Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VESiX
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 407
    • Kehä 1

    Minä olen kyllä MarttiKK:n kanssa samoilla, että F10:stä puuttuu personallisuutta, joka aiheuttaisi välittömän "Tahtoo" reaktion. Hyvännäköinen peli kaikin puolin, mutta odotin vielä enemmän. Tämähän makuasia mitä suurimmassa määrin. Minusta E60 näytti alusta alkaen hyvälle ja siinä on sellaista persoonallisuutta, jonka takia sen hankinalle ei oikeasti ollut vaihtoehtoja. Olisi se A6 ollut varmaan hyvä auto, mutta niin tylsä...

    Kun katsoo 5-sarjan perhepotrettia, niin pakko todeta että E60 on syrjähyppy muuten ehjässä rivissä. F10 on siis perinteisempi Bemari kuin E60. - Muistatteko muuten että ennen e39:iä 5-sarjaa kutsuttiin pappa-bemariksi?

    Olin jo vakavasti pohtinut, että vanheneeko E61 yhdessä yössä niin, että pitää nelivetofarmarista luopua ja tyytyä takavetoiseen sedaniin, mutta ei tässä nyt ole kiirettä ensimmäisen joukossa tekemään F10 tilausta. Ajellaan tällä ja odotellaan farmaria. Hyvän näköinen farmari on luvassa photoshppien perusteellla.

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      Jaa jos sitten vaikka tuollainen kaikilla varusteilla 2-3v päästä... Silloin alkaakin sopivasti olla omassa e60:sä mittarissa 350tkm niin on hyvä aika hankkiutua eroon. Suomen tarjontaa ei tuolloin tarvitse varmaan edes miettiä, suomimalleihin tulee varmaan optiona veivilasit taakse ja sisustusmateriaali säkkikangasta... Ja varmaan tilaamalla saa myös manuaali-ilmastoinnin.
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • 174000
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 1178
        • Tuusula

        Tuo ratti voisi olla paremmankin näköinen. Tai lähinnä tuo airbagin muoto, ympyrä olisi istunut paremmin.
        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
        '02 VW Golf 1.4i
        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

        Comment

        • teude
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 79
          • Lappeenranta

          Originally posted by teropa View Post
          Sisustakuvia.

          Slurps...

          Tosiaan, ikkunoiden aukasunapit, ja muistipenkkien nappulat on E39 tapaan taas aseteltu; vaakasuoraan ja muistinapit oveen. Me like...



          Tero
          Kuka löytää kuvista Bin Ladenin
          325 '94 lunastettu

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7431
            • Oulu

            Värkkäsinpä tämmöisen, että pääsee vertaamaan muotoilua tuohon muotoilun osalta ehkä "pahimpaan" kilpailijaan. Autot ei varmaan ole tarkalleen oikeassa mittakaavassa, mutta kaipa tuosta nyt jotain näkee. Klikkaamalla isompi kuva.

            Last edited by Petri.Kekkonen; 25-11-2009, 20:11.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • HC91
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 999
              • 29100/310053

              Originally posted by Clavurion View Post
              Onkohan näin, että eivät kuitenkaan ole ottaneet moottorin lämpömittaria takaisin, kun tuossa on öljylämmöt.
              se onkin tsiljoona kertaa tärkeämpi tieto woima-ajon aloittamisen kannalta

              Siisti peli, suht' innovatiivisia teknisiä juttuja, alustarakenteiden totaaliremontti yllätti, samoin alumiinin levinnyt käyttö. Muotoilu nyt ei aiheuta mitään E60 kaltaista hyi/vau-efektiä, mutta se lienee harkittu hyvinkin tarkkaan.

              Kyllä F10 on ryhmäkuvassa uusimman näköinen, väri tietty tekee oman harhansa - hopea ei toimi kaikissa ihan samalla tavoin. Mielenkiintoista myös että siinä on E34 facelift + M-technik, kun taas E39:stä peruspappaprefacelift - vahinko vaiko tahallista illuusion manipulointia? :think
              Last edited by HC91; 25-11-2009, 20:13.
              92' ///M5 3.8 individual
              09' 320d xDrive
              16' NIU N1 Sport
              19' NIU U+ Sport

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Originally posted by HC91 View Post
                se onkin tsiljoona kertaa tärkeämpi tieto woima-ajon aloittamisen kannalta
                Ei voima-ajon mutta arkiajon kyllä. Kuinkahan monta E60/61:stä kulkee moottorin lämpömittarin puutteen takia taipaleella termarivikaisena ja sitten ihmetellään korkeaa kulutusta? Täällä palstallakin lukuisia tapauksia, joissa ongelma tullut ilmi mittariston salavalikosta.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 999
                  • 29100/310053

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Ei voima-ajon mutta arkiajon kyllä. Kuinkahan monta E60/61:stä kulkee moottorin lämpömittarin puutteen takia taipaleella termarivikaisena ja sitten ihmetellään korkeaa kulutusta? Täällä palstallakin lukuisia tapauksia, joissa ongelma tullut ilmi mittariston salavalikosta.
                  arkiajosta tulee voima-ajoa, jahka öljynlämpömittari juoruaa kaiken olevan valmista pikkasen tuo asteikko ihmetyttää, tuossa kohtia mittaristoa on totuttu viisarin keskimäärin sojoittavan suoraan ylös ja 120C öljynlämpöjä ei nyt ihan helpolla ainakaan vanhuksessa saa mittariin. 80-90C normiajossa, täkäläisissä ilmasto-olosuhteissa äärimmäisellä poljennalla päästään toiselle sadalle - tietty öljynlauhdutin keulalla tekee osansa mutta että 120C

                  ennakko-odotukset ajettavuuden suhteen ovat kyllä katossa
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3845
                    • Nokia

                    Originally posted by HC91 View Post
                    arkiajosta tulee voima-ajoa, jahka öljynlämpömittari juoruaa kaiken olevan valmista pikkasen tuo asteikko ihmetyttää, tuossa kohtia mittaristoa on totuttu viisarin keskimäärin sojoittavan suoraan ylös ja 120C öljynlämpöjä ei nyt ihan helpolla ainakaan vanhuksessa saa mittariin. 80-90C normiajossa, täkäläisissä ilmasto-olosuhteissa äärimmäisellä poljennalla päästään toiselle sadalle - tietty öljynlauhdutin keulalla tekee osansa mutta että 120C
                    Öljynjäähdytin, ei lauhdutin.

                    Muttajoo, mielenkiintoista nähdä sojottaako mihin suuntaan se mittari. Onkohan jossain 523i:ssäkin sitten öljynlämpömittari. Ihan hölmöä kyllä että se on muttei vedenlämpöä.
                    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • HC91
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 999
                      • 29100/310053

                      Originally posted by Tomi T View Post
                      Öljynjäähdytin, ei lauhdutin.

                      Muttajoo, mielenkiintoista nähdä sojottaako mihin suuntaan se mittari. Onkohan jossain 523i:ssäkin sitten öljynlämpömittari. Ihan hölmöä kyllä että se on muttei vedenlämpöä.
                      ttkk:n kasvatti yrittää vihjata että öljy ei olisi kaasumaista vielä 82C lämmössä kun venttiili aukeaa

                      jatketaan nyt kuitenkin F10:n merkittävimmän innovaation eli öljynlämpömittarin ja sen asteikon parissa, f105post:in kuvassa lukemat 70-120-170 - eräässä toisessa kuvassa oli 50-100-150 lukemat ja neula n. 80C kohdilla. Kierroslukumittarien punarajat juoruavat että eri polttoaineille eri lämpötila-asteikot
                      92' ///M5 3.8 individual
                      09' 320d xDrive
                      16' NIU N1 Sport
                      19' NIU U+ Sport

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Nelisen vuotta siitä, kun on F10 M5 ilmestynyt, niin eiköhän sen voisi ostaa. :think Olen aina ollut sellainen tyyppi, joka ei ymmärrä sitä, miksi pitää ostaa uusi auto, josta parissa vuodessa katoaa hinnasta neljännes tai enemmän. Mieluummin tyydyn hyvään käytettyyn, kuin uuteen ja massiiviseen arvonalennukseen. Noh tämähän oli vain minun mielipiteeni.

                        Comment

                        • Heku
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 470
                          • Kuopio

                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Nelisen vuotta siitä, kun on F10 M5 ilmestynyt, niin eiköhän sen voisi ostaa. :think Olen aina ollut sellainen tyyppi, joka ei ymmärrä sitä, miksi pitää ostaa uusi auto, josta parissa vuodessa katoaa hinnasta neljännes tai enemmän. Mieluummin tyydyn hyvään käytettyyn, kuin uuteen ja massiiviseen arvonalennukseen. Noh tämähän oli vain minun mielipiteeni.
                          Uusi on aina uusi. Itse en ostaisi 4v ikäisenä M-autoa, alkaen uusia kulutusosat yksi kerrallaan.

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Heku View Post
                            Uusi on aina uusi. Itse en ostaisi 4v ikäisenä M-autoa, alkaen uusia kulutusosat yksi kerrallaan.
                            No juu kukin tavallaan... Toisaalta jos on tilat ja työkalut, niin tuolla arvonalennuksella kyllä ostaa monet varaosat. Eipä ainakaan omistamissani ämmäläisissä ole ollut mitään vikaa sinä aikana kun ne minulla oli. Ja käytetyn kohdalla ei tarvitse mennä pankinherroja nuoleskelemaan, ellei sitten ole lotossa voittanut.

                            Comment

                            • Heku
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 470
                              • Kuopio

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              No juu kukin tavallaan... Toisaalta jos on tilat ja työkalut, niin tuolla arvonalennuksella kyllä ostaa monet varaosat. Eipä ainakaan omistamissani ämmäläisissä ole ollut mitään vikaa sinä aikana kun ne minulla oli. Ja käytetyn kohdalla ei tarvitse mennä pankinherroja nuoleskelemaan, ellei sitten ole lotossa voittanut.
                              Nimenomaan, kukin tavallaan.. Toiset käyttää rahat uuden auton ostoon ja ajamisesta nauttimiseen. Toiset käyttää sen rahan käytetyn ylläpitämiseen ja huoltamiseen ajamisen lisäksi, maksaa aina osti uuden tai vanhan.

                              Itse aiheeseen nähden F10 on kokonsa ja näkönsä puolesta oikein mainio auto luokassaan, saa E60:n näyttämään auttamatta vanhalle. Joskin E60 M5 oli jo niillä rajoilla kokonsa puolesta että sporttisuus kärsi, joten F10 M5 lienee sen suhteen yhä enemmän metsässä.

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                BMW:n lehdistötiedotteesta...

                                The new BMW 5 Series Sedan is making its debut with one eight-cylinder and three six-cylinder petrol engines as well as two six-cylinder diesels.
                                The range is rounded off by a four-cylinder turbodiesel with an aluminium crankcase and common-rail direct injection. Maximum output in this case of 135 kW/184 hp makes the BMW 520d fitted as standard with Auto Start Stop the new efficiency benchmark in its segment. Average fuel consumption in the EU5 test cycle is just 5.0 litres/100 kilometres (equal to 56.5 mpg imp), the CO2 emission rating is 132 g/km (provisional figures).
                                The top-of-the-range BMW 550i comes with an eight-cylinder boasting BMW TwinPower Turbo Technology and High Precision Injection for maximum output of 300 kW/407 hp.
                                The straight-six with BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection and VALVETRONIC in the BMW 535i delivers maximum output of 225 kW/306 hp, while the two straight-six power units featuring High Precision Injection and lean-burn operation develop 190 kW/258 hp in the BMW 528i and, respectively, 150 kW/204 hp in the BMW 523i.
                                Straight-six diesels with the most advanced technology give the BMW 530d maximum output of 180 kW/245 hp and the BMW 525d an equally impressive 150 kW/204 hp. Fitted with optional BMW BluePerformance technology, the BMW 530d fulfils the EU6 emission standard. And it almost goes without saying that all versions of the new BMW 5 Series Sedan comply in full with the EU5 standard in Europe.

                                Eli uskomaton juttu on tuo 520d CO2 päästö (132g/km), joka on vähemmän kuin tällä hetkellä esim 318i:llä start/stop -automatiikalla, ja ihan kevythän tuo auto ei voi olla. Tarkoittaa myös sitä, että vuotuiset käyttömaksutkin on hemmetin pienet: 70,81€/vuosi! ja jos kerran isojenkin kutospatojen päästöt on alle 200g, niin tällaisen ylläpito on melko paljon halvempaa kuin vanhojen mallien...

                                Taitaa kohta E60/E39:n hinnat tulla alas aika vauhdikkaasti...
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎