Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TROCK
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 435
    • Tampere

    Originally posted by petrolhead View Post
    Näin ekakertaa livenä tuon 530d GT:n tai mikälie .. Onpa iso ja ruma auto. Kuinka ollakaan vieressä seisoi e28 , tuli hyvä kontrasti siihen aikaan kun BMW teki auton näköisiä autoja.
    GT:n ulkonäöstä en oikein itsekään välitä - ainakaan vielä. Ehkä siíhen tottuu, mutta ei se toistaiseksi kovin hienolta näytä. Uusi vitonen sen sijaan näyttää mielestäni oikein makealta. Silti se ei muuta sitä miksikään, että myös vanha e60 on mielestäni erittäin hienon näköinen luomus. Niin kuin moni muukin bemari.

    Mutta tuohon sanomaasi isoon kokoon... Katselin eilen liikennevaloissa takavinkkelistä vierekkäin olevia 1-koppaista Omega-farkkua ja uutta V70:ä. Jotenkin mulle oli ainakin jäänyt kuva, että Omega oli aikanaan melkoinen lotja ja iso auto, lähes ylikokoinen! Oli se vaan aika pieni nyt V70:n rinnalla! Voihan se olla, että omena oli jo vähän linttaantunutkin, mutta kyllä se kaikin puolin oli pienemmän oloinen. Eli että kokokin on suhteellista. Jännä nähdä pysähtyykö tämä kasvu koskaan. Mulla ainakin on jo ongelma siinä, ettei auto mahdu kunnolla 60-luvun talon autotalliin! Tallin pituus on aika tarkkaan 5m ja olikohan e61 4,83m tai jotain sinnepäin.
    - - - - - - -
    F10 520dA
    ex E61 530dA, ex E39 530dA

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by Peltsii View Post
      Eihän tämä F07 nyt oikein tähän topiciin edes liity..
      ko kikkareesta on tässä topikissa jauhettu mielestäni , en viittinyt uutta tehdä vain kertoakseni että se näyttää jäähallilta.

      mutta IMO tuokin on hieno auto, varsinkin jos on hieman suuremmat vanteet alla
      Siinäpä osin onkin pointtini.. Siinähän on jotkut 18" vanteet alla vakiona.
      Jos auton muotoilu tarvitsee spoilereita tai lirpakkeita tai isompia vanteita näyttääkseen hyvältä , muotoilun peruskonseptista puuttuu jotain.
      Last edited by petrolhead; 02-03-2010, 17:52.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by TROCK View Post
        GT:n ulkonäöstä en oikein itsekään välitä - ainakaan vielä. Ehkä siíhen tottuu, mutta ei se toistaiseksi kovin hienolta näytä. Uusi vitonen sen sijaan näyttää mielestäni oikein makealta. Silti se ei muuta sitä miksikään, että myös vanha e60 on mielestäni erittäin hienon näköinen luomus. Niin kuin moni muukin bemari.

        Mutta tuohon sanomaasi isoon kokoon... Katselin eilen liikennevaloissa takavinkkelistä vierekkäin olevia 1-koppaista Omega-farkkua ja uutta V70:ä. Jotenkin mulle oli ainakin jäänyt kuva, että Omega oli aikanaan melkoinen lotja ja iso auto, lähes ylikokoinen! Oli se vaan aika pieni nyt V70:n rinnalla! Voihan se olla, että omena oli jo vähän linttaantunutkin, mutta kyllä se kaikin puolin oli pienemmän oloinen. Eli että kokokin on suhteellista. Jännä nähdä pysähtyykö tämä kasvu koskaan. Mulla ainakin on jo ongelma siinä, ettei auto mahdu kunnolla 60-luvun talon autotalliin! Tallin pituus on aika tarkkaan 5m ja olikohan e61 4,83m tai jotain sinnepäin.
        Kuinka ollakaan näkemäni GT:n toisella puolella seisoi joku uusi Volvon kartanovehje , ja sekin näytti 530d GT:n vierellä pikkuautolta. Kyllä se vaan on vähän vitun iso auto. Ja yhtälailla vailla mieltä kuin tämä:
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • tuumas
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2564
          • Lapland, Finland

          No kyllähän tuon GT:n tarkotus onkin olla ISO auto?
          Minun silmään näyttää sitäpaitsi hyvältä, ainaki Münchenissä näytti, en sen jälkeen ole ees nähny GT:tä...

          Comment

          • Isamu
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 104
            • Hyvinkää

            Komppaan petrolheadin mielipidettä. En näe mitään järkeä mersun R-sarjassa enkä tuossa GTssä.
            Yritetään luoda uutta autoluokkaa jota kukaan ei oikeastaan tarvitse tai halua. Rumia vehkeitä

            Eih vittu.
            Ne on menny tohon saatanan X6-linjaan.
            Näyttää peräpuikolta.

            Noin kaverini luonnehti nähtyään uuden BMWn
            Last edited by Isamu; 02-03-2010, 19:10.
            Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

            Comment

            • Erh4be
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 341
              • Helsinki

              Originally posted by TJJ View Post
              E60 on yhä ruma ja F10 on hieno.
              Makuasioita on todellakin monia, omasta mielestä taas E60 on helvetin hieno korimalli. F10 ei sinällään ole ruma, mutta jotenkin en siitä tykkääkään...kai tuohon menee hetki ennen kuin silmä tottuu

              E39:ä nyt on turha ainakaan F10:iin verrata, sen verran eri aikakauden tuote. Onhan se vanhahtavan näköinen korimalli nykyään, mutta omalla tavallaan tyylikäs ja ajaton. Muotoilultaan sellainen oikein kunnon 90-luvulla suunnitellun perus bemarin näköinen
              E90 325i M-Sport -06
              --------------------------
              Ex: E36 325i Coupe -94
              Ex: E39 523i -98

              Comment

              • Antinontoxic
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 447
                • Vantaa

                Originally posted by Isamu View Post
                Eih vittu.
                Ne on menny tohon saatanan X6-linjaan.
                Näyttää peräpuikolta.

                Noin kaverini luonnehti nähtyään uuden BMWn
                Ite ajaa E36:lla jossa joku goatse-korisarja ja lexus-takavalot?

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  Originally posted by Antinontoxic View Post
                  Ite ajaa E36:lla jossa joku goatse-korisarja ja lexus-takavalot?

                  Sama tuli itsellekin mieleen, köyhät jauhaa paskaa kateellisena. Itse löisin ainakin ton E34 heti paalaimeen jos olisi varaa tuollaiseen 5-sarjan GT
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • seidltuning
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1941
                    • Vantaa

                    kyllähän kun tota f10:ia kattelee joka päivä ni odotellessa m-sport ja isoilla vanteilla niin tulee olemaan kyllä todella hieno....
                    G30 530e Sedan
                    E30 325i Cabriolet

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      Nonnimpojat. Sitten rakentelemaan mieluista peliä, kun hinnatkin on jo julkaistu oikein internettiin:

                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • _Jubi_
                        BTCF Member
                        • Dec 2003
                        • 572
                        • Lieksa

                        Minusta E60 näytti rumalta ku se tuli ja nyt se näyttää hyvältä.
                        Uusin 5-sarjalainen näyttää myös oudolta, mutta kunhan silmä tottuu niin eiköhän seki kelpais
                        E91 320d x-drive -10
                        E34 520i touring - 94
                        E12 528ia - 79





                        ex:
                        E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Laskeskelin välttämättömät varusteet, ja parilla kympillä näyttäis löytyvän se alin taso, johon tyytyä, jos valitsee 520d:n

                          255 Urheilunahkaohjauspyörä 187,68
                          316 Takaluukun automatiikka 725,69
                          3AC Taittuva vetokoukku 1513,95
                          430 Autom. himmentyvät sisä- ja ulkopeilit 713,18
                          453 Aktiivi-tuuletus etuistuimille 1051,01
                          456 Comfort istuimet eteen, sähkötoimiset 2902,78
                          LC Nahka 'Dakota' 2589,98
                          5DF Aktiivivakionopeudensäädin Stop & Go toiminnolla 1989,41
                          609 Navigaatiojärjestelmä Professional 3228,1
                          610 Head-Up näyttö 1789,21
                          644 GSM-puhelinvalmius Bluetooth-toiminnolla 825,79
                          677 HiFi Professional -kaiutinjärjestelmä 1263,71
                          760 BMW Individual Shadow Line kiiltävä musta 675,64
                          8TH Nopeusrajoitusnäyttö 412,89
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Kamikaze
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 296
                            • Mänttä-Vilppula

                            Katselin tuosta hinnastosta tarjolla olevia vannemalleja, niin ei oikein yhtään komean näköistä ollut. Liian yksinkertaisia vailla yksityiskohtia, kokoistaan pienemmän näköisiä. Liian paksut puolat tai liian paljon puolia. Missä kaikki näyttävät ja hienot mallit? Noista tulee mieleen E90:n kaivonkannet, siinä auto jonka vannevalikoima on vieläkin kauheampi. Kun orkkisvanteiden hintakin on mitä on, niin en yhtään ihmettele, vaikka moni kallistuisikin halvempien ja paremmannäköisten aftermarket-vanteiden suuntaan.
                            BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
                            Toyota MR2 2.0 GTi -93

                            Comment

                            • Antinontoxic
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 447
                              • Vantaa

                              Originally posted by touring39 View Post
                              Laskeskelin välttämättömät varusteet, ja parilla kympillä näyttäis löytyvän se alin taso, johon tyytyä, jos valitsee 520d:n

                              255 Urheilunahkaohjauspyörä 187,68
                              316 Takaluukun automatiikka 725,69
                              3AC Taittuva vetokoukku 1513,95
                              430 Autom. himmentyvät sisä- ja ulkopeilit 713,18
                              453 Aktiivi-tuuletus etuistuimille 1051,01
                              456 Comfort istuimet eteen, sähkötoimiset 2902,78
                              LC Nahka 'Dakota' 2589,98
                              5DF Aktiivivakionopeudensäädin Stop & Go toiminnolla 1989,41
                              609 Navigaatiojärjestelmä Professional 3228,1
                              610 Head-Up näyttö 1789,21
                              644 GSM-puhelinvalmius Bluetooth-toiminnolla 825,79
                              677 HiFi Professional -kaiutinjärjestelmä 1263,71
                              760 BMW Individual Shadow Line kiiltävä musta 675,64
                              8TH Nopeusrajoitusnäyttö 412,89
                              Itse en koe välttämättömäksi ainakaan nopeusrajoitusnäyttöä. Jäisi myös ruksaamatta moni muu noista, mutta pakollisia lisäisin ainakin antrasiitin värinen kattoverhoilu, suksipussi / kääntyvät takapenkit, automaatti-ilmastointi, xenonit...

                              Originally posted by Kamikaze View Post
                              Katselin tuosta hinnastosta tarjolla olevia vannemalleja, niin ei oikein yhtään komean näköistä ollut. Liian yksinkertaisia vailla yksityiskohtia, kokoistaan pienemmän näköisiä.
                              Siinä esittelyvehkeessä jonka itse näin oli jotkut 19" vanteet jotka näytti ihan hyvältä. Kuvissa ei kyllä näyttänyt ne vanteet oikein miltään.
                              Last edited by Antinontoxic; 04-03-2010, 16:47.

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                Originally posted by Antinontoxic View Post
                                Itse en koe välttämättömäksi ainakaan nopeusrajoitusnäyttöä. Jäisi myös ruksaamatta moni muu noista, mutta pakollisia lisäisin ainakin antrasiitin värinen kattoverhoilu, suksipussi / kääntyvät takapenkit, automaatti-ilmastointi, xenonit...
                                Juu, tietysti business-mallin päälle laskin noita. Mainitsemasi varusteet sisältyy siihen (suksipussista en ole varma) pl. kattokarvoitus. Tuo nopeusnäyttö on suht edullinen, joten se on semmosta nice-to-have extraa
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎