Announcement

Collapse
No announcement yet.

G31 Tehoton Ilmastointi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 272
    • Lähellä Tre

G31 Tehoton Ilmastointi

Mikähän on insinöörillä mahtanut olla mielessä G31 mallin ilmastointia suunnitellessaan :think

Näillä keleillä +26 jos keskivartalon ilmastoinnin säätövalikossa palkit on keskellä eli 50/50 tulee 20 asteen pyynnillä keskelta +15 asteista ilmaa ja jaloille +33 astetta

Kun keskisuuttimien säädön kääntää täysin kylmälle tulee keskisuuttimista +8 astetta ja jaloille +44 astetta sekä eteen että taakse

Autokeskuksella puhuivat että se jotenkin kuivattaa lattioita ja kesällä kun ulkona on helle niin kuivattaa lattioita , just joo

Jos mä kerran haluun et sisällä on sopivan viileetä ja ulkona +26 niin en mä kyllä jaloille halua +44 asteista ilmaa vaan viileetä sinnekin

Sama vaikka kääntää manuaalisesti suuntausta jaloille tai tuulilasille tulee sinnekin se sama +44 astetta vaikka pyynti +20 ja siltikin ilmaa tulee todella vahän kojelaudan päistä.

Jos jaloille haluaa viileetä ja sisälle niin pyyntiä pitää kääntää +16 asti sitten vasta tulee viileeta mut alkaa jäähtyyn liikaa jolloin pyyntiä pitää nostaa ja jalat paistuu.

Jos auto seisoo paahteessa ja lähdet ajamaan alussa tulee kyllä nopeesti kylmää sisälle, mutta 1-2km ajolla ilman puhalluslämpötila nousee selvästi ja tulee kuuma uudestaan.....voi näitä tekeleitä
    G08 LCI iX3 M Sport
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

Onko järjestelmässä tarpeeksi ainetta tai vuoto jossain ..
    Tuntuu hullulta että uudehko auto ei työnnä kylmää kabiinin :think
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

Comment

• Jani_88
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 367
      • jkl

Vähän ohi aiheen -tavallaan-, mutta tänään oli leimalla 3v vanha 29tkm Polo jossa ei ilmastointi toiminut.. kait tämmösessäkin vois tosiaan olla vaan kylmäaineet loppu tms?

Comment

• kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1017
        • Pikis

Alla linkki jossa on käsittääkseni puitu samaa ongelmaa monta sataa postausta, itse en osaa saksaa niin menee google kääntäjän perusteella mutta samalta kuulostaa. Aloituspostin automaattikäännös:

Upea auto uusi 5-sarja - mutta minulla on "ongelma" ... Minulla on joskus tunne, että automaattinen ilmasto toimii huonommin kuin edellisellä 4-sarjalla. Nyt huomasin seuraavia: 26 asteen ulkopuolella automaattinen 21 astetta - yhtäkkiä lämmetä autoon. Tuuletusaukosta tulee melko kylmä ilma ... mutta huomaa sitten, että jalkaterän suuttimista tulee erittäin lämmin ilma ...

https://www.motor-talk.de/forum/prob...-t6045673.html
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

Comment

• Peksu
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 272
          • Lähellä Tre

Originally posted by veku View Post
          Onko järjestelmässä tarpeeksi ainetta tai vuoto jossain ..
          Tuntuu hullulta että uudehko auto ei työnnä kylmää kabiinin :think
          Kyllä siellä ainetta on varmuudella tarpeeksi, koska manuaali säädöllä tai Auto asennossa pynnillä 16 tulee kyllä kylmää tarpeeksi tai jos tuon ylävartalon säädön valikosta kääntää palkit kylmälle tulee keskeltä kylmää riittävästi mutta jalat paistuu +44 asteisella ilmalla.

En ymmärrä, että jos pyynti on +20 ja ylös tulee viileetä, niin alas puhelletaan lämmintä lähes kuumaa, miksi ihmeessä?

Jos autoa halutaan jäähdyttää sisältä niin miksi sitä saman aikaisesti lämmitetään lisää alhaalta ja lämminhän nousee ylöspäin. En ymmärrä tätä logiikkaa. Jos jaloille puhallettas vaikka +20 asteista olisi se ok eikä varpaat paistu tai jäädy, mutta tuo +33-44 on liikaa.

Ja minkä ihmeen takia mitä kylmempää haluaa keskeltä sitä lämpimämpää laitetaan alas! Sitten taas kun ilta viilenee pitää pyyntiä nostaa koska muuten tulee sisällä kylmä. Sama talvella pyyntiä pitää aluks olla +23 ja sitten on sopivaa mutta ajon jatkuessa joutuu pyyntiä laskemaan ajoittain +21 ettei tule liian kuuma.

Ajattelin, että tässä on automaattinen ilmastointi, mutta paljon sitä pitää säätää koko ajan ja silti ei saa hyvää kompromissiä autoon
          G08 LCI iX3 M Sport

Comment

• juuhee
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 163
            • Pohjanmaa

Ihan samoja havaintoja olen tehnyt omastani. Edellisessä autossa F11 oli automaatti ilmastointi ja se nimenomaan oli automaati ilmastointi! Ei tarvinnyt säädellä lämpötila pyyntiä vähän väliä kuin mitä täs nykyises. Kovasti oon ihmetelly miksi on pilattu aiemmin hyvin toimiva automaatti ilmastointi :think
            Ja sama homma talvella, välillä tuntuu et kuuma ja sitte hetken päästä kylmä ja siinähän sitte säätelet edestakaisin.

Comment

• juuhee
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 163
              • Pohjanmaa

Niin ja tähän tullut päivityksiä mutta ei ole korjaantunut. Jostain saksan foorumilta luin et uusi päivitys tulossa joskus kesä-heinäkuussa, jos oikein ymmärsin...

Comment

• juuhee
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 163
                • Pohjanmaa

Onko peksu tietoa koska autosi on tehtaalta tullut ulos? Kyselin uudesta softa päivityksestä niin uusin päivitys on tullut 11/2017 ja tässä pitäisi olla korjattuna tämä ilmastoinnin tehottomuus. Mulla on toi päivitys ajettuna autos mutta ei ton ilmastoinnin toiminta silti oo niin hyvää mitä oli edellises autos F11.

Comment

• Peksu
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 272
                  • Lähellä Tre

Originally posted by juuhee View Post
                  Onko peksu tietoa koska autosi on tehtaalta tullut ulos? Kyselin uudesta softa päivityksestä niin uusin päivitys on tullut 11/2017 ja tässä pitäisi olla korjattuna tämä ilmastoinnin tehottomuus. Mulla on toi päivitys ajettuna autos mutta ei ton ilmastoinnin toiminta silti oo niin hyvää mitä oli edellises autos F11.
                  Tuli ulos tehtaalta 10/17 ja luovutushuollossa Autokeskuksessa on siihen laitettu tuo 11/17 päivitys, mutta ei se mitään ole auttanut.

Surkeasti tuo toimii kuten kerroin ja jaloille puhalletaan lämmintä tai kuumaa. Eli uutta päivitystä odotellaan
                  G08 LCI iX3 M Sport

Comment

• ANSSI
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 322
                    • Espoo

Mä olen huomannut, että jos käyttää esiviilennystä ennen kuin menee autoon ja käynnistää auton tapahtuu tuo että jaloille puhaltaa lämmintä ilmaa. Ilman esiviilennystä toimii kuten pitääkin. Kävin tänään huollossa kertomassa ongelman ja menee pajalle ensikuussa, katsotaan sitten korjaantuuko tilanne.
                    330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
                    EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

Comment

• juuhee
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2010
                      • 163
                      • Pohjanmaa

Olen saksan foorumilla tätä keskustelua seurannut sen mitä kääntäjällä on saanut käännettyä edes jollakinlailla ymmärrettäväksi, niin uusi pävitys versio pitäisi tulla lähiaikoina. Ilmeisesti heinäkuussa.

Comment

• b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1462
                        • Area 03

H...tin hyvä, koska AUT moodilla ei kyllä näytä toimivan mitenkään hyvin, säätää saa kokoajan lämpötilaa tai puhallusta...
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

BMW E30 325i Sport

Comment

• ANSSI
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 322
                          • Espoo

Originally posted by ANSSI View Post
                          Mä olen huomannut, että jos käyttää esiviilennystä ennen kuin menee autoon ja käynnistää auton tapahtuu tuo että jaloille puhaltaa lämmintä ilmaa. Ilman esiviilennystä toimii kuten pitääkin. Kävin tänään huollossa kertomassa ongelman ja menee pajalle ensikuussa, katsotaan sitten korjaantuuko tilanne.
                          Nyt on auto pajalla ja bmw:llä on tuosta ihan huoltotiedote ja uusi ohjelma. Katsotaan kuinka käy. Voivat tehdä myös koodauksen missä jaloille pyydetään 2 astetta kylmempää ilmaa mitä pyynti
                          EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

Comment

• ANSSI
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 322
                            • Espoo

Originally posted by ANSSI View Post
                            Nyt on auto pajalla ja bmw:llä on tuosta ihan huoltotiedote ja uusi ohjelma. Katsotaan kuinka käy. Voivat tehdä myös koodauksen missä jaloille pyydetään 2 astetta kylmempää ilmaa mitä pyynti

Ei vaikutusta päivityksellä tuohon ongelmaan

Muutenkin tuli outoa tietoa, auto ei kuulema ota huomioon esiviilennyksessä/lämmityksessä auton ilmastoitiin määritettyä lämpötilaa?? Vähän kyseenalaistan kyllä tuota... Minkäs mukaan bemari sitten itseään lämmittelee kautta viilentelee?

Comment

• juuhee
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2010
                              • 163
                              • Pohjanmaa

Mulla kans menos auto päivitykseen heinäkuun lopussa. Katsotaan sitten toimisiko paremmin sen jälkeen. Tämä esiviilennys on viissiin näitä hypridien juttuja niin ei koske mun autoa...

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎