Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw m5 f10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #76
    Originally posted by duuk View Post
    Pahoittelut että jäi huomioimatta sana absolute siinä suluissa..

    Mutta alkuperäinen pointti on edelleen sama. Oli sitä AHTOpainetta sitten 0.5 tai 1.5 bar niin kone kiertää kuitenkin sen 7200.. Eli kiertää sitten jo enempi kuin S62 jota pidetään kuitenkin täysiverisenä motorsportina. (S62B50 508S1 4.9 L 4,941 cc (301.5 cu in) 294 kW (400 PS; 394 hp) @ 6600 500 N·m (369 lb·ft) @ 3800 7000)

    Että nuuhkikaa retrokalsareitanne ja herätkää 2000 luvulle..

    Nimimerkillä edelleen retro S-Moottorin omistaja
    Onhan se sinällään positiivista, että yhä edelleen valmistetaan tuollaisia tehokkaita motorsporteja, kun nykyään tuntuu jo verottajasta lähtien olevan asenne se, että kaikkien pitäisi mielellään ajaa jollakin litran hybridillä. Eikä minua henkilökohtaisesti nuo turbot niin haittaa, mutta onhan se fiilis vaparissa verrattuna turboon aina erilainen. Ja kun kaiken lisäksi on kyse valmistajasta, joka tähän asti on valmistanut takatuuppari vapareita loistavilla ominaisuuksilla, kun monet muut valmistajat ovat jo kokonaan luopuneet mm. takavedosta. Se on aina riski lähteä muuttamaan omia perinteitään, vaikka asian miten tahansa esittäisi. Yksistään brändillä on todellisuudessa aivan helvetin suuri vaikutus siihen, myykö tuote vai ei, vaikka itse tuote olisi viimeisen päälle hiottu timantti.

    Esimerkiksi aikanaan kun VW alkoi valmistaa Phaeton-mallia, jonka piti kilpailla premium luokassa mm. Mersun S-sarjaa ja Bemarin 7-sarjaa vastaan. Jo pelkästään laatuvaatimukset olivat kyseisessä autossa varsin uskomattomat. Itse olen kerran kyseisessä autossa istunut ja täytyy kyllä sanoa, että se oli erittäin mukava ja mielekäs kyyti ja auto oli täynnä fiksuja ratkaisuja, sekä varusteet olivat vähintäänkin kattavat. Ulkonäkö ei tosin ollut kaksinen. Mutta koska auton merkki on VW, ei kauppa koskaan käynyt kunnolla, sillä kuka haluaisi luxus Passatin?

    Edellä mainitun vuoksi ei Toyotakaan myy Lexuksia Toyota-nimellä, koska se karkottaisi ostajia välittömästi, vaikka itse auto olisi sama. Brändillä on todellakin uskomattoman suuri vaikutus myyntiin, vaikka ei niin luulisi.

    Otetaan nyt vielä kolmas esimerkki: En tiedä, moniko aikanaan seurasi sitä alkuperäistä Stargate SG1:stä, jonka kaikki tuotantokaudet katsoin joku aika sitten uudestaan. Sarjalla oli tietty varsin uskollinen katsojakunta, mutta ei mikään kauhean merkittävä. Suosio oli kuitenkin sen verran suuri, että huolimatta useista lopetusaikeista, aina vaan riitti katsojia pitämään sarja pystyssä ja lopulta sarjaa esitettiin kymmenen tuotantokautta + pari leffaa.
    Jokunen vuosi sitten starttasi kyseisen sarjan spin-off, nimeltään Stargate Universe. Tämän sarjan tekijät halusivat kasvattaa katsojalukuja, muuttamalla sarjan juonta ja esitystapaa huomattavasti, jotta se keräisi katsojia myös vanhan katsojajoukon ulkopuolelta, jotka eivät olleet niin suuria scifi faneja. Tuloksena oli täysi farssi, kun sarja alkoi muistuttaa jotakin intergalaktista salkkareita, joka aiheutti sen, että vanhat katsojat häipyivät, eikä sarja jaksanut kiinnostaa uusiakaan katsojia. Lopputuloksena sarja lopetettiin jo kahden tuotantokauden jälkeen. Kun ensimmäistä sarjaa tehtiin kymmenen tuotantokautta, tätä viimeistä tehtiin vain pari kautta, kun yritettiin haalia lisää katsojia, eikä haluttu tyytyä siihen varsin vakaaseen ja uskolliseen katsojakuntaan.

    Vaikka televisiosarjalla ja autovalmistajalla ei olekaan suoraa keskinäistä yhteyttä, voidaan silti niistä vetää yhteisiä piirteitä. Kun lähdetään haalimaan lisää asiakkaita, muuttamalla sitä viimeisen päälle hiottua ja tietyn maineen omaavaa tuotetta, otetaan aina riski, että homma menee reisille ja tuote ei saakaan lisää asiakkaita ja karkottaa vanhat. Tämä sama riski on olemassa myös nyt Bemarin kohdalla. Normaalisti Bemarilla on ollut varsin uskollinen, joskin rajallinen ostajakunta ja kun mennään tekemään muutoksia niihin vankkoihin perinteisiin, mikä on tähän asti määrittänyt merkin luonteen, otetaan myös riski, että menetetään vanhat uskolliset asiakkaat, eikä saada uusia tilalle, kun vastaavia malleja on markkinoilla jo pilvin pimein.

    Comment

    • Heksula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 2285
      • Porvoo

      #77
      Originally posted by Micce///M View Post
      Cadillac siis, eli M5:n kilpailija amerikan maalta.

      En nyt tarkoittanut datsunia.
      Jaa Käkkylä tai Kauko, meilläpäin kyllikki on datsuni.
      2020 G20 320i xdrive

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #78
        Originally posted by Heksula View Post
        Jaa Käkkylä tai Kauko, meilläpäin kyllikki on datsuni.
        Sama täälläpäin. En oo kuullukkaan että Cadillacia puhuttas kyllikiksi :think
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3822
          • California

          #79
          Originally posted by Ramzez View Post
          Onhan se sinällään positiivista, että yhä edelleen valmistetaan tuollaisia tehokkaita motorsporteja, kun nykyään tuntuu jo verottajasta lähtien olevan asenne se, että kaikkien pitäisi mielellään ajaa jollakin litran hybridillä. Eikä minua henkilökohtaisesti nuo turbot niin haittaa, mutta onhan se fiilis vaparissa verrattuna turboon aina erilainen. Ja kun kaiken lisäksi on kyse valmistajasta, joka tähän asti on valmistanut takatuuppari vapareita loistavilla ominaisuuksilla, kun monet muut valmistajat ovat jo kokonaan luopuneet mm. takavedosta. Se on aina riski lähteä muuttamaan omia perinteitään, vaikka asian miten tahansa esittäisi. Yksistään brändillä on todellisuudessa aivan helvetin suuri vaikutus siihen, myykö tuote vai ei, vaikka itse tuote olisi viimeisen päälle hiottu timantti.

          Esimerkiksi aikanaan kun VW alkoi valmistaa Phaeton-mallia, jonka piti kilpailla premium luokassa mm. Mersun S-sarjaa ja Bemarin 7-sarjaa vastaan. Jo pelkästään laatuvaatimukset olivat kyseisessä autossa varsin uskomattomat. Itse olen kerran kyseisessä autossa istunut ja täytyy kyllä sanoa, että se oli erittäin mukava ja mielekäs kyyti ja auto oli täynnä fiksuja ratkaisuja, sekä varusteet olivat vähintäänkin kattavat. Ulkonäkö ei tosin ollut kaksinen. Mutta koska auton merkki on VW, ei kauppa koskaan käynyt kunnolla, sillä kuka haluaisi luxus Passatin?

          Edellä mainitun vuoksi ei Toyotakaan myy Lexuksia Toyota-nimellä, koska se karkottaisi ostajia välittömästi, vaikka itse auto olisi sama. Brändillä on todellakin uskomattoman suuri vaikutus myyntiin, vaikka ei niin luulisi.

          Otetaan nyt vielä kolmas esimerkki: En tiedä, moniko aikanaan seurasi sitä alkuperäistä Stargate SG1:stä, jonka kaikki tuotantokaudet katsoin joku aika sitten uudestaan. Sarjalla oli tietty varsin uskollinen katsojakunta, mutta ei mikään kauhean merkittävä. Suosio oli kuitenkin sen verran suuri, että huolimatta useista lopetusaikeista, aina vaan riitti katsojia pitämään sarja pystyssä ja lopulta sarjaa esitettiin kymmenen tuotantokautta + pari leffaa.
          Jokunen vuosi sitten starttasi kyseisen sarjan spin-off, nimeltään Stargate Universe. Tämän sarjan tekijät halusivat kasvattaa katsojalukuja, muuttamalla sarjan juonta ja esitystapaa huomattavasti, jotta se keräisi katsojia myös vanhan katsojajoukon ulkopuolelta, jotka eivät olleet niin suuria scifi faneja. Tuloksena oli täysi farssi, kun sarja alkoi muistuttaa jotakin intergalaktista salkkareita, joka aiheutti sen, että vanhat katsojat häipyivät, eikä sarja jaksanut kiinnostaa uusiakaan katsojia. Lopputuloksena sarja lopetettiin jo kahden tuotantokauden jälkeen. Kun ensimmäistä sarjaa tehtiin kymmenen tuotantokautta, tätä viimeistä tehtiin vain pari kautta, kun yritettiin haalia lisää katsojia, eikä haluttu tyytyä siihen varsin vakaaseen ja uskolliseen katsojakuntaan.

          Vaikka televisiosarjalla ja autovalmistajalla ei olekaan suoraa keskinäistä yhteyttä, voidaan silti niistä vetää yhteisiä piirteitä. Kun lähdetään haalimaan lisää asiakkaita, muuttamalla sitä viimeisen päälle hiottua ja tietyn maineen omaavaa tuotetta, otetaan aina riski, että homma menee reisille ja tuote ei saakaan lisää asiakkaita ja karkottaa vanhat. Tämä sama riski on olemassa myös nyt Bemarin kohdalla. Normaalisti Bemarilla on ollut varsin uskollinen, joskin rajallinen ostajakunta ja kun mennään tekemään muutoksia niihin vankkoihin perinteisiin, mikä on tähän asti määrittänyt merkin luonteen, otetaan myös riski, että menetetään vanhat uskolliset asiakkaat, eikä saada uusia tilalle, kun vastaavia malleja on markkinoilla jo pilvin pimein.
          Veit jalat suustani
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • NHB
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 1120

            #80
            Originally posted by Ramzez View Post
            Onhan se sinällään positiivista, että yhä edelleen valmistetaan tuollaisia tehokkaita motorsporteja, kun nykyään tuntuu jo verottajasta lähtien olevan asenne se, että kaikkien pitäisi mielellään ajaa jollakin litran hybridillä. Eikä minua henkilökohtaisesti nuo turbot niin haittaa, mutta onhan se fiilis vaparissa verrattuna turboon aina erilainen. Ja kun kaiken lisäksi on kyse valmistajasta, joka tähän asti on valmistanut takatuuppari vapareita loistavilla ominaisuuksilla, kun monet muut valmistajat ovat jo kokonaan luopuneet mm. takavedosta. Se on aina riski lähteä muuttamaan omia perinteitään, vaikka asian miten tahansa esittäisi. Yksistään brändillä on todellisuudessa aivan helvetin suuri vaikutus siihen, myykö tuote vai ei, vaikka itse tuote olisi viimeisen päälle hiottu timantti.
            Varmin tapa tappaa brändi on jumittua menneeseen. Tästä riittää lukemattomia esimerkkejä. Nokia on suomalaisia lähellä oleva esimerkki tästä. Jos BMW tekisi yhä vain kolmea eripituista versiota samasta sedanista, se olisi varmaan jo konkurssikypsä firma. Muutos on ainoa pysyvä asia mailmassa.

            Comment

            • Veiled
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 1130
              • Helsinki

              #81
              itse pidän tuosta omasta vapaastihengittävästä M3 valtavasti. en kuitenkaan löydä tästä uudesta M5 juurikaan mitään pahaa sanottavaa. turbot ovat nykypäivää. itse autosta on sanottava, että onhan se ulkonäön puolesta ihan helvetisti edeltäjäänsä siistimpi peli. jos ois pelinappuloita enemmän, ostaisin tuon oitis.

              -V-
              /// X6 35i AlpinWeiss ///

              Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

              www.automatrix.fi

              Comment

              • Raimo Miettinen
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 320

                #82
                Originally posted by NHB View Post
                Varmin tapa tappaa brändi on jumittua menneeseen. Tästä riittää lukemattomia esimerkkejä. Nokia on suomalaisia lähellä oleva esimerkki tästä. Jos BMW tekisi yhä vain kolmea eripituista versiota samasta sedanista, se olisi varmaan jo konkurssikypsä firma. Muutos on ainoa pysyvä asia mailmassa.
                Juurikin näin. Eikös BMW:lläkin ollut joskus 60-luvulla surkean kapea mallisto ja sitten uudistuttiin uusilla malleilla ja tätä myöden menestyttiin. Kyllä se vaan on niin, että maailma muuttuu ja ympäristö täytyy huomioida entistä paremmin autonvalmistuksessakin ja turbokoneet ovat tähän selkeä ratkaisu.

                Ja mitä motosporttia melkein 2000 kiloinen neliovinen mukavuuksilla kuorrutettu luksussedan sisältää jos rehellisiä ollaan? GT-autoja nuo ovat olleet jo ties kuinka kauan. Eikä se ole häpeä.
                BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                Comment

                • Radar
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 120
                  • Schrick-Region

                  #83
                  Pakoäänet

                  Ihan röyhkeät pakoäänet, mutta mikähän 40 kg vauhtipyörä tuolla on ku kierrosten lasku kestää ikuisuuden??

                  Vuotava haitarikumi varmaan....



                  Kokonaisuudessaan todella makea laite.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #84
                    Originally posted by Radar View Post
                    Ihan röyhkeät pakoäänet, mutta mikähän 40 kg vauhtipyörä tuolla on ku kierrosten lasku kestää ikuisuuden??

                    Vuotava haitarikumi varmaan....



                    Kokonaisuudessaan todella makea laite.
                    mä vaan mietin että miten helvetissä tuo kone on saatu kuullostamaan aivan rivi4:ltä

                    vaatis heti jonkun aftermarket rähinäputken :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      #85
                      Originally posted by peto2 View Post
                      mä vaan mietin että miten helvetissä tuo kone on saatu kuullostamaan aivan rivi4:ltä

                      vaatis heti jonkun aftermarket rähinäputken :think

                      Kuuntelin ite ton videon ja aivan pörinäputkella varustetulta carinalta se kuulostaa Mitä helvettiä, mihin on menty tästä
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14353
                        • Oulu

                        #86
                        Ei toi nyt kyllä miltään neloskoneelta sentään kuulosta, mutta ei kovin erikoiset pakoäänet.

                        Toi korkeelta laulava V10 on aika seksiä, mutta se ei ookkaan vakioputkella...
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • ///Jone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2009
                          • 1281
                          • HKI

                          #87
                          Hyvältä tuo 2.9L v8 turbo ainakin kuulostaa. http://www.youtube.com/watch?v=oJMep...eature=related
                          ______________________
                          Nykyinen:
                          Model 3

                          BMW:t vuodesta 2009:
                          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                          Comment

                          • aripaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 520
                            • Kuhmo

                            #88
                            Originally posted by zener View Post
                            Ei toi nyt kyllä miltään neloskoneelta sentään kuulosta, mutta ei kovin erikoiset pakoäänet.

                            Toi korkeelta laulava V10 on aika seksiä, mutta se ei ookkaan vakioputkella...
                            V8
                            Ext. bmw:t
                            e28 518i -87
                            e34 518i -92
                            e39 540ia sedan 7/98
                            e39 540ia sedan 9/98
                            e39 540ia tour. 12/98
                            E34 525i Touring 7/92

                            Vikakoodien lukua/nollausta.

                            e39 540 ia sedan 7/96

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14353
                              • Oulu

                              #89
                              Originally posted by aripaa View Post
                              V8
                              V8-V10-V12... Noilla ei voi mennä hukkaan.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Sene
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2003
                                • 925
                                • Enschede, The Netherlands

                                #90
                                Originally posted by ///Jone View Post
                                Hyvältä tuo 2.9L v8 turbo ainakin kuulostaa. http://www.youtube.com/watch?v=oJMep...eature=related

                                Taitaa tuo olla flat-plane kampiakselilla?
                                F11 LCI 535xi


                                Ex.

                                E36 320i sedan
                                E36 LCI 328i coupe
                                E61 LCI 530xi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎