Kyllähän ne vähän tehokkaammat autot pelottaa hybridi Yariksen tai litraisen Micran jälkeen, joilla suomalaisten pitäisi ilmeiseti nykyään ajaa..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw m5 f10
Collapse
X
-
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
-
-
Onhan se hieno auto tuo uusi M5nen, ja varmasti nopein luokassaan.
Mutta on se minusta harmi kun nykyään bemarit eivät vaan omasta mielestä ole enää sitä mitä olivat ennen. Ymmärän hyvin että päästöjen puolesta täytyy nykyään rakentaa pienempiä ja ahdettuja koneita.
Se mikä omasta mielestä "ärsyttää" eniten on se miksi motorsportilla ei enää rakenneta omia koneita vaan ollaan siirytty sille linjalle että ollaan alettu virittää ns. normi koneita. Esimerkiksi 1M mallin konehan on sama kuin 335 ja 535i malleissa, mutta eri ohjelmalla. Syy tähän on kyllä täysin selvä pienemmät kustannukset verrattuna että rakennetaan omia koneita M malleihin.
Itse harrastelen nykyään vain vanhempia bemareita ja voi olla että niitä tuleekin vuosien saatossa hankittua lisääkin. Mutta juuri tämän kustannus säästö ja voitto tavoittelun takia ei enää uudet bimmerit kiinnosta. Olen itse sitä mieltä että e39-e46-e53-e38 mallien jälkeen tämä on alkanut näkymään yhä selkeämmin.
Jos vertaa esimerkiksi sistus materiaaleja e46 ja e90 välillä niin selvästihän sitä ollaan menty halvempaan suuntaan. Nyt en siis tarkoita varusteita vaan itse materiaali valintoja.
Hieman koomista on myös se että vuosien varrella kaikki bemarin trademarkit ovat lähestulkoon hävinneet autoista, esimerkiksi keskipanelia ei enää käänetää kuskia kohden kuin ennen, syy tähän on se että amerikan markinoilla missä bemari myy paljon autoja on tullut palautetta tästä niin paljon.
Mutta näistä asioista voi tietenkin olla montaa mieltä, itseäni ei vaan enää miellytä se että bemarit eivät enää erotu edukseen massasta. Jotenkin tuntuu siltä että jotkut muut merkit ovat onnistuneet pihistelyssä paremmin kuin bemari, ehkä se johtuu siitä että hankintahinta ei ole oleelisesti laskenut bemareissa vaikka laatu ja materiaalit ovat nyt samalla tai huonomalla tasolla kuin muilla edullisemmilla saksalaisilla merkeillä.1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
1991 Ford Mustang GT 5.0
1994 BMW M5 3.8
2011 H-D Fatboy Special
2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4
Comment
-
-
Originally posted by vleivo View PostOnhan se hieno auto tuo uusi M5nen, ja varmasti nopein luokassaan.
Mutta on se minusta harmi kun nykyään bemarit eivät vaan omasta mielestä ole enää sitä mitä olivat ennen. Ymmärän hyvin että päästöjen puolesta täytyy nykyään rakentaa pienempiä ja ahdettuja koneita.
Se mikä omasta mielestä "ärsyttää" eniten on se miksi motorsportilla ei enää rakenneta omia koneita vaan ollaan siirytty sille linjalle että ollaan alettu virittää ns. normi koneita. Esimerkiksi 1M mallin konehan on sama kuin 335 ja 535i malleissa, mutta eri ohjelmalla. Syy tähän on kyllä täysin selvä pienemmät kustannukset verrattuna että rakennetaan omia koneita M malleihin.
Itse harrastelen nykyään vain vanhempia bemareita ja voi olla että niitä tuleekin vuosien saatossa hankittua lisääkin. Mutta juuri tämän kustannus säästö ja voitto tavoittelun takia ei enää uudet bimmerit kiinnosta. Olen itse sitä mieltä että e39-e46-e53-e38 mallien jälkeen tämä on alkanut näkymään yhä selkeämmin.
Jos vertaa esimerkiksi sistus materiaaleja e46 ja e90 välillä niin selvästihän sitä ollaan menty halvempaan suuntaan. Nyt en siis tarkoita varusteita vaan itse materiaali valintoja.
Hieman koomista on myös se että vuosien varrella kaikki bemarin trademarkit ovat lähestulkoon hävinneet autoista, esimerkiksi keskipanelia ei enää käänetää kuskia kohden kuin ennen, syy tähän on se että amerikan markinoilla missä bemari myy paljon autoja on tullut palautetta tästä niin paljon.
Mutta näistä asioista voi tietenkin olla montaa mieltä, itseäni ei vaan enää miellytä se että bemarit eivät enää erotu edukseen massasta. Jotenkin tuntuu siltä että jotkut muut merkit ovat onnistuneet pihistelyssä paremmin kuin bemari, ehkä se johtuu siitä että hankintahinta ei ole oleelisesti laskenut bemareissa vaikka laatu ja materiaalit ovat nyt samalla tai huonomalla tasolla kuin muilla edullisemmilla saksalaisilla merkeillä.
Nimimerkillä: Kyydissä istunut vanhanliiton S moottorin omistaja.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by vleivo View PostHieman koomista on myös se että vuosien varrella kaikki bemarin trademarkit ovat lähestulkoon hävinneet autoista, esimerkiksi keskipanelia ei enää käänetää kuskia kohden kuin ennen, syy tähän on se että amerikan markinoilla missä bemari myy paljon autoja on tullut palautetta tästä niin paljon.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
En ole näihin uusiin ahdettuihin ämmäläisiin perehtynyt vielä mutta joskus sekin aika koittaa.
Tehtaaltahan nuo viritysasteet ovat kovinkin matalia yleensä, ihan vaan kestävyyden nimissä.
Tollasista vaan ruuvais ahtoja lisää ja uutta ohjelmaa sisään niin löytyy dynossa taas parempaa lukemaa. Helppoa ja paaaljon halvempaa virittämistä kuin vanhat vapari S-moottorit.
Itse enempi tykkään vaparista mutta kyllähän se ahdettu kunnon lukemilla housut märiksi vetää...Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Enitenhän näissä uusissa Bemareissa ärsyttää tuo ulkonäkö. Aivan järkyttävännäköisiä sämpylöitä yhdistettynä japanilais tyyppisiin amismoottoreihin. e60/61 oli vielä ihan nätti, mutta tämä F10 on melkoinen hirvitys.Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
-
Samaa mieltä. Omasta mielestä e60M5 näyttää helvetin hyvältä ja kabiinissa istuessa se vasta hyvältä tuntuukin. Mutta tämä f10, ei. Ei ulkonäkö nappaa sitten yhtään, äkkivaikutelmaltaan näyttää niin korealaiselta autolta että naapurikaan sitä ei saksalaiseksi varmasti tunnistaisi ilman bemarin merkkejä. Niin ne pienet kylkimuotoilut vaan vaikuttaa. Jos tosiaan olisi se M5:n raha kätösissä, niin kyllä se nenä kääntyisi kilpailijan suuntaan. No onneksi ei köyhän tarvitse talon hintaista autoa miettiä.
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostUusissa F-sarjalaisissa tämä on taas korjattu eli kabiini on "käännetty" taas kuskia kohden mikä on omastakin mielestä ainoa oikea ratkaisu. Ainakin uusi F10 on mahtava auto ja kyllä siinä on melkoinen ero johonkin volkkariin... jos näitä tehtäisiin vieläkin 90-luvun konseptilla niin eihän niitä enää kukaan ostaisi. Turbot yms. on tätä päivää. Toki ainahan löytyy e30 fanittajia ja porukkaa jonka mielestä ruosteiset teini-bemarit on ainoita oikeita autoja.
Onhan se ///M:en häpäisemistä että tehdään M5 jossa äänet tulee kajareista eikä koneesta/putkesta. Youtubesta voi vaikka tarkistaa BMW active sound, saiskohan Eisenmannilta ostettua päivitetyn äänisoftan?BMW M5 -95, Fjordgrau
BMW M535i -86, Polarissilber
BMW 325i -87 M Tech 1, Diamantschwarz
BMW 740i -94, Aspen-silber
BMW X1 xDrive20d -16, Alpinweiss 3
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostEn tiedä oletko ollut 1M kyydissä/ajanut. Olkoon vaan miten jämäosista kasattu, mutta kaiken kaikkiaan helvetin hieno laite.
Nimimerkillä: Kyydissä istunut vanhanliiton S moottorin omistaja.
Mutta jos olis 3,5 litre 9000 rpm. "S65 evo" + DKG aski...G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostM5 vs 550d
Suoralla M5 odotetusti nopeampi, mutta myös ohituskiihtyvyydessä yllttäen m5 reilusti vahvempi. Osuukohan 550d:llä vaihto tuolle välille? Kummallisen suuri ero. 550d kulutus on taas melkein M5 tasoa.
M5 M550d
60-100 1,7 2,8
80-120 2,1 3,3
http://www.bimmerfest.com/news/62521...th-the-king?/#
M5:n suorituskyky on suorastaan epätodellinen isolle tuotantosedanille. Vaparikoneesta luopuminen taisi olla niin kipeä paikka, että menetystä piti hyvittää vähän reilummin. Nostan hattua tälle autolle.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostM5 M550d
60-100 1,7 2,8
80-120 2,1 3,3E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Mr.Speed
Se on hirviän hyvä että suunnittelu ja toteutus tapahtuu kuitenkin bmw:n konttorilla, eikä missään muualla
Tehoja kuitenkin nostetaan aina uuden mallin mukana, ja se on tiedossa että vaparina moottori tarvii kokoa. Wanha V8 miesten sanonta "mikään ei voita kuutiotuumia" pitää paikkansa, mutta tänä päivänä kun ollaan helisemässä tämän ilmastonmuutoksen kanssa, ei saksan poijjaat ilmeisesti kehdanneet kasvattaa mottia samoihin lukemiin kuin viperissä.
Minun lukeman mukaan tämä uus M5 on otettu automaailmassa hyvin vastaan ja sitä on kehuttu, monilta osin paremmaksi kuin entinen. Myöskin moottorin osalta.
Mitä ulkonäköön tulee niin mun mielestä muotoilultaan onnistunut. Maskuliininen ja hieman tyly bemarin tyyliin. Ei säväytä samalla tavalla kuin E60 ilmestyessään, mutta kuitenkin ulkonäöllisesti 100% 5-sarjan BMW. Ulkoasussa on tuulahdus vanhaa, ja mun silmään tämä F10 sopis leikkimielisesti ehkä paremmin E39:n jatkajaksi kuin E60. Miksikään korean tusinamuovikipoksi tätä ei voi verrata kukaan edes vitsinä.
Köyhäpoika vaan joutuu haaveileen tällaisista
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostSe on hirviän hyvä että suunnittelu ja toteutus tapahtuu kuitenkin bmw:n konttorilla, eikä missään muualla
Tehoja kuitenkin nostetaan aina uuden mallin mukana, ja se on tiedossa että vaparina moottori tarvii kokoa. Wanha V8 miesten sanonta "mikään ei voita kuutiotuumia" pitää paikkansa, mutta tänä päivänä kun ollaan helisemässä tämän ilmastonmuutoksen kanssa, ei saksan poijjaat ilmeisesti kehdanneet kasvattaa mottia samoihin lukemiin kuin viperissä.
Minun lukeman mukaan tämä uus M5 on otettu automaailmassa hyvin vastaan ja sitä on kehuttu, monilta osin paremmaksi kuin entinen. Myöskin moottorin osalta.
Mitä ulkonäköön tulee niin mun mielestä muotoilultaan onnistunut. Maskuliininen ja hieman tyly bemarin tyyliin. Ei säväytä samalla tavalla kuin E60 ilmestyessään, mutta kuitenkin ulkonäöllisesti 100% 5-sarjan BMW. Ulkoasussa on tuulahdus vanhaa, ja mun silmään tämä F10 sopis leikkimielisesti ehkä paremmin E39:n jatkajaksi kuin E60. Miksikään korean tusinamuovikipoksi tätä ei voi verrata kukaan edes vitsinä.
Köyhäpoika vaan joutuu haaveileen tällaisista
Taitaa automaailmalla kuitenkin sanella moni muu asia enemmän, varsinkin tälläisissä "koko perheen autoissa". Eli ympäristö, viherpiipertäjät, hienot päästölukemat myyntitekstissä. Ne vie tätä autokehitystä omalta osaltaan eteenpäin, eikä suinkaan se että potentiaali loppuisi kesken vapaasti hengittävien moottorien osalta.
Ja F10 ulkonäöstä ei voida kiistellä, mutta jokainen voi vetää siitä omat johtopäätöksensä.
Tosin omaan silmään E30M3 näyttää lähes taivaalta, ja sen kun laittaisi autokeskukseen muiden bemareiden ja fiiattien väliin niin arvaa vaan sitä kommenttien ja mutinan määrää niiltä runkkupuvut päällä pyöriviltä "miehiltä" jotka sitten varttia myöhemmin starttaa sen uuden ja hienon Juken sieltä takapihalta ja ajaa kotio suorinta reittiä.
Niin se maailma muuttuu, autoteollisuudessa.
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View Post
Mitä ulkonäköön tulee niin mun mielestä muotoilultaan onnistunut. Maskuliininen ja hieman tyly bemarin tyyliin. Ei säväytä samalla tavalla kuin E60 ilmestyessään, mutta kuitenkin ulkonäöllisesti 100% 5-sarjan BMW. Ulkoasussa on tuulahdus vanhaa, ja mun silmään tämä F10 sopis leikkimielisesti ehkä paremmin E39:n jatkajaksi kuin E60. Miksikään korean tusinamuovikipoksi tätä ei voi verrata kukaan edes vitsinä.
Eniten ihmetyttää, että miks M5:n tunnusomainen etupuskurin muotoilu on otettu tässä mallissa kokonaan pois? Kaikissa edellisissä malleissa puskurissa on ollut leveä viistosti ylospäin suuntautuva hymy. Nyt se on käännetty sisäänpäin.Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
Comment