Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    Semmoinen yleistietokysymys, että alkupään 535d:tä näyttäisi olevan myös 220Kw versiona, ja sitten myöhemmät 230Kw. Mitähän eroja noissa moottoreissa lienee?

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by Anzafin View Post
      Semmoinen yleistietokysymys, että alkupään 535d:tä näyttäisi olevan myös 220Kw versiona, ja sitten myöhemmät 230Kw. Mitähän eroja noissa moottoreissa lienee?
      Päästöt sekä
      220kw 1800bar commonrail ja 70 cp4.2 korkeapainepumppu
      230kw 2000bar commonrail ja 75 cp4.2 korkeapainepumppu
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3105

        Originally posted by Anzafin View Post
        Semmoinen yleistietokysymys, että alkupään 535d:tä näyttäisi olevan myös 220Kw versiona, ja sitten myöhemmät 230Kw. Mitähän eroja noissa moottoreissa lienee?
        mitä, meinaako anza siirtyä takaisin pöllö-öljy koneisiin?
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by poke View Post
          mitä, meinaako anza siirtyä takaisin pöllö-öljy koneisiin?
          Samaa itsekin ajattelin.. ja mietin

          Taitaapi olla tuollainen E60 M5 käyttiksenä vaan jotenkin race normi käyttöön :think
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            Originally posted by veku View Post
            Samaa itsekin ajattelin.. ja mietin

            Taitaapi olla tuollainen E60 M5 käyttiksenä vaan jotenkin race normi käyttöön :think
            Kyllä ämmällä päivittäiset ajot ajelee ihan täysin. Siinä puolessa ei ole mitään ongelmaa, eikä M5:ssa muutenkaan. Nythän siitä oikein nauttii. Nelivetoa vaan tekee varmasti mieli viimeistään taas syksyllä .

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              F10 ei tainut saada ilmajousia rahallakaan. Oliko F01:ssä ilmajousitus vakiona tai lisävarusteena saatavissa? Onko kukaan päässyt ajamaan eli tekeekö ilmajousitus siitä mukavemman/hiljaisemman vert. rautajouset?

              ps. eikös F01 ja F10 ole aika lailla veistetty samasta puusta, yllättävä arvio imo vaikka en ota tuota todesta:
              Last edited by 205/65-15H; 29-06-2015, 13:54. Reason: ps.
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5022
                • Paimio

                Originally posted by 205/65-15H View Post
                F10 ei tainut saada ilmajousia rahallakaan. Oliko F01:ssä ilmajousitus vakiona tai lisävarusteena saatavissa? Onko kukaan päässyt ajamaan eli tekeekö ilmajousitus siitä mukavemman/hiljaisemman vert. rautajouset?
                TakaIlmajousitettua GT:tä kävin ajelemassa jokin aika sitten ja olihan siinä pientä eroa kovilla jousilla varustettuun F10 verrattuna. Melutasosta oli vaikea sanoa kun tuossa F10:ssä oli käsittämättömän meluisat renkaat.

                Alusta sporttiasennossakin tuo F07 meni todella mukavasti mistä varmasti on kiittäminen ilmajousitusta. Takapää ei tehnyt mitään turhia heittoja ym joita rautajousinen varsinkin terävissä kumpareissa saattaa tehdä.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1422

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  TakaIlmajousitettua GT:tä kävin ajelemassa jokin aika sitten ja olihan siinä pientä eroa kovilla jousilla varustettuun F10 verrattuna. Melutasosta oli vaikea sanoa kun tuossa F10:ssä oli käsittämättömän meluisat renkaat.

                  Alusta sporttiasennossakin tuo F07 meni todella mukavasti mistä varmasti on kiittäminen ilmajousitusta. Takapää ei tehnyt mitään turhia heittoja ym joita rautajousinen varsinkin terävissä kumpareissa saattaa tehdä.
                  Onhan kaikissa e39/e61/F10 farkuissa ilmajouset takana. Haen tässä ilmajousia joka nurkkaan ja mielellään säätömahdollisuutta jäykkyys/maavara.
                  e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                  e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                  Ioniq5 AWD -22
                  Leaf 40kwh -18

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1838
                    • Kotona/Poissa

                    Originally posted by 205/65-15H View Post
                    ...yllättävä arvio imo vaikka en ota tuota todesta:
                    http://unlimitedrevs.com/10-new-cars...ould-avoid/11/
                    Taitaa olla pentti linkolan tai vastaavan hengenheimolaisen aatosten mukaan tehty tuo lista...
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5022
                      • Paimio

                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      Onhan kaikissa e39/e61/F10 farkuissa ilmajouset takana. Haen tässä ilmajousia joka nurkkaan ja mielellään säätömahdollisuutta jäykkyys/maavara.
                      F10 550 vissiin ilmajouset joka nurkaan saa...en nyt ihan satavarma ole jostain näin muistan lukeneeni. Muuten taitaa vähän heikolla olla.

                      Seiskaan kyllä saa ja X5 ja X6:nkin vissiin.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • N54
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2012
                        • 526
                        • Satakunta

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        F10 550 vissiin ilmajouset joka nurkaan saa...en nyt ihan satavarma ole jostain näin muistan lukeneeni. Muuten taitaa vähän heikolla olla.

                        Seiskaan kyllä saa ja X5 ja X6:nkin vissiin.
                        Jos heitän tälläisen väitteen ettei mihinkään BMW:hen saa tällä hetkellä ilmajousia eteen uutta G11 seiskaa lukuunottamatta, niin löytyykö joku joka osoittaa sen vääräksi? :think Itse en ainakaan pienellä työllä näin pysytynyt tekemään?

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by N54 View Post
                          Jos heitän tälläisen väitteen ettei mihinkään BMW:hen saa tällä hetkellä ilmajousia eteen uutta G11 seiskaa lukuunottamatta, niin löytyykö joku joka osoittaa sen vääräksi? :think Itse en ainakaan pienellä työllä näin pysytynyt tekemään?
                          Eipä taida saada ainakaan Euroopan markkinoilta...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5022
                            • Paimio

                            Originally posted by N54 View Post
                            Jos heitän tälläisen väitteen ettei mihinkään BMW:hen saa tällä hetkellä ilmajousia eteen uutta G11 seiskaa lukuunottamatta, niin löytyykö joku joka osoittaa sen vääräksi? :think Itse en ainakaan pienellä työllä näin pysytynyt tekemään?
                            Onko tosiaan näin?

                            Muistaakseni kyllä tekniikan maailmassakin oli puhetta että F01 ainakin saisi ja samoin uuteen X5...

                            Noh...samapa tuo.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • alttu
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 519
                              • Nummela

                              En tiedä minkälaiseksi BMW:n insinöörit ovat täysilmajousitukset kehittäneet mutta kävin tänään koeajamassa Audi A7 3.0tdi missä oli täysilmajousitus maavaran ym. säädöillä. Eihän se missään nimessä huono auto ole mutta kyllä vaan tuli hyvä mieli kun hyppäsi takaisin oman auton puikkoihin. Eli kyllä tuo BMW:n DD/AD yhdistelmä ainakin Audin ilmajousitukset pesee 100-0! Lisähuomiona vielä, että Audi ajettu 50tkm ja Bemu 138tkm
                              F15 30d ///M-SPORT
                              Ex.
                              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7531
                                • Jyväshyvä

                                Olen noita Mersun airmaticilla olevia autoja "joutunut" tuomaan
                                ja itse en tykkää ko. alustasta, se on liian "keinuva".
                                Aina joutuu säätämään sportti asentoon että on vähän mieluisampi...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎