Onha toi väriasia ollut tiedossa jo E60/61 ajoilta. Tuossa huvikseen seurailin noiden hintoja käytettynä, niin tuli tehtyä aika vahva huomio noista ankeista väreistä. Mustaa hopeata ja roskapöntön harmaata. Jokunen ruskea mahtui sekaan ja valkoisia LCI-malleja, mutta siinä ne melkein sitte olikin. Mihin katosi E34:n ja E39:n kaltaiset melkeimpä loistavat värivalikoimat vuosien varrella? Jos F10:n ulkonäkö on joidenkin mielestä varman päälle vedetty, niin ulkovärejä valittaessa BMW:n design-porukka on kyllä ollut vaipat jalassa.
Jos ihmettelette miksi monet naiset ajaa pienellä uudella ranskalaisella niin syynä on väri. Se voi olla joillakin ykköskriteeri auton valinnassa ja rankslaiset osaa väriasiat ehkäpä paremmin kuin muut.
Niinpä. Itellä kolmas enempi vähempi hopeinen auto menossa ja nyt alkaa kyllä riittää. Mustaa en halua lian/pölyn/naarmujen herkän näkyvyyden vuoksi. Vaan ei syytä huoleen sen suhteen, että mahtuiskaan F10 budjettiin lähivuosina. Ja sitten kun käytettynä joskus ehkä mahtuu niin valkoisia saa varmasti ihan hyvin.
Jos parinvuoden päästä sitten vaihtais tuon roskapöntön harmaan e60 tuohon f10 koriseen. Ai että, musta m-sport, kaikki lasit tummaksi ja 20" laatuvanteet alle ja auto vähän lähemmäksi tietä... Vähän kans harmittaa tuo oman auton väri, mutta ei oikein ollut muuta tarjolla kun piti oikea hinta yhdistää hyviin varusteisiin niin valikoima oli kyllä häviävän pieni. Sitten listata vielä ne pois joille vanha auto olisi pitänyt antaa lähes ilman niin.... Ehkäpä tuo f10 pitää sitten tuottaa suoraan saksasta että saa mieleisensä oikealla värillä ja tarvittavilla varusteilla.
Jos ihmettelette miksi monet naiset ajaa pienellä uudella ranskalaisella niin syynä on väri. Se voi olla joillakin ykköskriteeri auton valinnassa ja rankslaiset osaa väriasiat ehkäpä paremmin kuin muut.
Onhan se hyvä että joku ostaa niitäkin
Ja eipähän mene "helmiä sioille" jos ostaja ei ymmärrä autosta muuta kuin värin
mutta ei oikein ollut muuta tarjolla kun piti oikea hinta yhdistää hyviin varusteisiin niin valikoima oli kyllä häviävän pieni. Sitten listata vielä ne pois joille vanha auto olisi pitänyt antaa lähes ilman niin.... Ehkäpä tuo f10 pitää sitten tuottaa suoraan saksasta että saa mieleisensä oikealla värillä ja tarvittavilla varusteilla.
Näin se valitettavasti Suomessa menee...ainakin varusteiden kanssa.Ei käytetä tarpeeksi hiirenpainalluksia kun tilausta tehdään.En ymmärrä ostajaakaan,jos ostaa 70 k€ autoa eikä viitsitä sitä 10-15 k€ laittaa enemmän tai vähemmän pakollisiin lisävarusteisiin,mitkä tekevät BMW.stä vielä entistä paremman.Kyllä varmaan F10 sarjan myötä täytyy katseet suunnata Saksaan...
Itse ainakin autoa ostaessa vetäsin ihan surutta lisävarusteita silloiseen E90 330:seen...tosin eipä ne 17 k€ lisävarusteet paljon jälleenmyyntiarvoa parantaneet,kun autoa vaihtoi viime syksynä Sinänsä kyllä ymmärrän ettei järki ihmiset niitä ruksaile...onneksi itse en ole ikinä ole ollut "järki" ihmisiä näissä autonvaihto/osto asioissa.
Jep, must varusteet seuraavaan autoon pitää olla ainakin: kattoluukku, dd, aktiivi-ohjaus, xenonit, sportti/comfort nahat, pro-navi ja hifi, m-sport.
Harmittaa kun nykyisessä ei ole sporttipenkkejä eikä pro-navia. Ja nuo bmw:n vakiokajarit on aika naurettava esitys, verratkaapas sointia vaikkapa volsun ihan perus järjestelmään. Luulis että ~70ke autoon tulis jo rastimattakin sellaiset kaiuttimet että vois oikeasti jotain musiikkia kuunnella.
Sinänsä kyllä ymmärrän ettei järki ihmiset niitä ruksaile...onneksi itse en ole ikinä ole ollut "järki" ihmisiä näissä autonvaihto/osto asioissa.
Eihän järki-ihmiset edes osta uusia autoja, pari vuotta käytetty on paljon järkevämpi ostos.
Toisaalta, jos on jo tarpeeksi "järjetön", että ostaa uuden auton, niin samalla voisi tosiaan ruksailla kunnolla varusteita ettei tarvitse niitä jälkikäteen harmitella. Luulisi ainakin, että kun auton arvo kuitenkin laskee kokoajan, niin vähemmän se harmittaisi jos ajaisi ns. unelmien autolla kuin jollain hinnat alkaen karvalakkiversiolla.
Eihän järki-ihmiset edes osta uusia autoja, pari vuotta käytetty on paljon järkevämpi ostos.
Toisaalta, jos on jo tarpeeksi "järjetön", että ostaa uuden auton, niin samalla voisi tosiaan ruksailla kunnolla varusteita ettei tarvitse niitä jälkikäteen harmitella. Luulisi ainakin, että kun auton arvo kuitenkin laskee kokoajan, niin vähemmän se harmittaisi jos ajaisi ns. unelmien autolla kuin jollain hinnat alkaen karvalakkiversiolla.
Mut uudessa on se takuu, joka on monelle tärkeä. Voisi oikeastaan sanoa, että järki-ihminen ei osta autoa.
Jos autoja vaihtelee vuoden parin välein, kun pitää olla aina uus niin noi varusteet tekee tästä vaihtelusta entistä kannattamattomampaa, mutta sit jos ajelee samalla autolla vaikka 5-10 vuotta niin varusteet maksaa itsensä paremmin takaisin.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Ei sitä uutta autoa seuraavaa omistajaa varten osteta.
Pakko sitäkin on miettiä. Nyt kun on tottunut noin 40 kEur varusteisiin, niin mistään ei haluaisi luopua F10/F11:ssäkään, pikemminkin pari uuttakin olisi mukava laittaa mukaan.
Mutta mutta, kun 520D:n hinta pomppaa tällä ideologialla 100 000 Euron kieppeille, niin ei siitä vaihdettaessa parin vuoden päästä saa kuin sen 35 000 tyyliin "ei noista lisävarusteista ole pruukattu paljoa hyvittää".
Suomessa ja suomalaiselle käytetyn ostajalle merkkaa vain ja ainostaan hinta. Millään muulla ei ole mitään väliä, ei Mitään väliä.
Tai, nojos ihan tarkkoja ollaan, niin unelma paketti:
- suomi-auto
- halvin koko maassa
- talvirenkaat + lohkolämmitin
- huoltokirja
=> KAUPAT TULI
(ja lisäoptiona se, että otat jonkun vanhan nestettä vuotavan lintan vaihdossa, tai vaihtoehtoisesti siirtolavallisen joltain pula-ajan maansiirtokonekorjaamon pihalta kaikenlaista "hyödyllistä tavaraa" esim kaivinkoneen kauhoja vähän käytettynä taikka vasta 10v hangessa maanneen jääkaappi-pakastin yhdistelmän)
Suomessa ja suomalaiselle käytetyn ostajalle merkkaa vain ja ainostaan hinta. Millään muulla ei ole mitään väliä, ei Mitään väliä.
Tai, nojos ihan tarkkoja ollaan, niin unelma paketti:
- suomi-auto
- halvin koko maassa
- talvirenkaat + lohkolämmitin
- huoltokirja
=> KAUPAT TULI
(ja lisäoptiona se, että otat jonkun vanhan nestettä vuotavan lintan vaihdossa, tai vaihtoehtoisesti siirtolavallisen joltain pula-ajan maansiirtokonekorjaamon pihalta kaikenlaista "hyödyllistä tavaraa" esim kaivinkoneen kauhoja vähän käytettynä taikka vasta 10v hangessa maanneen jääkaappi-pakastin yhdistelmän)
Tero
Aivan! Työkaverikin osti tossa muutaman vuoden vanha volvo v50, ainoa kriteeri oli että lohkolämmitin löytyy..
Ykspäivä luin tuulilasia kahvitauolla, siinä oli X6M koejaossa, hinta 230donaa, josta veroja 95 tonnia, sadattelin siinä sitten suomen hyvää autoverotusta, johan alko näiltä 60v kommunisteilta tulemaan että "mihin helvettiin tollasta autoa edes tarvii" ym kommentteja
Comment