Originally posted by JNIJNI
View Post
Uusi 5-sarjalainen //code name F10
Collapse
X
-
-
Ei niin, italialainen firmahan se on..Originally posted by Antinontoxic View PostPaitsi, että ei taida olla jenkkipoikia RD.
** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Comment
-
Ei se vanha E60:kään mitenkään huonosti pärjännyt TM:n vertailussa. Jaettu 2. sija uuden E-mersun kanssa on mun mielestä aika hyvin autolta about 7 vuotiaalta automallilta. En kyllä tiedä sitten millä meriiteillä S80 Volvo sinne kärkeen kapusi, mutta olisi kai F10 putsannut pöydän?
Comment
-
"Ajettavuuden kannalta parasta alustasuunnittelua edustaa Audi" sanoo tuo testi. Eikös takavetoisten pitänyt olla ylivoimaisia... Jos pisteitä katsoo, niin Volvo voitti kai halvempien ylläpitokulujen vuoksi.Originally posted by Esko View PostEi se vanha E60:kään mitenkään huonosti pärjännyt TM:n vertailussa. Jaettu 2. sija uuden E-mersun kanssa on mun mielestä aika hyvin autolta about 7 vuotiaalta automallilta. En kyllä tiedä sitten millä meriiteillä S80 Volvo sinne kärkeen kapusi, mutta olisi kai F10 putsannut pöydän?
Comment
-
Osaa noihin mennä edes sanomaan oliko E60:ssä ruksattuna active steering tai dynamic drive, jotka nyt on kuitenkin itsestäänselvyyksiä melkein tuota korimallia hankkiessa. Sporttialustasta tuli moitteita, mutta normialusta oli varsin kelpo. Olisi ollut mun mielestä kiva saada vielä vertailuun Skoda Superb vaikka monet eivät sitä miellä Premium-malliksi.Originally posted by TJJ View Post"Ajettavuuden kannalta parasta alustasuunnittelua edustaa Audi" sanoo tuo testi. Eikös takavetoisten pitänyt olla ylivoimaisia... Jos pisteitä katsoo, niin Volvo voitti kai halvempien ylläpitokulujen vuoksi.
Paha noihin on mennä sanomaan mitään, kun tuntuu TM:n testaajilla mielipiteet vaihtuvan vuosittain. Volvojen istuimia on kehuttu läpi vuosikymmenen ylivoimaisesti parhaimmiksi ja nyt S80:iin ei saatu edes välttävää ajoasentoa aikaseksi. Tulee vähän mieleen Petri Nygårdin biisi "Ennen oli Jaffa, nyt on Fanta..."
Comment
-
Varmaan riippuu kuljettajasta mitä pitää hyvänä ajettavuutena.. Se on toki todettava että etuvetoiseksi tuollainen uusi A6 menee talvella hyvin nätisti, koska ESP hoitaa hommansa todella hyvin eikä auto puske käytännössä yhtään.Originally posted by TJJ View Post"Ajettavuuden kannalta parasta alustasuunnittelua edustaa Audi" sanoo tuo testi. Eikös takavetoisten pitänyt olla ylivoimaisia... Jos pisteitä katsoo, niin Volvo voitti kai halvempien ylläpitokulujen vuoksi.
Sekin on todettava että kiinnostaa kiviäkin nuo TM:n testit..
BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M60 Fire red metallic '25
½ BMW 335i xDrive M-sport E92 Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
BMW X6 xDrive 30d M-Sport F16 Alpinweiß '15
ex. 54*BMW
Comment
-
Volvon istuma-asento tosiaan oli outo juttu, onkohan Volvo muuttanut penkkejä.Originally posted by Esko View PostOsaa noihin mennä edes sanomaan oliko E60:ssä ruksattuna active steering tai dynamic drive, jotka nyt on kuitenkin itsestäänselvyyksiä melkein tuota korimallia hankkiessa. Sporttialustasta tuli moitteita, mutta normialusta oli varsin kelpo. Olisi ollut mun mielestä kiva saada vielä vertailuun Skoda Superb vaikka monet eivät sitä miellä Premium-malliksi.
Paha noihin on mennä sanomaan mitään, kun tuntuu TM:n testaajilla mielipiteet vaihtuvan vuosittain. Volvojen istuimia on kehuttu läpi vuosikymmenen ylivoimaisesti parhaimmiksi ja nyt S80:iin ei saatu edes välttävää ajoasentoa aikaseksi. Tulee vähän mieleen Petri Nygårdin biisi "Ennen oli Jaffa, nyt on Fanta..."
BMW:ssähän haukuttiin ohjausta kaupunkiajossa: "BMW:n ongelmat liittyvät oikeastaan kokonaisuudessaan ohjaukseen. Tehostus ei muutu nopeuden mukaan, joten ohjaus on raskaimmillaan juuri silloin, kun sen pitäisi olla keveimmillään. Tämä kohta on nykyisin kunnossa lähes joka kinnerissä."
Eli oliko niillä joku karvalakkiversio missä ei ollut edes Servotronicia? Eikös Servotronic pitänyt olla jo kaikissa LCI:n jälkeen vakiona? Eikä siis taatusti ollut aktiiviohjausta.
Comment
-
Eikös ne urheilualustan moitteet koskeneet lähinnä kantavuutta, mukavuuttahan TM piti sen parhaana ominaisuutena, vaikka täällä on kai useammatkin E60-omistajat moittineet sitä kovaksi. Itellä ainakaan kantavuus kiinnosta paljoakaan, kun varmaan reilusti alle promille kilometreista ajetaan enemmän kuin 3 kevyttä ihmistä kyydissä.Originally posted by Esko View PostSporttialustasta tuli moitteita, mutta normialusta oli varsin kelpo.
Samaa mietin, tuo TM:n kommentti E60 ohjauksesta kuulostaa juurikin mun E39:ltä (ei Servotronicia), kun taas kaikki ajamani uudemmat Bemarit on olleet ihan erilaisia tässä suhteessa.Originally posted by TJJ View PostEli oliko niillä joku karvalakkiversio missä ei ollut edes Servotronicia? Eikös Servotronic pitänyt olla jo kaikissa LCI:n jälkeen vakiona? Eikä siis taatusti ollut aktiiviohjausta.Last edited by Petri.Kekkonen; 03-01-2010, 11:05.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Katselin pikaisesti läpi tuon testin ja kovasti joutuivat Teknarin pojat tekemään hommia, että saivat Volvon ykkökseksi. Aikaisemminhan BMW:n on kärjestä pudottaneet "kalliit ylläpitokulut", jotka tarkemman haarukoinnin perusteella ovat perustuneet selkeästi kalliimpiin vakuutusluokkiin. 0-bonuksilla se on sitten ollut kallista. Nyt tuota haittaa BMW:llä ei ollut, mutta kalliimmat vanteet ja renkaat talvipyörille taisivat olla pääasiallinen syy kalliimpiin ylläpitoon. Huoltohan olikin jo Bemulla halvempaa. No, minusta ehkä teennäistä ottaa kallis aluvanne lähtökohdaksi kun halvempiakin ratkaisuja löytyy, jos se ostajalle on kynnyskysymys.
Kun autojen hinnat pyörii 50k€:n paikkeilla, niin pitäisi tuossa olla mukana myös jälleenmyyntiarvo, jolla on mielestäni isompi merkitys käyttökulujen kannalta, kuin vaikkapa tuolla aluvanne-sarjan hinnalla...
Comment
-
Hah vai huono kaupunkiohjattavuus.
Active steering + vakioalusta + DD on match made in heaven. Ei tuosta paljoa enää autolla ajo helpotu kaupungissa, taikka tiellä. Tietysti jos joka auto ollut karvalakkimallina, niin vertailu on reilu.
Mitä muuten TM:n juttuihin tulee, niin semmonen on todettava, ettei ne koskaan saa minkäänlaisia järkeviä eroja autojen välille. Piste-erot on luokkaa kymmenyksen, niin mitä noista muka pystyy sanomaan. Itellä kun olen ajanut eri autoilla niin pystyy sanomaan heti reilusti, että miksi jossain autossa jokin ominaisuus on parempi tai huonompi kuin toisessa. Jos kouluarvosanoilla ajatellaan, niin helposti pystyn huomaamaan (subjektiivisesti tietenkin), että jossain autossa on 6-7 ohjattavuus, ja toisessa 9-10. Teknarin miehet saa tasapaksuja tuloksia joka asiasta.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Täytyy kyllä myöntää että Volvon menestys hivenen ihmetytti...
Ja audin huono menestys.
Bemu olisi vienyt voiton jos:
- auto olisi tilattu ei runflat renkain jolloin urissa vetely olisi korjautunut
ja talvirenkaiksikkin olisi löytynyt 16" normihintaiset kumit.
Huoltokuluthan olivat halvimmasta päästä, ainoastaan vakuutukset
jonkin verran kalliimmat mutta eiköhän valtaosalla näiden ostajilla
ole 70% bonukset molemmissa vakuutuksissa joten ero on vain ehkä satasen/vuosi eri autojen välillä -> ei mitään merkitystä...
- servotronikilla
- normi alustalla
Lisäksi silmään pisti että kun "kojataulukuvassa" moitittiin keskikonsolin
kyynärnojaa liian lyhyeksi, eikö ne älynneet vetää sitä nojaa eteenpäin
vai eikö noissa karvalakeissa ole sitä ollenkaan?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Hmm..samalla tavalla muitakin tietty voisi muokata. Useinhan syynä on se että maahantuojalla ei ole kuin tietynlaista autoa. Luulen kyl että useimmalla näiden autojen ostajilla on autoetu. Myös tuulilasissa vakuutuksille annetaan kumman suuri painoarvo, varsinkin kun kukaan ei maksa kaskosta täyttää hintaa 0% bonuksillaOriginally posted by MajorDrake View PostTäytyy kyllä myöntää että Volvon menestys hivenen ihmetytti...
Ja audin huono menestys.
Bemu olisi vienyt voiton jos:
- auto olisi tilattu ei runflat renkain jolloin urissa vetely olisi korjautunut
ja talvirenkaiksikkin olisi löytynyt 16" normihintaiset kumit.
Huoltokuluthan olivat halvimmasta päästä, ainoastaan vakuutukset
jonkin verran kalliimmat mutta eiköhän valtaosalla näiden ostajilla
ole 70% bonukset molemmissa vakuutuksissa joten ero on vain ehkä satasen/vuosi eri autojen välillä -> ei mitään merkitystä...
- servotronikilla
- normi alustalla
Lisäksi silmään pisti että kun "kojataulukuvassa" moitittiin keskikonsolin
kyynärnojaa liian lyhyeksi, eikö ne älynneet vetää sitä nojaa eteenpäin
vai eikö noissa karvalakeissa ole sitä ollenkaan?
Comment
-
Maukkaan näkönen katiska, katellaan omistushommia joskus 10 vuoden päästä ku alkaa hinnat oleen pörssille sopivalla tasolla, jos silloinkaan.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
Comment