F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ekaBMW
    replied
    Jos aikoo vetää uudempia jarrullisia kärryjä niin kannattaa suosiolla laittaa koukku 13-nap pistokkeella. Uudemmissa jarrullisissa kärryissä on 13-nap pistokkeet ja autoltakin se vaaditaan siinä tapauksessa. (Siis jos molemmat ovat uudempia kuin mitä peruutusvalo tuli pakolliseksi kärryyn eli kesä -11 jälkeen)
    Tosin en ole kuullut että kukaan olisi tuota koskaan valvonut eli ei taida seuraamuksia olla tiedossa.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kannattaa sitten ostaa CAN väyläinen merkkikohtainen johtosarja, ko. hinnalla kaikissa ei sellaista ole mukana...
    Juuri näin ja vieläpä sellainen että kytkee tutkan automaattisesti pois päältä

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Ei ole vaikea asentaa itsekkään ja eBaysta saa westfalian alle 400 sähköineen
    Kannattaa sitten ostaa CAN väyläinen merkkikohtainen johtosarja, ko. hinnalla kaikissa ei sellaista ole mukana...

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Kesäromu View Post
    Kysyinkin tuolta ja kertoivat homman hoituvan parissa kolmessa tunnissa, hinta Westfalian irroitettavalle koukulle 7-napaisella rasialla olisi 820-,
    Ramederilla samainen Westfalian koukku sähkösarjalla kotiin toimitettuna 527-, joten tällä hetkellä näyttää siltä että laitan itse.

    Euromaster tarjosi irroitettavaa koukkua, Autohak-merkkistä, asennettuna hintaan 669-, johon ei kyllä ihan saatu varmuutta kun asiasta paremmin tietävä henkilö oli karanteenissa.
    Ei ole vaikea asentaa itsekkään ja eBaysta saa westfalian alle 400 sähköineen

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    https://www.koukkupaja.fi/toimipisteet/espoo/

    Itse käytin Lprn toimipaikassa... hyvin pelaa palvelu ja siisti asennus !!
    Kysyinkin tuolta ja kertoivat homman hoituvan parissa kolmessa tunnissa, hinta Westfalian irroitettavalle koukulle 7-napaisella rasialla olisi 820-,
    Ramederilla samainen Westfalian koukku sähkösarjalla kotiin toimitettuna 527-, joten tällä hetkellä näyttää siltä että laitan itse.

    Euromaster tarjosi irroitettavaa koukkua, Autohak-merkkistä, asennettuna hintaan 669-, johon ei kyllä ihan saatu varmuutta kun asiasta paremmin tietävä henkilö oli karanteenissa.
    Last edited by Kesäromu; 24-03-2020, 21:51.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by Kesäromu View Post
    Pitäisi saada F10:iin irroitettava koukku ja asennus, onko kellään suositusta minne kannattaa viedä/olla yhteydessä..? Espoo tai lähikunnat sopisi. Saa laittaa vaikka privaan viestiä.
    yleisimpien automerkkien vetokoukut, mm. Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Jeep, Kia, Mazda, Mercedez-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota…


    Itse käytin Lprn toimipaikassa... hyvin pelaa palvelu ja siisti asennus !!

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Pitäisi saada F10:iin irroitettava koukku ja asennus, onko kellään suositusta minne kannattaa viedä/olla yhteydessä..? Espoo tai lähikunnat sopisi. Saa laittaa vaikka privaan viestiä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Nyt alkaa hinta olla sopiva. Saksankielen taitoni rajoittuu siihen että tiedän autoa etsiessä että voll olis hyvä löytyä tekstistä ja motorshaden tekstiä tulisi välttää. Aamusta tuli f11 pihaan ja auto on valmistunut 06/2011 elikkäs tuo linkin koukku taisi olla faceliftiin. Muuten sopii mutta sähkösarja taitaa oll faceliftissä eri. Ajatuksena asentaa kaikki itse mutta koodauksen saa hoitaa esim aj tech kun tuossa nurkalla on niiden halli ja erittäin hyviä kokemuksia on siitä paikasta.
    Koukku näyttäis olevan samalla numerolla. Tykötarpeet sitten tuosta mallin mukaan.

    https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=03_1059

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Hubauer:lta näyttäis löytyvän edullisemmin.

    https://www.hubauer-shop.de/de/advan...ds=71606874904

    Nyt alkaa hinta olla sopiva. Saksankielen taitoni rajoittuu siihen että tiedän autoa etsiessä että voll olis hyvä löytyä tekstistä ja motorshaden tekstiä tulisi välttää. Aamusta tuli f11 pihaan ja auto on valmistunut 06/2011 elikkäs tuo linkin koukku taisi olla faceliftiin. Muuten sopii mutta sähkösarja taitaa oll faceliftissä eri. Ajatuksena asentaa kaikki itse mutta koodauksen saa hoitaa esim aj tech kun tuossa nurkalla on niiden halli ja erittäin hyviä kokemuksia on siitä paikasta.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Onhan sillä tosiaan hintaa... Taidan laittaa westfalian irrotettavan, niitä olen yhden töissä laittanut ja aika siististi se m sportin puskurin kanssa asettuu. Toki Suomessa pari käytettyä oli purkaamoilla, mutta epäilys on vahva on boxit ja johtosarjat ei ole tallessa kun niistä ei mitään mainita. Mikäs se kuukausi olikaan sähköjen osalta 2014 vuonna se kriittinen raja?
    Hubauer:lta näyttäis löytyvän edullisemmin.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Onhan sillä tosiaan hintaa... Taidan laittaa westfalian irrotettavan, niitä olen yhden töissä laittanut ja aika siististi se m sportin puskurin kanssa asettuu. Toki Suomessa pari käytettyä oli purkaamoilla, mutta epäilys on vahva on boxit ja johtosarjat ei ole tallessa kun niistä ei mitään mainita. Mikäs se kuukausi olikaan sähköjen osalta 2014 vuonna se kriittinen raja?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Hiljaista on koukkupuolella... Osaako joku sanoa mitä tuo f11 sähkötoiminen koukku maksaa retrofit sarjana? Jostain tuli vastaan että noin 1400 suomesta ostettuna mut esim ebaysta ei ainakaan äkkiseltään löytynyt. Westfalian normaalia irrotettavaa oli noin 450e shköineen ja sitten brink mekaanisesti käännettävää. Minkähänlainen tuo brink olisi? Ja sopiikohan kääntymään m puskurin kanssa?
    Tuon verran se orkkiksena maksaa.

    https://www.bmwautoparts.net/en/sear...71606874904%09

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Hiljaista on koukkupuolella... Osaako joku sanoa mitä tuo f11 sähkötoiminen koukku maksaa retrofit sarjana? Jostain tuli vastaan että noin 1400 suomesta ostettuna mut esim ebaysta ei ainakaan äkkiseltään löytynyt. Westfalian normaalia irrotettavaa oli noin 450e shköineen ja sitten brink mekaanisesti käännettävää. Minkähänlainen tuo brink olisi? Ja sopiikohan kääntymään m puskurin kanssa?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Osaako kukaan sanoa onko koukulla eroa sedan vs farkku? Eli käykö sedanissa ollut alkuperäinen sähkökoukku farkkuun?

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Lueskelin ketjun läpi niin tuli muutamia asioita mieleen. Itsellä kylläkin E sarjalainen (vielä toistaiseksi).

    Olikos se niin että sähköpistokkeessa on mikrokytkin joka kertoo onko kärry perässä vai ei. Ja on 13 nap pistokkeessa pinnikin joka on maadoitettu kärryn pistokkeen sisällä tai kärryssä merkiksi siitä että kärry on kyrkettynä. Ohjainboksi toimii tämän tiedon varassa.
    Voi toki olla että yleissarjassa noita ei ole toteutettu.

    Tehdaskoukussa tulee lisänä tehokkaampi moottorin tuuletin ja sedanissa myös jäykemmät takajouset (autolla korotettu kokonaispaino kärryn kanssa). Ei taida kukaan noita laittaa jälkiasennuskoukun yhteydessä. Moottorihan lämpenee enemmän kärryä vedettäessä mutta Suomessa on sen verran viileää että pärjää varmaan ilmankin tehokkaampaa tuuletinta. Vuoristossa ja kuumemmissa maissa voi olla hyvinkin tärkeä.
    Eli jos retrofittaa niin pelkällä koukulla selviää (voi olla että bmw liike tekee vain virallisia retrofittejä eli mm tuuletin vaihdetaan)

    Aika moni laittaa edelleen 7 napaisia pistokkeita uusiin autoihin. Yleisenä infona tiedoksi että uudempia jarrullisia kärryjä ei saisi vetää 7 napaisella pistokkeella varustetulla autolla vaan pitää olla 13 napainen jotta ne peruutusvalotkin toimisi.
    Koskee siis autoja jotka rekisteröity sen jälkeen kun peruutusvalot tuli jarrulliseen kärryyn pakolliseksi.
    Tosin tätähän ei kukaan valvo ja suurimmalla osalla on jarruton kärry jolloin asialla ei ole merkitystä. Mutta jos vaikka vuokraa tuorehkon Dino nosturin niin asialla voi olla merkitystä.

    Tuo sähköisesti taittuva koukku on tosiaan vikaherkempi. Nykyään saa kuitenkin uuden hammasrattaan rikkoutuneen tilalle joten koko koukkua ei ole pakko uusia. (Ainakin E sarjassa. Kait tuo on sama F:ssä).

    Minulla olisi irrallinen rikkinäinen koukku joka oli tarkoitus kunnostaa mutta eipä saa aikaiseksi.

    Leave a comment:

Working...
X