Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • snoub
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 220
    • Oulu

    Originally posted by böntti View Post
    Kyllä, individual-paketti sulkee m-sportin pois. Kynnyslistoista tunnistaa jos on tuo paketti, Hannun linkkaamassa autossa on. Niinku touring39 tuumas, nuo vanteet ovat myös olleet saatavilla ainoastaan individual-paketin kanssa.
    Erimieltä tästä, individual varusteita saa toki myös m-sport yhteyteen. Toki jonkin könttihintaisen paketin voi sulkea pois, mutta individual värit, sisustat jne. voi hyvin tilata m-sporttiin.
    Last edited by snoub; 02-03-2015, 19:30.
    BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
    BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
    BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

    Ex.
    BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
    BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      Originally posted by snoub View Post
      Erimieltä tästä, individual varusteita saa toki myös m-sport yhteyteen.
      Saa niitä yksittäisiä individual-varusteita, mutta ei koko pakettia.
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        Kyllä, puhuin nimen omaan individual composition -paketista mikä tuossa autossa on. Eikö individual-brändin kautta saa melkein mitä vaan, jos lyö tarpeeksi taaloja tiskiin?
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • Reiska56
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 185
          • Kerava

          Originally posted by pexodus View Post
          laiha on kyllä momentin kesto vaikka olisi murhamoottorillekkin tuo laatikko =/
          Tuolta löytyy F-sarjan tekniset tiedot:
          Catalogue of specifications of BMW 5-Series F10-F11 Sedan/Touring, all models, production years and versions in automobile-catalog.

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 4980
            • Paimio

            Tjaa-a...nyt rupesi tuntumaan, että jos kuitenkin jättäisi tuon E60 pois laskuista ja vaihtaisikin tuon E65 tämmöiseen F10 ja pitäisikin talviautona tuon E39.

            Näyttäisi suunnilleen 35t€ veroineen semmoisen saavan tuotettuakin kun yllätyksekseni verot tämmöiseen ovatkin alle kasilla alkavia lukemia!!

            Sitten se ikuisuuskysymys Bensa vai Diesel? Alle 15tkm tulisi vuodessa varmaan kruisailtua...jos kulutusero olisi 2l/100km niin silloinhan diesel olisi jo halvempaa ajoa...

            Muttah muttah...ne surulliseen kuuluisat diesel-ongelmat? Vieläkö jatkuvat tässäkin pakosarjan halkeamiset, suutinvaivat, imuläppäongelmat ym?

            Ehdokkaina olisivat siis 528iA (kutoskoneella tottakai), 530iA, 535iA ja 530dA.

            Diesel voisi olla vaikka nelikkokin, bensassa lisää liikaa kulutusta hyötyyn nähden.

            Hassua vain että tiettyjä varusteita on näissä F-sarjalaisissa harvemmassa kuin E60:ssä. Esim Soft Close ovia on todella harvassa, miksiköhän näin?
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by TheRipper View Post
              Tjaa-a...nyt rupesi tuntumaan, että jos kuitenkin jättäisi tuon E60 pois laskuista ja vaihtaisikin tuon E65 tämmöiseen F10 ja pitäisikin talviautona tuon E39.

              Näyttäisi suunnilleen 35t€ veroineen semmoisen saavan tuotettuakin kun yllätyksekseni verot tämmöiseen ovatkin alle kasilla alkavia lukemia!!

              Sitten se ikuisuuskysymys Bensa vai Diesel? Alle 15tkm tulisi vuodessa varmaan kruisailtua...jos kulutusero olisi 2l/100km niin silloinhan diesel olisi jo halvempaa ajoa...

              Muttah muttah...ne surulliseen kuuluisat diesel-ongelmat? Vieläkö jatkuvat tässäkin pakosarjan halkeamiset, suutinvaivat, imuläppäongelmat ym?

              Ehdokkaina olisivat siis 528iA (kutoskoneella tottakai), 530iA, 535iA ja 530dA.

              Diesel voisi olla vaikka nelikkokin, bensassa lisää liikaa kulutusta hyötyyn nähden.

              Hassua vain että tiettyjä varusteita on näissä F-sarjalaisissa harvemmassa kuin E60:ssä. Esim Soft Close ovia on todella harvassa, miksiköhän näin?
              Jos haluat kokeilla rauhassa dieselnelikkoa, niin tuu käymään, kun tossa kulman takana kerran asustelet.
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4980
                • Paimio

                Originally posted by touring39 View Post
                Jos haluat kokeilla rauhassa dieselnelikkoa, niin tuu käymään, kun tossa kulman takana kerran asustelet.
                No kiitos tarjouksesta! Voinpa tuohon tarttuakin kunhan ilmat tästä vähän kaunistuu, sen verta komia pelihän tuo autosi näyttää olevan.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  No kiitos tarjouksesta! Voinpa tuohon tarttuakin kunhan ilmat tästä vähän kaunistuu, sen verta komia pelihän tuo autosi näyttää olevan.
                  Mitäs sitä mistään ilmoista. Tolla on vaan hauskempaa, mitä rumemmat kelit
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • N54
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2012
                    • 526
                    • Satakunta

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Tjaa-a...nyt rupesi tuntumaan, että jos kuitenkin jättäisi tuon E60 pois laskuista ja vaihtaisikin tuon E65 tämmöiseen F10 ja pitäisikin talviautona tuon E39.

                    Näyttäisi suunnilleen 35t€ veroineen semmoisen saavan tuotettuakin kun yllätyksekseni verot tämmöiseen ovatkin alle kasilla alkavia lukemia!!

                    Sitten se ikuisuuskysymys Bensa vai Diesel? Alle 15tkm tulisi vuodessa varmaan kruisailtua...jos kulutusero olisi 2l/100km niin silloinhan diesel olisi jo halvempaa ajoa...

                    Muttah muttah...ne surulliseen kuuluisat diesel-ongelmat? Vieläkö jatkuvat tässäkin pakosarjan halkeamiset, suutinvaivat, imuläppäongelmat ym?

                    Ehdokkaina olisivat siis 528iA (kutoskoneella tottakai), 530iA, 535iA ja 530dA.

                    Diesel voisi olla vaikka nelikkokin, bensassa lisää liikaa kulutusta hyötyyn nähden.

                    Hassua vain että tiettyjä varusteita on näissä F-sarjalaisissa harvemmassa kuin E60:ssä. Esim Soft Close ovia on todella harvassa, miksiköhän näin?
                    Mielestäni voidaan kysyä yhtä hyvin onko ne surullisen kuuluisat N53 ongelmat (suuttimet, puolat, nox-anturi ja -katti) saatu jo kuntoon? Jokuhan suutinongelmista raportoi vähänaikaa sitten. Että millään dieselin luotettavuusongelmilla ei kyllä bensaa kannata perustella. Itsekin melkein päädyin F10 528I:hin mutta se myytiin nenän edestä. Sen huomasin että ainakaan Suomessa ei tule myyntiin kovin usein kauhean houkuttelevia bensakoneisia ja Saksassakin hinnat usein nousevat nopeasti jos etsii täydellistä voll-yksilöä.

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4980
                      • Paimio

                      Originally posted by touring39 View Post
                      Mitäs sitä mistään ilmoista. Tolla on vaan hauskempaa, mitä rumemmat kelit
                      Heheh...totta. No katsellaan vaikka pääsiäisen jälkeen...jos vaikka joku päivä tulisin käymään.

                      Originally posted by N54 View Post
                      Mielestäni voidaan kysyä yhtä hyvin onko ne surullisen kuuluisat N53 ongelmat (suuttimet, puolat, nox-anturi ja -katti) saatu jo kuntoon? Jokuhan suutinongelmista raportoi vähänaikaa sitten. Että millään dieselin luotettavuusongelmilla ei kyllä bensaa kannata perustella. Itsekin melkein päädyin F10 528I:hin mutta se myytiin nenän edestä. Sen huomasin että ainakaan Suomessa ei tule myyntiin kovin usein kauhean houkuttelevia bensakoneisia ja Saksassakin hinnat usein nousevat nopeasti jos etsii täydellistä voll-yksilöä.
                      Jaa että ongelmia löytyy bensoistakin? No enpä epäile. Voi olla vaan omiakin persuskomuksia että dieselit yleensä vikaherkimpiä ovat ja että remontit bensoissa ovat satasia ja dieseleissä tonneja...:think

                      Ja tietysti juurikin tuollainen voll-yksilö tottakai on hakusessa. jos nyt kuitenkin sen melkein neljäkymppiä meinaa autoon laittaa niin ei siinä kauheasti kompromisseja viitsisi tehdä, vaan juuri sellainen pitäisi saada kun haluaa!
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • vmslehtinen
                        Newbiemmer
                        • Mar 2015
                        • 12
                        • Finland

                        Eka postaus. Eli F11:sta tekis mieli ja tässä kovin pohditaan kotimaisten vaihtoehtojen ja saksasta tuottamisen välillä. Budjetti renkaineen, lämppäreineen yms. n. 38te (jahka Audi on ensin myyty), ei ihan pennin päälle ole kiveen hakattu - eli jos saksasta tuo, sais hinta olla 35-36te kilvissä, että vois vielä haalia talvikiekot ja lämppärin.

                        1. Mitä tuojia foorumilaiset on käyttänyt? Eräs tamperelainen firma on saanut kehuja tuttavapiirissä, mutta on aika kallis. Pienempää ja luotettavampaa toimijaa tiedossa?
                        2. Mikä on parasta mitä tuolla rahalla saa? Vaatimuksia ei ole hirveästi, komfort- tai sporttipenkki ristiseläntuen säädöllä pitää olla, sisustuksen pitää olla tumma ja kilsat kohtuulliset. Hifikaiuttimet olis kanssa kivat - sitten oikeestaan muut varusteet on suurta plussaa. Värillä ei ole väliä, kunhan sisusta on musta/tumma. Taloudellisuutta arvostetaan - mutta ei ole itsetarkoitus. Samoin tehon kanssa. Nelikko taitaa olla poissa laskuista budjetin takia - ja esim vähäiset kilsat ajaa tässä edelle. Auton hyvä kondis on tärkeä + tuolla rahalla saa mintin kuntoisen karvalakin kotimaasta. Eli mitä tolla saa tuottamalla? Hinnat tietysti osaa katsoa mobilesta, verot mahdista, mutta mites muut kulut ja tuojan palkkiot?

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by vmslehtinen View Post
                          Eka postaus. Eli F11:sta tekis mieli ja tässä kovin pohditaan kotimaisten vaihtoehtojen ja saksasta tuottamisen välillä. Budjetti renkaineen, lämppäreineen yms. n. 38te (jahka Audi on ensin myyty), ei ihan pennin päälle ole kiveen hakattu - eli jos saksasta tuo, sais hinta olla 35-36te kilvissä, että vois vielä haalia talvikiekot ja lämppärin.

                          1. Mitä tuojia foorumilaiset on käyttänyt? Eräs tamperelainen firma on saanut kehuja tuttavapiirissä, mutta on aika kallis. Pienempää ja luotettavampaa toimijaa tiedossa?
                          2. Mikä on parasta mitä tuolla rahalla saa? Vaatimuksia ei ole hirveästi, komfort- tai sporttipenkki ristiseläntuen säädöllä pitää olla, sisustuksen pitää olla tumma ja kilsat kohtuulliset. Hifikaiuttimet olis kanssa kivat - sitten oikeestaan muut varusteet on suurta plussaa. Värillä ei ole väliä, kunhan sisusta on musta/tumma. Taloudellisuutta arvostetaan - mutta ei ole itsetarkoitus. Samoin tehon kanssa. Nelikko taitaa olla poissa laskuista budjetin takia - ja esim vähäiset kilsat ajaa tässä edelle. Auton hyvä kondis on tärkeä + tuolla rahalla saa mintin kuntoisen karvalakin kotimaasta. Eli mitä tolla saa tuottamalla? Hinnat tietysti osaa katsoa mobilesta, verot mahdista, mutta mites muut kulut ja tuojan palkkiot?

                          Tervetuloa foorumille
                          En tiedä saako mainostaa mutta Viacar, tuntee bemarit
                          Mielellään kuutoskoneella jos diesel kyseessä.
                          Varusteet oman ja edellisen omistajan rastien perusteella,mieluiten paljon kuin liian vähän

                          Just vajaa 1000 km ajoa topicin autolla ja laskettu kulutus 5.9 eli kutonenkin menee matkassa kohtuu vähällä, nurkkapyöritys ja pätkäajo nostaa kulutuksen vrt nelonen.
                          Last edited by veku; 31-03-2015, 20:19.
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1399
                            • Kuopio

                            35-36k kilvissä hakurahoineen ei ainanka nelikkoa saa, ja pitää karsia sitten kilsoistakin.

                            Mutta näyttää nää kestävän ajettuinaki.
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 4980
                              • Paimio

                              No nyt tuli yhtä 530Xd:tä koeajeltua hieman...

                              On se hieno peli vaan perkule, mutta rengasmelua oli kyllä liikaa, huomattavasti enemmän kuin E65 ja jopa enemmän kuin E39...tosin loppuunajetuilla Continentalin 245/40R19 epätasaisesti kuluneilla kesärenkaillakin saattoi olla osuutensa asiaan...ainakin näin toivoisin.

                              Viaton autokaan ei selvästikään ollut sillä tyhjäkäynnillä kuulosti kuin yksi suutin ei pelittäisi ihan kunnolla, eli siinä niitä kuuluisia diesel ongelmia sitten jo heti kättelyssä...tosin ajokilometrejäkin oli jo suunnattomasti (yli 120tkm) joten voineehan tuommoinen olla jo ominaista?

                              Kulutuslukemaksi koeajon jälkeen tuli 6.4l/100 mikä ei ole paha, muttei hyväkään...tosin toki tuo neliveto lisää kulutusta varmaankin puolisen litraa.

                              Ajokilometreilläni tuo varmasti olisi aikalailla plus miinus nolla bensan kuluihin verrattuna, joten ei ainakaan merkittävää säästöä dieselista tulisi.

                              Sitten yksi mielenkiintoinen havainto. Mittariston valaistus muutunut räikeän valkoiseksi! Miksi ihmeessä??? Miten tuollaista voisi pimeässä katsella? Vai saako senkin väriä jostain muutettua? Nopeasti en ainakaan valikoista löytänyt. Kyllä perkele se pitäisi tutun oranssinpunaiseksi saada ehdottomasti.

                              Sporttipenkit nyt menetteli, mutta ei noissa nyt ihan herroiksi kyllä istu ja mekaaninen etäisyys- ja kallistuksensäätö on kivikautinen.

                              Sporttiautomaatti ja adaptive drive toimivat hienosti niistä tulee pakkovarusteet ehdottomasti. Automaatti muutenkin toimii kuin unelma, vaihtaa sitten käsin tai antaa itse hoitaa hommat. Ehdottomasti paras automaatti mitä koskaan olen ajanut.

                              Eiköhän tämmöiseen nopsaan tottuisi. Hieman erilainen taas vain ja suuri plussa siitä että kuskinpaikalta näkee konepellin! Sellaista ominaisuutta ei nykyautoista juurikaan enään löydy!
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                No nyt tuli yhtä 530Xd:tä koeajeltua hieman...

                                On se hieno peli vaan perkule, mutta rengasmelua oli kyllä liikaa, huomattavasti enemmän kuin E65 ja jopa enemmän kuin E39...tosin loppuunajetuilla Continentalin 245/40R19 epätasaisesti kuluneilla kesärenkaillakin saattoi olla osuutensa asiaan...ainakin näin toivoisin.

                                Viaton autokaan ei selvästikään ollut sillä tyhjäkäynnillä kuulosti kuin yksi suutin ei pelittäisi ihan kunnolla, eli siinä niitä kuuluisia diesel ongelmia sitten jo heti kättelyssä...tosin ajokilometrejäkin oli jo suunnattomasti (yli 120tkm) joten voineehan tuommoinen olla jo ominaista?

                                Kulutuslukemaksi koeajon jälkeen tuli 6.4l/100 mikä ei ole paha, muttei hyväkään...tosin toki tuo neliveto lisää kulutusta varmaankin puolisen litraa.

                                Ajokilometreilläni tuo varmasti olisi aikalailla plus miinus nolla bensan kuluihin verrattuna, joten ei ainakaan merkittävää säästöä dieselista tulisi.

                                Sitten yksi mielenkiintoinen havainto. Mittariston valaistus muutunut räikeän valkoiseksi! Miksi ihmeessä??? Miten tuollaista voisi pimeässä katsella? Vai saako senkin väriä jostain muutettua? Nopeasti en ainakaan valikoista löytänyt. Kyllä perkele se pitäisi tutun oranssinpunaiseksi saada ehdottomasti.

                                Sporttipenkit nyt menetteli, mutta ei noissa nyt ihan herroiksi kyllä istu ja mekaaninen etäisyys- ja kallistuksensäätö on kivikautinen.

                                Sporttiautomaatti ja adaptive drive toimivat hienosti niistä tulee pakkovarusteet ehdottomasti. Automaatti muutenkin toimii kuin unelma, vaihtaa sitten käsin tai antaa itse hoitaa hommat. Ehdottomasti paras automaatti mitä koskaan olen ajanut.

                                Eiköhän tämmöiseen nopsaan tottuisi. Hieman erilainen taas vain ja suuri plussa siitä että kuskinpaikalta näkee konepellin! Sellaista ominaisuutta ei nykyautoista juurikaan enään löydy!
                                Mittaristo menee punaiseksi heti ku hämärtää. Mulla on samat contin kumit, eikä ne kyl ihan hiljaiset ole.

                                Mutjuu, koeajotarjous on edelleen voimassa, jos haluat referenssejä
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎