Ei hoida yleisimmät ohjainboxit ainakaan jarruvaloja pelkästään väylän kytkemällä...
Kymmeniä koukkuja on eri bemareihin tullut asennettua ja todettua että jarruvalo ei toimi jos ei ole oikeaan piuhaan kytketty sitä jarruvalon herätettä.
Jos et usko, revi jostain jälkiasennetusta irti se jarruvalon heräte ja ihmettele sitten asiaa...
Mulla on koukkupajan asentama jälkiasennus sarja ,missä ei ole jarruvaloon vedettyä johtoa ja jarruvalot toimii väylän kautta peräkärryssä.
Suoraan newtissin trailer infosta: Also implemented is an input for direct activation of the brake light by the brake light power circuit of the towing vehicle (hard-wired). The emergency function guarantees the function of the brake light on failure of the CAN bus.
Sama suomeksi: Myös vetoauton jarruvalojen tehopiirin suoraa jarruvalojen aktivointia varten on toteutettu tulo (kiinteästi kytketty). Hätätoiminto takaa jarruvalojen toiminnan CAN-väylän vikaantuessa.
Autona E66 -06
Laitetaas pientä päivitystä, Ostin käytetyn alkuperäisen bmw:n vetokoukun boksin AHM4R ja vaihdoin sen tarvikeboksin tilalle. Nyt ei tarvii näppäimestä poistaa piippausta kun peräkärryä peruttaa. En myöskään kytkenyt johtoa sinne auton jarruvaloon, peräkärryn kaikki valot toimii niin kuin pitää, myös jarruvalot.
Ei hoida yleisimmät ohjainboxit ainakaan jarruvaloja pelkästään väylän kytkemällä...
Kymmeniä koukkuja on eri bemareihin tullut asennettua ja todettua että jarruvalo ei toimi jos ei ole oikeaan piuhaan kytketty sitä jarruvalon herätettä.
Jos et usko, revi jostain jälkiasennetusta irti se jarruvalon heräte ja ihmettele sitten asiaa...
Ei sulla jarruvalot toimi. Jarruvalot kun eivät kulje väylässä vaan on vedetty erikseen. Ja et voi ottaa takavalolta kun uudemmissa tuppaa olemaan pienempi jännite polttimoilla kun jarrua ei paineta joten palaa himmeämpänä takavalona ja valo kirkastuu kun painetaan jarrua, heräte pitää ryöstää lisäjarruvalolta.
Kyllä niissä ohjeissa on yleensä kerrottu mistä se heräte pitää ottaa, riippuu vähän vuosimallista ja auton varusteluista mistä se löytyy. Musta johto keltaisella raidalla on siis haussa ja pitää mitata että siihen tulee jännite vain jarruttaessa, samassa nipussa kun saattaa olla useampi musta-keltainen.
Edit: Tarkastin ohjeen, kyllä se myös AC merkkisessä sarjassa käsketään samasta kuvasi mukaisesta johtonipusta ryöstää...
Kyllä väylä hoitaa jarruvalojen toiminnan, se kyseinen johdin kytketään siksi jarruvalolle menevään johtimeen, jotta jarruvalot toimivat vaikka boksi vikaantuisi.
Trailertechin sarjalta näyttää, on noita tullut asenneltua, eikai ne sen kummempia ole kuin westfailan tai AC:n sarjat mitä nuo yleensä on. Ei ole toiminnassa ollut ongelmia. Kunhan on CAN-väyläinen merkkikohtainen sarja ja vielä oikea mallia (sähköt muuttuu josikuks 2014, ekat LCI:t saattaa vielä olla vanhoilla sähköillä). Sen näkee väylän väristä, itse johdot koukun johtosarjassa on sama, ohjainlaite eri.
Näyttävät myyvän paljon Westfaliaa jonkun toisen valmistajan sähkösarjoilla. Mitkähän 13-pinniset ovat hyviä? Westfalia kai on ainakin aika plug & play.
Sähkösarjakin lienee muuten sama mutta se on pohjamuovin takia eri osanumerolla pre lci, lci ja m sport malleissa. Sellainen ero on itse autossa että orkkis vetokoukullisessa autossa on tehokkaampi sähköflekti mut en oo ainakaan sille tarvetta huomannut olevan. Eli itellä on se vakio flekti ja jälkiasennettu sähkökoukku
Leave a comment: