Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    Originally posted by Ceeray View Post
    Jengi aina vaan tehoista kiinnostunu, ottakaa mieluummin nelikko ni se loppu puolivuottakin on sitten tehokas auto...

    258hv tuntuu nelikkona ihan riittävältä, ei ole lastutus käyny mielessä..
    On muuten ainoa varuste jota olen joskus kaivannut..ne kaksi vetoaakselia
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3096

      Originally posted by Fabsu View Post
      Onko nyt niin, että alkupään F10 525d ja 530d ovat lähes identtisiä autoja? Eikös tuosta 525d:kin saa ohjelmoimalla sen 300 heppaa? Lähtöhinnnat noissa 525d ovat huomattavasti edullisempia kuin vastaavissa 530d malleissa. Vaikuttaisi melkoisen järkevältä ostokselta tuommoinen 525d.
      Kyllä on. Itse selvitin tuon asian ennenkuin omani ostin reilu 2 vuotta sitten.
      Lastua ei ole vielä saatu asennettua joten on ollut tyytyminen 525d tehoihin. Tosin ei sitä talvella enempi kaipaakkaan.

      Eli turha maksaa 530d lisää, jos muuten löytyy omiin tarpeisiin sopiva 525d. Sen saa kyllä lastuttettua samantehoiseksi, jos tehoa kaipaa.
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        Originally posted by poke View Post
        Kyllä on. Itse selvitin tuon asian ennenkuin omani ostin reilu 2 vuotta sitten.
        Lastua ei ole vielä saatu asennettua joten on ollut tyytyminen 525d tehoihin. Tosin ei sitä talvella enempi kaipaakkaan.

        Eli turha maksaa 530d lisää, jos muuten löytyy omiin tarpeisiin sopiva 525d. Sen saa kyllä lastuttettua samantehoiseksi, jos tehoa kaipaa.
        Eikös laatikko ollut eri 525d kuin 530d ?

        ZF GA8HP45Z transmission rated for 331.9 lb./ft. maximum torque (450 Nm)
        ZF GA8HP70Z rated at 516.3 lb/ft of torque (700 Nm)

        Itse kone vissiin sama :think
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3096

          Originally posted by veku View Post
          Eikös laatikko ollut eri 525d kuin 530d ?

          ZF GA8HP45Z transmission rated for 331.9 lb./ft. maximum torque (450 Nm)
          ZF GA8HP70Z rated at 516.3 lb/ft of torque (700 Nm)

          Itse kone vissiin sama :think
          nin se taitaa olla automaatissa?
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • pexodus
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1577
            • Leppävirta/Oravikoski

            Originally posted by poke View Post
            Eli turha maksaa 530d lisää, jos muuten löytyy omiin tarpeisiin sopiva 525d. Sen saa kyllä lastuttettua samantehoiseksi, jos tehoa kaipaa.
            Niin, siis 525:n saa lastutettua 530d:n vakiotehoihin vai samaan kuin 530d lastutettuna?

            Yllähän jo tosiaan mainittiinkin iso ero automaattilaatikoissa, joten lastutus kannattaa unohtaa kyllä 525da:n osalta.

            Yksi ainut konetyyppi johon olen törmännyt koskaan, jossa oikeisti ei ole muuta eroa kuin moottorikoodi, on Volvon 2.4D ja D5, olisiko tämä bmw:n se toinen? Epäilen, ainakin laatikko on täysin eri.
            BMW F11 LCI 530da x-drive
            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3096

              Originally posted by pexodus View Post
              Niin, siis 525:n saa lastutettua 530d:n vakiotehoihin vai samaan kuin 530d lastutettuna?

              Yllähän jo tosiaan mainittiinkin iso ero automaattilaatikoissa, joten lastutus kannattaa unohtaa kyllä 525da:n osalta.

              Yksi ainut konetyyppi johon olen törmännyt koskaan, jossa oikeisti ei ole muuta eroa kuin moottorikoodi, on Volvon 2.4D ja D5, olisiko tämä bmw:n se toinen? Epäilen, ainakin laatikko on täysin eri.
              Lopullinen teho molemmissa sama. Moottorit sisuskaluiltaan, turboltaan ja suuttimiltaan samaa. Softassa "pieni" ero vakiona.
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                Originally posted by poke View Post
                Lopullinen teho molemmissa sama. Moottorit sisuskaluiltaan, turboltaan ja suuttimiltaan samaa. Softassa "pieni" ero vakiona.
                Automaatissa laatikko antautuu kyllä nopeasti jos mainitut väännönkestot on edes siellä päin?
                Manuaalissa kytkin ja kaksoismassa sama?
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3096

                  Originally posted by pexodus View Post
                  Automaatissa laatikko antautuu kyllä nopeasti jos mainitut väännönkestot on edes siellä päin?
                  Manuaalissa kytkin ja kaksoismassa sama?
                  Kyllä ovat. ETK:stä tarkistin ennenkuin edes haaveilin 525d:ta.
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3096

                    Originally posted by veku View Post
                    Eikös laatikko ollut eri 525d kuin 530d ?

                    ZF GA8HP45Z transmission rated for 331.9 lb./ft. maximum torque (450 Nm)
                    ZF GA8HP70Z rated at 516.3 lb/ft of torque (700 Nm)

                    Itse kone vissiin sama :think
                    Jännä homma jos 525d:ssä on vain 450Nm kestävä loota kun jo vakio mosan vääntö on yli tuon. Vai sotketko 4-pyttyiseen 525d:hen?
                    Kulkineet/projektit:

                    640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by poke View Post
                      Jännä homma jos 525d:ssä on vain 450Nm kestävä loota kun jo vakio mosan vääntö on yli tuon. Vai sotketko 4-pyttyiseen 525d:hen?
                      En tiedä kumpi mosa kyseessä, kopsasin majorin tiedot eka sivulta majorin postista
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • pexodus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1577
                        • Leppävirta/Oravikoski

                        Originally posted by veku View Post
                        En tiedä kumpi mosa kyseessä, kopsasin majorin tiedot eka sivulta majorin postista
                        laiha on kyllä momentin kesto vaikka olisi murhamoottorillekkin tuo laatikko =/
                        BMW F11 LCI 530da x-drive
                        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7518
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by veku View Post
                          En tiedä kumpi mosa kyseessä, kopsasin majorin tiedot eka sivulta majorin postista
                          Itse itseäni lainaten

                          "Ja nyt käsiteltiin 3 litraista 525d:tä eikä uutta 2-litraista. "

                          Liekkö vääntöjä rajattu esim. pienemmillä vaihteilla...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by HannuE60 View Post
                            http://suchen.mobile.de/auto-inserat...mousine&noec=1

                            Tuossa olisi aika kiva..
                            Onko niin että noi indivual mallit harvoin on M-sportteja?

                            Hannu
                            Taas yksi "megavoll"... Ei edes tutkacruisea. Vinkkinä, että jo mainostetaan hyvillä vermeillä, se paneeli, jossa tuossa autossa on vain yksi nappula (HUD tässä), on täynnä nappuloita. Edit: muuten kun listaa luki, on kyllä hyvät vermeet, eli tutkacruise onkin niitä ainoita tarvittavia vermeitä, joka ei löydy.

                            Taitaa individual ja M-Sport jollain tavalla sulkea pois toisiaan, kun esim. nuo vanteet ovat vain individuaalia varten. En tiä, kai rahalla selviää kaikesta...
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              Kyllä, individual-paketti sulkee m-sportin pois. Kynnyslistoista tunnistaa jos on tuo paketti, Hannun linkkaamassa autossa on. Niinku touring39 tuumas, nuo vanteet ovat myös olleet saatavilla ainoastaan individual-paketin kanssa.
                              Last edited by böntti; 26-02-2015, 09:05.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎