Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 nakutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1178
    • lahti

    #31
    Laita glycoa vaan, on siinä ainaki se etu että nämä nykyää myytävät kiertokangen laakerit on noita pinnotettuja versioita mitä ei vissii alkupään koneissa ollu jos ei ollu start-stoppia ? Kato se öljypumppu vielä ja uudet kiertokangenpultit vähintää.

    Viimeks kun kyselin glycon laakereita oli ne jotai 330e kaikki, varmaa jostai docista vielä halvemmalla.
    Last edited by mige95; 26-08-2020, 07:30.
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • hankkija
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 56
      • Lieksa

      #32
      Originally posted by mige95 View Post
      Laita glycoa vaan, on siinä ainaki se etu että nämä nykyää myytävät kiertokangen laakerit on noita pinnotettuja versioita mitä ei vissii alkupään koneissa ollu jos ei ollu start-stoppia ? Kato se öljypumppu vielä ja uudet kiertokangenpultit vähintää.

      Viimeks kun kyselin glycon laakereita oli ne jotai 330e kaikki, varmaa jostai docista vielä halvemmalla.
      Asiakseni eilen vielä laakkoselta kysyin et minkä valmistajan laakereita olivat joita tarjosivat, niin sano et klobenschmidt eli ks.
      Ja alunperin näkyy koneessa bemarin logolla olevan runkolaakerit glyco ja kk laakerit ks.
      Eli ilmeisesti nämä ks laakeritkin sinne uskaltaa heittää ja hinta oli jotain tota luokkaa juurikin. Ja oe laatuinen öljypumppu tulis uus kans ja kk sekä runkolaakeripukkien pultit.
      Sittenku vielä sen suuttimen jostain järkihintaan löytäis. Vaan jos tän operaation jälkeen ei hippujen ilmestyminen öljynsuodattimeen lopu niin liekö kannen yläpuolelta alettava syytä ettimään:think

      Comment

      • mige95
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 1178
        • lahti

        #33
        Originally posted by hankkija View Post
        Asiakseni eilen vielä laakkoselta kysyin et minkä valmistajan laakereita olivat joita tarjosivat, niin sano et klobenschmidt eli ks.
        Ja alunperin näkyy koneessa bemarin logolla olevan runkolaakerit glyco ja kk laakerit ks.
        Eli ilmeisesti nämä ks laakeritkin sinne uskaltaa heittää ja hinta oli jotain tota luokkaa juurikin. Ja oe laatuinen öljypumppu tulis uus kans ja kk sekä runkolaakeripukkien pultit.
        Sittenku vielä sen suuttimen jostain järkihintaan löytäis. Vaan jos tän operaation jälkeen ei hippujen ilmestyminen öljynsuodattimeen lopu niin liekö kannen yläpuolelta alettava syytä ettimään:think
        Nyt muistin väärin tais ollakki niin että ne mitä viimeks kysyin oli runkolaakerit kolbenia ja kiertävät glycoa, mutta std glycoa vaa paikallee välysmittauksenkanssa niin varmasti toimii.
        -g20 330e
        -e31 840ci sc
        -e46 316i (m52tub25)

        EX- f11 530d lci
        Ex- f01 730d
        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
        Ex: -06 e61 535d m-sport
        Ex:-02 e39 530d manual
        Ex -93 e34 520i

        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

        M62tu ajoitustyökalut.
        N47/n57 ajoitustyökalut.

        Comment

        • hankkija
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 56
          • Lieksa

          #34
          Noniin. Nyt on laakerit vaihdettu ja pistetty samalla uusi öljy/alipainepumppu. Vaikka laakereista ei sen kummemmin mitään vikaa löytynytkään. Alkuperäinen ongelma eli nakutus taisi poistua vaihtamalla viallinen suutin ehjään.

          Vaan ongelmat ei lopu. Nyt koneessa asuu marakassiorkesteri. Eli mikähän se mahtoi remontissa mennä vikaan kun kaikki olevinaan tehtiin hyvin ja huolella. Laakerit vaihdettiin kampiakseli paikallaan. Vähänkin kun kierroksia antaa ni kuulostaa ihan siltä kuin jakoketju olis todella löysällä tai jotain vastaavaa, vaikka mihinkään muuhun ei koskettu kuin laakereihin ja öljypumppuun joka siis tuli uusi. Mitään vastaavaa ääntä koneesta ei aiemmin kuulunut. Mistähän tuota nyt osais lähteä hakemaan?

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #35
            Originally posted by hankkija View Post
            Noniin. Nyt on laakerit vaihdettu ja pistetty samalla uusi öljy/alipainepumppu. Vaikka laakereista ei sen kummemmin mitään vikaa löytynytkään. Alkuperäinen ongelma eli nakutus taisi poistua vaihtamalla viallinen suutin ehjään.

            Vaan ongelmat ei lopu. Nyt koneessa asuu marakassiorkesteri. Eli mikähän se mahtoi remontissa mennä vikaan kun kaikki olevinaan tehtiin hyvin ja huolella. Laakerit vaihdettiin kampiakseli paikallaan. Vähänkin kun kierroksia antaa ni kuulostaa ihan siltä kuin jakoketju olis todella löysällä tai jotain vastaavaa, vaikka mihinkään muuhun ei koskettu kuin laakereihin ja öljypumppuun joka siis tuli uusi. Mitään vastaavaa ääntä koneesta ei aiemmin kuulunut. Mistähän tuota nyt osais lähteä hakemaan?
            Öljypumpun ketjun kireys ok?

            Comment

            • hankkija
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 56
              • Lieksa

              #36
              Originally posted by Risto113 View Post
              Öljypumpun ketjun kireys ok?
              No löysähköhän se on, mutta ei se mihinkään pääse kiinni ottamaan ettei niin löysä kuitenkaan.
              Samanlaiseksi se jäi kuin mitä oli edelliselläkin pumpulla eikä siitä mitään ääntä sillon kuulunut. Saaneekohan niitä öljypumpun ketjuja liitettävää mallia olevia, jottei tarviis ihan koko toosaa purkaa öljypumpun ketjun takia:think

              Comment

              • hankkija
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 56
                • Lieksa

                #37
                Äänen arvoitus ratkaistu.
                Startin ja turbiinikotelon välissä on rosteripeltiä oleva suojus joka kiinnittyy startin kiinnityspultin alle. Startin pulttia kiristettäessä suojapellin korvakko oli lähtenyt kääntymään pultin mukana just sen tarvittavan millin verran, eli pelti otti hipoen kiinni vetolevyyn. En tiiä ottiko hammaskehään vai turbiinin pultinkantoihin, mut ääni kuulosti ihan kuin ketju hipoisi johonkin. Huh meinas jo paniikki iskeä.

                Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Alkujaan siis naputuksen koneeseen aiheutti vuotava ykkössylinterin suutin jonka vaihtamalla ääni hävisi. Ja samalla tuli sit vaihettua alakerran laakerit ja öljypumppu.
                Takavetoautosta vaihtuu kohtuu helpolla laakerit alakautta kampiakseli paikallaan, jos haluaa vaikkapa ennaltaehkäisevästi laakerit vaihtaa.

                Comment

                • hankkija
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 56
                  • Lieksa

                  #38
                  Ainoa asia joka tässä hommassa jäi häiritsemään on se, että mistä se metallipuru on peräisin jota öljynsuodattimessa oli:think. Kun laakerit oli ehjät ja öljypumpussakin pinnat oli kulumattomat ja naarmuttomat.
                  Toisaalta kuten aiemmin kirjoitin niin samallatavoin sitä hilettä omi kyllä edellisenkin auton suodattimessa joka kerta. Ja viimeviikolla isäukon mersuun vaihoin öljyt ja levitin sit vertailumielessä siitäkin öljynsuodattimen, niin ihan samallatavoin sitä hippua sieltäkin löyty. Ja täysin kunnossaoleva moottori ilman mitään sivuääniä ja jatkuvassa ajossa.
                  Sillä vaan mietin kun niin moni on sitä sanonu ettei sitä hippua pitäis olla käytännössä yhtään:think

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3105

                    #39
                    Originally posted by hankkija View Post
                    Äänen arvoitus ratkaistu.
                    Startin ja turbiinikotelon välissä on rosteripeltiä oleva suojus joka kiinnittyy startin kiinnityspultin alle. Startin pulttia kiristettäessä suojapellin korvakko oli lähtenyt kääntymään pultin mukana just sen tarvittavan millin verran, eli pelti otti hipoen kiinni vetolevyyn. En tiiä ottiko hammaskehään vai turbiinin pultinkantoihin, mut ääni kuulosti ihan kuin ketju hipoisi johonkin. Huh meinas jo paniikki iskeä.

                    Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Alkujaan siis naputuksen koneeseen aiheutti vuotava ykkössylinterin suutin jonka vaihtamalla ääni hävisi. Ja samalla tuli sit vaihettua alakerran laakerit ja öljypumppu.
                    Takavetoautosta vaihtuu kohtuu helpolla laakerit alakautta kampiakseli paikallaan, jos haluaa vaikkapa ennaltaehkäisevästi laakerit vaihtaa.
                    siis vaihdoitko vain kiertokangen laakerit vai myös kampiakselin?
                    Kulkineet/projektit:

                    640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1178
                      • lahti

                      #40
                      Hankkija:
                      Mulla kans kerran toi startin pelti otti vetolevyy kiinni se aika herkästi vääntyy tai jotai että ottaa kiinni. Suosittelen puhdistaa sen öljynlämmönvaihtimen, tullu tässä mielee että minkähälaisia öljynpaineita näissä laakerivikasissa on ollut meinaa jos niissä on ollut suht tukkoinen toi lämmönvaihdin niin varmasti on paineet alhaset laakereilla. Oon vaan huomannu kahden moottorin kohdalla että tämän vaihtimen putsaamalla on kadonnut se haaleella koneella tapahtuva napsuminen mikä muistuttaa vähän venttiilin nostimen ääntä.

                      Moottorin puhdistus aineet vois auttaa kans.
                      Last edited by mige95; 25-09-2020, 09:32.
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      • hankkija
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 56
                        • Lieksa

                        #41
                        Originally posted by poke View Post
                        siis vaihdoitko vain kiertokangen laakerit vai myös kampiakselin?
                        Vaihdoin sekä kiertokankien laakerit että runkolaakerit kaikki.

                        Comment

                        • hankkija
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 56
                          • Lieksa

                          #42
                          Originally posted by mige95 View Post
                          Hankkija:
                          Mulla kans kerran toi startin pelti otti vetolevyy kiinni se aika herkästi vääntyy tai jotai että ottaa kiinni. Suosittelen puhdistaa sen öljynlämmönvaihtimen, tullu tässä mielee että minkähälaisia öljynpaineita näissä laakerivikasissa on ollut meinaa jos niissä on ollut suht tukkoinen toi lämmönvaihdin niin varmasti on paineet alhaset laakereilla. Oon vaan huomannu kahden moottorin kohdalla että tämän vaihtimen putsaamalla on kadonnut se haaleella koneella tapahtuva napsuminen mikä muistuttaa vähän venttiilin nostimen ääntä.

                          Moottorin puhdistus aineet vois auttaa kans.
                          Juu tuo pitää laittaa korvan taakse ja tehä heti kun ehtii.
                          Eihän se mitenkään poissuljettua ole etteiko oljynpaineet erityisesti tyhjäkäynnillä olis liian alhaiset jos lämmönvaihdin on tukkoinen. Ja sillonhan ne ei laakerit oikeen tykkää.

                          Comment

                          • oliw
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2019
                            • 30
                            • fin

                            #43
                            Mitäs arvon raati sanoo tästä N57 käyntiäänestä, mikä säksättää?


                            https://we.tl/t-NsIpRbOrXP
                            Last edited by oliw; 06-10-2020, 18:22.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5272
                              • Pirkkala

                              #44
                              Kyllä joudut käymään ammattitaitoisen kuuntelijan luona, eikai tuosta osaa sanoa juuta eikä jaata.
                              Katso onko suodattimessa metallia, jos kangen tai kammen laakeri menny niin siellä on varmuudella laakerimetallia
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • oliw
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2019
                                • 30
                                • fin

                                #45
                                Minustakin tuo on terveen moottorin ääni, isommalla volumella kuitenkin erottaa säännöllisen säksätyksen mutta lienee korkeapainepumppu?



                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Kyllä joudut käymään ammattitaitoisen kuuntelijan luona, eikai tuosta osaa sanoa juuta eikä jaata.
                                Katso onko suodattimessa metallia, jos kangen tai kammen laakeri menny niin siellä on varmuudella laakerimetallia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎