Originally posted by jii.veivo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uusi 5-sarjalainen //code name F10
Collapse
X
-
Nyt on uusi 5-sarja livenä nähty, siisti auto kaikenkaikkiaan täytyy myöntää.
Vaikuttava esitys 18" pyörillä ja Sophisto Grau värillä.
Auto oli varustettu kaikella mahdollisella lisäkillkeellä, takaluukun automaattista avaus-sulkua myöten.
Nyt sitten odotellan vain lopullista suomi hinnastoa, maahantuojalla vielä neuvottelut tehtaan kanssa menossa.
Comment
-
-
Originally posted by TurboT View PostVaikuttava esitys 18" pyörillä
varmaan huutaa vähintään 19" ja mielellää 20" pyöriä
Comment
-
-
Kävin tänään stadissa katsastamassa Laakkosen järjestämässä tilaisuudessa auton. Kiesi oli sama harmaa 530dA, mistä TurboT tuossa kertoili.
Oli ihan vaikuttava ilmestys livenä, voisin helposti nähdä itseni kamppeen ruorissa...! Sisätilat olivat laadukaan oloiset, enkä nyt ensituntumalta allekirjoita moitteita huonoista takatiloista. Ei ne varmaan markkinoiden isoimpia olleet, mutta mun mielestä riittävät ja kulku oli ihan helppoa. Etupenkin alle ei kuitenkaan jäänyt juurikaan kengille tilaa, kun kuskinpenkin sääti itselle sopivaan "makaavaan" asentoon.
Hinnastoa ei tietenkään ollut vielä saatavilla, mutta kyselin 520dA:n hintoja ja veikkaus oli 53-55t€, myynti alkaa kesällä. Varustepaketeista tms. ei ollut varmaa tietoa, normi businesspaketti varmaankin tulossa tuohon 520d:hen. Toivottavasti tulisi vastaavat businesspaketit (comfort ja sport) mitä 3-sarjaan on tarjolla.
Tulossa on syksyllä nelivetoa ensiksi 550i ja ilmajousitustakin olisi tarjolla. Muutoin varusteista sanoivat kaiken mitä seiskaankin saa, tulee tarjolle myös vitoseen.
Comment
-
-
Originally posted by Maza View PostSiis joo.. hienoja moottoreitahan nuo uudet turbokoneetkin on. Ei siitä mihinkään pääse. x35i koneetki on todella mukavia ajaa ja jopa aika "vaparimaisia". Siitä huolimatta IMO motorsportissa kuuluisi olla uusinta teknologiaa sisältävä korkealta ja kovaa laulava vapaastihengittävä pannu. Nyt tuon uuden M5:n kanssa mennään audileiriin niin että rytisee. Matalakierroksinen, matalaa murinaa pitävä lotkottaja keulilla.. argh ! Samahan tuohon ois ollu laittaa perään kilpailijoiden tapaan ehta turbiinitoiminen automaattilaatikko. Rattiin parit vispilät mistä voi heitellä pykäliä pesään niin pysyy apinat tyytyväisinä.
Euronormit kait nykyään pakottaa tähän tyylisuuntaukseen - halusi tai ei. Hiilidioksipäästöt pitää saada alas ja jos mielii normeissa pysyä niin pannun on oltava ahdettu. PRKL !
Loppuun vielä kuolematon lausahdus brittiläisen tuninkifirman Cosworthin perustajajäseneltä Keith Duckworthilta: "Turbochargers are for people who can't build engines"
Originally posted by Peltsii View PostJa miksi tuosta ämmästä noin "voimaton" pitää tehdä, voi että jos sama kiuas nähdään tulevaisuudessa uuden M6 nenillä, siinä menee taas Mercedes SL AMG ohi V12 jylistenLast edited by petrolhead; 02-02-2010, 21:00.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
tulipahan käytyä katsomassa. aika onnetonta vielä tietämys yhtään mistään mitä ei jo ois nähty 7-sarjassa. myyjät kertoo sen mitä kuvastostakin näkee ja loppuihin sanoo että "tutustu 7-sarjaan".
kyllä se omaan silmään ulkonäöllisesti istui ja sisustakin oikein passeli, mutta autosähkötekniikan opiskelijana olisi ollut jo kiva tietää jotain mitä on peltien/muovien alla. ehkä sitten myöhemmin.
Comment
-
-
Originally posted by kimmos1 View Posttulipahan käytyä katsomassa. aika onnetonta vielä tietämys yhtään mistään mitä ei jo ois nähty 7-sarjassa. myyjät kertoo sen mitä kuvastostakin näkee ja loppuihin sanoo että "tutustu 7-sarjaan".
kyllä se omaan silmään ulkonäöllisesti istui ja sisustakin oikein passeli, mutta autosähkötekniikan opiskelijana olisi ollut jo kiva tietää jotain mitä on peltien/muovien alla. ehkä sitten myöhemmin.
Lisäinfona olisin kaivannut ennakkohinnastoa, jonka toivoin tilaisuudessa olevan jo saatavilla.
Comment
-
-
Auto Bild Suomi 3/2010 BMW 530d:n koeajo (s. 17)
"Edeltäjämallin sekavan ja luotaantyöntävän kojelaudan tilalla on tyylikäs ympäristö, johon BMW:n perinteinen vahvuus, kuljettajakeskeisyys, on jälleen palannut. Vaakasuuntaiset linjat luovat selkeyttä."
Joku muukin samalla linjoilla allekirjoittaneen kanssa.
Comment
-
-
BMW F10 on "tyylikäs kuten aikoinaan,dynaaminen kuten aina ja mukavampi kuin koskaan"
Todella tyylikäs ja maukas peli,täytyy myöntää nyt kun livenäkin näki.
Kyllä E60 kärsi/kärsii todellisen inflaation...itsekkin auton vaihto isompaan tulisi ajankohtaiseksi syksyllä,mutta pakko siirtää vaihtoa niin pitkälle kunnes F10:siä rupeaa olemaan käytettyinä markkinoilla.
E60 sisältä ja ulkoa F10 jälkeenBMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by Antinontoxic View PostEi kyllä ne hinnat on hyvin pitkälti taputeltu jo viime kesänä Pihtaavat vain.
Koeajamaan pääsee maaliskuun kolmantena viikonloppuna. Tarjouksia lasketaan jo ensi viikon lopussa ainakin Espoossa.
Vastuksena vielä aikaisempaan kommenttiin 18" pyöristä, että juuri näin. Näytti yllättävän hyvältä (vrt. oma E60 jossa nyt 19"/18" ja talvella harmittaa ulkonäkö). Yllätyin itsekin, että oli vain 18" kiekot alla kun näytti varsin asialliselta.
Comment
-
-
Originally posted by e46_newbie View PostVastuksena vielä aikaisempaan kommenttiin 18" pyöristä, että juuri näin. Näytti yllättävän hyvältä (vrt. oma E60 jossa nyt 19"/18" ja talvella harmittaa ulkonäkö). Yllätyin itsekin, että oli vain 18" kiekot alla kun näytti varsin asialliselta.
Comment
-
Comment