarkoittanutkaan, että katsuri valvoisi, sammuuko auto, vaan että tarkkaillaanko puukotuksia muuten. Esimerkiksi, luetaanko jossain vaiheessa autosta esim. ECU:n softan signature/hash ja katsotaan, että ei ole käyty koskemassa. No joo, spekulaation asteelle meni että heilahti, sekä myös reilusti off topiciksi.
Leave a comment:
-
Leave a comment: