Onko jollain varmaa tietoa Thulen kattotelineiden jalkojen yhteensopivuudesta/-sopimattomuudesta E61 --> F11? Jälkimmäisen kiskot ovat jokseenkin erimalliset, eli pitääkö mennä taas kauppaan ostamaan uusia osia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pete
Menneet:
E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
Nyt:
F11 530 dTA '11 M-Sport
0,33x E46 M3 '01
G31 530eX TA '21 M-sport996 turbo
fortistuning.fi
ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä
-
-
Originally posted by pete95zhn View PostOnko jollain varmaa tietoa Thulen kattotelineiden jalkojen yhteensopivuudesta/-sopimattomuudesta E61 --> F11? Jälkimmäisen kiskot ovat jokseenkin erimalliset, eli pitääkö mennä taas kauppaan ostamaan uusia osia?
BMW omat telineet ovat ilmeisesti toimivin ratkaisu, mutta korkean jalan takia rumat. Mutta kyllä F11:sta köytyy hyvä valikoima tarviketelineitä, koska mm. Audi on käyttänyt vastaavaa ratkaisua aikaisemminkin esim. edellisessä A6 avantissa ja nykyisissä A4 ja A6 Avantissa. Itselläni on Menabon telineet alumiiniprofiilikiskoilla. Hinta ratkaisi ja näyttää hyvältä, mutta käytettävyys ei ole Mont Blancien tai Thulen tasolla.Last edited by VESiX; 20-12-2014, 11:00.
Comment
-
-
Originally posted by VESiX View PostEi sovi, ei Thulet tai muunkaan merkkiset. F11 kiskot ovat ihan kiinni kattopellissä, joten jalan malli on erillainen. Kokeilin itseasiassa laittaa katolle e61:n Mont Blancin telineitä.Ehkä ne siellä olisi saanut pysymään, mutta jalka olisi ottanut kattopeltiin kiinni, joten en edes ryhtynyt kiristelmään, jottei maalipinta vaurioidu.
BMW omat telineet ovat ilmeisesti toimivin ratkaisu, mutta korkean jalan takia rumat. Mutta kyllä F11:sta köytyy hyvä valikoima tarviketelineitä, koska mm. Audi on käyttänyt vastaavaa ratkaisua aikaisemminkin esim. edellisessä A6 avantissa ja nykyisissä A4 ja A6 Avantissa. Itselläni on Menabon telineet alumiiniprofiilikiskoilla. Hinta ratkaisi ja näyttää hyvältä, mutta käytettävyys ei ole Mont Blancien tai Thulen tasolla.Pete
Menneet:
E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
Nyt:
F11 530 dTA '11 M-Sport
0,33x E46 M3 '01
G31 530eX TA '21 M-sport996 turbo
fortistuning.fi
ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä
Comment
-
-
On ongelmaa N47 koneessa, Bemarin mukaan 3/2011 valmistetuissa KONEISSA asia on korjattu, eli pari kuukautta??? vanhemmissa autoissa pitäisi olla kunnossa.
Siltikin noita jakopäitä on mennyt uudemmistakin takseista...
Koskee enimmäkseen 4-pyttyisiä koneita, sekä bensoja että dieseleitä.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by jjanii View Postei jouda nyt selaamaan foorumia, oliko alkupään f;läisissä jakopää ongelmaa? mihin valmistus vuoteen/kuukateen asti sitä oli? ei varmaan mitään ihmeellistä mitä pitäisi 2011vm 520d;stä katsella? onko näissä tuo manuaalilaatikko mimmoinen kestoltaan?
Wiki: UPDATE - It now seems that there are issues appearing with a limited number of engines manufactured after the supposed safe date of 01.03.2011F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostOnko 6-sylinterisissä automaatti diiseleissä samat läppä- ja termariongelmat kuin e60:ssä?
Läpissä on joitain ongelmia uusissa N57 moottoreissa mutta omiin silmiin ei ole osunut läppien rikkoutumisia vielä, vain "jumimista" karstan takia.
Clavurion oli postannut tämän kuvan ulkomaiselle foorumille:
Jossa näkyy läppä vasemmalla reunassa. On siis erilaiset kuin M47/57 -moottoreissa. Rikkoutuuko ne? Aika näyttää.
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostOnko 6-sylinterisissä automaatti diiseleissä samat läppä- ja termariongelmat kuin e60:ssä?
Tosin ajelin tänään F10 525d:llä, N57 motilla,
lämmöt 22 asteen pakkasessa heilui 70 kahta puolta 20 km matkalla.
Näissä on onneksi öljynlämpömittari,
näyttää muutaman asteen tarkkuudella samaa kuin jäähdytysneste...Last edited by MajorDrake; 08-01-2015, 00:08.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi ole ainakaan vielä havaintoja noiden ongelmista. Imusarja on ihan erimallinen ja termarit myös erilaisia.
Tosin ajelin tänään F10 525d:llä, N57 motilla,
lämmöt 22 asteen pakkasessa heilui 70 kahta puolta 20 tkm matkalla.
Näissä on onneksi öljynlämpömittari,
näyttää muutaman asteen tarkkuudella samaa kuin jäähdytysneste...AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Kyllä nuo hyvin lämpöjä pitää ajossa, maanantaina +300km ajoin pakkasta matkalla 20-24c ja lämmöt tapitti koko ajan 100 asteessa.
Ainoa ongelma oli tuulilasin huurtuminen alkumatkasta, onko muilla ollut vastaavaa ?
Varsinkin se keskikohta siinä kaiuttimen kohdalla...
Autossa tehdas webasto.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostKyllä nuo hyvin lämpöjä pitää ajossa, maanantaina +300km ajoin pakkasta matkalla 20-24c ja lämmöt tapitti koko ajan 100 asteessa.
Ainoa ongelma oli tuulilasin huurtuminen alkumatkasta, onko muilla ollut vastaavaa ?
Varsinkin se keskikohta siinä kaiuttimen kohdalla...
Autossa tehdas webasto.
Suuntaat tuulilasille enempi puhallusta niin ei huurru. Niistä vasemman reunan nappuloista valitset.
Syy huurtumiseen on mun mielestä se että jos auto on lämpimässä tallissa ennen ajoa tai sitten on leuto keli ollu. Kerää kosteutta aktiivihiilisiin sisäsuotimiin.
Aikoinaan mm. E39:ssä auttoi, kun laittoi paperisen suotimen talviajaksi.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Elikkä onko alkupään F10:n 6-pyttysissä myös ongelmattomat termarit ja läpät? Yleensähän vanhat moottorit jatkaa malliuudistuksessa ja uudet moottorit tulee vasta tekniikka faceliftissä. Onko tiedossa muuta "uutta ongelmaa"?
OT: Ajelin loppiaisena 31tkm rullatulla f10 suomiautolla, ihan hyvä fiilis jäi, Nokian HP7 225/55/17 nastarenkaat rallattivat kyllä enemmän kuin vaimon auton nasta-Continentalit e61:ssä.
Normiliikenteessä takavetoinen Eco-moodissa meni kivasti, kaasussa on varsin verkkainen vaste mikä helpotti voiman annostelua liukkailla. Voimalinja oli sen verran hyvän tuntuinen että piintynyt manuaalimieskin voisi harkita tätä :think
Pidemmän ajan keskikulutus 45km/h keskinopeudella näytti olevan 7.3l. Auto tuntui alkuu vähän isokokoiselta mutta äkkiä kokoon tottui. Iso limusiinihan tämä on, e39 on kyllä näppärä tähän verrattuna. Ajoasennosta sai mielestäni sporttipenkeillä niin hyvän että en tuohon välttämättä confortteja enää kaivannut.
DW58733 on tulossa helmikuussa myyntiin autoliikkeeseen pääkaupunkiseudulla jos vähän ajettu suomidiiseli herättää vaihtoajatuksia. Hinta on varmaan suolainen aluksi...tuon listahinta on ollut v. 2012 85t€
OT2: tänään ajelin nelipyttyisellä 525xda:lla, parivuotias 60tkm ajettu. Hyvältä tuntui tuokin, meno oli vakaata loskassa ja jäällä. Kyllä tuollakin voimalinjalla tulisi toimeen jos luotettavuus olisi kunnossa. Noinkohan facelift 520xda olisi "järkivalinta" ostohinnan ja verojen optimointimielessä.
e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
Comment