Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TurboT
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 106
    • .

    Originally posted by jii.veivo View Post
    Entä kuinkas käy viritys potenttiaalin/kestävyyden?
    Onko niitä pakko virittää...

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 998
      • 29100/310053

      vai että 586hp ja 720Nm F10 SW///:n keulalla :think

      mutta hei, vain 241g evil co2:sta per kilometri / yhdistetty kulutus 10l/100km
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      • TurboT
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 106
        • .

        Nyt on uusi 5-sarja livenä nähty, siisti auto kaikenkaikkiaan täytyy myöntää.

        Vaikuttava esitys 18" pyörillä ja Sophisto Grau värillä.

        Auto oli varustettu kaikella mahdollisella lisäkillkeellä, takaluukun automaattista avaus-sulkua myöten.

        Nyt sitten odotellan vain lopullista suomi hinnastoa, maahantuojalla vielä neuvottelut tehtaan kanssa menossa.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by TurboT View Post
          Vaikuttava esitys 18" pyörillä


          varmaan huutaa vähintään 19" ja mielellää 20" pyöriä
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Havoc
            Newbiemmer
            • Apr 2007
            • 22

            Kävin tänään stadissa katsastamassa Laakkosen järjestämässä tilaisuudessa auton. Kiesi oli sama harmaa 530dA, mistä TurboT tuossa kertoili.

            Oli ihan vaikuttava ilmestys livenä, voisin helposti nähdä itseni kamppeen ruorissa...! Sisätilat olivat laadukaan oloiset, enkä nyt ensituntumalta allekirjoita moitteita huonoista takatiloista. Ei ne varmaan markkinoiden isoimpia olleet, mutta mun mielestä riittävät ja kulku oli ihan helppoa. Etupenkin alle ei kuitenkaan jäänyt juurikaan kengille tilaa, kun kuskinpenkin sääti itselle sopivaan "makaavaan" asentoon.

            Hinnastoa ei tietenkään ollut vielä saatavilla, mutta kyselin 520dA:n hintoja ja veikkaus oli 53-55t€, myynti alkaa kesällä. Varustepaketeista tms. ei ollut varmaa tietoa, normi businesspaketti varmaankin tulossa tuohon 520d:hen. Toivottavasti tulisi vastaavat businesspaketit (comfort ja sport) mitä 3-sarjaan on tarjolla.

            Tulossa on syksyllä nelivetoa ensiksi 550i ja ilmajousitustakin olisi tarjolla. Muutoin varusteista sanoivat kaiken mitä seiskaankin saa, tulee tarjolle myös vitoseen.

            Comment

            • TurboT
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 106
              • .

              Business paketista myyjä tilaisuudessa tiesi kertoa, että maahantuoja pyrkii sisällyttämään siihen myös Bluetoothin, mikä nykyisestä puuttuu. Tuo olisikin erinomainen lisä kys. pakettiin.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by Maza View Post
                Siis joo.. hienoja moottoreitahan nuo uudet turbokoneetkin on. Ei siitä mihinkään pääse. x35i koneetki on todella mukavia ajaa ja jopa aika "vaparimaisia". Siitä huolimatta IMO motorsportissa kuuluisi olla uusinta teknologiaa sisältävä korkealta ja kovaa laulava vapaastihengittävä pannu. Nyt tuon uuden M5:n kanssa mennään audileiriin niin että rytisee. Matalakierroksinen, matalaa murinaa pitävä lotkottaja keulilla.. argh ! Samahan tuohon ois ollu laittaa perään kilpailijoiden tapaan ehta turbiinitoiminen automaattilaatikko. Rattiin parit vispilät mistä voi heitellä pykäliä pesään niin pysyy apinat tyytyväisinä.

                Euronormit kait nykyään pakottaa tähän tyylisuuntaukseen - halusi tai ei. Hiilidioksipäästöt pitää saada alas ja jos mielii normeissa pysyä niin pannun on oltava ahdettu. PRKL !

                Loppuun vielä kuolematon lausahdus brittiläisen tuninkifirman Cosworthin perustajajäseneltä Keith Duckworthilta: "Turbochargers are for people who can't build engines"
                Juu juu. Munkin ideaalimaailmassa ///M olisi aina pitkälle kiekuva vapari , manuaalilootalla. Ja niinkuin edellä sanoin , parhaat turbokoneet on hyviä yhdessä asiassa : vaparin fiiliksen jäljittelyssä.
                Originally posted by Peltsii View Post
                Ja miksi tuosta ämmästä noin "voimaton" pitää tehdä, voi että jos sama kiuas nähdään tulevaisuudessa uuden M6 nenillä, siinä menee taas Mercedes SL AMG ohi V12 jylisten
                AMG:n miljoonan Newtonmetrin kattilat , tomaatilla , jossain keulapainoisessa et-saa-ESP:tä-pois-mitenkään-laivassa ei sytytä mua palaakaan.
                Last edited by petrolhead; 02-02-2010, 21:00.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • kimmos1
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 91
                  • Helsinki / Saukkola

                  tulipahan käytyä katsomassa. aika onnetonta vielä tietämys yhtään mistään mitä ei jo ois nähty 7-sarjassa. myyjät kertoo sen mitä kuvastostakin näkee ja loppuihin sanoo että "tutustu 7-sarjaan".

                  kyllä se omaan silmään ulkonäöllisesti istui ja sisustakin oikein passeli, mutta autosähkötekniikan opiskelijana olisi ollut jo kiva tietää jotain mitä on peltien/muovien alla. ehkä sitten myöhemmin.

                  Comment

                  • TurboT
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 106
                    • .

                    Originally posted by kimmos1 View Post
                    tulipahan käytyä katsomassa. aika onnetonta vielä tietämys yhtään mistään mitä ei jo ois nähty 7-sarjassa. myyjät kertoo sen mitä kuvastostakin näkee ja loppuihin sanoo että "tutustu 7-sarjaan".

                    kyllä se omaan silmään ulkonäöllisesti istui ja sisustakin oikein passeli, mutta autosähkötekniikan opiskelijana olisi ollut jo kiva tietää jotain mitä on peltien/muovien alla. ehkä sitten myöhemmin.
                    Itselläni päätarkoitus oli nähdä auto livenä ja päästä tekemään "kylmät tyypit", joka toteutui erittäin hyvin.

                    Lisäinfona olisin kaivannut ennakkohinnastoa, jonka toivoin tilaisuudessa olevan jo saatavilla.

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      Auto Bild Suomi 3/2010 BMW 530d:n koeajo (s. 17)

                      "Edeltäjämallin sekavan ja luotaantyöntävän kojelaudan tilalla on tyylikäs ympäristö, johon BMW:n perinteinen vahvuus, kuljettajakeskeisyys, on jälleen palannut. Vaakasuuntaiset linjat luovat selkeyttä."

                      Joku muukin samalla linjoilla allekirjoittaneen kanssa.

                      Comment

                      • Antinontoxic
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 447
                        • Vantaa

                        Originally posted by TurboT View Post
                        Nyt sitten odotellan vain lopullista suomi hinnastoa, maahantuojalla vielä neuvottelut tehtaan kanssa menossa.
                        Ei kyllä ne hinnat on hyvin pitkälti taputeltu jo viime kesänä Pihtaavat vain.

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1462
                          • Area 03

                          BMW F10 on "tyylikäs kuten aikoinaan,dynaaminen kuten aina ja mukavampi kuin koskaan"

                          Todella tyylikäs ja maukas peli,täytyy myöntää nyt kun livenäkin näki.

                          Kyllä E60 kärsi/kärsii todellisen inflaation...itsekkin auton vaihto isompaan tulisi ajankohtaiseksi syksyllä,mutta pakko siirtää vaihtoa niin pitkälle kunnes F10:siä rupeaa olemaan käytettyinä markkinoilla.

                          E60 sisältä ja ulkoa F10 jälkeen
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • seventy7
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 60
                            • Helsinki

                            Täällä ainakin odotellaan kädet syyhyten E60/61 hinnan kehitystä F10:n jälkeen. Himottaa niin saatanasti toi E61 m-sporttina.Toivottavasti hinnat putoaa ja kunnolla

                            Comment

                            • e46_newbie
                              Newbiemmer
                              • May 2005
                              • 26

                              Originally posted by Antinontoxic View Post
                              Ei kyllä ne hinnat on hyvin pitkälti taputeltu jo viime kesänä Pihtaavat vain.
                              520d muistaakseni 52-55ke, 530d 63-67ke. Näin luki lapussa jota myyjä vilautti. Ei suostunut ottamaan kantaa esittelyauton (530dA + likimain kaikki mahdolliset varusteet, ml. sisätiloissa hauskasti toimiva night vision etc.) hintaan...

                              Koeajamaan pääsee maaliskuun kolmantena viikonloppuna. Tarjouksia lasketaan jo ensi viikon lopussa ainakin Espoossa.

                              Vastuksena vielä aikaisempaan kommenttiin 18" pyöristä, että juuri näin. Näytti yllättävän hyvältä (vrt. oma E60 jossa nyt 19"/18" ja talvella harmittaa ulkonäkö). Yllätyin itsekin, että oli vain 18" kiekot alla kun näytti varsin asialliselta.

                              Comment

                              • TurboT
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2009
                                • 106
                                • .

                                Originally posted by e46_newbie View Post
                                Vastuksena vielä aikaisempaan kommenttiin 18" pyöristä, että juuri näin. Näytti yllättävän hyvältä (vrt. oma E60 jossa nyt 19"/18" ja talvella harmittaa ulkonäkö). Yllätyin itsekin, että oli vain 18" kiekot alla kun näytti varsin asialliselta.
                                Laakkosen esittelyautossa taisi olla sport alusta, sillä näytti ainakin urheilullisen matalalta 18" pyörin. En nyt muista oliko siinä autossa alustasäätöt systeemit (napit vaihdekepin vieressä), jonka mukana tulee sport alusta...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎