F11 vetokoukku?
Collapse
X
-
Kiitos avusta. Koukkupajalle Vantaalle kaiketi sitten suunta otettava. Ei riitä oma uskallus lähteä yksin tekemään tuota operaatiota, vaikka hyviä ohjeita onkin tässä ketjussa jaossa ollut.
-
Originally posted by JulleW View PostOnko kokemusta miten esim. tuo Westfalian koukku istuu F11 jossa M-performance takadiffuusori? Koukku pitäisi saada, mutta toki toiveena, että sen saisi niin piiloon kuin mahdollista ja että pitäisi rikkoa niin vähän kuin mahdollista.
Ja olisiko täällä osaavaa tekijää joka voisi työn korvausta vastaan suorittaa? Itse asun Vantaalla joten mielellään täältä päin Suomea. Olen toki lukenut mm. Koukkupajasta, mutta mieluummin veisin auton jollekin tietylle henkilölle, enkä firmalle. Saa laittaa privaviestiä jos osaat homman ja tekisit sen ”kuin omaasi”. Tarvittaessa ajelen pidemmällekin.
Liitteenä (jos onnistuin) muutama kuva tosta takapäästä.
Leave a comment:
-
Onko kokemusta miten esim. tuo Westfalian koukku istuu F11 jossa M-performance takadiffuusori? Koukku pitäisi saada, mutta toki toiveena, että sen saisi niin piiloon kuin mahdollista ja että pitäisi rikkoa niin vähän kuin mahdollista.
Ja olisiko täällä osaavaa tekijää joka voisi työn korvausta vastaan suorittaa? Itse asun Vantaalla joten mielellään täältä päin Suomea. Olen toki lukenut mm. Koukkupajasta, mutta mieluummin veisin auton jollekin tietylle henkilölle, enkä firmalle. Saa laittaa privaviestiä jos osaat homman ja tekisit sen ”kuin omaasi”. Tarvittaessa ajelen pidemmällekin.
Liitteenä (jos onnistuin) muutama kuva tosta takapäästä.
Leave a comment:
-
Ainiin ja alaslaskevalla johtosarjalla tarkoitan tuota. Jotenkin harmaa muistikuva että olisin ronkkinut joskus tuota.
Leave a comment:
-
Eräs foorumilainen oli laittamassa autoonsa (- 2013/06) koukkua ja kyseli että voiko kytkeä koukun johtosarjan aikaisemmin kuvissa esiintyneisiin väylänjohtoihin kuten olin tehnyt faceliftissä.
Väyläjohtojen värithän poikkeavat toisistaan vanhemmassa (- 2013/06) ja uudemmassa(2013/07+). Vanhemmassa vetokoukun moduli kytketään K-CANiin ja uudemmassa kytkentä tehdään K-CAN2:n. K-CAN värit ovat vihreä - vihreä/oranssi. K-CAN2 värit taas kelta-punainen ja kelta-ruskea.
Vanhempi väylä kulkee kuten kuvassa näkyy ja myös tuo väyläjohto pitäisi löytyä takaluukusta f11:ssa. Olisko sitten ollut tuolla johtonipussa mikä kulkee tuolla kotelossa ja jatkaa alaspäin? Johonkin tuonne olen sen joskus vanhemmassa kytkenyt mutten vain muista ulkoa minne. Kuitenkaan vanhemman johtosarjaa ei saa kytkeä eri väylään eikä sitä tarvi myöskään F11:ssa viedä auton etupäähän saakka.
K-CAN väylä vanhemmassa
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...v/DjiAAzzg.svg
K-CAN2 väylä uudemmassa
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...1VnXBMlFBD.svg
Leave a comment:
-
Jaksoin sitten vihdosta viimein koittaa että ilmoittaako koukku palaneista kärryn polttimoista. Näyttää tuo Trail-tecinkin johtosarja ilmoittavan niistä ilman koodaamista. Samoin PDC kytkeytyy pois.
Taidan jättää koodausharjoitukset suorittamatta...
Leave a comment:
-
Käväisin lukemassa koodit, herjasi open circuit motor ja hall anturilta. Luultiin että moottori on rikki mutta olikin halpa vika. Kun vaihdoin ne rattaat niin moottorin päässä oleva johto liitin ei ollut naksahtanut lukkoon asti ja tuo liitin oli sitten lähtenyt liikkumaan irti. Eipä olis kyllä uskonut että se sieltä miiinkään voi irrota, toki en tiedä olisko se jäänyt kiireessä vain "huulille" sitten. Mut vika löytyi ja syyllinen kun käväisi peilin edessä. Nämä markan miehet on vähän tälläisiä....
Leave a comment:
-
Noniin kauampa se sähkökoukku sit toimi. Jäi jumiin puoliväliin j alkoi palaa punainen valo napissa. Nappia pohjassa pitämällä suostui liikkumaan puskurin taakse mutta herjaa lukituksen puutetta ja napissa palaa kokoajan punainen valo. Mistähän lähtis vikaa etsimään?
Leave a comment:
-
Originally posted by joko View PostSamaan väylään kun kytkee niin ei kyllä oikein voi olle merkitystä mistä kohtaa johdinta liitoksen tekee.
Leave a comment:
-
Ja toi orkkis sähköinenkin toimii koodaamattakin mutta herjaa sitä koukun asennon lukitusta ajotietokoneessa oli koukku sitten piilossa tai vetoasennossa. Mutta koukku siis kyllä liikkuu koodaamatyakin
Leave a comment:
-
Samaan väylään kun kytkee niin ei kyllä oikein voi olle merkitystä mistä kohtaa johdinta liitoksen tekee. Ecs ja vastaavien merkkikohtaisten kanssa ainakaan ei mitään tarvinnut koodata ja kaikki toimi kuten suunniteltu. Nyt kun tuo oma on koodattu niin en osaa kyllä oikein kertoa muuttuiko laatikon toiminta kun ilman koodausta en vetänyt mitään.
Leave a comment:
-
Originally posted by radiaani View PostOliko väylässä kuitenkin joku häiriöriski, jos sen haaroittaa takana?
Mallikohtaisella boksilla parkkitutka kytkeytyy pois käytöstä, kun kärry on kiinni. Tutkakuvan sijasta näytölle tulee vetokoukkusymboli. Auto on siis tietoinen kärrystä, joten jos jotain mukautetaan kärryä vetäessä, senkin pitäisi toimia?
Kokeilitko ottaa kärrystä polttimoa irti ja ymmärtääkö auto polttimon palamisen? Tämä tässä ainakin itseä kiinnostaa. Koodaillaan sitten jos ei muuten toimi.
Jotenkin epäilen että on varsin epätodennäköistä että jotain väylämurheita saa jos väylään kytkee tuolla takana vaikka jossa westfalian jutussa taisi niin lukea. Sinne kuitenkin valtaosa bokseista kytketään.
Leave a comment:
-
Originally posted by MattiMan View PostSainpa itsekin asennettua retrofitattua F11:n alkuperäisen sähköllä kääntyvän koukun. (Löytyi hyväkuntoinen koukku ebaystä, johtosarja Saksasta ja vielä yksi tarvittava moduli Liettuasta).
Kolme päivää oli auto tallissa tämän takia, koska työtä oli paljon kokemattomalle.
Koodailu tuotti vähän päänvaivaa, koska en ollut varma mitä moduleita piti VO-koodata ja tietoa oli vaihkeahko löytää. Myös koko VO-koodaus oli uutta minulle, joten sekin piti opetella.
Koodasin lopulta muistaakseni AHM, Kombi, HU-NBT, FRM, PDC...
VO-koodaus kadotti FDL-koodailut, joten ne piti tehdä uudelleen.
(samalla koodasin myös 15km öljynvaihtovälin).
Lopulta kaikki kuitenkin toimi loistavasti. Peruutuskamera näyttää zoomauksen, PDC:t kytkeytyy pois takaa (vaihteistosta en osaa sanoa. Eikös pitäisi lähteä 1:llä liikkeelle?)
On tämä kääntyvä koukku kyllä hyvä. Aina mukana jos tarve tulee yllättäen (harvoin).
Erityiskiitos käyttäjille pyyn0 ja joko
Leave a comment:
-
Originally posted by MattiMan View PostSainpa itsekin asennettua retrofitattua F11:n alkuperäisen sähköllä kääntyvän koukun. (Löytyi hyväkuntoinen koukku ebaystä, johtosarja Saksasta ja vielä yksi tarvittava moduli Liettuasta).
Kolme päivää oli auto tallissa tämän takia, koska työtä oli paljon kokemattomalle.
Koodailu tuotti vähän päänvaivaa, koska en ollut varma mitä moduleita piti VO-koodata ja tietoa oli vaihkeahko löytää. Myös koko VO-koodaus oli uutta minulle, joten sekin piti opetella.
Koodasin lopulta muistaakseni AHM, Kombi, HU-NBT, FRM, PDC...
VO-koodaus kadotti FDL-koodailut, joten ne piti tehdä uudelleen.
(samalla koodasin myös 15km öljynvaihtovälin).
Lopulta kaikki kuitenkin toimi loistavasti. Peruutuskamera näyttää zoomauksen, PDC:t kytkeytyy pois takaa (vaihteistosta en osaa sanoa. Eikös pitäisi lähteä 1:llä liikkeelle?)
On tämä kääntyvä koukku kyllä hyvä. Aina mukana jos tarve tulee yllättäen (harvoin).
Erityiskiitos käyttäjille pyyn0 ja joko
Siihen jarruvalon piuhaan niin eikös se mahda olla vain varmistus eli se toimii kyllä kun väylän kytkee? Tuo jarrun varmistus on ainakin koukkupajan asennuksissa pääsääntöisesti kytkemättä. Tosiaan sielä kuskin jalkatilassa ei ole liikaa tilaa johtojen kytkemiseen. Itse en vain uskaltanut kokeilemalla kontista etsiä niitä piuhoja vaan vedin pyyn0:lta saamieni ohjeiden mukaan ne kuten ohje käskee. Itselläni aikaa asennukseen taisi mennä noin 6 tuntia kaikkineen ja aj techillä 15 minsaa koodaukseen
Leave a comment:
-
Sainpa itsekin asennettua retrofitattua F11:n alkuperäisen sähköllä kääntyvän koukun. (Löytyi hyväkuntoinen koukku ebaystä, johtosarja Saksasta ja vielä yksi tarvittava moduli Liettuasta).
Kolme päivää oli auto tallissa tämän takia, koska työtä oli paljon kokemattomalle.
Koodailu tuotti vähän päänvaivaa, koska en ollut varma mitä moduleita piti VO-koodata ja tietoa oli vaihkeahko löytää. Myös koko VO-koodaus oli uutta minulle, joten sekin piti opetella.
Koodasin lopulta muistaakseni AHM, Kombi, HU-NBT, FRM, PDC...
VO-koodaus kadotti FDL-koodailut, joten ne piti tehdä uudelleen.
(samalla koodasin myös 15km öljynvaihtovälin).
Lopulta kaikki kuitenkin toimi loistavasti. Peruutuskamera näyttää zoomauksen, PDC:t kytkeytyy pois takaa (vaihteistosta en osaa sanoa. Eikös pitäisi lähteä 1:llä liikkeelle?)
On tämä kääntyvä koukku kyllä hyvä. Aina mukana jos tarve tulee yllättäen (harvoin).
Erityiskiitos käyttäjille pyyn0 ja joko
Leave a comment:
Leave a comment: