Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antinontoxic
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 447
    • Vantaa

    Originally posted by JNIJNI View Post
    Jenkkipoika on jo suunnitellut maukkaan pakkauksen uudesta 550:stä ja 535sta:

    - The Racing Dynamics BMW 550i R50S will boast 620hp (up from factory 407hp).
    Paitsi, että ei taida olla jenkkipoikia RD.

    Comment

    • JNIJNI
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1485

      Originally posted by Antinontoxic View Post
      Paitsi, että ei taida olla jenkkipoikia RD.
      Eikös tuo ole Californiasta :think
      G21 LCI 330e xDrive 2022
      E93 M3

      Comment

      • Vecara
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 342
        • Rovaniemi

        Originally posted by Antinontoxic View Post
        Paitsi, että ei taida olla jenkkipoikia RD.
        Ei niin, italialainen firmahan se on..



        ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11707
          • Kouvola

          Ei se vanha E60:kään mitenkään huonosti pärjännyt TM:n vertailussa. Jaettu 2. sija uuden E-mersun kanssa on mun mielestä aika hyvin autolta about 7 vuotiaalta automallilta. En kyllä tiedä sitten millä meriiteillä S80 Volvo sinne kärkeen kapusi, mutta olisi kai F10 putsannut pöydän?

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Esko View Post
            Ei se vanha E60:kään mitenkään huonosti pärjännyt TM:n vertailussa. Jaettu 2. sija uuden E-mersun kanssa on mun mielestä aika hyvin autolta about 7 vuotiaalta automallilta. En kyllä tiedä sitten millä meriiteillä S80 Volvo sinne kärkeen kapusi, mutta olisi kai F10 putsannut pöydän?
            "Ajettavuuden kannalta parasta alustasuunnittelua edustaa Audi" sanoo tuo testi. Eikös takavetoisten pitänyt olla ylivoimaisia... Jos pisteitä katsoo, niin Volvo voitti kai halvempien ylläpitokulujen vuoksi.
            E39 528iA

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11707
              • Kouvola

              Originally posted by TJJ View Post
              "Ajettavuuden kannalta parasta alustasuunnittelua edustaa Audi" sanoo tuo testi. Eikös takavetoisten pitänyt olla ylivoimaisia... Jos pisteitä katsoo, niin Volvo voitti kai halvempien ylläpitokulujen vuoksi.
              Osaa noihin mennä edes sanomaan oliko E60:ssä ruksattuna active steering tai dynamic drive, jotka nyt on kuitenkin itsestäänselvyyksiä melkein tuota korimallia hankkiessa. Sporttialustasta tuli moitteita, mutta normialusta oli varsin kelpo. Olisi ollut mun mielestä kiva saada vielä vertailuun Skoda Superb vaikka monet eivät sitä miellä Premium-malliksi.

              Paha noihin on mennä sanomaan mitään, kun tuntuu TM:n testaajilla mielipiteet vaihtuvan vuosittain. Volvojen istuimia on kehuttu läpi vuosikymmenen ylivoimaisesti parhaimmiksi ja nyt S80:iin ei saatu edes välttävää ajoasentoa aikaseksi. Tulee vähän mieleen Petri Nygårdin biisi "Ennen oli Jaffa, nyt on Fanta..."

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3856
                • Nokia

                Originally posted by TJJ View Post
                "Ajettavuuden kannalta parasta alustasuunnittelua edustaa Audi" sanoo tuo testi. Eikös takavetoisten pitänyt olla ylivoimaisia... Jos pisteitä katsoo, niin Volvo voitti kai halvempien ylläpitokulujen vuoksi.
                Varmaan riippuu kuljettajasta mitä pitää hyvänä ajettavuutena.. Se on toki todettava että etuvetoiseksi tuollainen uusi A6 menee talvella hyvin nätisti, koska ESP hoitaa hommansa todella hyvin eikä auto puske käytännössä yhtään.

                Sekin on todettava että kiinnostaa kiviäkin nuo TM:n testit..
                BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 53*BMW

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Esko View Post
                  Osaa noihin mennä edes sanomaan oliko E60:ssä ruksattuna active steering tai dynamic drive, jotka nyt on kuitenkin itsestäänselvyyksiä melkein tuota korimallia hankkiessa. Sporttialustasta tuli moitteita, mutta normialusta oli varsin kelpo. Olisi ollut mun mielestä kiva saada vielä vertailuun Skoda Superb vaikka monet eivät sitä miellä Premium-malliksi.

                  Paha noihin on mennä sanomaan mitään, kun tuntuu TM:n testaajilla mielipiteet vaihtuvan vuosittain. Volvojen istuimia on kehuttu läpi vuosikymmenen ylivoimaisesti parhaimmiksi ja nyt S80:iin ei saatu edes välttävää ajoasentoa aikaseksi. Tulee vähän mieleen Petri Nygårdin biisi "Ennen oli Jaffa, nyt on Fanta..."
                  Volvon istuma-asento tosiaan oli outo juttu, onkohan Volvo muuttanut penkkejä.

                  BMW:ssähän haukuttiin ohjausta kaupunkiajossa: "BMW:n ongelmat liittyvät oikeastaan kokonaisuudessaan ohjaukseen. Tehostus ei muutu nopeuden mukaan, joten ohjaus on raskaimmillaan juuri silloin, kun sen pitäisi olla keveimmillään. Tämä kohta on nykyisin kunnossa lähes joka kinnerissä."

                  Eli oliko niillä joku karvalakkiversio missä ei ollut edes Servotronicia? Eikös Servotronic pitänyt olla jo kaikissa LCI:n jälkeen vakiona? Eikä siis taatusti ollut aktiiviohjausta.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7438
                    • Oulu

                    Originally posted by Esko View Post
                    Sporttialustasta tuli moitteita, mutta normialusta oli varsin kelpo.
                    Eikös ne urheilualustan moitteet koskeneet lähinnä kantavuutta, mukavuuttahan TM piti sen parhaana ominaisuutena, vaikka täällä on kai useammatkin E60-omistajat moittineet sitä kovaksi. Itellä ainakaan kantavuus kiinnosta paljoakaan, kun varmaan reilusti alle promille kilometreista ajetaan enemmän kuin 3 kevyttä ihmistä kyydissä.

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Eli oliko niillä joku karvalakkiversio missä ei ollut edes Servotronicia? Eikös Servotronic pitänyt olla jo kaikissa LCI:n jälkeen vakiona? Eikä siis taatusti ollut aktiiviohjausta.
                    Samaa mietin, tuo TM:n kommentti E60 ohjauksesta kuulostaa juurikin mun E39:ltä (ei Servotronicia), kun taas kaikki ajamani uudemmat Bemarit on olleet ihan erilaisia tässä suhteessa.
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 03-01-2010, 11:05.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      Katselin pikaisesti läpi tuon testin ja kovasti joutuivat Teknarin pojat tekemään hommia, että saivat Volvon ykkökseksi. Aikaisemminhan BMW:n on kärjestä pudottaneet "kalliit ylläpitokulut", jotka tarkemman haarukoinnin perusteella ovat perustuneet selkeästi kalliimpiin vakuutusluokkiin. 0-bonuksilla se on sitten ollut kallista. Nyt tuota haittaa BMW:llä ei ollut, mutta kalliimmat vanteet ja renkaat talvipyörille taisivat olla pääasiallinen syy kalliimpiin ylläpitoon. Huoltohan olikin jo Bemulla halvempaa. No, minusta ehkä teennäistä ottaa kallis aluvanne lähtökohdaksi kun halvempiakin ratkaisuja löytyy, jos se ostajalle on kynnyskysymys.

                      Kun autojen hinnat pyörii 50k€:n paikkeilla, niin pitäisi tuossa olla mukana myös jälleenmyyntiarvo, jolla on mielestäni isompi merkitys käyttökulujen kannalta, kuin vaikkapa tuolla aluvanne-sarjan hinnalla...

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Hah vai huono kaupunkiohjattavuus.

                        Active steering + vakioalusta + DD on match made in heaven. Ei tuosta paljoa enää autolla ajo helpotu kaupungissa, taikka tiellä. Tietysti jos joka auto ollut karvalakkimallina, niin vertailu on reilu.

                        Mitä muuten TM:n juttuihin tulee, niin semmonen on todettava, ettei ne koskaan saa minkäänlaisia järkeviä eroja autojen välille. Piste-erot on luokkaa kymmenyksen, niin mitä noista muka pystyy sanomaan. Itellä kun olen ajanut eri autoilla niin pystyy sanomaan heti reilusti, että miksi jossain autossa jokin ominaisuus on parempi tai huonompi kuin toisessa. Jos kouluarvosanoilla ajatellaan, niin helposti pystyn huomaamaan (subjektiivisesti tietenkin), että jossain autossa on 6-7 ohjattavuus, ja toisessa 9-10. Teknarin miehet saa tasapaksuja tuloksia joka asiasta.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • TurboT
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2009
                          • 106
                          • .

                          Erittäin hyvä suoritus vanhalta 5-sarjalta teknarin testissä. Ja oli testin mukaan hiljaisin, joka on hyvä juttu. Mikäli F10 malli pistää vielä kaikilla osa-alueilla nykyistä paremmaksi, niin siinä on malli jota kannattaa odottaa.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            Täytyy kyllä myöntää että Volvon menestys hivenen ihmetytti...
                            Ja audin huono menestys.

                            Bemu olisi vienyt voiton jos:
                            - auto olisi tilattu ei runflat renkain jolloin urissa vetely olisi korjautunut
                            ja talvirenkaiksikkin olisi löytynyt 16" normihintaiset kumit.
                            Huoltokuluthan olivat halvimmasta päästä, ainoastaan vakuutukset
                            jonkin verran kalliimmat mutta eiköhän valtaosalla näiden ostajilla
                            ole 70% bonukset molemmissa vakuutuksissa joten ero on vain ehkä satasen/vuosi eri autojen välillä -> ei mitään merkitystä...
                            - servotronikilla
                            - normi alustalla

                            Lisäksi silmään pisti että kun "kojataulukuvassa" moitittiin keskikonsolin
                            kyynärnojaa liian lyhyeksi, eikö ne älynneet vetää sitä nojaa eteenpäin
                            vai eikö noissa karvalakeissa ole sitä ollenkaan?
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Vanquish
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1961
                              • Hki

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Täytyy kyllä myöntää että Volvon menestys hivenen ihmetytti...
                              Ja audin huono menestys.

                              Bemu olisi vienyt voiton jos:
                              - auto olisi tilattu ei runflat renkain jolloin urissa vetely olisi korjautunut
                              ja talvirenkaiksikkin olisi löytynyt 16" normihintaiset kumit.
                              Huoltokuluthan olivat halvimmasta päästä, ainoastaan vakuutukset
                              jonkin verran kalliimmat mutta eiköhän valtaosalla näiden ostajilla
                              ole 70% bonukset molemmissa vakuutuksissa joten ero on vain ehkä satasen/vuosi eri autojen välillä -> ei mitään merkitystä...
                              - servotronikilla
                              - normi alustalla

                              Lisäksi silmään pisti että kun "kojataulukuvassa" moitittiin keskikonsolin
                              kyynärnojaa liian lyhyeksi, eikö ne älynneet vetää sitä nojaa eteenpäin
                              vai eikö noissa karvalakeissa ole sitä ollenkaan?
                              Hmm..samalla tavalla muitakin tietty voisi muokata. Useinhan syynä on se että maahantuojalla ei ole kuin tietynlaista autoa. Luulen kyl että useimmalla näiden autojen ostajilla on autoetu. Myös tuulilasissa vakuutuksille annetaan kumman suuri painoarvo, varsinkin kun kukaan ei maksa kaskosta täyttää hintaa 0% bonuksilla

                              Comment

                              • Janne S
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 437
                                • Keminmaa


                                Maukkaan näkönen katiska, katellaan omistushommia joskus 10 vuoden päästä ku alkaa hinnat oleen pörssille sopivalla tasolla, jos silloinkaan.
                                ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎