F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Jos PDC ei kytkeydy automaattisesti päältä, niin tuskin ajonvakautuskaan tajuaa, että siellä on kärry kytkettynä.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Mitä tuo westfalian ilmoitus "PDC poisto" kojelaudan napista tarkoittaa? Sitä että se deaktivoituu vain napista eikä automaattisesti?
    Juurikin tätä eli pdc pitää kytkeä itse pois kärryn kanssa ajettaessa. Ei kait tuo mikään iso vaiva ole...

    Leave a comment:


  • Tobo
    replied
    Kyseessä on 2012 vuosimalli. Onpas nyt tympeä ongelma.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Westfalia on muuten ilmoittanut että väylää ei saa kytkeä takaluukun väylään koska se voi häiritä PDC:tä. Tiedä sitten kuinka todennäköinen moinen skenaario on. :think


    Tuollaisen Jaegerin piuhasatsin olen laittanut faceliftiin ja prelci:n ja molemmat on pelanneet ainakin moitteetta takaluukkuun kytkettynä ja myös pdc on kytketynyt pois päältä.


    Mitä tuo westfalian ilmoitus "PDC poisto" kojelaudan napista tarkoittaa? Sitä että se deaktivoituu vain napista eikä automaattisesti?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Tobo View Post
    Kaikki valot toimivat kärryssä. Piuhaa ei olla keulaan vedetty ja auto ei millään tavoin tajua että perässä on kärry. Ei tule merkkivaloa eikä myöskään pdc hiljene. Huutaa aina peruuttaessa kärryn kanssa. Ärsyttävä ominaisuus josta olen valmis maksamaan hieman että pääsis eroon.
    Hmm. Mistät tiedät että auto ei tajua kärryä?
    Kokeileppa poistaa vaikka kärrystä joku takavalon polttimo niin siitä pitäisi tulla herja mittaristoon...

    Minkä ikäinen F10 on kyseessä ja mikä Westfalian sarja sinne laitettiin?
    LCI malliin käy eri...


    Olen kyllä useamman Westfaliankin johtosarjan asentanut F10/11 ja F15 bemareihin enkä ole kyseiseen ongelmaan törmännyt,
    tosin eipä noita ole tullut kärryn kanssa testattua vaan minulla on sitä varten pistokkeeseen laitettava testeri...
    Last edited by MajorDrake; 30-07-2019, 18:46.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Tobo View Post
    Hiljenee jos joka kerta peruuttaessa painaa pois parkkitutkan.
    Lueskelin mielestäni täältä että muut on onnistunu saamaan sen automatiikan toimimaan. Siksi huutelen täällä josko ratkasu olis kytkemällä piuhat eri kohtaan.
    Toimii se jos johtosarja on eri merkkinen, westfalia näyttää olevan perseestä.

    Tarkistin vielä sen kytkentäkaaviosta että mitään johtoa mikä voisi liittyä tuohon ei ole tuossa kytkennässä. Eli kytkentä on oikein. Tieto PDC katkaisusta varmaan pitäisi mennä väylään suoraan mutta tuo westfalia ei kerro sitä autolle.


    Last edited by fraatti; 30-07-2019, 18:51.

    Leave a comment:


  • Tobo
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Johtojen kytkeminen joko keulaa tai perään on täysin sama asia jos kummasta tahansa paikasta löytyy väylän johdot.

    Tuossa westfalian kuvauksessa lukee parkkitutkan poiskytkentä kohdalla: nappi kojetaulussa.

    Hiljeneekö se siitä? Onko tämä westfalian johtosarja vaan yksinkertaisesti perseestä verrattuna muihin?
    Hiljenee jos joka kerta peruuttaessa painaa pois parkkitutkan.
    Lueskelin mielestäni täältä että muut on onnistunu saamaan sen automatiikan toimimaan. Siksi huutelen täällä josko ratkasu olis kytkemällä piuhat eri kohtaan.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Tobo View Post
    Kaikki valot toimivat kärryssä. Piuhaa ei olla keulaan vedetty ja auto ei millään tavoin tajua että perässä on kärry. Ei tule merkkivaloa eikä myöskään pdc hiljene. Huutaa aina peruuttaessa kärryn kanssa. Ärsyttävä ominaisuus josta olen valmis maksamaan hieman että pääsis eroon.
    Johtojen kytkeminen joko keulaa tai perään on täysin sama asia jos kummasta tahansa paikasta löytyy väylän johdot.

    Tuossa westfalian kuvauksessa lukee parkkitutkan poiskytkentä kohdalla: nappi kojetaulussa.

    Hiljeneekö se siitä? Onko tämä westfalian johtosarja vaan yksinkertaisesti perseestä verrattuna muihin?

    Leave a comment:


  • Tobo
    replied
    Kaikki valot toimivat kärryssä. Piuhaa ei olla keulaan vedetty ja auto ei millään tavoin tajua että perässä on kärry. Ei tule merkkivaloa eikä myöskään pdc hiljene. Huutaa aina peruuttaessa kärryn kanssa. Ärsyttävä ominaisuus josta olen valmis maksamaan hieman että pääsis eroon.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Tobo View Post
    Asensin apurin kanssa Westfalian koukun F10 autoon westfalian 13 napaisella johtosarjalla. Kaveri oli apuna koska itseä aristaa kaikki sähkötyöt. No lopputuloksena muuten hyvä mutta auto ei tunnista että koukku on perässä ja parkkitutka huutaa kärryn ollessa perässä.
    Sen verran tiedän että johtosarjaa ei vedetty keulaan asti. Voisiko joku jelpata korvausta vastaan että saisin tuon kuntoon.

    Mieluiten uudenmaan alueella.
    Joskus katsoin westfalian brosyyria ja jäin hieman epätietoiseksi että osaako tuo itsestään edes kytkeä pois tuota tutkaa vai mitä tuossa sähkösatsissa tarkoittaa PDC -> button on dashboard? Itse ostin tuon takia toisen merkkisen sähkösarjan.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Tobo View Post
    Asensin apurin kanssa Westfalian koukun F10 autoon westfalian 13 napaisella johtosarjalla. Kaveri oli apuna koska itseä aristaa kaikki sähkötyöt. No lopputuloksena muuten hyvä mutta auto ei tunnista että koukku on perässä ja parkkitutka huutaa kärryn ollessa perässä.
    Sen verran tiedän että johtosarjaa ei vedetty keulaan asti. Voisiko joku jelpata korvausta vastaan että saisin tuon kuntoon.

    Mieluiten uudenmaan alueella.
    Toimiiko kärryssä vilkut?
    Jos toimii, on väylä kytketty oikein.

    Jos ei toimi, väylän kytkennässä on vikaa.

    Koukku koodautuu autoon automaattisesti kun väylä on oikein kytketty,
    eikä valokytkimen asennolla ole muuta vaikutusta kuin se että palaako päivällä kärryssä valot vai ei, ei se parkkitutkan toimintaan mitenkään vaikuta.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by Tobo View Post
    Asensin apurin kanssa Westfalian koukun F10 autoon westfalian 13 napaisella johtosarjalla. Kaveri oli apuna koska itseä aristaa kaikki sähkötyöt. No lopputuloksena muuten hyvä mutta auto ei tunnista että koukku on perässä ja parkkitutka huutaa kärryn ollessa perässä.
    Sen verran tiedän että johtosarjaa ei vedetty keulaan asti. Voisiko joku jelpata korvausta vastaan että saisin tuon kuntoon.

    Mieluiten uudenmaan alueella.
    Olethan muistanut kääntää ajovalot päälle. Mulla ei ainakaan päivävaloilla eikä 0-asennossa tiedä kärrystä mitään. Ilmeisesti kärryn valot kuitenkin toimii oikein?

    Leave a comment:


  • Tobo
    replied
    PDC herjaa

    Asensin apurin kanssa Westfalian koukun F10 autoon westfalian 13 napaisella johtosarjalla. Kaveri oli apuna koska itseä aristaa kaikki sähkötyöt. No lopputuloksena muuten hyvä mutta auto ei tunnista että koukku on perässä ja parkkitutka huutaa kärryn ollessa perässä.
    Sen verran tiedän että johtosarjaa ei vedetty keulaan asti. Voisiko joku jelpata korvausta vastaan että saisin tuon kuntoon.

    Mieluiten uudenmaan alueella.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by aika View Post
    Koukkua asentelen ja tätä en ymmärrä. Pitääkö tuota jarruvaloa varten purkaa koko peräkopin oikeanpuoleinen verhoilu? Amatööriltä varmaan puolen päivän homma ja kaiken lisäksi verhodriveria ei saa millään pysymään yläasennossa; verhohan pitää olla poissa jotta paneelin voi irrottaa, ja driver yläasennossa, mutta kun verhon ottaa irti, menee driver välittömästi alas :think


    Edit: No juu, sieltähän se löytyi.
    Kerrotaas muillekin että ei tarvi verhoilua irroittaa, se on siellä sulakerasian yläpuolella nihkeästi näkyvä johtonippu...

    Leave a comment:


  • aika
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    jarruvalon heräte (oranssi-musta) farkussa oikeaan johtosarjaan joka nousee ylös (sitä 12 V pistokkeen kohdalta).

    Koukkua asentelen ja tätä en ymmärrä. Pitääkö tuota jarruvaloa varten purkaa koko peräkopin oikeanpuoleinen verhoilu? Amatööriltä varmaan puolen päivän homma ja kaiken lisäksi verhodriveria ei saa millään pysymään yläasennossa; verhohan pitää olla poissa jotta paneelin voi irrottaa, ja driver yläasennossa, mutta kun verhon ottaa irti, menee driver välittömästi alas :think


    Edit: No juu, sieltähän se löytyi.
    Last edited by aika; 15-06-2019, 20:56.

    Leave a comment:

Working...
X