Originally posted by mige95
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N57 nakutus
Collapse
X
-
Originally posted by hankkija View PostOhjelmoinnin jälkeen ajettu alle 1000 km. Ei naputa kuumana eikä kaasuttaessa eikä kierroksilla, ainoastaan tyhjäkäynnillä.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostJaa :think mutta jos metallia oli suodattimessa on syytä avata kyllä konetta.
Tosin tollanen samanlainen määrä kyllä löytyi hippua edellisenkin auton suodattimesta joka öljynvaihdossa, ja ajoin sillä yli 200 tkm. Sillon sitä vaan arveli et kaipa sitä väkisinki vähän jotain kiertoon irtoaa. Tosin kyseessä oli m57n moottori enkä silloin ollut kuullu et niissä kovin laakerivikoja olis ollut. N57 mosasta kun kerran tiedossa tämä ongelma on niin pakkohan se tutkia on.
Comment
-
-
Nyt sain piuhan nokassa auton käytettyy. On antanu vikaa ykkösen suuttimen korjausarvoalueen ylittymisestä. Kylmällä koneella arvo -1 ja muissa keskimäärin 0.3.
Lämmön noustessa ykkösen korjausarvo kasvaa ja nakutus voimistuu. Sopivasti vaan läppärin akku loppu ennenku päästiin käyntilämpöön. Suuttimen vaihtoon nyt taitaa enivei päästä, tiiä sit liekö syy nakutukseen siinä. Viimesen 300km aikana 4 kertaa ylittyny arvo yli alueen, joka kerta tyhjäkäyntikierroksilla ja koneen lämpö reilu 90 astetta.
Comment
-
-
Originally posted by hankkija View PostNyt sain piuhan nokassa auton käytettyy. On antanu vikaa ykkösen suuttimen korjausarvoalueen ylittymisestä. Kylmällä koneella arvo -1 ja muissa keskimäärin 0.3.
Lämmön noustessa ykkösen korjausarvo kasvaa ja nakutus voimistuu. Sopivasti vaan läppärin akku loppu ennenku päästiin käyntilämpöön. Suuttimen vaihtoon nyt taitaa enivei päästä, tiiä sit liekö syy nakutukseen siinä. Viimesen 300km aikana 4 kertaa ylittyny arvo yli alueen, joka kerta tyhjäkäyntikierroksilla ja koneen lämpö reilu 90 astetta.
Tuo 1. sylinteri nyt vain sattuu olemaan juuri se mikä näistä on usein pettänyt. En ostaisi uutta suutinta vaan vaihtaisin nyt vain kaksi suutinta ristiin. Jos vika ei siirry niin sitten konetta auki.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Mun kokemuksen mukaan 5 pytystä yleensä menee laakerit ekana :think
Tosin otanta ei ole montaa kappaletta.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Kuulostaa pitkälti samalta, kuin toi ainoa itselle vastaan tullut laakerivammainen N57. Veikkaan, että 1. pukin runkolaakeri hajalla, mutta samalla toivon, että olis vaan suutinvika. Jos avaat öljypohjan, niin älä jätä tsekkausta pelkästään veivien laakereihin.
Jokatapauksessa metallisipru suodattimessa on huono asia. Sitä ei kyllä saisi tulla toimivassa käytetyssä koneessa käytännössä yhtään.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostKuulostaa pitkälti samalta, kuin toi ainoa itselle vastaan tullut laakerivammainen N57. Veikkaan, että 1. pukin runkolaakeri hajalla, mutta samalla toivon, että olis vaan suutinvika. Jos avaat öljypohjan, niin älä jätä tsekkausta pelkästään veivien laakereihin.
Jokatapauksessa metallisipru suodattimessa on huono asia. Sitä ei kyllä saisi tulla toimivassa käytetyssä koneessa käytännössä yhtään.kuhan saa toisen nosturin asiakastöiltä vapaaksi ni ottaa katiska pukille ja ihan ajan kans tutkia mitä sieltä löytyy.
Comment
-
-
Mitä muuten arvelette? Kunhan sinne asti päästään, niin onko minkäänlaista mahdollisuutta vaihtaa runkolaakereita ilman koneen/kampiakselin irrotusta. Sillä meiningillä et aavistuksen laskee etupäästä kampuraa alaspäin ja oletuksella et vetolevy ja turbiini antaa senverran myöden jotta takimmainenkin laakeriliuska pyörähtää välistä pois:think jos siis eivät oo jo täysin paskana. Jos motti pitää irrottaa ni sittenhän se on jo jakopää ja kaikki muukin laitettava. Vai onko se jokatapauksessa pistettävä kaikki koneistamolle tarkastukseen jos vähänkään laakereissa jotain on:think
Comment
-
-
Jos laakereissa on sanomista niin moskaa lienee siellä täällä koneen sisuksissa, miten ajattelit päästä tuosta eroon jos lohko on autossa kiinni?
Itse en näe tuossa kuin sen vaihtoehdon että koko pata vain paloiksi. Tuossa koneessa minkä purkasin kampiakselin kaula kaipasi kiillotusta lisäksi. Nämä laakerit taitavat olla sellaisia että jättävät jäljet tai kluttavat kaulan piloille helposti. Samoin laakeripesä saattaa ottaa kipeää jo laakeri alkaa pyörimään siellä.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
No nyt on laakerit käytetty irti. Eipä noissa oikeen paljoa sanomista oo. Kiertokankien ylemmät liuskat ihan silmämääräisesti ihan aavistuksen kuluneet mut ns.raidat erottuu hyvin vielä. Alemmat laakerit oikeastaan uuden näköiset. Alemmat runkolaakeriliuskat jonkinverran kuluneet jo mutteivät miillääntavoin vaurioituneet, muutamia pienenpieniä naarmuja jossain. Kampiakselin kaulat silmällä katottuna virheettömät. Lieneekö öljypumpusta peräsin sit ne suodattimesta löytyneet hiput, ku sitä en vielä avannu.
Mut mitäs raati on mieltä pistänkö uudet liuskat ja pumpun ja nippuun? Laakkoselta tarjosivat oe laatuisia tarvikeosia kun en erikseen älynny hintoja tiedustellessani sanoo et alkuperäistä pitää olla. Uskaltaakohan noihin merkkiliikkeen myymiä tarvikeosia laittaa vai onko se ehdoton pakko olla oem osia:think ei oo aikoihin tarvinnu koneen sisuskaluja ostella.
Ilmeisesti sen nakutuksen on pakko tulla sen ykkösen suuttimen vuotamisen takia:think
Jotkut täs on sanoneet et turhaan syydät rahaa uusiin laakereihin et nippuun vaan niine hyvineen, vaan onko järkee vanhoilla osilla kasata ku kerran auki jo on. Orkkislaakereilla taitaa kuitenki hintaa olla kolmisenkymppii per yks liuska.
Comment
-
-
Originally posted by hankkija View PostNo nyt on laakerit käytetty irti. Eipä noissa oikeen paljoa sanomista oo. Kiertokankien ylemmät liuskat ihan silmämääräisesti ihan aavistuksen kuluneet mut ns.raidat erottuu hyvin vielä. Alemmat laakerit oikeastaan uuden näköiset. Alemmat runkolaakeriliuskat jonkinverran kuluneet jo mutteivät miillääntavoin vaurioituneet, muutamia pienenpieniä naarmuja jossain. Kampiakselin kaulat silmällä katottuna virheettömät. Lieneekö öljypumpusta peräsin sit ne suodattimesta löytyneet hiput, ku sitä en vielä avannu.
Mut mitäs raati on mieltä pistänkö uudet liuskat ja pumpun ja nippuun? Laakkoselta tarjosivat oe laatuisia tarvikeosia kun en erikseen älynny hintoja tiedustellessani sanoo et alkuperäistä pitää olla. Uskaltaakohan noihin merkkiliikkeen myymiä tarvikeosia laittaa vai onko se ehdoton pakko olla oem osia:think ei oo aikoihin tarvinnu koneen sisuskaluja ostella.
Ilmeisesti sen nakutuksen on pakko tulla sen ykkösen suuttimen vuotamisen takia:think
Jotkut täs on sanoneet et turhaan syydät rahaa uusiin laakereihin et nippuun vaan niine hyvineen, vaan onko järkee vanhoilla osilla kasata ku kerran auki jo on. Orkkislaakereilla taitaa kuitenki hintaa olla kolmisenkymppii per yks liuska.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Comment