Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3096

    #46
    Originally posted by Tenojono View Post
    Kävin kurkkaamas facelift f10
    Uudet ajovalot ja sumarit todella hienot
    Miinusta tulee sitten etulokasuojan vilkun "jäänteestä"
    Ja kehumani perusjakkarat oli menettäny kippaus toiminnon. Eli enään en kelpuuttais perusjakkaroita f sarjan facelifteissä.
    Rfl poisto varustelistalta bongaus
    eikä ne faceliftin vilkut niissä peileissä ole hienot. tulee ihan skoda mieleen. pysytään pre mallissa toistaiseksi.
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • lao
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2010
      • 278
      • Tampere

      #47
      Tänään ajoin pre-lci 520dA pappalakkia ja kaksi asiaa jäi mieleen. Pappapenkki ja perusohjaus. En saannut hyvää ajoasentoa, jossa kädet olisivat riittäneet ratille hyvässä koukkussa. Lötkö perus kangasverhoiltu penkki ei myöskään sovi millään tavalla tunnelmaan. F31 M-sport ratin sekä servotronicin jälkeen tuo F10 perusohjaus ja ratti tuntuivat kuin olisi hypännyt jonkun vanhan Opel Omegan puikkoihin.

      Kyllä ne varusteet sen auton tunnelman, mukavuuden ja laadukkuuden tekee. Sisänsä F10/F11 on hyvä, erinomainen, tilava ja äänetön perusrunko, josta saa maustamalla herkkupalan. Eli kannattaa katsoa, että ratti/ohjaus ja penkkit ovat käytetyssä muuta kuin vakiot.
      Last edited by lao; 10-12-2013, 20:56.

      Comment

      • turbopuusti
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 823
        • Lahti

        #48
        Originally posted by Vanquish View Post
        Monessa keskustelussa mainitaan, että f10 suojakoodia ei ole murrettu. Tietysti bmw:n omat softaukset toimii, mutta niitä saa vain harvoihin malleihin.

        Linkkien softaukset taitaa paremminkin olla huijausboxi, eikä varsinainen softaus. Sellaisen käyttö on arvelluttavaa kun toiminta ajatus on huijata anturitietoa.
        Sorry OT, mutta ehkä hyödyllistä joillekin:

        Ei ole huijausboxi vaan joudutaan palaamaan "vanhaan toimintatapaan", jossa boxi irroitetaan autosta. OBD-portin kautta ohjelmoitaessa vaatii tietyn salausavaimen, jota siis ei ole pystytty selvittämään ja koko laite mykistyy tai ainakaan auto ei lähde enää käyntiin. Virisofta ohjelmoidaan suoraan piirilevyn nastostojen kautta huijaten salauksia. Tuota nykystä salausta tuskin kukaan tulee ainakaan lähitulevaisuudessa murtamaan. Ja ei ole sitten pelkästään BMW:hin liittyvä ominaisuus vaan lähes kaikkiin nykylaitteisiin
        e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

        Comment

        • K_i_m_i
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 40
          • .

          #49
          Originally posted by Tenojono View Post
          Kävin kurkkaamas facelift f10
          Uudet ajovalot ja sumarit todella hienot
          Miinusta tulee sitten etulokasuojan vilkun "jäänteestä"
          Ja kehumani perusjakkarat oli menettäny kippaus toiminnon. Eli enään en kelpuuttais perusjakkaroita f sarjan facelifteissä.
          Rfl poisto varustelistalta bongaus
          En tiedä perusjakkaroista, mutta sporttipenkkien kallistuksensäätö on F1x LCI:ssä muuttunut sähköiseksi - sen korkeussäädön yhteyteen. Olisko käynyt samoin myös perusjakkaroissa?

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            #50
            Uskaltaakohan 2011 mallin 520d:tä ostaa johon jakopäänremppa jo tehty? Olis tarjolla tuollainen, kohtuu niukoilla joskin välttävillä varusteilla (nahat, webasto, sopiva ulkoväri, jotain m-sportin kilkkeitä). Kulkupuolihan tuossa riittää kun on aikalailla sama kun -03 mallin 530da:ssa. Väliraha olisi luokkaa n. 12ke kun vaihdossa menisi -03 mallin 345 ajettu e60 malli. F10 on -11 malli ja 300 ajettu myskin.
            Mitään jälleenmyyntiarvoahan ei ole tuollaisella äffällä jos sinne ajelen tässä muutamassa vuodessa sen 400 mittariin, mutta hinnanero esim. 150 ajettuihin on nyt ainakin liikaa ja toisekseen niissä on jakopäät ja laatikot laittamatta useinmiten....
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3096

              #51
              Originally posted by joko View Post
              Uskaltaakohan 2011 mallin 520d:tä ostaa johon jakopäänremppa jo tehty? Olis tarjolla tuollainen, kohtuu niukoilla joskin välttävillä varusteilla (nahat, webasto, sopiva ulkoväri, jotain m-sportin kilkkeitä). Kulkupuolihan tuossa riittää kun on aikalailla sama kun -03 mallin 530da:ssa. Väliraha olisi luokkaa n. 12ke kun vaihdossa menisi -03 mallin 345 ajettu e60 malli. F10 on -11 malli ja 300 ajettu myskin.
              Mitään jälleenmyyntiarvoahan ei ole tuollaisella äffällä jos sinne ajelen tässä muutamassa vuodessa sen 400 mittariin, mutta hinnanero esim. 150 ajettuihin on nyt ainakin liikaa ja toisekseen niissä on jakopäät ja laatikot laittamatta useinmiten....
              Onko tietoa koska tuo jakopääremppa on tehty ja millä kilsoilla? Liekö nuo jakopään osat vieläkään kestäviä? Toisaalta tuohon löytyy vaihtomoottoreita euroopasta edullisesti jos kilahdus käy...
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #52
                Kuinka todennäköinen tuo jakopään hajoaminen on? Koneita tehty ~satoja tuhansia, netistä löytyy tarinoita ~tuhannesta hajonneesta koneesta (?), alle prosentti hajoaa?

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #53
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Kuinka todennäköinen tuo jakopään hajoaminen on? Koneita tehty ~satoja tuhansia, netistä löytyy tarinoita ~tuhannesta hajonneesta koneesta (?), alle prosentti hajoaa?
                  Kukaan ei pysty sanomaan hajoaako jakopää vai ei. Jotkut on päässyt lähes 400tkm ja ei mitään, jotkut alle 100tkm ja kaput. Nettiin ei kirjoittele kaikki kellä jakopää on hajonnut, joten prosentteja voi vain arvailla.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3096

                    #54
                    sitä ei tiedäkkään hajooko vaiko ei. Sitten, kun se sattuu omaan autoon ni sitten ahistaa varmasti.

                    Takseistahan noita on mennyt enimmäkseen. Tyhjäkäynnillä käyttöä aika paljon, jolloin öljynpaineella toimiva ketjunkiristin löysällä?

                    Enpä tiedä auttaisko jos puolittaa öljynvaihtovälit?
                    Kulkineet/projektit:

                    640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #55
                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Kukaan ei pysty sanomaan hajoaako jakopää vai ei. Jotkut on päässyt lähes 400tkm ja ei mitään, jotkut alle 100tkm ja kaput. Nettiin ei kirjoittele kaikki kellä jakopää on hajonnut, joten prosentteja voi vain arvailla.
                      Mutta voisi olettaa, että huomattavasti todennäköisempää että kestää? Mikähän tuon hajottaa, jos olisi valmistus vika niin silloinhan ne hajoaisi kaikki? Hajoaako takseissa enemmän kuin siviilissä?

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #56
                        Originally posted by poke View Post
                        Tyhjäkäynnillä käyttöä aika paljon, jolloin öljynpaineella toimiva ketjunkiristin löysällä?

                        Enpä tiedä auttaisko jos puolittaa öljynvaihtovälit?
                        Jotain tuollaista ajattelinkin. Auttaisiko jäykempi öljy jolloin kiristin olisi tiukemmalla?

                        Comment

                        • MKV
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 116
                          • Kainuu

                          #57
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Jotain tuollaista ajattelinkin. Auttaisiko jäykempi öljy jolloin kiristin olisi tiukemmalla?
                          No mulla tuohon vm-12 F10:iin tehtiin jakopäänremppa 19tkm kohdalla vuosi sitten. Kiristimessä ei ollut kuulemma mitään vikaa eikä sitä edes vaihdettu. Ketjuohjurit vaihdettiin ja ne tuli kaikki erilaiset kuin aiemmin. Toki myös ylä- ja alapuoliset ketjut vaihdettiin, mutta niissä ei ollut mitään eroa aiempiin. Eivät olleet edes venyneet, kuluneet tms. verrattuna uusiin. Sen takia vein auton huoltoon, koska jakopäästä kuului se jaksottainen kahnuttava ääni. Minulla auto on ihan siviilikäytössä eikä tyhjäkäyntiä ole juuri ollenkaan. Tuollapa vielä juttua aiheesta:

                          Last edited by MKV; 08-01-2014, 14:38.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #58
                            Jakopää remontti osineen ~3000€? F10 520da +200tkm ajettuna ~26000€, jättää piirongin laatikkoon 4000€ pahan päivän varalle.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #59
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Auttaisiko jäykempi öljy jolloin kiristin olisi tiukemmalla?

                              Ihanko vakavalla naamalla tuon kirjoitit? Joo ei muuta kun 15/30 mineraaliölppää koneeseen...
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #60
                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                Ihanko vakavalla naamalla tuon kirjoitit? Joo ei muuta kun 15/30 mineraaliölppää koneeseen...
                                Saahan sitä synteettistä 10w-60 yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎