Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pete95zhn
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 208
    • Boostby

    Onko jollain varmaa tietoa Thulen kattotelineiden jalkojen yhteensopivuudesta/-sopimattomuudesta E61 --> F11? Jälkimmäisen kiskot ovat jokseenkin erimalliset, eli pitääkö mennä taas kauppaan ostamaan uusia osia?
    Pete

    Menneet:
    E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
    Nyt:
    F11 530 dTA '11 M-Sport
    0,33x E46 M3 '01
    G31 530eX TA '21 M-sport
    996 turbo

    fortistuning.fi

    ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

    Comment

    • VESiX
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 407
      • Kehä 1

      Originally posted by pete95zhn View Post
      Onko jollain varmaa tietoa Thulen kattotelineiden jalkojen yhteensopivuudesta/-sopimattomuudesta E61 --> F11? Jälkimmäisen kiskot ovat jokseenkin erimalliset, eli pitääkö mennä taas kauppaan ostamaan uusia osia?
      Ei sovi, ei Thulet tai muunkaan merkkiset. F11 kiskot ovat ihan kiinni kattopellissä, joten jalan malli on erillainen. Kokeilin itseasiassa laittaa katolle e61:n Mont Blancin telineitä.Ehkä ne siellä olisi saanut pysymään, mutta jalka olisi ottanut kattopeltiin kiinni, joten en edes ryhtynyt kiristelmään, jottei maalipinta vaurioidu.

      BMW omat telineet ovat ilmeisesti toimivin ratkaisu, mutta korkean jalan takia rumat. Mutta kyllä F11:sta köytyy hyvä valikoima tarviketelineitä, koska mm. Audi on käyttänyt vastaavaa ratkaisua aikaisemminkin esim. edellisessä A6 avantissa ja nykyisissä A4 ja A6 Avantissa. Itselläni on Menabon telineet alumiiniprofiilikiskoilla. Hinta ratkaisi ja näyttää hyvältä, mutta käytettävyys ei ole Mont Blancien tai Thulen tasolla.
      Last edited by VESiX; 20-12-2014, 11:00.

      Comment

      • pete95zhn
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 208
        • Boostby

        Originally posted by VESiX View Post
        Ei sovi, ei Thulet tai muunkaan merkkiset. F11 kiskot ovat ihan kiinni kattopellissä, joten jalan malli on erillainen. Kokeilin itseasiassa laittaa katolle e61:n Mont Blancin telineitä.Ehkä ne siellä olisi saanut pysymään, mutta jalka olisi ottanut kattopeltiin kiinni, joten en edes ryhtynyt kiristelmään, jottei maalipinta vaurioidu.

        BMW omat telineet ovat ilmeisesti toimivin ratkaisu, mutta korkean jalan takia rumat. Mutta kyllä F11:sta köytyy hyvä valikoima tarviketelineitä, koska mm. Audi on käyttänyt vastaavaa ratkaisua aikaisemminkin esim. edellisessä A6 avantissa ja nykyisissä A4 ja A6 Avantissa. Itselläni on Menabon telineet alumiiniprofiilikiskoilla. Hinta ratkaisi ja näyttää hyvältä, mutta käytettävyys ei ole Mont Blancien tai Thulen tasolla.
        Jup, selailin myöhemmin Thulen sivuja. Kauppaavat F11:een eri jalkaa kuin E61:een. Kuvien perusteella pitäisi uusien rekkuloiden sopia, mutta täytyy vielä käydä tarvikeliikkeessä sovittamassa. Arvottavaksi kuitenkin jää boksin pohjan ja katon välinen etäisyys.
        Pete

        Menneet:
        E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
        Nyt:
        F11 530 dTA '11 M-Sport
        0,33x E46 M3 '01
        G31 530eX TA '21 M-sport
        996 turbo

        fortistuning.fi

        ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

        Comment

        • jjanii
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 629
          • joensuu

          ei jouda nyt selaamaan foorumia, oliko alkupään f;läisissä jakopää ongelmaa? mihin valmistus vuoteen/kuukateen asti sitä oli? ei varmaan mitään ihmeellistä mitä pitäisi 2011vm 520d;stä katsella? onko näissä tuo manuaalilaatikko mimmoinen kestoltaan?

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            On ongelmaa N47 koneessa, Bemarin mukaan 3/2011 valmistetuissa KONEISSA asia on korjattu, eli pari kuukautta??? vanhemmissa autoissa pitäisi olla kunnossa.

            Siltikin noita jakopäitä on mennyt uudemmistakin takseista...

            Koskee enimmäkseen 4-pyttyisiä koneita, sekä bensoja että dieseleitä.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by jjanii View Post
              ei jouda nyt selaamaan foorumia, oliko alkupään f;läisissä jakopää ongelmaa? mihin valmistus vuoteen/kuukateen asti sitä oli? ei varmaan mitään ihmeellistä mitä pitäisi 2011vm 520d;stä katsella? onko näissä tuo manuaalilaatikko mimmoinen kestoltaan?
              Eikös tuo jakopäävamma esiinny enemmän ja vähemmän kaikissa 4-syl koneissa, uudemmissa vähemmän. :think

              Wiki: UPDATE - It now seems that there are issues appearing with a limited number of engines manufactured after the supposed safe date of 01.03.2011
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1422

                Onko 6-sylinterisissä automaatti diiseleissä samat läppä- ja termariongelmat kuin e60:ssä?
                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                Ioniq5 AWD -22
                Leaf 40kwh -18

                Comment

                • Hakkapeliitta
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 552
                  • P-Sawo

                  Originally posted by 205/65-15H View Post
                  Onko 6-sylinterisissä automaatti diiseleissä samat läppä- ja termariongelmat kuin e60:ssä?

                  Läpissä on joitain ongelmia uusissa N57 moottoreissa mutta omiin silmiin ei ole osunut läppien rikkoutumisia vielä, vain "jumimista" karstan takia.

                  Clavurion oli postannut tämän kuvan ulkomaiselle foorumille:



                  Jossa näkyy läppä vasemmalla reunassa. On siis erilaiset kuin M47/57 -moottoreissa. Rikkoutuuko ne? Aika näyttää.

                  annetaan BMW-osaa

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7518
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by 205/65-15H View Post
                    Onko 6-sylinterisissä automaatti diiseleissä samat läppä- ja termariongelmat kuin e60:ssä?
                    Ei ole ainakaan vielä havaintoja noiden ongelmista. Imusarja on ihan erimallinen ja termarit myös erilaisia.

                    Tosin ajelin tänään F10 525d:llä, N57 motilla,
                    lämmöt 22 asteen pakkasessa heilui 70 kahta puolta 20 km matkalla.
                    Näissä on onneksi öljynlämpömittari,
                    näyttää muutaman asteen tarkkuudella samaa kuin jäähdytysneste...
                    Last edited by MajorDrake; 08-01-2015, 00:08.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Ei ole ainakaan vielä havaintoja noiden ongelmista. Imusarja on ihan erimallinen ja termarit myös erilaisia.

                      Tosin ajelin tänään F10 525d:llä, N57 motilla,
                      lämmöt 22 asteen pakkasessa heilui 70 kahta puolta 20 tkm matkalla.
                      Näissä on onneksi öljynlämpömittari,
                      näyttää muutaman asteen tarkkuudella samaa kuin jäähdytysneste...
                      Aika pitkän matkan ajoit pakkasessa
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • Hakkapeliitta
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2014
                        • 552
                        • P-Sawo

                        Originally posted by Fabsu View Post
                        Aika pitkän matkan ajoit pakkasessa

                        annetaan BMW-osaa

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          Kyllä nuo hyvin lämpöjä pitää ajossa, maanantaina +300km ajoin pakkasta matkalla 20-24c ja lämmöt tapitti koko ajan 100 asteessa.

                          Ainoa ongelma oli tuulilasin huurtuminen alkumatkasta, onko muilla ollut vastaavaa ?
                          Varsinkin se keskikohta siinä kaiuttimen kohdalla...

                          Autossa tehdas webasto.
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • poke
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 3096

                            Originally posted by veku View Post
                            Kyllä nuo hyvin lämpöjä pitää ajossa, maanantaina +300km ajoin pakkasta matkalla 20-24c ja lämmöt tapitti koko ajan 100 asteessa.

                            Ainoa ongelma oli tuulilasin huurtuminen alkumatkasta, onko muilla ollut vastaavaa ?
                            Varsinkin se keskikohta siinä kaiuttimen kohdalla...

                            Autossa tehdas webasto.
                            Mulla on joskus huurtanut samasta kohtaa, kun pitää auto-asennossa. lämmöt on aina 20 molemmin puolin.

                            Suuntaat tuulilasille enempi puhallusta niin ei huurru. Niistä vasemman reunan nappuloista valitset.

                            Syy huurtumiseen on mun mielestä se että jos auto on lämpimässä tallissa ennen ajoa tai sitten on leuto keli ollu. Kerää kosteutta aktiivihiilisiin sisäsuotimiin.

                            Aikoinaan mm. E39:ssä auttoi, kun laittoi paperisen suotimen talviajaksi.
                            Kulkineet/projektit:

                            640D F06
                            530iA E39
                            635 CSi E24
                            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              Mistä tietää onko lämmittimessä ne ptc-vastukset? Bensa-auto ja tuontimalli, onko ne silti varmasti siellä? Koodattavissa päälle jotenkin? Kylmää kyytiä alkumatkasta..

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

                                Elikkä onko alkupään F10:n 6-pyttysissä myös ongelmattomat termarit ja läpät? Yleensähän vanhat moottorit jatkaa malliuudistuksessa ja uudet moottorit tulee vasta tekniikka faceliftissä. Onko tiedossa muuta "uutta ongelmaa"?


                                OT: Ajelin loppiaisena 31tkm rullatulla f10 suomiautolla, ihan hyvä fiilis jäi, Nokian HP7 225/55/17 nastarenkaat rallattivat kyllä enemmän kuin vaimon auton nasta-Continentalit e61:ssä.

                                Normiliikenteessä takavetoinen Eco-moodissa meni kivasti, kaasussa on varsin verkkainen vaste mikä helpotti voiman annostelua liukkailla. Voimalinja oli sen verran hyvän tuntuinen että piintynyt manuaalimieskin voisi harkita tätä :think

                                Pidemmän ajan keskikulutus 45km/h keskinopeudella näytti olevan 7.3l. Auto tuntui alkuu vähän isokokoiselta mutta äkkiä kokoon tottui. Iso limusiinihan tämä on, e39 on kyllä näppärä tähän verrattuna. Ajoasennosta sai mielestäni sporttipenkeillä niin hyvän että en tuohon välttämättä confortteja enää kaivannut.

                                DW58733 on tulossa helmikuussa myyntiin autoliikkeeseen pääkaupunkiseudulla jos vähän ajettu suomidiiseli herättää vaihtoajatuksia. Hinta on varmaan suolainen aluksi...tuon listahinta on ollut v. 2012 85t€

                                OT2: tänään ajelin nelipyttyisellä 525xda:lla, parivuotias 60tkm ajettu. Hyvältä tuntui tuokin, meno oli vakaata loskassa ja jäällä. Kyllä tuollakin voimalinjalla tulisi toimeen jos luotettavuus olisi kunnossa. Noinkohan facelift 520xda olisi "järkivalinta" ostohinnan ja verojen optimointimielessä.
                                Last edited by 205/65-15H; 08-01-2015, 19:10. Reason: OT2 lisätty
                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎