En kyllä ymmärrä miten jotkin harhaoppiset saa tuon perän näyttämään primeralta. Ennemmin primeran perässä matkittiin E34:ää. Tämä F10 on taas jotain ihan muuta.
Peräluukku näyttää muuten aika lyhyeltä. Saakohan sinne mitään matkalaukkua suurempaa sisään? No, pääasia että perä on todella linjakkaan, jopa coupemaisen näköinen.
Ei tuo perä näytä tippaakaan primeralta, mutta jotenkin ihmeellisesti noista valoista tulee tuo vanha katiska mieleen. Ja hienohan tuo perse on anyhow.
On kyllä todella onnistunut kokonaisuus, takavaloja myöten. Perä näyttää todella "voimakkaalta" ja muutenkin on jämäkän näköinen laitos. Ehkä noissa etuvaloissa ois voinu käyttää vähän enemmän mielikuvitusta koska niistä tulee mieleen seiska sarja, tosin ihan hyvä noinkin.
Tämä muotoilu iski kyllä heti, toisin oli ykkös sarjassa ja e60 kohdalla jotka vasta nyt alkavat näyttää omaan silmään hyvältä. Minusta E60 on luonnossa todella hieno auto ja kuvat ei aina tee sille oikeutta, onhan se tosin aika siron ja kevyen näköinen vitos bemariksi e39 jälkeen. E60 kun madaltaa ja laittaa isot vanteet alle alkaa ulkonäkö muuttua aika paljon.
Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Harvassa on ne e60:t, jotka parkkipaikalla nähtynä ovat aiheuttaneet mitään omistamishaluja, pikemminkin sellaisen olon että "hyvä etten vaihtanut e39:ää". Hienojakin on, mutta karvalakki-e60 on todella tympeän näköinen.
Mutta näiden kuvien jälkeen alkaa kyllä tosiaan autonvaihto lähestyä. Omasta mielestäni e34 ja e39 ovat yhä hienoimpia vitosia, mutta uuden tekniikan autoksi tuo auto palaa komeasti oikealla tavalla "modernisti juurilleen". E39:n tyylinen röyhkeä lookki ja modernit mukavuudet sisällä. Come to papa! Mutta mikä väri...
ajossa 328iA M sport '13
ex. e39 535iA '01 facelift (2007-2012), e34 525i '91 (1999-2007) ja e30 324td '86 (-1999)
Samaa minäkin mietin. Promoissa ei ole tainnut olla kuvia mustasta ollenkaan?
No, onpa tuota väriä aikaa miettiä vuosikausia, eikä sittenkään voi juuri valita kun on käytettyä ostamassa...
Mutta näiden kuvien jälkeen alkaa kyllä tosiaan autonvaihto lähestyä. Omasta mielestäni e34 ja e39 ovat yhä hienoimpia vitosia, mutta uuden tekniikan autoksi tuo auto palaa komeasti oikealla tavalla "modernisti juurilleen". E39:n tyylinen röyhkeä lookki ja modernit mukavuudet sisällä. Come to papa! Mutta mikä väri...
Niinpä niin, KV-foorumeilla onkin todettu, että uusi 5:n on kollaasi kaikista tämän hetkisistä myynnissä olevista BMW-autoista. Siinä ei ole mitään sellaista omaa, joka tekisi siitä selvästi tunnistattavan muista malleista.
Tähän massa-ajatteluun BMW onkin pyrkinyt, niin tylsää kuin se onkin. Ei ärsytetä ketään, vaan pelataan varman päälle. Harmillista Tojota-ajattelua.
Niinpä niin, KV-foorumeilla onkin todettu, että uusi 5:n on kollaasi kaikista tämän hetkisistä myynnissä olevista BMW-autoista. Siinä ei ole mitään sellaista omaa, joka tekisi siitä selvästi tunnistattavan muista malleista.
Tähän massa-ajatteluun BMW onkin pyrkinyt, niin tylsää kuin se onkin. Ei ärsytetä ketään, vaan pelataan varman päälle. Harmillista Tojota-ajattelua.
taidat olla kyllä poikkeus siinä joukossa, jonka mielestä uudessa vitosessa ei ole mitään omaa.
Miltä tuon auton sitten pitäisi sinusta näyttää? Avaruussukkulalta, vaiko täysin hukata nuo määrätyt bemarin vakiopiirteet? En oikein ymmärrä (vaikken tosiaankaan tuomitse), miten F10:stä saadaan revittyä niin paljo negatiivista. Sehän on kuin E39 mutta modernisoituna sisältä ja päältä. Sama aggressiivinen "sleek" lookki ja aivan auton kokoinenkin vielä. Minusta E60 jos joku on ollut muotoilultaan kauttaaltaan helvetin ruma ja epäonnistunut tuotos, jossa on paremman puutteessa lähdetty hakemaan tommosta avaruusseikkailu settiä, monien ratkaisuiden ollessa lähinnä omituisia ja omituisen näköisiä. Lyhyt oppimäärä F10:stä taas antaa sen vaikutelman, että nyt on suunnittelussa panostettu tiettyyn sporttisuuteen, unohtamatta moderniutta. Mutta hyvällä tavalla. Varmaan sen olisi voinut muotoilla ihan erinäköiseksi, mutta minkälaiseksi sitten? Minusta siinä on toimiva keula, toimiva perä ja kokonaisuutena auto näyttää nyt sentäs autolta eikä joltain sikotautiselta virtahevolta. Ainahan tommoset yksityiskohdat kuten valojen muoto, samankaltaisuus joltakin kohtaa johonkin toiseen automerkkiin / mallistoon / aikakauteen tms aiheuttaa mielipiteiden jakautumista. Mutta eikö tässäkin ole nyt kokonaisuus tärkein, ja ainakin itsestä tuntuu, että uusi vitonen on jotain semmosta, jonka voi tunnistaa autona muiden joukosta, ja jossa on taatusti sitä luksusta nyt katseenkestävässä paketissa, josta bemari muille ihmisille (ei-bemaristeille) on tullut tutuksi. Hyvistä ajo-ominaisuuksista muut eivät juuri tiedäkään, kun eivät niillä aja. Mutta ulkokuoresta auto ennenkaikkea tunnetaan.
Toivoa vaan sopii, että F10 on ajoltaan myös tasapainoinen kokonaisuus.
Real life pics of Sophisto Gray / Grey F10 5-series exterior and interior
Tero
Tuota, menee jo vähän pilkunviilaamiseksi, mutta onhan ne ikkunanapit LCI:ssäkin vaakasuorassa, ja muistinappeja ei tarvitse painella, kun on avainmuisti.
Muuten kyllä olen samaa mieltä, että sisustassa on taas menty aimo harppaus mainitsmaasi "slurps" -suuntaan
Varsinkin tuo sisusta vaikuttaa todella mainiolta. Mittaristo on onneksi säilytetty selkeänä sortumatta turhaan kikkailuun. Onkohan näin, että eivät kuitenkaan ole ottaneet moottorin lämpömittaria takaisin, kun tuossa on öljylämmöt. Vakkarin käyttö vaikuttaa siirtyneen takaisin rattiin. Pahasti näyttää siltä, että siirtymä E39:stä tapahtuu helpommin F10:iin kuin E60:iin.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Pahasti näyttää siltä, että siirtymä E39:stä tapahtuu helpommin F10:iin kuin E60:iin.
Siltä tosiaan näyttää, ei taida kannattaa tuhlata rahoja vaihtokaupassa E60:een vaan odottelee ja vaihtaa sitten suoraa tuohon kun käytettyjä alkaa tulla myyntiin (tai kun autovero poistuu...).
Noissa kuvissa toki on täysvarusteltuja malleja, saas nähdä miltä ne hinnat alkaen Suomi-karvalakit näyttää. E60:n ensitapaaminen ainakin oli melkoinen järkytys ja sisusta vaikutti laadullisesti surkealta E39:iin verrattuna. Mutta jo E60:n LCI-versiossa tilanne oli selvästi parantunut ja F10 tuo varmaan vielä lisää luksusta perusmalleihinkin.
Ja voi pahus mitä lisävarusteherkkuja ja muitakin muutoksia tuossa on. Enkä tarkoita vain sisälle vaan myös alustaan, ohjaukseen yms.
Comment