Jos järjestelmä antaa vääriä varoituksia, niin se onkin sitten huonompi juttu ja käy kuten tuossa Infinitin tapauksessa, jossa koko järjestelmä kytketään pysyvästi pois päältä.
Ehkä taidan jättää tuon varusteen rastimatta.
Suomen loskakeleillä Vålvoissa on ilmeisesti ollut sitä ongelmaa, että kun etupyörä heittää koko ajan loskahuntua auton sivuille, niin se kaistavahti hälyyttää koko ajan... Eli varmaan kannattaa tosiaan kynää nostaa siinä kohdassa lomaketta
Suomen loskakeleillä Vålvoissa on ilmeisesti ollut sitä ongelmaa, että kun etupyörä heittää koko ajan loskahuntua auton sivuille, niin se kaistavahti hälyyttää koko ajan... Eli varmaan kannattaa tosiaan kynää nostaa siinä kohdassa lomaketta
Toisaalta Volvon kaistanvaihdonvaroitus järjestelmä perustuu sivupeilin alla olevaan kameraan, BMW taas käyttää sivulla olevaa tutkaa.
Se toimiiko tutkaperusteinen järjestelmä yhtään sen luotettavammin kuin kamera pohjainen on avoin.
Pahin juttu on mikäli jokin järjestelmä antaa vääriä varoituksia, luottamus menee silloin koko systeemiin.
Haittaako kuinka paljon sisältä->ulos takanäkyvyyttä käytännössä ?
Omassa E39 sedanissa samanlainen. Ainakin itse kokenut sen erittäin hyödylliseksi varusteeksi. Pimeällä myös vähentää takana tulevien valojen häikäisyä, kun automaattisesti himmenevä taustapeili ei mielestäni toimi manuaalisesti käännettävän veroisesti. Ei merkittävästi haittaa näkyvyyttä taaksepäin. Suosittelen.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Omassa E39 sedanissa samanlainen. Ainakin itse kokenut sen erittäin hyödylliseksi varusteeksi. Pimeällä myös vähentää takana tulevien valojen häikäisyä, kun automaattisesti himmenevä taustapeili ei mielestäni toimi manuaalisesti käännettävän veroisesti. Ei merkittävästi haittaa näkyvyyttä taaksepäin. Suosittelen.
Juuri tuota takanäkyvyyden huononemista oikeastaan pohdin, sillä toinen vaihtoehto olisi lievästi tummennuttaa koko takalasi asiantuntevassa liikkeessä. Sivulasien tummennuksille en näe omalla kohdalla tarvetta, mutta tummennetulle takalasille sen sijaan olisi tarvetta (hieman privaattisuojaa). Joko siis tuo sähkötoiminen verho tai kalvotummennus.
No tää onkin jo oikeastaan eri topicin aihe. BMW groupin sivuilta selviää myös että suorat valmistuskustannukset koko autoryhmässä on n. 90% (sis. R&D). Tähän päälle hallinto, rahoitus verot ym. niin ollaan nollan alapuolella.
The BMW Group recorded positive earnings for the financial year 2009 as planned despite the ongoing worldwide financial and economic crisis. Profit before tax rose by 17.7% to euro 413 million (2008: euro 351 million).
Juuri tuota takanäkyvyyden huononemista oikeastaan pohdin, sillä toinen vaihtoehto olisi lievästi tummennuttaa koko takalasi asiantuntevassa liikkeessä. Sivulasien tummennuksille en näe omalla kohdalla tarvetta, mutta tummennetulle takalasille sen sijaan olisi tarvetta (hieman privaattisuojaa). Joko siis tuo sähkötoiminen verho tai kalvotummennus.
Itsellä on pelkästään takalasi tummennettu ja kovasti olen tykännyt tuloksesta. IMO, paremman näköinen kuin se verho.
automaattisesti himmenevä taustapeili ei mielestäni toimi manuaalisesti käännettävän veroisesti..
Jaa, minä taas olen oikein tyytyväinen e61:n automaattiseen himmennykseen. Oikeastaan koko himmennyksen on voinut unohtaa täysin, mikä kertoo aika paljon sen toiminnasta.
Jaa, minä taas olen oikein tyytyväinen e61:n automaattiseen himmennykseen. Oikeastaan koko himmennyksen on voinut unohtaa täysin, mikä kertoo aika paljon sen toiminnasta.
Komppaan kollegaa. Ehdoton verme. Ja tuohon takaikkunanäkyvyyteen täytyy touringin omistajana sanoa, että harvoimpa se niin puhdas on, että siitä jotain läpi näkisi, eli sitä varten ne peilit on. Sedanissakaan en ole tummennuksia tarvinnut, vaikka toukkakin on takapenkillä majaillut. Siispä kannattaa tuollakin 400 eurolla ostaa vaikkapa 20 lootaa Karhua
Hyvä kommentteja. Täytyy nyt vielä sitten tovi miettiä rastiako sähkötoiminen takaverho (490e) vai ottaako vain tuon satasen tummennuksen jälkikäteen. Myyjä tosin kommentoi, että takaverhoja ei ole hirveästi ylipäänsä myyty, asiakkaat ovat ottaneet tummennuksia.
Se on varmaan totta, että kyllä tuolla takaverhon hinnalla varmaan parempaakin käyttöä keksii..
Comment