F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VESiX
    replied
    Minä laitoin myös Westfalian koukun ja sähkösarjan jälkiasennuksena F11:ta. Kustannukset oli luokkaa 400€ + työt. Eihän se käänny sähköllä puskurin alle, mutta hyvälle tuntipalkalle pääsee kun muutaman kerran vuodessa koukkua manuaalisesti irroittelee. Muuten tuossa ei ole toiminnallisuuden suhteen eroa tehdaskoukkuun (PDC etc.)

    Osaava paja asentaa koukun noin kuudessa tunnissa, joten alle tonnin pitäisi onnistua. Tuossa Poken viittaamassa ketjussa on varmasti kerrottu kaikki olennainen.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Kiitos vinkistä, mutta tuo ebayn koukku ei käy F11:een, sanoo "Der Artikel passt nicht BMW 5er Touring 2011 F11 530d xDrive.".
    joo sorry ei käy. mutta kyllä sieltä niitä toukan koukkujakin löytyy. lähinnä oli tarkoitus hintatasoa herätellä.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Kiitos vinkistä, mutta tuo ebayn koukku ei käy F11:een, sanoo "Der Artikel passt nicht BMW 5er Touring 2011 F11 530d xDrive.".

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Merkkihuolto pyytää 530:n (F11) sähköisestä koukusta asennettuna 2286 e. Ilmeisesti itkettävä ja maksettava? Vai saako jostain halvemmalla? Itse en rupea asentamaan, joutuu kuulemma sähköt vetämään kojelaudasta asti (uskomatonta, ruotsalaisessa oli sähköt valmiina liittimellä tavaratilan alla).

    Onko muuten tietoa siedettävistä lisäkaukovaloista F11:een? Saako niille ohjauksen jostain järkevästi? Järkyttävät nuo vakioxenonit..
    Vaihtoehtona westfalian koukku irroitettavalla päällä ebaystä 400e sähkösarjoineen pihaan tuotuna. Tai no hinta hieman noussut tuolla mistä minä sen kesällä tilasin: http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-Limou...item3f060cb4b2

    CAN-väylän( yksi parikierretty kaapeli) joutuu vetämään eteen kuskin puolelle lokeron taakse. Mikäli ei löydy takakontista oikean sivuverhoilun takaa. Onnistuu kynnyslistat ja kojelaudan kuskinpuolen alasuojan irroittamalla. Muut sähköt kytketään takakontissa.

    Omaani asensin tuollaisen Westfalian ihan itse. Käy myös M-sport korisarjan kanssa ilman ylimääräisiä tms. luukkuja.

    Tuolla bmwforum:fi:llä löytyy kuvia ja vinkkejä aiheesta:

    Last edited by poke; 11-10-2013, 13:04.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Merkkihuolto pyytää 530:n (F11) sähköisestä koukusta asennettuna 2286 e. Ilmeisesti itkettävä ja maksettava? Vai saako jostain halvemmalla? Itse en rupea asentamaan, joutuu kuulemma sähköt vetämään kojelaudasta asti (uskomatonta, ruotsalaisessa oli sähköt valmiina liittimellä tavaratilan alla).

    Onko muuten tietoa siedettävistä lisäkaukovaloista F11:een? Saako niille ohjauksen jostain järkevästi? Järkyttävät nuo vakioxenonit..

    Leave a comment:


  • Raaseri
    replied
    Kyllä Thule MX tilttikoukku ja Westfalian irroitettava sopivat saamieni tietojen mukaan. Varmaan moni muukin. Mulle tosin taitaa tulla sähkökoukku. Edellisessä toimi sen 3v hyvin.

    Mahtaisko olla niin että toikin mekanismi pitäs täällä huoltaa ja rasvata kerta vuoteen. Oma toimi talvetkin hyvin, mutta tuskin toi jatkuvassa suolaliuoksessa uittaminen talvisin sillekään hyvää tekee.

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by niku50 View Post
    Älä ihmeessä laita ainakaan sähkötoimista koukkua sillä niissä on ollut paljon ongelmia. Mulla toimi noin kolme vuotta hyvin mutta sitten alkoi ongelmat. Koukku ei tullut ulos jollei nappia takakontissa painanut kok ajan ja sittenkin liikkui kui pätkimällä. lopulta kun se oli ulkona ja tiukasti lukittuna herjasi kuitenkin summerilla, varoitusvalolla ja tekstillä ettei ole turvallisesti lukittuna. Paikallinen merkkiliike sitä tutki ja tulivat siihen tulokseen että on vaidettava koko sähköosa uuteen, hintaa yli 1100 € ja työt päälle.

    Laitatin Thulen koukun irroitettavalla päällä mutta herjat ja varoitukset on päällä vieläkin. Osaisiko joku foorumin jäsen poistaa vikakoodin ja ohjelmoida koukun pois?
    M-sporttiin sopivaa irroitettavalla päällä olevaa mallia kun ei tahdo löytyä. Tai ainakaan järkevään hintaan.

    Leave a comment:


  • niku50
    replied
    Älä ihmeessä laita ainakaan sähkötoimista koukkua sillä niissä on ollut paljon ongelmia. Mulla toimi noin kolme vuotta hyvin mutta sitten alkoi ongelmat. Koukku ei tullut ulos jollei nappia takakontissa painanut kok ajan ja sittenkin liikkui kui pätkimällä. lopulta kun se oli ulkona ja tiukasti lukittuna herjasi kuitenkin summerilla, varoitusvalolla ja tekstillä ettei ole turvallisesti lukittuna. Paikallinen merkkiliike sitä tutki ja tulivat siihen tulokseen että on vaidettava koko sähköosa uuteen, hintaa yli 1100 € ja työt päälle.

    Laitatin Thulen koukun irroitettavalla päällä mutta herjat ja varoitukset on päällä vieläkin. Osaisiko joku foorumin jäsen poistaa vikakoodin ja ohjelmoida koukun pois?


    Originally posted by Raaseri View Post
    Heräteostoksena tuli laitettua uusi auto. Valkoinen F11 mopon moottorilla, mutta M-sport paketilla ja sopivilla optioilla. MUTTA koska kyseessä oli jo valmiiksi maassa ollut auto, ei tähän oltu tehtaalta otettu sähkökoukkua. Edellisessä totuin näppärään sähkökoukkuun kun välillä monta kertaa viikossa raahaa rata- tai crossipyörää kärryllä.

    Meinasin tippua penkiltä kun kuulin liki kolmen tonnin pyynnön oem-koukusta. Vaatii kuulemma jonkin jäähdytinpuhaltimenkin vaihdon 400W -> 600W? Hä? Ei kärryn valoissa montaa kymmentä wattia koko aikaa pala, miten se voi vaatia 200W jäähdytystehoa?

    Ebay on pullollaan irrotettavaa koukkua alkaen 300€ ja suuressa osassa löytyy hyvät asennusohjeet, osaa ei väittämän mukaan tarvi edes koodata. Onko jollain kokemusta tarvikekoukusta? Marmorilla tietty oltiin sitä mieltä että vaan ongelmia jos ei ole oma koukku. En tahdo uskoa, on niitä niin paljon myynnissä.

    Pikasella soittokierroksella koukkupajat laittaa koukun 800€lla sisältäen kaiken. Ei kyllä millään taivu maksamaan sähkökoukusta pyydettyä hintaa, se on posketon.

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by Raaseri View Post
    Katotaan nyt mihin ratkasuun päädyn, voitas pitää toisemme loopissa, ei ainakaan tarvi samaa virhettä toistaa. Soitin äsken Berliiniin BMW:lle, siellä sama alkup koukku asennettuna oli alle kaks tonnia. Hammasta kiristellen ehkä sen voin maksaa. Lisävarustelistasta toi oli ollut 1530€, joten se on nyt vähän henkinen verrokkihinta ja kipuraja.
    Kipurajasta samaa mieltä. Tässä taitaa olla maltti valttia. Odottaa että joku tekee ensin kyseisen operaation ja sitten vain perässä matkien.

    Leave a comment:


  • Raaseri
    replied
    Originally posted by Tenojono View Post
    Joo-o samalla uralla ollaan. Ebayssa on noita irroitettavia postitettuna 400€ ja niissä monessa sanotaan ettei käy m-sporttiin.

    Sähköinen vetokoukku käy m-tech takapuskimeen mutta minulle ilmoitettiin että pitää koodata. Euroopasta purkuautosta 400-700€ alkup. sähkövetokoukku. Siihen päälle asennus ja käynti bmw liiikkees ohjelmoinnis.

    Halvemmaksi tulee ostaa vetoautoksi joku räpsy.
    Hätäsenä tilasin vaimon Poloon rameder.eu:sta koukun. 210€ sähköineen ja postikuluineen. Mutta kun välillä vetää 500km suuntaansa kärryä, niin pakko koukku on Bemuunkin saada. Yksnelonen Polo on varmaan aika nöyrä vetoautona. Normaalistikin kuluttaa litran-pari enemmän bensaa samassa ajossa kuin Bemu, kärry varmaan tuplaa kulutuksen.

    Katotaan nyt mihin ratkasuun päädyn, voitas pitää toisemme loopissa, ei ainakaan tarvi samaa virhettä toistaa. Soitin äsken Berliiniin BMW:lle, siellä sama alkup koukku asennettuna oli alle kaks tonnia. Hammasta kiristellen ehkä sen voin maksaa. Lisävarustelistasta toi oli ollut 1530€, joten se on nyt vähän henkinen verrokkihinta ja kipuraja.

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by Raaseri View Post
    VINin perusteella tuota koukkua tarjottiin, joten kyllä kai siihen silloin saa.

    Helvetti vieköön, olis pitänyt osata ajatella tämä asia etukäteen ja ottaa auto tehdastilauksena. Osassa noita tarvikekoukkuja sanotaan ettei sovi M-sportin kanssa, osassa ei. Muuten pitäs olla sama koukku liki läpi kaikkien F10/11 mallien. Silmämääräisesti toi takapuskin ei niin kovin erilainen korisarjalla ole, mutta kai tässäkin jokin riski sopimattomuudesta on.

    Lähden kohta kolmeksi viikoksi Alpeille tolla, taidan laitattaa Saksassa, varmaan sieltä löytyy paikka joka hoitaa asian ilman aseettomaksi ryöstöksi luokiteltavaa hinnoittelua.
    Joo-o samalla uralla ollaan. Ebayssa on noita irroitettavia postitettuna 400€ ja niissä monessa sanotaan ettei käy m-sporttiin.

    Sähköinen vetokoukku käy m-tech takapuskimeen mutta minulle ilmoitettiin että pitää koodata. Euroopasta purkuautosta 400-700€ alkup. sähkövetokoukku. Siihen päälle asennus ja käynti bmw liiikkees ohjelmoinnis.

    Halvemmaksi tulee ostaa vetoautoksi joku räpsy.

    Leave a comment:


  • Raaseri
    replied
    Originally posted by mr81 View Post
    1400€ näyttäis saavan kyseiset osat Suomesta http://www.realoem.com/bmw/showparts...=71&fg=10&hl=1

    En kyl ymmärrä tätä suomalaista hinnoittelua yleensä mis pitää olla ihan tolkuttomat katteet ja sen takia jää kokonais volumit pieniksi. Joka kerta kun kysynyt jotain jälkiasennusta merkkiliikkeeltä niin ne hinnat on jotain aivan uskomattomia.
    Saaks uudes F1X sähkökoukun m-sporttiin? E6x ei onnistu.
    VINin perusteella tuota koukkua tarjottiin, joten kyllä kai siihen silloin saa.

    Helvetti vieköön, olis pitänyt osata ajatella tämä asia etukäteen ja ottaa auto tehdastilauksena. Osassa noita tarvikekoukkuja sanotaan ettei sovi M-sportin kanssa, osassa ei. Muuten pitäs olla sama koukku liki läpi kaikkien F10/11 mallien. Silmämääräisesti toi takapuskin ei niin kovin erilainen korisarjalla ole, mutta kai tässäkin jokin riski sopimattomuudesta on.

    Lähden kohta kolmeksi viikoksi Alpeille tolla, taidan laitattaa Saksassa, varmaan sieltä löytyy paikka joka hoitaa asian ilman aseettomaksi ryöstöksi luokiteltavaa hinnoittelua.

    Leave a comment:


  • mr81
    replied
    1400€ näyttäis saavan kyseiset osat Suomesta http://www.realoem.com/bmw/showparts...=71&fg=10&hl=1

    En kyl ymmärrä tätä suomalaista hinnoittelua yleensä mis pitää olla ihan tolkuttomat katteet ja sen takia jää kokonais volumit pieniksi. Joka kerta kun kysynyt jotain jälkiasennusta merkkiliikkeeltä niin ne hinnat on jotain aivan uskomattomia.
    Saaks uudes F1X sähkökoukun m-sporttiin? E6x ei onnistu.

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Jos ne on laskenut, notta kun on rahaa ostaa uusi niin menee nyt yks 3tonnin koukkukin hurja on kyllä hinta

    Leave a comment:


  • Raaseri
    started a topic F11 vetokoukku?

    F11 vetokoukku?

    Heräteostoksena tuli laitettua uusi auto. Valkoinen F11 mopon moottorilla, mutta M-sport paketilla ja sopivilla optioilla. MUTTA koska kyseessä oli jo valmiiksi maassa ollut auto, ei tähän oltu tehtaalta otettu sähkökoukkua. Edellisessä totuin näppärään sähkökoukkuun kun välillä monta kertaa viikossa raahaa rata- tai crossipyörää kärryllä.

    Meinasin tippua penkiltä kun kuulin liki kolmen tonnin pyynnön oem-koukusta. Vaatii kuulemma jonkin jäähdytinpuhaltimenkin vaihdon 400W -> 600W? Hä? Ei kärryn valoissa montaa kymmentä wattia koko aikaa pala, miten se voi vaatia 200W jäähdytystehoa?

    Ebay on pullollaan irrotettavaa koukkua alkaen 300€ ja suuressa osassa löytyy hyvät asennusohjeet, osaa ei väittämän mukaan tarvi edes koodata. Onko jollain kokemusta tarvikekoukusta? Marmorilla tietty oltiin sitä mieltä että vaan ongelmia jos ei ole oma koukku. En tahdo uskoa, on niitä niin paljon myynnissä.

    Pikasella soittokierroksella koukkupajat laittaa koukun 800€lla sisältäen kaiken. Ei kyllä millään taivu maksamaan sähkökoukusta pyydettyä hintaa, se on posketon.
    Last edited by Raaseri; 27-06-2012, 21:36.
Working...
X