Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stroop
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 284
    • Jyväskylä

    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Eco tila
    Ennemmin auto jossa Comfort->Normal->Sport->Sport+

    Sen ECOilun voi hoitaa itse kaasupolkimella. Tuota ECO-tilaa voi modata huonontamalla esim. ilmastoinnin toimintaa ja ottamalla moottorijarrutuksen pois. Kokemus osoittaa että modauksen jälkeen ecotilalla ajettaessa jäljelle jää muuten normaalitoiminnoilla käytettävä auto mutta arsyttävän laiskasti liikkuva. Pidän tuota ecotilaa oikeastaan humpuukina, jaksaa kiinnostaa sen verran että oppii sen idean, mutta siihen se jääkin.

    Comment

    • Stroop
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 284
      • Jyväskylä

      Originally posted by rizzo View Post
      Se nappi on ihan turha, eikä se nappi tai sen ajotilat tuo yhtään mitään säästöä polttoainekulutukseen - omalla ajotavalla on ainoastaan merkitys. Se siis vaikuttaa käytännössä kaasun vasteeseen.

      Toisin sanoen, eco prolla saat kyllä auton kuluttamaan vaikka 2x enemmän kun sportilla jos vain haluat.
      Amen.

      Comment

      • Stroop
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 284
        • Jyväskylä

        Originally posted by supermaniac1975 View Post
        Oon sitäkin miettinyt että uskaltaako kutosta käydä koeajamassa, koska sitten se on ainut vaihtoehto

        Tällä hetkellä noista laittamistani vaihtoehdoista mieleisin ois tämä:https://www.nettiauto.com/bmw/518/11216335
        Kutosella saat selän painumaan penkkiin, tuolla 518d:llä koko idean penkin alle.

        Tässä on nyt pakko ampua kovilla kun alkuperäinen idea meinaa hukkua jonnekin

        Comment

        • supermaniac1975
          Bimmer Rookie
          • Jun 2020
          • 123
          • Suomi

          Ne kutoset on vaan niin kalliita että osto päivä siirtyisi 6kk-10kk

          Tunnen ja tiedän itseni, en jaksa/malta odottaa noin kauan (sen lisäksi että odotan jo sitä ennen noin vuoden)

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5403
            • S:t Karins

            Originally posted by BMW525Xda View Post
            D ?
            Lähtee liikkeelle 2 ja pitää matalia kierroksia yllä.

            Nappi on silmänlumetta jolla luodaan mielikuvia ostajalle.
            No no, kyllä tuo muuttaa mm ilmastoinnin kompuran tehoa alaspäin (ikkunat menee kyl huuruun kostealla ilmalla ) ja automaatti heittää vapaalle aina kun kaasun nostaa. Kyllä tuolla tankillisella löpöä sen 10 km pääsee pidemmälle
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              Omassa on ihan kauhea kaasunvaste Eco pro:lla.

              Comment

              • supermaniac1975
                Bimmer Rookie
                • Jun 2020
                • 123
                • Suomi

                Mitä etuja 520d 2011 koneessa on 518d verrattuna jos molemmilla on ajettu suht saman verran, mutta 518d on ohjelmoitu?

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4986
                  • Paimio

                  Originally posted by supermaniac1975 View Post
                  Mitä etuja 520d 2011 koneessa on 518d verrattuna jos molemmilla on ajettu suht saman verran, mutta 518d on ohjelmoitu?
                  Jakopää saattaa ohjelmoimattomassa kestää paremmin...tai sitten ei.

                  Sama moottorihan tuo on täysin. Ohjelmistollisesti vaan hieman vähemmän tehoa 518 kuin 520...
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2162
                    • Vantaa

                    Ei sillä jakopään kestolla ole ohjelmoinnin kanssa mitään tekemistä.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4986
                      • Paimio

                      Originally posted by VilleP View Post
                      Ei sillä jakopään kestolla ole ohjelmoinnin kanssa mitään tekemistä.
                      Niin tyhjäkäynti sen kait enimmäkseen tappaa...mutta tuskin suuri lisäteho kestävyyttä nyt ainakaan parantaa. :think
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1964
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by VilleP View Post
                        Ei sillä jakopään kestolla ole ohjelmoinnin kanssa mitään tekemistä.
                        Rohkenen olla kovasti erimieltä. Rail paineen nosto tuskin pienentää pumpun ottamaa voimaa ja jako ketjun välityksellä pyörii rail pumppu
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2162
                          • Vantaa

                          Sama jakopää on kuusi pyttysissä. Mitä luulet, onko hieman eri rasitukset lähtökohtaisesti?
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1964
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by VilleP View Post
                            Sama jakopää on kuusi pyttysissä. Mitä luulet, onko hieman eri rasitukset lähtökohtaisesti?
                            On ja ei. Neloskone toki lähtökohtaisesti on jakopäälle huonompi mutta yhtä lailla se rail paineen nosto vaikuttaa siihen kutoskoneen jakopäähän. Jostainsyystä nämä mistä ketju varoittamatta napsahtaa katki on yleensä lastutettuja. Tästäkin huolimatta toki meilläkin on molemmat pikkudieselit lastutettuja eikä ongelmia ole ollut. Tosin meillä on huoltovälikin puolitettu, sekään ei varmaan kestävyyttä huononna. Meillä on äffässä se bmw oma performance kit missä tulee miedosti lisää voimaa. Olikohan tasan 200hp 520d:n otteessa
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2162
                              • Vantaa

                              Paljonko raili paineen nosto kuormittaa pumppua? Ja paljonko on pumpun kuorma vakiona jakopäälle?
                              Last edited by VilleP; 17-07-2020, 19:15.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by joko View Post
                                On ja ei. Neloskone toki lähtökohtaisesti on jakopäälle huonompi mutta yhtä lailla se rail paineen nosto vaikuttaa siihen kutoskoneen jakopäähän. Jostainsyystä nämä mistä ketju varoittamatta napsahtaa katki on yleensä lastutettuja. Tästäkin huolimatta toki meilläkin on molemmat pikkudieselit lastutettuja eikä ongelmia ole ollut. Tosin meillä on huoltovälikin puolitettu, sekään ei varmaan kestävyyttä huononna. Meillä on äffässä se bmw oma performance kit missä tulee miedosti lisää voimaa. Olikohan tasan 200hp 520d:n otteessa
                                Tästä olen samaa mieltä, tehon on vaikutettava jotenkin kaikkien osien ikään moottorissa.

                                Mutta onko esim. 530d 535d ja 550d samat jakopään ketjut ?
                                Mikäli on luulisi 530d ja 535d olevan reserviä tehon nostoon ilman ketjuongelmaa ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎