Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 nakutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hankkija
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 56
    • Lieksa

    #16
    Originally posted by mige95 View Post
    Kiertokangen laakerit menny ohjelmoinnin jälkee, kylmänä ei välttämättä äännä vielä mut kuumana ja kun painaa kierrosia niin varmaa naputtaa ?
    Ohjelmoinnin jälkeen ajettu alle 1000 km. Ei naputa kuumana eikä kaasuttaessa eikä kierroksilla, ainoastaan tyhjäkäynnillä.

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1178
      • lahti

      #17
      Originally posted by hankkija View Post
      Ohjelmoinnin jälkeen ajettu alle 1000 km. Ei naputa kuumana eikä kaasuttaessa eikä kierroksilla, ainoastaan tyhjäkäynnillä.
      Jaa :think mutta jos metallia oli suodattimessa on syytä avata kyllä konetta.
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • hankkija
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 56
        • Lieksa

        #18
        Originally posted by mige95 View Post
        Jaa :think mutta jos metallia oli suodattimessa on syytä avata kyllä konetta.
        Juu kyllä se on mielenrauhan takia öljypohja pois käytettävä ja laakerit tutkittava.
        Tosin tollanen samanlainen määrä kyllä löytyi hippua edellisenkin auton suodattimesta joka öljynvaihdossa, ja ajoin sillä yli 200 tkm. Sillon sitä vaan arveli et kaipa sitä väkisinki vähän jotain kiertoon irtoaa. Tosin kyseessä oli m57n moottori enkä silloin ollut kuullu et niissä kovin laakerivikoja olis ollut. N57 mosasta kun kerran tiedossa tämä ongelma on niin pakkohan se tutkia on.

        Comment

        • hankkija
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 56
          • Lieksa

          #19
          Nyt sain piuhan nokassa auton käytettyy. On antanu vikaa ykkösen suuttimen korjausarvoalueen ylittymisestä. Kylmällä koneella arvo -1 ja muissa keskimäärin 0.3.
          Lämmön noustessa ykkösen korjausarvo kasvaa ja nakutus voimistuu. Sopivasti vaan läppärin akku loppu ennenku päästiin käyntilämpöön. Suuttimen vaihtoon nyt taitaa enivei päästä, tiiä sit liekö syy nakutukseen siinä. Viimesen 300km aikana 4 kertaa ylittyny arvo yli alueen, joka kerta tyhjäkäyntikierroksilla ja koneen lämpö reilu 90 astetta.

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            #20
            Originally posted by hankkija View Post
            Nyt sain piuhan nokassa auton käytettyy. On antanu vikaa ykkösen suuttimen korjausarvoalueen ylittymisestä. Kylmällä koneella arvo -1 ja muissa keskimäärin 0.3.
            Lämmön noustessa ykkösen korjausarvo kasvaa ja nakutus voimistuu. Sopivasti vaan läppärin akku loppu ennenku päästiin käyntilämpöön. Suuttimen vaihtoon nyt taitaa enivei päästä, tiiä sit liekö syy nakutukseen siinä. Viimesen 300km aikana 4 kertaa ylittyny arvo yli alueen, joka kerta tyhjäkäyntikierroksilla ja koneen lämpö reilu 90 astetta.
            Eräästä mosasta mistä oli myös laakerit loppu meni korjausarvot ko. sylinteristä myös yli. Kai siellä alkaa rutut laskemaan jos laakerissa alkaa olemaan klappia? :think

            Tuo 1. sylinteri nyt vain sattuu olemaan juuri se mikä näistä on usein pettänyt. En ostaisi uutta suutinta vaan vaihtaisin nyt vain kaksi suutinta ristiin. Jos vika ei siirry niin sitten konetta auki.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              #21
              Mun kokemuksen mukaan 5 pytystä yleensä menee laakerit ekana :think
              Tosin otanta ei ole montaa kappaletta.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #22
                Kuulostaa pitkälti samalta, kuin toi ainoa itselle vastaan tullut laakerivammainen N57. Veikkaan, että 1. pukin runkolaakeri hajalla, mutta samalla toivon, että olis vaan suutinvika. Jos avaat öljypohjan, niin älä jätä tsekkausta pelkästään veivien laakereihin.

                Jokatapauksessa metallisipru suodattimessa on huono asia. Sitä ei kyllä saisi tulla toimivassa käytetyssä koneessa käytännössä yhtään.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • hankkija
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 56
                  • Lieksa

                  #23
                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  Kuulostaa pitkälti samalta, kuin toi ainoa itselle vastaan tullut laakerivammainen N57. Veikkaan, että 1. pukin runkolaakeri hajalla, mutta samalla toivon, että olis vaan suutinvika. Jos avaat öljypohjan, niin älä jätä tsekkausta pelkästään veivien laakereihin.

                  Jokatapauksessa metallisipru suodattimessa on huono asia. Sitä ei kyllä saisi tulla toimivassa käytetyssä koneessa käytännössä yhtään.
                  Juu kyllä tässä nyt on henkinen asenNOITUMINEN suoritettu kuhan saa toisen nosturin asiakastöiltä vapaaksi ni ottaa katiska pukille ja ihan ajan kans tutkia mitä sieltä löytyy.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5272
                    • Pirkkala

                    #24
                    Kyllä metalliputu puhuu omaa karua kieltään
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • hankkija
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 56
                      • Lieksa

                      #25
                      Mitä muuten arvelette? Kunhan sinne asti päästään, niin onko minkäänlaista mahdollisuutta vaihtaa runkolaakereita ilman koneen/kampiakselin irrotusta. Sillä meiningillä et aavistuksen laskee etupäästä kampuraa alaspäin ja oletuksella et vetolevy ja turbiini antaa senverran myöden jotta takimmainenkin laakeriliuska pyörähtää välistä pois:think jos siis eivät oo jo täysin paskana. Jos motti pitää irrottaa ni sittenhän se on jo jakopää ja kaikki muukin laitettava. Vai onko se jokatapauksessa pistettävä kaikki koneistamolle tarkastukseen jos vähänkään laakereissa jotain on:think

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4629
                        • Tampere

                        #26
                        Jos laakereissa on sanomista niin moskaa lienee siellä täällä koneen sisuksissa, miten ajattelit päästä tuosta eroon jos lohko on autossa kiinni?

                        Itse en näe tuossa kuin sen vaihtoehdon että koko pata vain paloiksi. Tuossa koneessa minkä purkasin kampiakselin kaula kaipasi kiillotusta lisäksi. Nämä laakerit taitavat olla sellaisia että jättävät jäljet tai kluttavat kaulan piloille helposti. Samoin laakeripesä saattaa ottaa kipeää jo laakeri alkaa pyörimään siellä.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Kiimalainen
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 100
                          • Kuvansi

                          #27
                          Mistä näihin kannattaa ostaa jakopään osat, laakerit ja tarvittavat tiivisteet? Oliko mitään listaa jo laadittu osista?

                          Nyt on ruvennut omasta moottorista kuulumaan satunnaisesti pikku kilinä kylmänä. Melko varmaan jakoketjut venyneet.
                          F01 730d -09

                          Comment

                          • hankkija
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 56
                            • Lieksa

                            #28
                            No nyt on laakerit käytetty irti. Eipä noissa oikeen paljoa sanomista oo. Kiertokankien ylemmät liuskat ihan silmämääräisesti ihan aavistuksen kuluneet mut ns.raidat erottuu hyvin vielä. Alemmat laakerit oikeastaan uuden näköiset. Alemmat runkolaakeriliuskat jonkinverran kuluneet jo mutteivät miillääntavoin vaurioituneet, muutamia pienenpieniä naarmuja jossain. Kampiakselin kaulat silmällä katottuna virheettömät. Lieneekö öljypumpusta peräsin sit ne suodattimesta löytyneet hiput, ku sitä en vielä avannu.
                            Mut mitäs raati on mieltä pistänkö uudet liuskat ja pumpun ja nippuun? Laakkoselta tarjosivat oe laatuisia tarvikeosia kun en erikseen älynny hintoja tiedustellessani sanoo et alkuperäistä pitää olla. Uskaltaakohan noihin merkkiliikkeen myymiä tarvikeosia laittaa vai onko se ehdoton pakko olla oem osia:think ei oo aikoihin tarvinnu koneen sisuskaluja ostella.
                            Ilmeisesti sen nakutuksen on pakko tulla sen ykkösen suuttimen vuotamisen takia:think
                            Jotkut täs on sanoneet et turhaan syydät rahaa uusiin laakereihin et nippuun vaan niine hyvineen, vaan onko järkee vanhoilla osilla kasata ku kerran auki jo on. Orkkislaakereilla taitaa kuitenki hintaa olla kolmisenkymppii per yks liuska.

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Originally posted by hankkija View Post
                              No nyt on laakerit käytetty irti. Eipä noissa oikeen paljoa sanomista oo. Kiertokankien ylemmät liuskat ihan silmämääräisesti ihan aavistuksen kuluneet mut ns.raidat erottuu hyvin vielä. Alemmat laakerit oikeastaan uuden näköiset. Alemmat runkolaakeriliuskat jonkinverran kuluneet jo mutteivät miillääntavoin vaurioituneet, muutamia pienenpieniä naarmuja jossain. Kampiakselin kaulat silmällä katottuna virheettömät. Lieneekö öljypumpusta peräsin sit ne suodattimesta löytyneet hiput, ku sitä en vielä avannu.
                              Mut mitäs raati on mieltä pistänkö uudet liuskat ja pumpun ja nippuun? Laakkoselta tarjosivat oe laatuisia tarvikeosia kun en erikseen älynny hintoja tiedustellessani sanoo et alkuperäistä pitää olla. Uskaltaakohan noihin merkkiliikkeen myymiä tarvikeosia laittaa vai onko se ehdoton pakko olla oem osia:think ei oo aikoihin tarvinnu koneen sisuskaluja ostella.
                              Ilmeisesti sen nakutuksen on pakko tulla sen ykkösen suuttimen vuotamisen takia:think
                              Jotkut täs on sanoneet et turhaan syydät rahaa uusiin laakereihin et nippuun vaan niine hyvineen, vaan onko järkee vanhoilla osilla kasata ku kerran auki jo on. Orkkislaakereilla taitaa kuitenki hintaa olla kolmisenkymppii per yks liuska.
                              Kun ne kädessä on niin itse laittaisin uudet. Sprinterin moottorin joskus jouduin remppaamaan niin laitoin olikohan glyko merkkiset laakerit ja hyvin se moottori taivaltaa edelleen. Tosin jos ne vanhatkin ehjät on ja järjestys "tallella" eli saat saman liuskan samalle paikalle niin en kyllä osaa sanoa mitä lisäarvoa saisi vaihtamalla uudet tarvikkeet tilalle...
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Jacques
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 573
                                • pk

                                #30
                                Hyvä jos tulee ilmi tapauksia ettei se aina olekaan laakerivika. Ainakin se on nyt tarkistettu.
                                G30 540i
                                F32 435d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎