Kyyyllä minä oon ymmärtäny että pitäs onnistua ainakin aajiitekillä
Mielenkiinnosta vain kyselen että tiedätkö onko sielä moisista saatu hiukkasloukkuja hävitettyä? (siis ohjelman puolesta, itse pöntön osaan tyhjätä itsekkin)
Täytyy sitten soitella siihen suuntaan ! Noista bokseista oli aika vaihtelevaa kokemusta svedujen foorumilla.
Eikä sakemannitkaan paljon viisaammaksi tee bokseillaan, kun kysymyksiä racechip:ille heitin. Tai sitten eivät halua ymmärtääkään kysymyksiäni. vai enkö minä nyt ymmärrä jotakin?
Lähinnä kyselin miksi 525d:stä ei saa samoja tehoja kuin 530d:stä, jos niissä kerran on sama rauta.
every car has a special security program installted, which decreases the power if it should be too much. So, the 525d shuts into the safety mode at lower power datas than the 530d.
With other questions we are available to you with pleasure. Please don't delete the old messages, just because we can answer you faster then.
We hope this information was helpful for you.
Kind regards
Lunis Ait
----
Hello,
If there is a safety program for engine I don’t understand why I can’t but example cheapest 530d racechip (299hp and 590Nm) to 525d and get the maximum 268hp and 530Nm with it? What values safety programs limiting?
Have you any dynotests for this model standard against chipped? I have tested my standard 525d and it gave 214Hp and 477Nm @ 25 degrees Celsius. So increasing with chip will be probably less than promised?
the RaceChip for the 525d and the 530d is exactly the same. The software on the chip is not different. But because of the engine safety program, it is not possible to reach the increase of power of the 530d.
With other questions we are available to you with pleasure. Please don't delete the old messages, just because we can answer you faster then.
We hope this information was helpful for you.
Kind regards
Lunis Ait
----
Hello,
My car is BMW F10 525d, 3,0litre engine, manual transmission. The question is why I can’t but the 530d’s chip for my car and get more horsepower? Both cars, 525d and 530d have same basic motor, injectors, turbo, flywheel, clutch etc.
Ihan ymmärrettävä selitys sillä kaverilla oli? Molemmat boksit samoja, huijaa vaikka 20% jolloin teho nousee suhteessa yhtä paljon.
525d:tä pitäisi huijata 40%, että pääsisi 30d tehoihin, mutta safety program salllii vain 20% ylityksen.
Näin minä sen ymmärsin, ja sitä suuremmalla syyllä en sellaista uskalla ostaa Svedujen mukaan boksit aiheuttaa aika reilua savutusta kiihdyttäessä, koska soppaa vaan lisätään, ahtoja ei. Boksimyyjän mukaan taas juuri se, ettei ahtoja lisätä, tekee heidän virityksestä turvallista.
Ihan ymmärrettävä selitys sillä kaverilla oli? Molemmat boksit samoja, huijaa vaikka 20% jolloin teho nousee suhteessa yhtä paljon.
525d:tä pitäisi huijata 40%, että pääsisi 30d tehoihin, mutta safety program salllii vain 20% ylityksen.
Näin minä sen ymmärsin, ja sitä suuremmalla syyllä en sellaista uskalla ostaa Svedujen mukaan boksit aiheuttaa aika reilua savutusta kiihdyttäessä, koska soppaa vaan lisätään, ahtoja ei. Boksimyyjän mukaan taas juuri se, ettei ahtoja lisätä, tekee heidän virityksestä turvallista.
Minä en ymmärrä sitä että jos 525d:n suojat menee päälle esim 258hepan kohdalla ja jos 530d:n halvimmalla purkilla saisi jo 530d:ssä 299hp niin järkeen käypää olisi, että tuolla reilun satasen maksavalla 530d:n purkillakin irtoaisi 525d:stä tuo maksimi 258hp. Kerran väittävät että purkit ovat identtisiä 525D:ssä ja 530D:ssä.
Joo, savutus kun lisääntyy niin dpf:kin tukkeentuu nopeammin.
Aika järkeenkäyvältä kyllä minustakin kuulostaa. 525d:n vakio moottorinohjauksessa olevan rajan yli et pääse sillä 530d boxilla, koska varmaankin menee sitten vikatilaan siinäkohdin kun 20% on ylitetty. Mutta eikai tuollaisia kannata edes miettiä jos aj-techillä onnistuu ohjelmointikin? Soittamalla ja kysymällä varmaan selviää, itse en vielä kehtaa kun ei ole autoakaan mitä ohjelmoida
Kovasti on kauppaa koitettu nyt vääntää muutamasta yksilöstä, mutta väliraha karkaa aika pahasti ja kuitenkin monta hyvää varustetta uupuu. Köyhät siis saa vielä odottaa ennenkuin rahamiehet hylkää nuo täyteen ladatut äffät jobbareille.
Btw, yksi tärkeä varuste puuttuu tuostas oikeasta takakulmasta...
Joo niin tekee... melkeen jo ostin 1500e halvemmalla 20tkm enemmän ajetun 530d automaatin mikä olis ollut melkeen kaikilla herkuilla, mutta taas tärkein, eli M-sport puuttui ja väri oli musta. Perus pappamalli mustana on aika ankea, vaikka olisi kuinka VOLL
Vastaavilla varusteilla 530 valkoisena maksaa sitten vähintään 5000-6000e enemmän ja veroja 2000-3000e lisää. Ei oikeen ole intoa maksaa melkeen kymppiä enemmän.
Saksassa ihmeen paljon noita manuaaleja varsinkin M-sporteina ja sen takia tää olikin edullinen. Kai se manuaali on osaltaan sitä sporttisuutta. Mulla on käytetyn auton ostossa yksi aika iso kriteeri, että saan siitä jossain vaiheessa omani pois. Jos tollasesta automaattina saa maksaa 3000-4000e enemmän, niin siitä ei saa ikinä omiaan pois. Suomessa kuitenkin omat kannattajansa manuaaleillekin.
Comment