Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw m5 f10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    #16
    Originally posted by Scattman View Post
    Voin väittää, että tuo turbokasi on ominaisuuksiltaan vähintäänkin riittävä, eikä kellään liene koe-ajon jälkeen mitään mutistavaa. Nämä uudet turbokoneet ovat jotain aivan muuta, kuin esimerkiksi jälkikäteen ahdetut. Voima tulee välittömästi tyhjäkäynniltä, aivan niinkuin vaparissakin.

    Ja niille jotka väittävät ettei ole "oikea" M5:
    Kuka määrittelee M-autot? Harrastajat, kriitikot vai ostajakunta? Ei. BMW. Turbokasi kuuluu M-autoon, jos *tehdas niin haluaa.

    Infot moottorista:
    http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=548345
    Tarkoittanet *hipit? Päästöjen ja kulutuksen takia konetta on pienennetty. Ei siihen muita todellisia syitä ole. Onko se yhtä hyvä kuin nykyinen V10? Monien mielestä varmaankin kyllä. Olisiko uusi tehokkaampi täysikokoinen V10/V12-moottori ilman 3/4 puhallinta voinut olla parempi (lue: enemmän Motorsport henkinen) kuin tämä vajaamoottori V8? Minun uskoakseni kyllä.

    Mun mielestä on muutenkin laimeeta, kun ihmiset argumentoi että "kun köyhät pääsisitte tällaisen auton sarviin niin varmasti pitäisitte!!!" Noh tottakai tykkäisin pakastavedetystä melkein 600hv autosta, mutta BMW onkin tottunut tekemään asiat niin hyvin kuin ne voi, ja siitä vielä paremmin. Ei BMW:ltä voi odottaa kuin täydellisyyttä, ja BMW Motorsport hengessä nämä 3/4 puhaltimella varustetut autot eivät sitä kriteeriä täytä. Turbokoneet ovat kylläkin tervetulleita mallistojen moottoriperheisiin, mutta Motorsportit ei niitä tarvitse. Päinvastoin, Motorsport elää omaa sarjaansa johon kuuluu kilparadoilta tutut täyskokoiset parkaisevat moottorit ilman minkäänlaisia ahtoviiveitä. Moottorin teho on yhtä kuin kaunis dynokäppyrä, Motorsport on sitä mitä tunnet ja aistit kun ajat autosi dynorullilta kotiin.
    Last edited by BMW; 23-06-2011, 16:27.
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16344
      • Leppävirta

      #17
      Köyhä vaan koittaa fiilistellä että romuhan tuo... Mutta ihan tosissaan jos puhutaan kun katsoin tuon youtube esittelyn niin jatkuvasti mulla tuli mieleen jokin E9x? 3-sarjan BMW keulasta ja perästä. Sitten taas sivusta katsottuna tuntuu hieman isommalta eli 5-sarjalaiselta. Varmaan jos rattiin pääsis niin olisin myytyä miestä tai sais vähintäänkin slaagin ja se ois siinä. Mutta eipä tuo erityisemmin kuitenkaan näin "uutena" tapauksena sytytä. Sama homma oli E60:n kanssa. Vaati totuttelua muttei sekään malli ole silti lähtenyt innostamaan juuri ollenkaan ettäkö sellainen pitäisi hankkia joskus. Ehkä sitten kun niitä myydään 4000,- niinku E39 nyt..
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #18
        Mielenkiintoinen ratkaisu tuo turbojen sijoitus. Periaatteessaa perinteiseen V8:iin nähden kannet nurinpäin Vissiin tilansäästö tuonkin ratkaisun takana? :think
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • JNIJNI
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1482

          #19
          Onhan se hieno voimala tämä S63TU. Vaan nuo kulutuslukemat on kyllä erikoisia. Ei pääse N52:lla samoihin

          Last edited by JNIJNI; 23-06-2011, 16:49.
          G21 LCI 330e xDrive 2022
          E93 M3

          Comment

          • [BMW]
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 700
            • Joensuu

            #20
            Nyt eletään vuotta 2011 ja turbot ovat korvaamattomia jos ajatellaan kulutusta ja ympäristö ystävällisyyttä. Saahan niillä vanhoilla ämmillä ajaa jos ei uudesta pidä. Mahtaa olla mahtava moottori ajaa mutta kyllähän niitä turboja tosiaan tarvitaan että noin järjettömän painava auto liikkuu etes mihinkään kohtuu kulutuksella. Ennemmin olisin huolissani tästä autojen jatkuvasta painon noususta kuin turboista. Edelleenkään M-sarja ei tarjoa muuta kuin erittäin sporttisia ja samalla käytännöllisiä autoja arkeen, urheilu autot erikseen. Voin kyllä vannoa että nämä vapari kiihkoilijat eivät tunnistas autoa ajaessaan että onko siinä ahtimet vai ei, nyt ei olla enää siellä -80 taikka -90 luvulla....
            Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
            -----------------------------
            VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
            BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
            Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
            Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3822
              • California

              #21
              Originally posted by [BMW] View Post
              Nyt eletään vuotta 2011 ja turbot ovat korvaamattomia jos ajatellaan kulutusta ja ympäristö ystävällisyyttä. Saahan niillä vanhoilla ämmillä ajaa jos ei uudesta pidä. Mahtaa olla mahtava moottori ajaa mutta kyllähän niitä turboja tosiaan tarvitaan että noin järjettömän painava auto liikkuu etes mihinkään kohtuu kulutuksella. Ennemmin olisin huolissani tästä autojen jatkuvasta painon noususta kuin turboista. Edelleenkään M-sarja ei tarjoa muuta kuin erittäin sporttisia ja samalla käytännöllisiä autoja arkeen, urheilu autot erikseen. Voin kyllä vannoa että nämä vapari kiihkoilijat eivät tunnistas autoa ajaessaan että onko siinä ahtimet vai ei, nyt ei olla enää siellä -80 taikka -90 luvulla....
              Täällä ilmoittautuu yks vaparikiihkoilija sokkotestiin vapari vs. turbo!

              Itse en pidä sitä sattumana että Bemari on S-sarjan vaparikoneita valmistanu niin pitkään kuin se on poliitikoille/hipeille sopinut. Sama asia, kuin joku toisi etuvetoiseksi rakennetun 318i turbo Bemarin radalle, ja toteaisi että se on yhtä hyvä auto kuin CSL E46 M3, koska kierrosajat on samat. Vaikkei autosta välittyvää fiilistä voikaan numeroarvoin yksiselitteisesti kuvata, on turha tulla väittämään että se on sama asia vetääkö auto edestä vai takaa tai onko auto vapaastihengittävä vai turbo. Toiset vaan suhtautuu autoihin intohimoisemmin ja pitää erilaisista asioista kuin toiset.

              Arvostan enemmän argumentteja joissa esim. nähdään turbon tuomat ominaisuukset M-sarjalaisiin positiivisina, kuin sellaisia joissa hypetetään S-moottoria vain sen itsensä takia ja vähätellään toisten ihmisten havainnointikykyä ja mieltymyksiä.

              Nykypäivän hevosvoimakilpailu on jo kovaa, Fordikin tuuppaa tuotantolinjalta ulos 1 M Coupe kokoluokan Focuksia 350hv vakiotehoilla. Tänäpäivänä muista autoista ei erotuta samalla tavalla pelkän huipputehon voimin kuten ennen, vaan on entistä tärkeämpää tehdä asiat paremmin kuin muut autonvalmistajat. Tinkimättömyydellä se onnistuu. Motorsportin tekee Motorsportiksi juurikin sen historia ja tyyli, johon kuuluu esim. se että moottorista puserretaan henkeä haukkovia tehoja ilman minkäänlaisia tekohengityksiä (=oikoteitä).
              Last edited by BMW; 23-06-2011, 21:29.
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • Tomppa80
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2088
                • Raahe

                #22
                Eikö 2002 turbo ole M-sarjan esi isä?, eli tässähän palataan juurille.
                Mercedes Benz E -07
                BMW 523i -96
                Volvo v70t5 -99
                Harley Davidson Electra Glide -00
                Solifer SM -75

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  #23
                  Sanalla sanoen laitos! Todella siron näköinen tollaiseksi möhköksi. Kyllä muakin ajatuksen tasolla hämentää edelleen toi ahtaminen, mutta esim. 123d:tä ja Z4 35s:ää ajaneena ei voi paljoa moittia kuin eleettömydestä, mutta eiköhän motorsportin pojat ja tytöt ole tuohon vähän särmääkin saanut hiottua.

                  Ja toi kulutus.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Minä en noista turboista muuta tiedä kuin sen, että kuitenkin saa olla kuvetta kaivamassa aikanaan, kun niitä saa vaihdella. Itsehän en millään kykene uutena tuollaista ostamaan, joten täytyy mennä vähintään 5-10-vuotta, ennen kuin voin moista edes harkita. En ole tietenkään omistanut noita uusimpia turbo Bemareita, mutta ainakin itse epäilen, että turbot kestäisivät auton eliniän. :think Vaparissa kun ei ainakaan sitä ongelmaa ole ja tällaisen jantterin silmissä, joka ostaa kaikki autot käytettynä, sillä on merkitystä.

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #25
                      Originally posted by BMW View Post
                      ..... vaparikiihkoilija ..
                      No onhan meitä sitten kaksi ainakin.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Scattman
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 466
                        • 00500

                        #26
                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Minä en noista turboista muuta tiedä kuin sen, että kuitenkin saa olla kuvetta kaivamassa aikanaan, kun niitä saa vaihdella. Itsehän en millään kykene uutena tuollaista ostamaan, joten täytyy mennä vähintään 5-10-vuotta, ennen kuin voin moista edes harkita. En ole tietenkään omistanut noita uusimpia turbo Bemareita, mutta ainakin itse epäilen, että turbot kestäisivät auton eliniän. :think Vaparissa kun ei ainakaan sitä ongelmaa ole ja tällaisen jantterin silmissä, joka ostaa kaikki autot käytettynä, sillä on merkitystä.
                        Etuna se, että ne voi vaihtaa isompaan! Ei kettu jännitetä!
                        On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

                        Comment

                        • Madfexx
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3646
                          • Lempäälä

                          #27
                          Originally posted by [BMW] View Post
                          Nyt eletään vuotta 2011 ja turbot ovat korvaamattomia jos ajatellaan kulutusta ja ympäristö ystävällisyyttä.
                          Siinä kohtaa mennään jo pahasti metsään, kun Motorsport-autoa lähdetään suunnittelemaan kulutus ja ympäristö edellä Perhekipot ja perusmallit ovat sitten asia erikseen.
                          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                          Comment

                          • beemers
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 5136
                            • Oulunsalo/Oulu

                            #28
                            Originally posted by Madfexx View Post
                            Siinä kohtaa mennään jo pahasti metsään, kun Motorsport-autoa lähdetään suunnittelemaan kulutus ja ympäristö edellä Perhekipot ja perusmallit ovat sitten asia erikseen.
                            +1

                            E36Ticompact -95 HELLROT
                            -: orava : connection-

                            EX:E30///M3 replica Tic
                            EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                            Comment

                            • Scattman
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 466
                              • 00500

                              #29
                              Originally posted by beemers View Post
                              +1
                              Lopeta. Ette edelleenkään määrittele tuotetta. Tehdas Määrittelee.
                              On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

                              Comment

                              • HC91
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 998
                                • 29100/310053

                                #30
                                6.0 V12 kiukaan istuttaminen tuon keulalle 16.0l/100km EU-keskikulutuksella olisi ollut imagollinen itsemurha... muutama vuosi vielä ja vapaasti hengittäviä moottoreita saa BMW:n mallistosta etsiä suurennuslasilla.

                                Nolonvanhassa vara parempi. Nopeudessa, varusteissa, turvallisuudessa, taloudellisuudessa jne. toki häviää mutta fiiliksessa voittaa. Aina.
                                92' ///M5 3.8 individual
                                09' 320d xDrive
                                16' NIU N1 Sport
                                19' NIU U+ Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎